19-XII-2010 TGV a Figueres

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: 19-XII-2010 TGV a Figueres

Entrada Autor: wefer » Dilluns 20/12/2010 0:53

Ja som a Barcelona de tornada.
Nosaltres hem anat amb el primer tren del matí, i hem baixat amb l'últim de la nit, la qual cosa ens ha permès visitar Perpinyà tranquil·lament i aprofitar que estaven les botigues obertes per Nadal per buidar una mica les targetes de crèdit comprant regals francesos.

La qüestió: a la tornada el tren que venia de París i acabava a Figueres-Vilafant havia de passar a les 20:25 per Perpinyà. Doncs ha vingut amb uns 25 minuts de retard. Encara sort, perquè el TGV que venia de Brussel·les s'anunciava amb 4 hores de retard, fins que finalment l'han posat com a "retard indefinit". Curiosament, els altres trens anaven tots puntuals.

Una vegada hem pujat al TGV i ha arrencat, hem anat a una velocitat molt lenta durant molta estona, cosa que ens ha fet arribar tard a Figueres-Vilafant amb un retard acumulat superior als 30 minuts. Per sort, el tren de Renfe s'ha esperat a l'arribada del tren francès i hem acabat arribant a Sants-Estació amb "només" 15 minuts de retard.

Dir que mentre a l'anada l'ocupació del tren era una mica superior al 50%, bàsicament periodistes, repsonsables de les companyies i sobretot afeccionats al ferrocarril, l'ocupació del tren de tornada era d'un 25% essent optimistes. Això sí, la majoria de gent que hem vist anava amb maletes, la qual cosa significa que eren viatgers "reals" que indiquen que la connexió internacional tindrà un cert èxit. Per cert, a Girona, a la tornada, han pujat l'impressionant xifra d'aproximadament 5 persones.

Unes quantes fotos de l'esdeveniment:
perpinya-08.jpg
Metring a Sants-Estació, davant del tren inaugural Barcelona - Figueres-Vilafant
perpinya-08.jpg (91.52 KiB) Visualitzat 6236 cops
perpinya-06.jpg
Els dos trens inaugurals en sentit París, a Figueres-Vilafant
perpinya-06.jpg (88.58 KiB) Visualitzat 6231 cops
perpinya-07.jpg
Rètol de Figueres-Vilafant i TGV, amb la presència estelar de l'Aim
perpinya-07.jpg (102.46 KiB) Visualitzat 6234 cops
perpinya-05.jpg
Metring i Wefer a Figueres-Vilafant davant el TGV inaugural (gràcies Calisay!!!)
perpinya-05.jpg (90.53 KiB) Visualitzat 6234 cops
perpinya-04.jpg
Nous rètols de l'estació de Perpinyà, en català i francès.
perpinya-04.jpg (112.44 KiB) Visualitzat 6231 cops
perpinya-03.jpg
Pantalles indicant la sortida del primer tren Perpinyà - Figueres-Vilafant.
perpinya-03.jpg (69.04 KiB) Visualitzat 6228 cops
perpinya-02.jpg
primer TGV en sentit Figueres-Vilafant sortint de Perpinyà
perpinya-02.jpg (125.21 KiB) Visualitzat 6222 cops
perpinya-01.jpg
Així estava el centre de Perpinyà. Una pena els qui s'ho han perdut.
perpinya-01.jpg (121.35 KiB) Visualitzat 6220 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/12/2010 10:12

Pere ha escrit:Després del dia d'avui, només em queda felicitar a la SNCF per com ha "catalanitzat" l'estació de Perpinyà, mai fins ara vist.
Ara els queda Figueres, qüestió pendent de fa més d'un quart de segle, si ens atenim a l'evolució que ha experimentat l'estat espanyol.
wefer ha escrit:La qüestió: a la tornada el tren que venia de París i acabava a Figueres-Vilafant havia de passar a les 20:25 per Perpinyà. Doncs ha vingut amb uns 25 minuts de retard. Encara sort, perquè el TGV que venia de Brussel·les s'anunciava amb 4 hores de retard, fins que finalment l'han posat com a "retard indefinit". Curiosament, els altres trens anaven tots puntuals.
La causa dels retards sembla que era el temporal de neu al centre i nord de França.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 20/12/2010 10:48

