Anem a veure el metro?

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 15/11/2005 23:23

Hola:

M'apunto!.... Si pot ser un dilluns o un dissabte nit. Dilluns amb la parella (que cap d'els dos treballem). El dissabte aniria "solter", que ella treballa.

Ja m'agradaria veure alguns "recons foscos" del Metro: Cotxeres, culs de sac, creuaments de linies, estacions fantasmes (coi, cada dia paso per Gaudi, pero aturar-se alla....hummm, o veure Correus, Banco (realment existeix?), Fernando....), vaja, tot allo -que sigui possible per seguretat- que normalment no podem veure.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 15/11/2005 23:59

Evidentment, jo m'apunto també.
La idea de "llogar" un tren per fer-ho, em sembla potser excessivament agosarada, per no dir impossible. Però suposo que concertar una visita a l'estació "Gaudí", per exemple, no hauria de presentar massa problema.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 16/11/2005 0:05

Eps, conteu amb mi també que aquesta vegada no em perdo les vostres sortides ferroviàries.

Encara que, si volem anar a Gaudí, per què no segrestem una 1000, i la fem parar allà :D

Salutacions!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimecres 16/11/2005 0:35

Sincerament, estic arribant a una conclusió:

Crec que tothom está conforme amb la idea, y prácticament, hom asistiría a la visita, donada l'exaltació que a donat la idea, crec que, si la cosa es tira endevant, ens hauriem de posar seriosos i eosnar en el com i els maneres de contactar amb TMB. Aixó si, no será un itinerari fácil aquest. El camí pot ser dificil. Pero per provar, mai s'está de mes.

Crec que sería un viatge força interesant, ple de misteris, enigmes, i de tot un pegat de sensacions... i tot, en una mateixa experiència. Una experiència i un esdeveniment que s'está començant a gestar... entre tots podem fer-ho.

No, no ens tracta d'un slogan, es tracta de dir que si es vol fer algo, entre tots podem intentar fer-ho. Potser(malauradament tot pinta aixi) rebem un no, pero qui diu que rebem un si, i portem aquest viatge endevant?

Crec que entre tots, podem fer-ho.

Coordialment,



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 16/11/2005 3:38

Hola:

Ja, pero tenim "contactes" a TMB per aplanar el cami o si mes no perque ens donin alguna directiva de com fer les cosses o per on preguntar?.

A mi se m'ocorre el Sr. Patiño, el -crec que es- portaveu o quelcom semblant de TMB. Es un "habitual" de les "Cartas al Director" dels diaris cuan algu escriu airada i cabrejadament sobre algun problema en algun diari:

"Benvolgut Sr. Patiño:

Son una colla de pertorbats ferroviaris que ens encantaria fer espeleologia subterranea per la xarxa de Metro. Ens agradaria fer-ho amb alguna unitat vella i fora de servei...."

(que ningu es molesti per aixo, esta fet amb to d'humor ok? :D )

Jo la veritat, amb poder ficar el nas a segons quins llocs ja em conformaria.

Tot depenent de l'exit d'aquesta visita i si veuen que ens comportem (ja portaria una corda per que em lligueu curt :D ) potser ens deixesin fer alguna cosa mes en altra ocasio (conduir un convoi)

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Opcio "salvatge": Ens colem a la L4 per "Correus" fent saltar la reixa, o per alguna reixa de ventilacio d'alguna estacio. Jo se on esta la de Hospital de Sant Pau :twisted:



xevi
N7
N7
Entrades: 605

Entrada Autor: xevi » Dimecres 16/11/2005 11:26

A mi m´encantaria també viatjar amb un 300, crec que no ho he fet mai o almenys no ho recordo.
De totes maneres recordeu que fa unes setmanes TMB em va respondre aquest e-mail sobre una pregunta referida al 300 restaurat el 1924.


RESPOSTA DE TMB:

Benvolgut Xavier,

Efectivament, el tren de la sèrie 300 de l’any 1924 va ser restaurat i el seu destí final serà el Museu del Transport.

Ara el conservem en bon estat a les nostres cotxeres, però tot i que funciona resultarà molt difícil que torni a circular per la nostra xarxa, fonamentalment per raons operatives i tècniques.

Restem a la vostra disposició per qualsevol aclariment.

