Sortida metro històric 2015

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní  
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Re: Sortida metro històric 2015

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 17/04/2015 15:42

La cosa està en que, segons em van explicar, hi ha perill de fondre els pantògrafs del 300, per vés a saber quin tema elèctric. A més, treuen també l'argument de que si la conducció és totalment manual, que si la seguretat, i un llarg etcètera.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 18/04/2015 0:03

Adolescent barceloní ha escrit:La cosa està en que, segons em van explicar, hi ha perill de fondre els pantògrafs del 300, per vés a saber quin tema elèctric. A més, treuen també l'argument de que si la conducció és totalment manual, que si la seguretat, i un llarg etcètera.
Fondre els pantògrafs? Com no sigui el tema del fre regeneratiu de la resta de trens al tornar electricitat a la catenària no ho entenc. De totes maneres el 300 va compartir vies amb 2000 i 2100 un cop com a mínim per L2 via pantògraf, i via patí per L3 amb els 3000 l'any 1999, ja restaurat. :nose

La resta es el de sempre, ni que la conducció manual fos un perill, en especial quan aquests cotxes han estat més de 60 anys en servei i l'explotació de la L3 ha estat manual durant poc més de 80 anys. Això de l'ATP i sobretot l'ATO són coses de fa "quatre" dies a la L3 i L1.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní  
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 18/04/2015 0:07

Miquel ha escrit:Fondre els pantògrafs? Com no sigui el tema del fre regeneratiu de la resta de trens al tornar electricitat a la catenària no ho entenc
Exacte, és just el que em van dir.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 18/04/2015 2:15

Tot són excuses molt pobres, fàcilment rebatibles.
La única veritat (a mi m'ho va confirmar un cap de CTC) és que simplement no volen problemes i per ells un tren "diferent" a la línia són problemes, o el que ve a ser el mateix, cal treballar més. Falta de ganes, vaja, i com que tampoc hi ha massa pressió perquè es faci, doncs així estem... i encara gràcies que surti de matinada.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dissabte 18/04/2015 8:14

Les explicacions "tècniques" de TMB són un gènere literari en si mateixes... Potser en podríem fer una recopilació i vendre-la per Sant Jordi :) :) :)
Crec que algú els podria explicar a aquests "tècnics" que al Metro de Londres circulen habitualment combois històrics, intercalats entre els regulars, amb material de 1923, 1938... i que pel 150 aniversari van arribar a fer-hi anar una locomotora de vapor (potser anava equipada amb ATO i ATP?). O les sortides que es fan al Metro de Nova York, o als de Berlin, Hamburg, o les circulacions amb "Rames Sprague" del Metro de Paris, en fi...
Posant-nos seriosos, estic amb algunes opinions que aquí s'han donat, de que el que falten són vies d'apartador. Però hi ha traçats que es podrien aprofitar, i que serien més representatius que la L2. No seria possible un Paral·lel-Lesseps, per exemple, com es va fer en el 75 Aniversari?



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dissabte 18/04/2015 11:46

Posats a circular per la L3 que ho facin per algun tram inaugurat als 70, que almenys mantenen l'arquitectura original, a diferència del tram inicial del Gran Metro... :x Potser no es recrearia el 1924, però si els últims anys en circulació del 300.
De poc serveix tenir un tren completament restaurat del 1924 si per les estacions que circula son totes noves o reformades, sense cap referència al GM original.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 18/04/2015 11:54

davroca5 ha escrit:De poc serveix tenir un tren completament restaurat del 1924 si per les estacions que circula son totes noves o reformades, sense cap referència al GM original.
Cal circular per trams on hi hagi apartadors a inici i final, i metro de Barcelona sempre ha anat molt escàs en aquest tema.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dissabte 18/04/2015 13:55

Un trayecto que se podría hacer con trenes históricos de TMB, cualquier fin de semana sin entorpecer el carrusel de la línea, podría ser perfectamente el trayecto VIlapicina - Sant Genís, saliendo desde vía 3 de Vilapicina, y acabando su recorrido en las cocheras de Vall Hebrón, y se podría hacer muy habitualmente, ya que es un recorrido muy 'sencillo' de hacer, y nada complicado. Saludos!


