Comiat dels 3000 de la L3 del metro de Barcelona

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 273
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Comiat dels 3000 de la L3 del metro de Barcelona

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Divendres 09/02/2024 7:39

Un altre gir inesperat, tot i així me'n despedeixo avui igualment. D'aquí poc ja vaig cap allà. No crec que pugui venir el 23 però encara falta molt. Tot això vol dir que un altre 2000 marxarà abans, per tant també agafaré els 2000 avui.
I moltes gràcies a en Llop que sempre ens dóna la millor imformació en moments així.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 09/02/2024 10:09

Uns quants maquinistes van confirmant que es retira avui. La política d'aquesta empresa de no informar és nefasta, es retraten ells sols. No són de refiar.



França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 09/02/2024 11:10

metring ha escrit:
Divendres 09/02/2024 10:09
Uns quants maquinistes van confirmant que es retira avui. La política d'aquesta empresa de no informar és nefasta, es retraten ells sols. No són de refiar.
Ya sabemos cómo las gastan. Si pueden hacer las cosas sin avisar y a la chita callando, lo hacen. Lo que convendría saber es por qué en listado tren.es aparece la 3049 como conservada y el motivo de esa conservación. Huele a venta a otro país o a utilizarla para algún congreso, o para simulacros de bomberos, pero mientras que tenga esa coletilla de conservada no pasará por la pinza. Según la web está en las cocheras de Vall d'Hebrón.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Divendres 09/02/2024 13:09

França451 ha escrit:
metring ha escrit:
Divendres 09/02/2024 10:09
Uns quants maquinistes van confirmant que es retira avui. La política d'aquesta empresa de no informar és nefasta, es retraten ells sols. No són de refiar.
Ya sabemos cómo las gastan. Si pueden hacer las cosas sin avisar y a la chita callando, lo hacen. Lo que convendría saber es por qué en listado tren.es aparece la 3049 como conservada y el motivo de esa conservación. Huele a venta a otro país o a utilizarla para algún congreso, o para simulacros de bomberos, pero mientras que tenga esa coletilla de conservada no pasará por la pinza. Según la web está en las cocheras de Vall d'Hebrón.
Agraeixo molt la feina que fan a listadotren.es, però en aquests casos no és gaire de fiar. Entre l'estiu del 2022 fins la seva retirada, la 3001 apareixia com a desballestada, quan no era així i estava en servei.
Sempre hi ha algú que vol tenir la primícia d'informar, i de vegades s'informa malament i sense estar-ne segur; i els administradors fan acte de fe davant allò que no poden verificar.

Dit això, no dic que el que dius sigui fals i ara m'encurioseix.
Salut


:riure

França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 09/02/2024 14:44

Sèrie EV-E801 ha escrit:
Divendres 09/02/2024 13:09
França451 ha escrit:
metring ha escrit:
Divendres 09/02/2024 10:09
Uns quants maquinistes van confirmant que es retira avui. La política d'aquesta empresa de no informar és nefasta, es retraten ells sols. No són de refiar.
Ya sabemos cómo las gastan. Si pueden hacer las cosas sin avisar y a la chita callando, lo hacen. Lo que convendría saber es por qué en listado tren.es aparece la 3049 como conservada y el motivo de esa conservación. Huele a venta a otro país o a utilizarla para algún congreso, o para simulacros de bomberos, pero mientras que tenga esa coletilla de conservada no pasará por la pinza. Según la web está en las cocheras de Vall d'Hebrón.
Agraeixo molt la feina que fan a listadotren.es, però en aquests casos no és gaire de fiar. Entre l'estiu del 2022 fins la seva retirada, la 3001 apareixia com a desballestada, quan no era així i estava en servei.
Sempre hi ha algú que vol tenir la primícia d'informar, i de vegades s'informa malament i sense estar-ne segur; i els administradors fan acte de fe davant allò que no poden verificar.

Dit això, no dic que el que dius sigui fals i ara m'encurioseix.
Salut
Curiosamente, cuando entras en la web general, en la parte superior hay un cuadro blanco con una sección de mensajes, y el primero es un mensaje con fecha 21 de diciembre en la que las personas que llevan esa página indican, justamente referente a los 3000 de Barcelona, que dado que han recibido informaciones poco fiables últimamente, se asegurarán de que los datos que reciben a partir de ahora son verídicos y están debidamente probados y contrastados, y por ello no actualizarán datos hasta que no estén seguros de los mismos. Es decir, lo mismo que haces tú y lo mismo que hace este foro. Con lo cual si hemos de dar credibilidad a ese mensaje, han decidido ellos también ser rigurosos con la información de cada unidad. Si sé cómo se hace, luego edito este mensaje y cuelgo el link directo de ese mensaje.

