Viatge en tren històric de la sèrie 300

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Re: Viatge en tren històric de la sèrie 300

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 04/04/2012 10:46

Aquest any les entrades s'han vengut més lentament, la principal diferència és que l'any passat es va publicititar molt l'esdeveniment i a part es vas montar un show perque fos agradable per tots els públics. Aquesta combinació va fer que les entrades del segon viatge s'exauressin en un sol dia. Aquest any és diferent, ni s'ha fet publicitat, ni hi ha cap show montat, de fet no sabem ni quin serà el plàning...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/04/2012 10:58

MZA_1600 ha escrit:Aquest any és diferent, ni s'ha fet publicitat, ni hi ha cap show montat, de fet no sabem ni quin serà el plàning...
Ben a diferència d'altres activitats que TMB organitza o patrocina, sense tenir res a veure amb transport.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 05/04/2012 21:19

Guigui ha escrit:
MZA_1600 ha escrit:Aquest any és diferent, ni s'ha fet publicitat, ni hi ha cap show montat, de fet no sabem ni quin serà el plàning...
Ben a diferència d'altres activitats que TMB organitza o patrocina, sense tenir res a veure amb transport.
Al final et deuen haver escoltat, ja que ho estàn promocionant a la plana inicial del web de Can TMB.

http://www.tmb.cat/ca/sortida-tren-historic

Dins la notícia, posa que el sevei serà La Pau - Sagrada Família.

Pensava que seria fins a Sant Antoni, espero que com a mínim realitzin la maniobra de canvi de via, que l'any passat van fer-ho d'amagades :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 09/04/2012 12:43

A mi em sembla positiu que hi vagi la premsa. Per poc ressó que li donin a aquests esdeveniments, sempre podrà contribuïr a tocar la "fibra sensible" d'algú, que potser no es convertirà en un aficionat a la història del transport o al ferrocarril de la nit al dia, però que treurà una mica del "nitxe" aquesta mena d'activitats.

Sempre que no ocupin una tercera part de l'espai disponible al tren, clar, per imaginar una hipòtesi exagerada.

I, si el viatge només arriba a Sagrada Família, serà una llàstima, perquè l'andana central de Sant Antoni li donava una mica més de caliu al tema a la pausa entre l'anada i la tornada (amb o sense refrigeri). De fet, l'andana muntanya de Sagrada Família és prou estreta, comparada amb la del davant.

Per contra, l'estació en sí és bastant més "càl·lida".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/04/2012 22:51

Fran-Ikarus ha escrit:"nitxe"
En català, nínxol. Per moltes associacions fúnebres que això desperti.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 10/04/2012 17:46

Fran-Ikarus ha escrit:A mi em sembla positiu que hi vagi la premsa. Per poc ressó que li donin a aquests esdeveniments, sempre podrà contribuïr a tocar la "fibra sensible" d'algú, que potser no es convertirà en un aficionat a la història del transport o al ferrocarril de la nit al dia, però que treurà una mica del "nitxe" aquesta mena d'activitats.

Sempre que no ocupin una tercera part de l'espai disponible al tren, clar, per imaginar una hipòtesi exagerada.

I, si el viatge només arriba a Sagrada Família, serà una llàstima, perquè l'andana central de Sant Antoni li donava una mica més de caliu al tema a la pausa entre l'anada i la tornada (amb o sense refrigeri). De fet, l'andana muntanya de Sagrada Família és prou estreta, comparada amb la del davant.

Per contra, l'estació en sí és bastant més "càl·lida".
Jo crec que evidentment és positiu que la premsa assisteixi, però trobo que alguns es passen tres pobles per grabar, tocant els pebrots a la resta.

Al web, posa que les entrades ja s'han exhaurit.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Ruso
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Ruso » Dimarts 10/04/2012 20:25

Hola,

Hi ha alguna manera d´arribar desde Pep Ventura-Gorg fins a la Pau?I el més important, per tornar després? No m´agradaria tenir que agafar el cotxe...
Gràcies!


Toni,

El Ruso

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 10/04/2012 20:38

Ruso ha escrit:Hola,

Hi ha alguna manera d´arribar desde Pep Ventura-Gorg fins a la Pau?I el més important, per tornar després? No m´agradaria tenir que agafar el cotxe...
Gràcies!
Per anar tens la L2. Per tornar cal baixar fins a Pere IV i agafar l'N11.



