Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Centenari tren groc
Re: Centenari tren groc
Un servidor anirà des de Puigcerdà fins a Vilafranca en cotxe (si no canvien els plans) fens seguiment del tren pel tram entre Mont-Lluis i Vilafranca. Suposo que ens veuriem per allà Vilafranca a partir de les 11.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Atenció: nosaltres anirem aquest cap de setmana al tren groc. Pujarem dissabte al matí, i baixarem diumenge a la tarda.
La idea és anar-hi en cotxe i reservar un hotel de preu assequible per la zona.
Qui vulgui apuntar-s'hi, si us plau que ho digui abans d'aquest dimecres a les 22:00, perquè és que si no no trobarem places a cap hotel.
La idea és anar-hi en cotxe i reservar un hotel de preu assequible per la zona.
Qui vulgui apuntar-s'hi, si us plau que ho digui abans d'aquest dimecres a les 22:00, perquè és que si no no trobarem places a cap hotel.
A mi em trobareu directament a Vilafranca, tot-hi que baixant cap allà aniré fent parades a mode de seguiment. Suposo que algú ja em coneixerà (en Pere per descomptat).
Jo també seré a Vilafranca cap a les 11.-
Faig una mica de crònica, i poso algunes fotos (després en penjarà més en wefer). Ahir a la tarda, vam veure a les estacions i als pobles un munt de publicitat de l'esdeveniment del centenari. A gairebé totes les estacions, tenien plaques que indicaven que el dia 18 (i encara era el 17 ) havien passat les autoritats per la línia i havien celebrat l'acte central, a més de les banderoles llargues i les banderetes tipus revetlla. Hem agafat el tren a Mont-Louis-La Cabanasse, l'inici del trajecte quan la línia es va inaugurar, avui fa cent anys, a on per cert, anunciaven un acte per avui que consistia en una trobada filatèlica, i ni a l'anada ni a la tornada no hem vist res apart d'una mena d'encants a l'entrada del poble El tren anava força ple, i a l'estació de Joncet han pujat les autoritats, que havien arribat allà amb cotxes oficials. Des d'allà, el tren ha començat a anar a una velocitat força alta, inusual en la línia, cosa que no pensava que es pogués fer en aquella línia A l'arribar a Villefranche-Vernet-les Bains, havia un munt de gent disfressada d'època i una orquestra, a més dels companys del fòrum que han dit missatges més a dalt que hi anaven. Després, en una nau han anat les autoritats a fer el parlament. Les primeres, han estat breus, però el senyor Hubert du Mesnil, el president de Réseau Ferré de France ha estat més de mitja hora, amb un cert cansament del públic, incloent temes com l'AVE Madrid Sevilla i després Georges Frêche un quart d'hora més. A l'acabar, hi havia un pica-pica impressionat, amb tot de coques dolces, pizzes, Quiché Lorraine, embotits, sucs de fruita, les rosquilles tant bones glassejades de la regió... I en abundants quantitats, boníssim tot!!! Realment, ha estat un èxit de públic, demostrant que la regió s'estima molt el seu tren i té ganes que continuï per molts anys.
- Fitxers adjunts
-
- bolquere-eine1.jpg (130.32 KiB) Visualitzat 4448 cops
-
- placa2.jpg (144.07 KiB) Visualitzat 4447 cops
-
- bandera3.jpg (96.71 KiB) Visualitzat 4438 cops
-
- parlament a villefranche5.jpg
- (119.08 KiB) S’ha baixat 625 vegades
Doncs ja m'agradaria saber com hi ha ficat aquest tema.metring ha escrit:Les primeres, han estat breus, però el senyor Hubert du Mesnil, el president de Réseau Ferré de France ha estat més de mitja hora, amb un cert cansament del públic, incloent temes com l'AVE Madrid Sevilla
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Llàstima que no ho fossis, ens hauries estat molt útil com a traductorGuigui ha escrit:Doncs ja m'agradaria saber com ha ficat aquest tema.metring ha escrit:Les primeres, han estat breus, però el senyor Hubert du Mesnil, el president de Réseau Ferré de France ha estat més de mitja hora, amb un cert cansament del públic, incloent temes com l'AVE Madrid Sevilla
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
A Vilafranca encara estan celebrant el centenari, i aquí ja tenim les fotos i l'explicació penjats. La propera vegada ja només queda retransmetre en directe!!!
Us penjo algunes fotos, realitzades per la metring i per mi, dels dos dies (dissabte i diumenge) que hem passat a la zona.
Primer dia, dissabte 17 de juliol de 2010. El tren groc té 100 anys menys un dia. Fem un seguiment "exterior" de la línia, entre Font-Romeu i el pont Gisclard:
Us penjo algunes fotos, realitzades per la metring i per mi, dels dos dies (dissabte i diumenge) que hem passat a la zona.