Un saludo

Adjunto el link. El mensaje original es el primero, escrito por la administración de la página. Veréis que tiene una respuesta de un compañero nuestro, oscar440 que indica links donde se puede ver información verídica.

https://listadotren.es/foro/viewtopic.php?t=1202#p8494


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 09/02/2024 18:39

Jo personalment no he vist ni llegit enlloc què s'hagi conservat encara cap unitat. La darrera cosa que en se és que la idea era que el tren a preservar es desamianti però ignoro si es veritat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 273
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Divendres 09/02/2024 22:45

Jo ja he fet un últim viatge, llarguet fins que m'han fet fora (m'imagino perquè sabien que era l'últim dia). Ha estat una mica rar ja que he arribat i ha arribat el 3048 immediatament amb torn 322! No recordava mai un dia amb tanta sort. Les plaques internes només sobreviuen al 3048 i R-3312, la resta han desapartegut des de l'últim cop que l'havia agafat. He pogut observar bé el cartell de porta de testera de fa 6 mesos i és efectivament contra la seva obertura (a la L1 em deien uns motoristes que abans de la reforma la portaven oberta per climatització!). Ha acabat abruptament però ha estat un bon matí. A veure si per una vegada no desapareix del tot alguna cosa, esperem veure un 3000 (juntament amb el 300 i 1100) pel centenari - ahir ho treien al TN com una notícia nova juntament amb el museu que mai arriba, i queda clar el paper de TMB en tot això (Ni TVC pot veure els vehicles!).
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 16/02/2024 13:27

Bé, com ja podeu llegir aquí:
viewtopic.php?f=45&t=14842&sid=06224503 ... &start=120

els últims viatges en servei han estat aquest matí, una volta completa en cada sentit de la línia amb el torn 310, el segon d'ells acabat a cotxeres amb el "BYE" a l'indicador de torn que ja havíem vist aquestes setmanes en el viatge final d'altres trens de la sèrie.

El meu va ser avui al vespre (curiosament en el que durant aquesta nit hem pensat que podia haver estat l'últim absolut, ja que no teníem gens clar que avui acabés sortint a línia), cap a Palau Reial en el meu cas (vaig anar fins allà i no a Zona Universitària perquè Palau Reial era "la meva" estació en època d'universitari), i novament des de Palau Reial en sentit Trinitat, una volta encetada prop de les 20 h. i que devia acabar a quarts de nou del vespre.

Com a anècdota, entre Maria Cristina i Palau Reial vaig quedar jo sol al cotxe (3045), la qual cosa em va donar l'ocasió de tenir-lo "tot per a mi", en aquest últim tram fins a Palau Reial. En el viatge de tornada venia ja amb força gent des de Zona Universitària (principalment estudiants universitaris, per motius obvis)

Vaig tenir ocasió de veure els emotius cartells commemoratius que hi havia col·locat en @Miquel, en les tabiques de cabina dels cotxes motors.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 16/02/2024 14:17

Recordad que muchas instituciones leen este foro, y TMB no es una excepción. Sabían que se podía organizar una quedada de despedida de la unidad y han querido evitarlo, como siempre, haciendo las cosas de forma velada, a saber: ayer por la tarde, acabar el servicio con la unidad antes de que acabase el día, (Frank comenta hacia las 20:45) y hoy sacándolo de sorpresa a hacer una sola vuelta, hasta zona y regreso, y luego a cocheras portando el turno "end" a media mañana sin avisar. En parte se cumplió lo que dijeron, que hoy se acabaría su viaje por la mañana, pero como podemos comprobar no había ninguna indicación de cuándo sería su último viaje, para que nadie fuera a cazarlo. Del mismo modo ayer estuvo circulando normal hasta que en ese viaje de las ocho de la tarde anunciaron por megafonía que ya se retiraba. Han evitado de todas todas una despedida digna, de gente que valora el transporte público porque ellos mismos, hablo de los directivos de TMB no lo valoran en absoluto y hacen como el perro del hortelano, que no come ni deja comer.

Me ha llamado la atención en el mensaje de Frank lo de eso que dejó en cabina Miquel. Qué son, carteles de despedida? Algunas fichas?

Por otro lado sabremos en las próximas semanas si finalmente pasan por la pinza toda la unidad o van a salvar tres coches.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 16/02/2024 17:55

Avui m'ha arribat el butlletí de TMB anunciant el darrer viatge del 3000, També té nassos. Salut!