Salutacions cordials,



Gustavo Lamadrid Santos

Cap del Gabinet de premsa TMB

C/60, núm. 21-23, sector A, Pol. Ind. Zona Franca (08040 - Barcelona)

Tel. 93 2987369

glamadrid@tmb.net



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 16/11/2005 11:33

Bé, doncs si en Serie-1000-metro té contactes, a veure si sorgeixen efecte, no se si serà millor fer nosaltres una proposta d' "excursió" o deixar a veure què diuen ells de motu propio? En qualsevol cas una excursió amb el 300 (prèvia visita a les cotxeres del triangle) per la L4 fins a Maragall (anant a contravia per poder parar a Correus), a Maragall passem a la L5, i anem fins a Vilapicina, on entrem a les cotxeres i ens giren a la placa giratòria. :x
Mitja volta, anem Línia 5 avall, i anem tirant fins a Can Boixeres, allà ens ensenyen les cotxeres, i tornem línia 5 fins a Sants, on passem a la L3, anem fins a Lesseps i ens entren al cul de sac, i sortim a la nova biblioteca que han fet on hi havia les cotxeres :D

¿quién da más?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 16/11/2005 17:46

Hola:

Si es pogues fer....

Pero no vull ser "aguafiestas". Ja teniu en compte que aixo -contant que ens deixin- s'hauria de fer en horaris "marginals" tipus nits (tancat el servei) o similars?.

A mes, si es fa de nit al tancar el servei, qui estara (de ser necessari, que imagino que ho sera) a CTC i de "serveis minims" del Metro per aixo?. No se si m'explico... (se el que vull dir, pero desconec les paraules tecniques, ho sento)

Home, no crec que es deixin possar "patas arriba" la xarxa (a nivell se seguretat de circulacio i sincronia amb els altres trens) fent circular un tren historic enmig del servei normal.

Eh, que compteu amb mi, no em tiro enrera. Pero es que veig que hi ha molt (llogic, jo tambe ho estic) entusiasme, pero vull tocar de peus a terra una mica.

Sal.lutacions:

Serie600



dgtxa
N5
N5
Entrades: 99
Ubicació: Olot

Entrada Autor: dgtxa » Dimecres 16/11/2005 18:21

Veient que pot ser una cosa que els podria fer anar una mica de bòlit, posant personal en hores inusuals, no sé si seria més efectiu demanar formalment una reunió amb algun responsable de TMB per explicar-li la iniciativa. Penso que el cas que podrien fer a un mail o una carta pot ser mínim. La seriositat de la proposta s'ho val.

A banda, si s'ho proposessin els de TMB això podria ser un petit negoci. No hi ha el bus turístic? O el Museu del Clavegueram? Bé, doncs això podria ser un mix, no sé si m'explico, hi podrien treure rendiment. Segur que hi ha gent disposada a veure aquests racons de la xarxa de metro.



xevi
N7
N7
Entrades: 605

Entrada Autor: xevi » Dimecres 16/11/2005 19:08

Estic totalment d´acord, crec que podria ser un petit negoci per TMB, no solament pels ciutadans de BCN si no també pels turistes.
incerament, si us enteressiu que al metro de València, Munic o Roma fan rutes nocturnes amb trens històrics i visites a estacions fantasma, no us apuntarieu?
Realment val la pena.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimecres 16/11/2005 21:09

El CTC funciona les 24 hores, hi fan tres torns.

Hi ha una "Carta de Maniobres" on s'especifiquen totes les incidencies de la nit.

Comença mitja hora més tart del pas del ultim metro i s'acaba (tenen hora fixa) avans de que comenci la circulació.

En primer lloc es talla la corrent de les linies, i després salten a la via les diferents colles de Vies i Obres, Dresines i diferent material de via.

---------------
Nota: Tot aixó que us escric, és lo que és fá a FGC, I no crec que el metro sigui diferent.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 16/11/2005 22:55

Serie-1000-metro ha escrit:Pasar de la linia 4 a la 3 es dificil, degut a que i a un punt que el pati del tercer carril del 300 toca a una culumna, o no seque de ferro que hi ha fa massa i peta tot, perque ja el varen fer pasar i es va quedar enganxat.
Tornant a "la madre del cordero", la qüestió és: comprovada aquesta dificultat quan es va fer per primer cop... van treure'n conclusions en forma de possibilitats per a esmenar-ho? és viable tècnicament? (esmenar-ho)

Perquè, tot i que costarà calers, suposo (com tot), més en devia de costar, restaurar-lo, no? Com perquè ara no el moguin per la primera dificultat que es troben.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimecres 16/11/2005 23:05

Una cosa es ferlo circular, que tinc esperances a que ens u consedeixin, i l'altre es ferlo pasar per aquet punt en concret, l'enllaç de la linia 4 amb la 3, o dit d'altre manera l'enllaç de la linia 3 amb la 4.

Salut!

No sujetar las puertas!