Primer dia, dissabte 17 de juliol de 2010. El tren groc té 100 anys menys un dia. Fem un seguiment "exterior" de la línia, entre Font-Romeu i el pont Gisclard:
Uns vídeos:
Tren Groc passant pel Pont Gisclard.
Celebració del centenari del Tren Groc a l'estació de Villefranche
Tren Groc passant pel Pont Gisclard.
Celebració del centenari del Tren Groc a l'estació de Villefranche
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Segona part: diumenge 18 de juliol de 2010. Hem agafat a La Cabanasse el tren que arribava a Vilafranca a les 11:15, poc després del moment en que començaven els actes de celebració . És el tren en el que han pujat les autoritats, i hem estat rebuts a Vilafranca per una banda de música i gent vestida d'època. A més, hem fet el mateix tram de línia que va fer el tren inaugural:
Posteriorment, hem agafat un tren de tornada Vilafranca-La Cabanasse:
Posteriorment, hem agafat un tren de tornada Vilafranca-La Cabanasse:
Acaba de sortir un petit reportatge sobre el dia d'avui al Telenotícies Vespre, per dins del tren ha sortit en liniadelRipollés .
En Pere Codonyan ha dit que les autoritats tenen intenció de renovar parcialment la línia i comprar nous trens que siguin idèntics als actuals. (Intueixo que es volen desfer dels Stadler !! )
En Pere Codonyan ha dit que les autoritats tenen intenció de renovar parcialment la línia i comprar nous trens que siguin idèntics als actuals. (Intueixo que es volen desfer dels Stadler !! )
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
El meu centenari va començar pujant a Núria en STADLER GTW i d'àllà enfilar cap a Bolquera SNCF, unes 6 hores a peu passant pel Coll d'Eina. De Bolquera vaig fer via cap a Nyers, saludant abans a Metring i Wefer a l'estació més alta en adherència de la SNCF. De Nyers cap a Planès i d'allà cap a la casa rural ecològica on ens allotjàvem. Fem nit a Planès i enfilem després trajecte cap a Vilafranca en un tren on part de les barquettes descobertes estaven "Reservé" de Joncet a Vilafranca, sens dubte les autoritats pujaven a Joncet. Efectivament. Arribem a Vilafranca amb xaranga i molts ferroviaris, tots amb gorra!. Discursos, repartiments de gorres commemor5atives, DVDs commemoratius, coques i andanes renovades.
Posteriorment, retornem a La Cabanassa amb canvi de parella per veure l'exposició filatèlica i d'allà cap a Puigcerdà i La Tor, després a La Molina per veure el que queda de la 211.09 maltractada allà dalt.
Sembla que hi ha dubtes seriosos de la continuïtat dels STADLER a la línia i sembla que vulguin tenir material nou a semblança antiga.
Posteriorment, retornem a La Cabanassa amb canvi de parella per veure l'exposició filatèlica i d'allà cap a Puigcerdà i La Tor, després a La Molina per veure el que queda de la 211.09 maltractada allà dalt.
Sembla que hi ha dubtes seriosos de la continuïtat dels STADLER a la línia i sembla que vulguin tenir material nou a semblança antiga.
liniadelRipollés l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 18/07/2010 22:02, en total s’ha editat 1 vegada.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
No hagués dit mai que un càmera de TV3 pugés a l'estació facultativa de Joncet per gravar-me ....
Pere ha escrit:Acaba de sortir un petit reportatge sobre el dia d'avui al Telenotícies Vespre, per dins del tren ha sortit en liniadelRipollés .
En Pere Codonyan ha dit que les autoritats tenen intenció de renovar parcialment la línia i comprar nous trens que siguin idèntics als actuals. (Intueixo que es volen desfer dels Stadler !! )
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Tu has vist l'exposició??? Perquè nosaltres en cap moment hem vist res!liniadelRipollés ha escrit:
Posteriorment, retornem a La Cabanassa amb canvi de parella per veure l'exposició filatèlica i d'allà cap a Puigcerdà i La Tor, després a La Molina per veure el que queda de la 211.09 maltractada allà dalt.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Estava a l'edifici del davant del mercadillo. Fotos, filatèlia, algun bitllet del cremallera de Núria...
metring ha escrit:Tu has vist l'exposició??? Perquè nosaltres en cap moment hem vist res!liniadelRipollés ha escrit:
Posteriorment, retornem a La Cabanassa amb canvi de parella per veure l'exposició filatèlica i d'allà cap a Puigcerdà i La Tor, després a La Molina per veure el que queda de la 211.09 maltractada allà dalt.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Com ja han comentat alguns companys, els discursos dels polítics i responsables (pels que pensen malament, he deixat un espai entre la "i" i la "r") han estat plens de... res. Molt "d'autobombo" i poc de contingut. No he vist enlloc al president de RFF (Hubert du Mesnil), això que estava anunciat pertot arreu (potser ha parlat després de Georges Frêche, però jo ja havia marxat amb el tren cap a Perpinyà).