Per cert, i imparcialment, dir que ahir a en wefer i altres persones els van entrevistar de dues televisions, i van parlar de la línia, de les possibilitats, dels problemes, etc. ,de forma impecable, i no ha aparegut a cap mitjà. En canvi, han publicat únicament declaracions sense solta ni volta ni cap informació rellevant sobre la línia, si. Ara veiem què interessa als mitjans televisius... >:( Evidentment, la crítica és cap a les televisions, no cap a la gent, pel que només els interessa posar.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 20/12/2010 11:52

Mira que m'heu tret malament :D, antre aquesta foto i el vídeo del Talgo l'altre dia.....

La majoria de gent que va pujar en el primer TGV que sortia de Figueres va baixar en el primer que baixava de París (ni es van moure de l'andana). Pocs vam ser els que ens vam quedar voltant tot el dia per Perpinyà. També dir que quan vam arribar a Figueres-Vilafant ja hi havia molt gent a l'andana (i no tots eren periodistes), amb la qual cosa molta gent no ha utilitzat el servei Barcelona-Girona-Figueres (de fet, a Girona tant a l'anada com a la tornada han pujat 4 gats) i tal i com ja s'ha comentat abans, la doble 449 de pujada anava quasi buida si descomptem autoritats i periodistes. Força expectació hi havia a Figueres, on molta gent des de les reixes estava observant el moviment que hi havia dins l'estació.

Us deixo amb una foto del primer TGV just arribat a Perpinyà, on s'acobla amb una altra unitat (també de dos pisos però amb motrius de TGV Atlantique/Réseau). Al fons la nova estació, que tot i estar tancada tenia les escales mecàniques, màquines d'autovenda i panells d'arribades/sortides en funcionament.

Imatge


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 20/12/2010 13:21

Dos vídeos, un de la "sala de premsa" de la 449, al costat del lavabo :) , entrevista a Félix Martín, responsable de serveis transversals de mitjana i llarga distància de Renfe



I un altre, un acte de celebració lúdic-festiu-nadalenc-delauniódeBCN-París :D




Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 20/12/2010 14:57

Al primer vídeo hauries d'haver fet el que fan tots els corresponsals quan acaben la connexió, com a TV3..... Metring, FTC, 449 :D


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 20/12/2010 15:01

aim ha escrit:Al primer vídeo hauries d'haver fet el que fan tots els corresponsals quan acaben la connexió, com a TV3..... Metring, FTC, 449 :D
:D

I el segon també tenia toc transportil...El "Papa (Noël) mòbil"! :)



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 20/12/2010 15:56

Finalment, van sortir alguns trossos dels meus comentaris als telenotícies de la Sexta. El del TN del migdia va agradar-me com va quedar, no tant així el retall de la nit.
Ara bé, parlar en públic ja té aquestes coses.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dilluns 20/12/2010 18:43

Guigui ha escrit:
Pere ha escrit:Després del dia d'avui, només em queda felicitar a la SNCF per com ha "catalanitzat" l'estació de Perpinyà, mai fins ara vist.
Ara els queda Figueres, qüestió pendent de fa més d'un quart de segle, si ens atenim a l'evolució que ha experimentat l'estat espanyol.
[...]
Ja està demanat (tant per "Figueras" com per "Gérone", al nivell regional i nacional), veurem si ho corregeixen.

Per cert, si algú té mà a l'Adif i vol enviar-los un suggeriment sobre l'alçada de l'andana a Figueres, no estaria malament. Hi haurà més d'un accident pujant o baixant del TGV ja que l'entrada del TGV Dúplex està més baixa que l'andana (38 i 55 cm respectivament, si no m'equivoque).

I una altre tema: heu sentit alguna cosa sobre el control d'equipatges a Figueres? Ahir vaig sortir cap al nord amb el segon TGV i algú comentava que "molta gent" s'havia quedat a terra bloquejada al control. Ens ho podem creure?