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 16/11/2005 23:13

Això que dieu de la "Carta de Maniobras" és totalment cert. Tinc un amic que treball a COMSA i per fer uns treballs de manetniment per METRO, és a dir que són en certa manera empleats d'ells han de fer mil i un papers i comprovacions. Si tot és correcte i prèvia autorització entren a via gairebé 1h després del tancament amb tall elèctric i tal . Ells enten a Can Boixeres o Mercat Nou, però em va dir que va ser complicat complicat i han d'anar a contrarellotge perque l'inici de servei és pr``oxim



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 17/11/2005 0:02

Hola:
xevi ha escrit:Estic totalment d´acord, crec que podria ser un petit negoci per TMB, no solament pels ciutadans de BCN si no també pels turistes.
incerament, si us enteressiu que al metro de València, Munic o Roma fan rutes nocturnes amb trens històrics i visites a estacions fantasma, no us apuntarieu?
Realment val la pena.
Vaja, es possible, pero es que ho estem veient del costat de "pertorbats ferroviaris" que som la majoria. Jo aniria a una "visita turistica" d'aquestas, pero la gent normal (no em malinterpreteu, no vull dir que nosatres siem "raros".... be, una mica :D ) no va a fer turisme a una ciutat a fotres sota terra. Jo soc dels que s'en va de viatge "Por ahi" i es fot al Metro, es corre unes cuantes parades, fa fotos com un "guiri" de tot el que pot (aixi em mira la gent: "Que fot aquets fen fotos del tunel?") i em quedo mes ample que alt :D , pero la gent normal el que fa es fer fotos a la Pedrera, a la Sagrada Familia, puja al Castell de Montjuic i coses d'aquestes. No es fot sota terra a admirar un Metro, a menys que sia algo com el de Moscu o el de Londres o el de Paris per possar exemples de metros "renombrats".

Altre exemple: Algu dels presents es tancaria 3 hores a un museu d'aparells de radio antics i es quedaria embadalit? (jo si :D ). Doncs -salvant les distancias- es el mateix.

Jo crec que si pressentem una proposta acurada i amb seny es possible que ens la acceptin. Pero hem de tenir en compte que han de tenir en marxa a banda del tren que ens porti, tota (o la major part) d'infrastuctura interna per tal de tenir "controlat" el tema: que si la circulacio, que si els desviaments entre linies, etc. No se fins a quin punt es viable una circulacio d'aquest tipus.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 17/11/2005 0:06

Serie-1000-metro ha escrit:Una cosa es ferlo circular, que tinc esperances a que ens u consedeixin, i l'altre es ferlo pasar per aquet punt en concret, l'enllaç de la linia 4 amb la 3, o dit d'altre manera l'enllaç de la linia 3 amb la 4.
He de confessar que no sóc tan optimista com tú, si bé tampoc puc parlar massa perquè no conec ningú de TMB, però si en conec la poca sensibilitat que tenen respecte als que fem fotos de les instal·lacions i trens...

Corregiu-me si m'equivoco, però de circul·lacions històriques a les línies de Metro TMB, n'hi ha hagut més aviat poquetes oi? De fet jo no n'he vist mai cap (que no vol dir que no n'hi hagin hagut)... :'(

Això sí...

ATENCIÓ A LA IMATGE QUE ACABO DE TROBAR... :o :o :o

Imatge

A LA WEB DE TMB... :o :o :o

Es pot saber QUAN va sortir aquesta preciositat de sèrie 300 a la L2 a LA PAU????????

I jo, ON COLLONS ESTAVA AQUELL DIA!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'(

Salutacions!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 17/11/2005 9:37

és curiós que el 300 no pugui passar per l'enllaç d'Aragó, què hi deuen haver canviat? segur que aquest mateix tren hi ha passat milers de vegades!
Si el que toca és la presa del tercer carril, no crec que costi massa treure-la, tenint en compte que ja no deu quedar ni un metre de via amb tercer carril a tot barcelona.


ES PELIGROSO ASOMARSE

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dijous 17/11/2005 12:35

Jo sempre pessimista, veig dificl que autoritzin un tren historic en horari de no servei.
Pero si hi ha algu que es capaç de organitzar-ho, jo m'apunto.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dijous 17/11/2005 12:37

Hola, tant si és fa visita turistica a una estació (per ex. Gaudí), com si anem al taller a veure el 300, (previa visita al Sr. Comendador de TMB) o si lloguem un tren-metro per fer una passejada per totes les linies començades i mai acabades, ... apunteume. L'excursió ho mereix, ... la trobada també.


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

xevi
N7
N7
Entrades: 605

Entrada Autor: xevi » Dijous 17/11/2005 18:31

Jo em conformaria en fer una volteta amb el 300 i prou, serà dificil però segurament més fàcil fer un tour amb canvis de línia etc.
Recorrdeu que el 300 se l´emporten (segons el dpt de premsa de TMB) a morir a Castellar de N´Hug.



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”