Ruso
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Ruso » Dimarts 10/04/2012 21:03

victorcasta ha escrit:
Ruso ha escrit:Hola,

Hi ha alguna manera d´arribar desde Pep Ventura-Gorg fins a la Pau?I el més important, per tornar després? No m´agradaria tenir que agafar el cotxe...
Gràcies!
Per anar tens la L2. Per tornar cal baixar fins a Pere IV i agafar l'N11.
Es cert, la N11, no hi havia caigut.Pero si no vaig errat queda més a prop agafar-la al carrer Biscaia. Moltes gràcies!


Toni,

El Ruso

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 11/04/2012 12:45

Be, doncs ha arribat el dia, aquest vespre veurem com va.

Aquest cop no hi ha hagut tanta bogeria amb els bitllets (anava a escriure entrades) potser la Setmana Santa pel mig, que no s'ha fet publi a la tele, que s'ha transmes quasi per boca-orella o traves de mtjans com aquest a on solem passar els interessats en aquests temes, o que aquesta vegada no hi ha "performace" preparada que es sapiga, tambe el fet de fer un recorregut tant curt i sense cap novetat fa que molts potser s'ho pensin. etc...

Jo crec que hi ha que anar-hi i recolzar iniciatives com aquesta QUE JA SUFICIENTS ANYS VA ESTAR PARAT EL 300!!! a mes els "engendres mècanics" parats es quan es mes trenquen, també val a dir que tal com estan les coses no se com anira en el futur aquests temes...

Que poter serem els que normalment hi anem, doncs potser si...saludarem a qui vulgui ser saludat....i xerrarem.
Que no hi haura un muntatge com l'any passat, potser si, pero es que ser original i anar "innovant" en aixo no es fàcil, tampoc hi molt a on innovar, es gaudir del tren i poc mes, es que poc mes hi ha, pero es que si t'agrada aixo doncs senzillament JA ES MOLT!!!!



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 12/04/2012 3:37

Genial!

Bé, llàstima no haver pogut visitar l'estació de Gaudí. La música que posaven estava terriblement fora de context: a la Catalunya de 1924 no s'escoltava el mateix que a Llatinoamèrica ni el mateix que a la resta de Europa. El Charleston sí, però cap ritme brasileny sonava fora del Paral·lel. Les sarsueles sí regnaven a l'espanya dels vint. He d'afegir que els figurants parlaven català quan en realitat, a 1924 es parlava castellà (Primo de Rivera) però això sí que ho perdono, perquè no deuen ser més que uns pobres empleats de TMB que els han obligat a fer un "paripè" ridícul.

La resta genial, el tren, encara que força ple, funcionava millor que les 111, que tenen 23 anys aproximadament, no 88.

El tenen en forma i en bon estat: que sigui així per molt de temps.

No he reconegut ningú del fòrum, llàstima. Ja posaré fotos.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 12/04/2012 8:36

els figurants no son empleats de TMB. Son actors contractats expressament per aquest acte.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 12/04/2012 11:25

Doncs jo vaig veure menys gent coneguda que altres vegades i em va sorprendre positivament el gran Número de "fèmines" que hi havia, altres vegdaes no era aixi.

El viatge el vaig trobar curt (es llògic) i el tren semblava que li costes mes que altres vegades, el viatge d'anada jo diria que el va fer mes lent que altres cops.

Varèm sortir de La Pau a contravia (ninguna de les anteriors sortides era aixi) a marxa no molt ràpida, amb accelerrecions i retencions constants, com anant amb molta cura, varèm arribar a Sagrada Familia sense fer cap canvi d'agulles o sigui que anavem com el metro de Madrid, alla unes noies oferien bombons i hi havia una petita exposicio de fotos de la construccio de diversos metros, la majoria conegudes pero dues jo mai les havia vist, mentre erem alla al M1 feia una mica d'oloreta i varem apreciar be el tema dels "Picassos" que es creuen de "nova york" i tambe que aquest M1 tenia com un petit bony (cop...no "pastelito") al lateral.

