Exposició '50 anys creació del Travimo' a Montcada i Reixac

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Exposició '50 anys creació del Travimo' a Montcada i Reixac

Entrada Autor: trainman » Dimarts 16/03/2010 13:22

Exposició '50 anys de la creació del Travimo'

Inauguració: dimarts, 23 de març, a les 19.30h

Ara fa 50 anys va néixer el primer transport urbà de viatgers de Montcada i Reixac, el Travimo, que va circular pels carrers del municipi fins el 1978. El servei va començar amb dos autobusos de la marca Ford de segona mà fabricats als anys 30, els quals van ser substituïts al 63 per uns altres més modern fabricats a la Factoria Nápoles de Saragossa: un Pegaso carrosseria Zane i un Nazar.

L'exposició recull la història del Travimo en imatges.

On: Auditori Municipal
Adreça: pl. de l'Església, 12
Inici: 23/03/2010
Fi: 02/05/2010
Telèfon: 935 751 289

http://www.montcada.cat/montcadaPortal/ ... odMenuPN=7



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3160
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 16/03/2010 15:03

Curiós que l'autobús de la foto de l'enllaç porti el logotip de Barreiros.
http://es.wikipedia.org/wiki/Barreiros_ ... ci%C3%B3n)
http://www.fundacionbarreiros.org/

Probablement degut a una remotorització amb un motor dièsel procedent de l'empresa madrilenya, com era molt freqüent als anys 50 i 60 del segle XX.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dimarts 16/03/2010 19:32

Els dos Ford van ser remotoritzats amb motor Barreiros, un a l'any de tenir-lo i l'altre va tardar una mica més. Els motors de benzina eren una ruina, amb un consum de prop de 40 litres al dia segons el seu propietari.

Salutacions

Marcel



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 22/03/2010 12:42

L'Ajuntament commemora els 50 anys del Travimo, primera línia d'autobús del municipi

19/03/2010
Una de les fotografies de la mostra

L'Ajuntament de Montcada i Reixac ha organitzat un acte d'homenatge amb motiu de la celebració del cinquanta aniversari de la creació del Travimo, primera línia d'autobús urbana del municipi. Per celebrar l'efemèride, l'Auditori (Pl. de l'Església, 12) acollirà el proper 23 de març a les 19.30h la inauguració d'una exposició fotogràfica amb imatges que recullen la història d'aquesta companyia i la projecció d'un documental, elaborats conjuntament per l'Àrea de Presidència del Consistori i Montcada Comunicació.

Un dels reclams per a aquest dia serà la presència d'un autobús dels anys 60 similar al que va cobrir el servei del Travimo. El model Chausson, número 59, propietat del departament de Patrimoni de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), estarà situat davant de l'Auditori durant tota la tarda del proper dimarts. L'acte conclourà amb un reconeixement als dos fundadors del Travimo, Francisco Betrán, i José Góngora, aquest últim ja desaparegut.

El Travimo, primer transport urbà de viatgers de Montcada i Reixac, va néixer l'any 1960 i va circular pels carrers del municipi fins el 1978. Durant els primer tres anys la gestió d'aquest servei va anar a càrrec del senyor José Góngora i Faustino Betrán. La família d'aquest últim va ser la que a partir del 63 va portar la companyia. "Creiem que és de justícia retre aquest homenatge a un mitjà de transport que ha marcat la vida de molts montcadencs i montcadenques i que va suposar una millora molt significativa en la mobilitat dels veïns i veïnes", ha afirmat l'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga. Aquesta línia feia el trajecte des de Mas Rampinyo fins a Can Sant Joan, barri d'on provenia bona part dels clients que l'agafaven per anar a treballar a empreses com Aismalibar.

Els dos primers autobusos van ser comprats de segona mà a l'empresa de transports sabadellenca Martí. Es tractava de dos vehicles de la marca Ford fabricats als anys 30 que consumien diàriament de 60 a 80 litres de benzina i 4 litres d'oli. El 1963 aquests autobusos van ser substituïts per uns altres més moderns fabricats a la Factoria Nápoles de Saragossa: un Pegaso carrosseria Zane i un Nazar. Tots dos vehicles van circular fins la desaparició de l'empresa.

http://www.montcada.org/montcadaPortal/ ... eneral.jsp



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”