El que més m'ha cridat la atenció ha estat el comentari del president del consell general dels Pirineus Orientals (Christian Bourquin), que ha dit (entre moltes altres coses que no tenien res a veure amb el tema, com la producció de neu artificial a les estacions d'esquí ) que els Stadler "sont à vendre". Vaja, que busquen comprador. Ara bé, aquest senyor i les dues institucions que presideix no tenen absolutament cap competència en transport ferroviari, així que no sé el valor de les seues paraules sobre el tema. Potser el Frêche ha dit alguna cosa més, però ja no hi era per sentir-ho (en Bourquin ha parlat durant més de mitja hora, per poc perd el tren... i he hagut de marxar sense esmorzar ).
I una petita precisió: l'estació de Bolquera és efectivament la més alta de la xarxa francesa RFF/SNCF (1593 m). Ara bé, no és ni de bon tros la més elevada d'Europa en adherència. No sabria dir-vos de memòria quina és, però puc assegurar que l'estació d'Ospizio Bernina (a la línia de la Bernina, dels Ferrocarrils Rètics RhB, Suïssa) està a 2253 m i s'hi arriba amb adherència pura (amb rampes de 70 mm/m i trens de mercaderies).
El que més m'ha cridat la atenció ha estat el comentari del president del consell general dels Pirineus Orientals (Christian Bourquin), que ha dit (entre moltes altres coses que no tenien res a veure amb el tema, com la producció de neu artificial a les estacions d'esquí ) que els Stadler "sont à vendre". Vaja, que busquen comprador. Ara bé, aquest senyor i les dues institucions que presideix no tenen absolutament cap competència en transport ferroviari, així que no sé el valor de les seues paraules sobre el tema. Potser el Frêche ha dit alguna cosa més, però ja no hi era per sentir-ho (en Bourquin ha parlat durant més de mitja hora, per poc perd el tren... i he hagut de marxar sense esmorzar ).
I una petita precisió: l'estació de Bolquera és efectivament la més alta de la xarxa francesa RFF/SNCF (1593 m). Ara bé, no és ni de bon tros la més elevada d'Europa en adherència. No sabria dir-vos de memòria quina és, però puc assegurar que l'estació d'Ospizio Bernina (a la línia de la Bernina, dels Ferrocarrils Rètics RhB, Suïssa) està a 2253 m i s'hi arriba amb adherència pura (amb rampes de 70 mm/m i trens de mercaderies).
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Per cert, el vídeo del centenari, amb participació del fòrum, ja està penjat al web de Televisió de Catalunya:
http://www.3cat24.cat/video/3022350
http://www.3cat24.cat/video/3022350
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
No se si en aquest video que heu penjat ho diuen, pero pel 3.24 ha sortit el president de la RFF dient que el tren nomes fonciona 3 mesos l'any...
Per cert com creieu que seran els nous 100
Per cert com creieu que seran els nous 100
De nou al FTC
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Avui surt en algun diari francès que en Georges Freche va dir de fer arribar el tren groc a Puigcerdà (entenc que estretant la via UIC entre Puigcerdà i La Tor). Celebro que una proposta mig socarrona que vaig fer al seu temps (canviar un carril de lloc per fer ample mètric i una agulla nova a La Tor...) l'hagin agafat com a pròpia. Aconsello, això sí, protegir el tercer carril en tot el traçat per Puigcerdà (estació i plena via) per tal d'evitar accidents.
Quan el tren groc arribi a Puigcerdà ho celebraré amb un bon esmorzar a la cantina de Puigcerdà amb tots els cheminots sentint el xiulet centenari.
Quan el tren groc arribi a Puigcerdà ho celebraré amb un bon esmorzar a la cantina de Puigcerdà amb tots els cheminots sentint el xiulet centenari.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Molt bona noticia aquesta de fer arribar el tren groc a Puigcerdà. A mes amb les treavesses de fusta actuals nomes han de comprar els carrils...
Ja tinc ganes de fer un Vic-Foix amb transvord a Puigcerdà al tren groc i canvi a un AGC a La Tour. A mes d'aquesta manera amb els ultims trens procedents de Barcelona es podra enllaçar amb els direcció Toulouse, ja que actualment els ultims dos es queden a Puigcerdà
Ja tinc ganes de fer un Vic-Foix amb transvord a Puigcerdà al tren groc i canvi a un AGC a La Tour. A mes d'aquesta manera amb els ultims trens procedents de Barcelona es podra enllaçar amb els direcció Toulouse, ja que actualment els ultims dos es queden a Puigcerdà
De nou al FTC