El Viatge de tornada es va fer per la mateixa via, ara si, en el sentit habitual, o sigui que no es va fer servir cap canvi d'agulla.
A la sortida de Sagrada Familia el tren va agafar mes acceleracio que en la anada, en la doble corva en lleugera baixada despres de Sagrada Familia i en la segona corva a esquerres em va donar la impresio que anava una mica massa rapid e inclus es va notar una frenada amb la conseguent olor "tipica", despres es va seguir com a l'anada de forma moderada, fins a un troç en recta que es va tornar a accelerar algo.

Els "figurants" doncs be, donen una mica de "consistencia" al acte i per a persones que no hi han anat mai es com una guia i nexe necesaris, per els que ja hi hem anat mes vegades doncs ja ho coneixem, jo respecto la seva feina perque estan treballant, encara que com a molts em soni a obra de teatre repetida, pero com dic ho respecto totalment i es necesari.

En aquesta ocasio ben poc vaig gravar i/o fotografiar, perque es veritatq ue anva ben ple i perque gravar molt mes del que ja s'ha gravat es dificil.

Un camera de TV3 quasi es deixa al focus al sortir per la porta ja que aquestes no son tan altes.

Comentant amb algunes persones que l'acte el varen gaudir com amb menys il.lusio que altres anys vaig arribar a alguna conclusio , primer es que les primeres vegades (com en tot) les coses es viuen de manera diferent, escoltar i viure unes sensacions que estaven gravades al cervell pero que feia anys que no es sentien ni hi habia posibilitat de reviure es algo molt emocionant, pero obviament aquest efecte en les seguents vegades ja no es tan intents, encara que jo nomes entrar al "cotxe" ferroviari i sentir aquella olor ja em va fer sentir coses.....l'altre es que en aquest moment de crisi l'anim en general esta pel terra i sembla que res faci i..lusio.

Jo repetiria...encara que nomes fos una volta per cotxeres..



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 12/04/2012 15:35

faristol ha escrit:Doncs jo vaig veure menys gent coneguda que altres vegades i em va sorprendre positivament el gran Número de "fèmines" que hi havia, altres vegdaes no era aixi.

El viatge el vaig trobar curt (es llògic) i el tren semblava que li costes mes que altres vegades, el viatge d'anada jo diria que el va fer mes lent que altres cops.

Varèm sortir de La Pau a contravia (ninguna de les anteriors sortides era aixi) a marxa no molt ràpida, amb accelerrecions i retencions constants, com anant amb molta cura, varèm arribar a Sagrada Familia sense fer cap canvi d'agulles o sigui que anavem com el metro de Madrid, alla unes noies oferien bombons i hi havia una petita exposicio de fotos de la construccio de diversos metros, la majoria conegudes pero dues jo mai les havia vist, mentre erem alla al M1 feia una mica d'oloreta i varem apreciar be el tema dels "Picassos" que es creuen de "nova york" i tambe que aquest M1 tenia com un petit bony (cop...no "pastelito") al lateral.

El Viatge de tornada es va fer per la mateixa via, ara si, en el sentit habitual, o sigui que no es va fer servir cap canvi d'agulla.
A la sortida de Sagrada Familia el tren va agafar mes acceleracio que en la anada, en la doble corva en lleugera baixada despres de Sagrada Familia i en la segona corva a esquerres em va donar la impresio que anava una mica massa rapid e inclus es va notar una frenada amb la conseguent olor "tipica", despres es va seguir com a l'anada de forma moderada, fins a un troç en recta que es va tornar a accelerar algo.
Va anar lent, per a que el trajecte amb el tren fos una mica més llarg (llògic, ja que aquest cop no hem anat a Gaudí).

Sobre la corva d'entrada a Encants, totalment cert, jo anava al davant del 308/M8, i efectivament, se li en va anar de les mans, jo (i suposo que els que miràvem també) en aquella corba ja vaig patir pel tren, de fet algú ja va li va dir que frenés una mica, i una dona, li va dir que posés l'ATO :riure (evidentment, en conya).
I una cosa a destacar, el motorista (el mateix que els anys anteriors) ha après a frenar suau al parar, cosa que s'agraeix molt.