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 29/10/2015 14:29

Ho copio aquí, perquè no deixa de ser una altra sortida del tren. Sembla que, després d'un parèntesi, tornarà la copeta de cava ;)
oscar440 ha escrit:Una de les activitats serà la sortida del Metro Històric de TMB, més informació aquí:

http://www.bcnrail.com/metro-historico


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 18/11/2015 22:25

I aquesta nit sortiu "de metros històrics" els de la BcnRail, oi? Ja explicareu ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní  
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 19/11/2015 15:31

No hi ha hagut copa de cava. El viatge, el dels últims cops: de Sagrada Família fins a Sant Antoni, i tornada. Aquest cop hi havia menys gent (potser perquè no era un acte "públic" sinó que era adreçat a gent del BCNRail), el que es tradueix en que gairebé tothom vam trobar seient.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 20/11/2015 16:51

Imatge clàssica però no es pot fer res més:
Imatge
https://www.flickr.com/photos/raulitinbcn/22831037290


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 20/11/2015 16:59

Bueno, hay 71 años de diferencia entre el tren y la estación :)



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 22/11/2015 17:14

Digueu-me tiquismiquis, o el que més us agradi, però per mi en aquest tren falla, sobretot, una cosa, i és el sostre. Tant costaria reconstruir els sostres originals del Gran Metro?. Per no parlar dels motors, que no són tampoc els originals dels 300R i que van estar en funcionament fins a finals dels 80. Dit això, està molt bé que el treguin a passejar de tant en tant, encara que només sigui un cop a l'any. A FGC van fer una restauració més acurada, i de més material, però la veritat és que només els funciona la Granota.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 22/11/2015 17:40

WMD626 ha escrit:Digueu-me tiquismiquis, o el que més us agradi, però per mi en aquest tren falla, sobretot, una cosa, i és el sostre. Tant costaria reconstruir els sostres originals del Gran Metro?. Per no parlar dels motors, que no són tampoc els originals dels 300R i que van estar en funcionament fins a finals dels 80. Dit això, està molt bé que el treguin a passejar de tant en tant, encara que només sigui un cop a l'any. A FGC van fer una restauració més acurada, i de més material, però la veritat és que només els funciona la Granota.
Decían que el techo no lo querían tocar. No sé si es por un impedimento técnico o porque si lo intentan se pueden cargar el tren directamente.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 22/11/2015 19:02

OK, gràcies. Jo crec recordar que quan es va fer la reconstrucció, cap al 1999 (coincidint amb el 75 aniversari del Metro), es va dir que es deixava el sostre per més endavant. Però això no vol dir que ho hagin intentat i s'hagin trobat amb el que tu dius...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 22/11/2015 19:06

WMD626 ha escrit:OK, gràcies. Jo crec recordar que quan es va fer la reconstrucció, cap al 1999 (coincidint amb el 75 aniversari del Metro), es va dir que es deixava el sostre per més endavant.
A can TMB és aquesta la història que explicaven els propis directius del Consell Assessor (abans de que se'l carreguessin els actuals "gestors").



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 23/11/2015 1:08

wefer ha escrit:
WMD626 ha escrit:OK, gràcies. Jo crec recordar que quan es va fer la reconstrucció, cap al 1999 (coincidint amb el 75 aniversari del Metro), es va dir que es deixava el sostre per més endavant.
A can TMB és aquesta la història que explicaven els propis directius del Consell Assessor (abans de que se'l carreguessin els actuals "gestors").
Yo lo dije con un poco de inseguridad, que después pasa lo de siempre, que nos dicen cosas que en realidad son otras y a veces hasta muy distintas.



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”