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 20/12/2010 19:31

5 valents vam tornar via tren groc a Barcelona.

Trobem a faltar a la publicitat del nou TGV editada per Renfe i SNCF la connexió a Perpinyà amb la línia del tren groc. De fet, al plànol surten les derivacions cap a Tolosa i Bordeus (!) i cap a Lille, Londres i Brussel.les però no la línia del tren groc.

L'entrada en servei d'aquesta connexió permet tot l'any fer la volta Barcelona-Barcelona via tren groc. Abans només es podia a l'estiu, i amb limitacions.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 20/12/2010 23:11

Unes quantes fotos més per complementar les d'en wefer.

La nova estació (tancada però funcionant per dins :x ):
Imatge

Arribada a Perpinyà del primer TGV provinent de París amb destí Figueres. Aquest va ser el que va agafar de baixada la majoria de gent que va arribar amb el primer de pujada:
Imatge

Imatge

El segon TGV que sortia de Figueres, deixant enrere Perpinyà s'enfila cap a París:
Imatge

I un parell de Perpinyà de nit, amb la fira de Nadal:
Imatge

Imatge


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 21/12/2010 1:02

metring ha escrit:Per cert, i imparcialment, dir que ahir a en wefer i altres persones els van entrevistar de dues televisions, i van parlar de la línia, de les possibilitats, dels problemes, etc. ,de forma impecable, i no ha aparegut a cap mitjà. En canvi, han publicat únicament declaracions sense solta ni volta ni cap informació rellevant sobre la línia, si. Ara veiem què interessa als mitjans televisius... >:( Evidentment, la crítica és cap a les televisions, no cap a la gent, pel que només els interessa posar.
M'acabo d'adonar que a mí sí que m'han publicat una petita reflexió sobre l'ample internacional a Espanya que li vaig fer a un periodista del diari ADN : http://www.adn.es/pdf/ADN-2010-12-20-BCN.pdf
(Part superior i dreta de la pàgina 2)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/12/2010 10:03

Als diaris, potser sí que hauran publicat declaracions amb sentit, però a les teles, la majoria...

Grans, grans fotos, aim!!!!!



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 21/12/2010 10:10

De tot el jo vaig parlar de trens a la periodista de TV3 res. Nomes interesaba el que habia comprat a Perpinyà.



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Divendres 24/12/2010 2:51

Va ser un dia memorable! Perpinyà estava molt bonica.
;)
A la tornada un amic i jo anàvem al 1er cotxe amb els interventors i vam escoltar totes les converses. Un era de Navarra i parlava català quasi perfectament! :D
També vaig veure el Wefer (esperant per anar al lavabo) però no la Metring...

El "Media Distancia" de Renfe no va passar dels 139 km/h.


Visca el metro!!

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dilluns 27/12/2010 18:27

Estava mirant el pdf del diari ADN, i voldria fer una petita correcció: conductor no és el mateix que maquinista. Si no m'equivoco, conductor és el "jefe" del tren, el revisor. El càrrec del maquinista crec que ja és evident...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 03/01/2011 11:28

Ara que ho dius m'ho has fet recordar. Això era així, almenys en els cotxes-llit de l'extinta Companyia Internacional de Cotxes-Llit (CIWL): el personal que atenia els viatgers eren "conducteurs". N'hi anava un a cada cotxe.

Salut !!
Jacob.CH ha escrit:Estava mirant el pdf del diari ADN, i voldria fer una petita correcció: conductor no és el mateix que maquinista. Si no m'equivoco, conductor és el "jefe" del tren, el revisor. El càrrec del maquinista crec que ja és evident...


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/01/2011 21:45

Avui m'han dit a la feina, a Sitges, que en una televisió local, van veure l'entrevista a en wefer el dia de la inauguració del servei. Podria ser de la XTV, però no m'han sabut dir el canal.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/01/2011 14:18

A la inauguració oficial, que serà el 27 de febrer, algú hi voldrà anar?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/01/2011 18:20

El cobrador del frac.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”