Sobre l'acte en general, ha estat normalet, però podrien haver usat les dues vies i deixar veure la maniobra. I molt encertat el tema de les "fèmines", crec que és el primer cop que assisteixo a un acte transportil amb una notable igualtat :)

En fi, esperem que l'any vinent puguem tornar a utilitzar el 300.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 13/04/2012 0:14

Potser el fet que fes pendent tot just despres d'arrencar tambe tindría a veure, jo anava al darrer "cotxe ferroviari", el M1, i la sacsejada va ser intensa, vaja mes que altres vegades...o es que ja no ens en enecordem com es movien aquests metros....que tambe podría ser...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 14/04/2012 0:44

El viatge lògicament ens ha sapigut a menys, comparat amb el de fa dos anys (fins a Sant Antoni) o amb el de l'any passat (fins a Sagrada Família però amb l'apèndix de la visita a Gaudí amb el 5000), i sense canvis de via. Tanmateix, penso que tothom estava satisfet de ser-hi, i que signem allà on calgui que es mantingui, si més no, anual i amb aquest format, en espera de temps millors que permetin fer quelcom lleugerament més "ambiciós". Això sí, que no ens el retallin encara més fins a un La Pau-Clot, per exemple!

A diferència de l'any passat, en què al primer viatge estàvem sobre tot els aficionats, i al segon viatge segurament més aviat el públic general, aquest cop es veia una "mescla" una mica més homogènia (amb preponderància d'aficionats, lògicament)

Per les opinions que es veien a la pàgina Facebook de TMB, jo diria que un segon viatge s'hagués omplert sense gaire problema de persones no aficionades (com l'any passat), persones que normalment se n'assabenten de l'esdeveniment a partir del reportatge filmat durant el primer viatge, o, en el cas d'Internet, per les fotos penjades per TMB. Així que seria desitjable, de cara al 2013, recuperar la doble convocatòria. Recordem que és molt important que la gent, el públic general, tingui coneixença de totes aquestes coses, no només "els quatre de sempre".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 14/04/2012 2:58

Anava força ple, els que en sabeu, sabeu si és possible que això faci malbé el cotxe o l'incapaciti per fer un trajecte més llarg, o un segon trajecte en dies propers? Jo preferiria pagar vint euros, per exemple, per anar menys gent i fer el GMB.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 14/04/2012 9:01

I jo crec que guanyaria molt d'alicient si es fessin trajectes que actualment no es fan en servei comercial, per exemple el ramal de Correus, a més de ser un dels recorreguts originals del 300.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 14/04/2012 9:16

Entenc que no ha d'incapacitar-lo en cap sentit, si el tren es troba en un estat prou bo com per permetre aquesta carga. Si el tren estigués "regulín regulán" a nivell de motors o de frens, per exemple, doncs patirà més per traccionar o frenar, però això és de calaix. Vull pensar que el tenen prou bé en aquest sentit.

Que hi hagués tanta gent suposo que és la conseqüència de reduïr de dues a una jornada, tot i que l'any passat recordo que ja anàvem força plens. Potser el 2010 anàvem més amples, però clar, aquell primer viatge era en certa manera la "prova pilot" per tot allò que ha vingut després.

Fer una altra línia, en particular la L3 o el tram de L4 que en va ser ramal, és un desig gairebé unànim per part dels aficionats (al públic general potser li serà igual), però per allò que comporta el canvi de línia sembla que haurem de seguir esperant... i conformar-nos, de moment, amb aquest format més senzill.

Si es fes una nova sortida cada trimestre o semestre, potser això ajudaria a plantejar-se noves cotes, perquè entenc que d'any en any es perd una mica la sensació de l'experiència, si va anar bé o molt bé, etc. i és més fàcil que s'acabi anant a "no arriscar".

El video del Sigfrid, ja tot un clàssic:
http://youtu.be/la1Toecaons

Per cert, era la primera edició que es feia sense en Lluís Bruguera, q.e.p.d.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 14/04/2012 9:28

Com tots, voldria canviar de línia, però poso en dubte que el 300 amb la gent que porta sigui capaç d'enfilar-se cap a Passeig de Gràcia i molt menys fins a Lesseps, i pel mateix motiu, enfilar cap a Joanic.

De fet, crec que va ser el motiu principal, en que l'any passat es van tirar enrere en el traçat de L4+L5, i no el canvi de línia a Maragall, com deien.

Crec que per transitar les altres línies, seria més apte el 1100.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”