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 273
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dissabte 17/02/2024 11:55

Fran-Ikarus ha escrit:
Divendres 16/02/2024 13:27
Vaig tenir ocasió de veure els emotius cartells commemoratius que hi havia col·locat en @Miquel, en les tabiques de cabina dels cotxes motors.
França451 ha escrit:
Divendres 16/02/2024 14:17
Me ha llamado la atención en el mensaje de Frank lo de eso que dejó en cabina Miquel. Qué son, carteles de despedida? Algunas fichas?
A mi també m'ha cridat l'atenció això, almenys algú ha pogut acomiadar-se'n bé.
Fa tanta ràbia que no diguin el dia amb antelació, a veure si aprenen pels 2000 i 4000 i també diuen l'hora, ja que si hagués fet lo del dia 9 ahir hagués arribat tard.
Tothom que tingui fotos, vídeos, gravacions i maquetes que ho gaudeixi, i així intenti mantenir viu l'esperit d'aquests trens. A veure si TMB compleix amb preservació i permet que puguem tornar a gaudir de trens antics pel centenari (i no només el dia concret, perque molts no hi podran ser), és una mica ambicios però havent dit que ho farien quedaran encara pitjor si no ho fan.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní  
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 18/02/2024 9:13

ARA MATEIX (18/02 09.06h), avistat un 3000 sortint de Trinitat Nova, amb el número de torn 303.

Adjunto prova gràfica (tot i que m'ha enxampat totalment desprevingut):



Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 273
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Diumenge 18/02/2024 9:19

Em sembla que és un 2000 (té portes vermelles i encara en circulen 5) però a les fotos no es veu molt bé.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní  
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 18/02/2024 9:25

M'ho estan comentant per whatsapp també, no he pensat en que podria ser un 2000, he vist la testera però no l'he vist bé i ja m'he emocionat 😅

Si algú ens ho pot confirmar... Si és un 2000, digueu-m'ho i esborro el missatge


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 18/02/2024 12:47

Fran-Ikarus ha escrit:
Divendres 16/02/2024 13:27
Vaig tenir ocasió de veure els emotius cartells commemoratius que hi havia col·locat en @Miquel, en les tabiques de cabina dels cotxes motors.
M1171-M1172-M1169... ha escrit:
Dissabte 17/02/2024 11:55
Tothom que tingui fotos, vídeos, gravacions i maquetes que ho gaudeixi, i així intenti mantenir viu l'esperit d'aquests trens.
En vaig fer foto, del cartell commemoratiu del 3045. Quan la pugui a algun servidor d'imatges la publicaré per aquí (si no ho fes abans el propi autor Miquel, per exemple)

També m'hi vaig fer algun selfi, però el resultat és prou horrible com per prometre, en aquest cas, no compartir-lo amb vosaltres, haha


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní  
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 18/02/2024 13:23

Efectivament, com m'han comentat pel Twitter, es tractava d'una 2000. M'he emocionat massa en veure la testera, disculpeu. He esborrat el tuit, admins podeu esborrar el missatge si ho creieu convenient.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 743
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dilluns 19/02/2024 0:18

Fran-Ikarus ha escrit:
Diumenge 18/02/2024 12:47
Fran-Ikarus ha escrit:
Divendres 16/02/2024 13:27
Vaig tenir ocasió de veure els emotius cartells commemoratius que hi havia col·locat en @Miquel, en les tabiques de cabina dels cotxes motors.
M1171-M1172-M1169... ha escrit:
Dissabte 17/02/2024 11:55
Tothom que tingui fotos, vídeos, gravacions i maquetes que ho gaudeixi, i així intenti mantenir viu l'esperit d'aquests trens.
En vaig fer foto, del cartell commemoratiu del 3045. Quan la pugui a algun servidor d'imatges la publicaré per aquí (si no ho fes abans el propi autor Miquel, per exemple)

També m'hi vaig fer algun selfi, però el resultat és prou horrible com per prometre, en aquest cas, no compartir-lo amb vosaltres, haha
Suposo que la famosa enganxina déu ser aquesta (encara que veig que es tracta del cotxe 3047):
https://www.facebook.com/photo?fbid=782 ... cale=es_ES

Si hi ha cap problema per posar l´enllaç, ho esborro.



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 19/02/2024 14:05

Bon dia. Efectívament vaig ser jo qui va posar els papers amb el missatge de comiat als 3000. En vaig fer 4, una per a cada cotxe motor ja que les plaques d'identificació del cotxe havien estat retirades (excepte la del 3048, que la van rescatar la nit del dijous al divendres) i volia fer alguna cosa pel comiat.

Imatge

Dijous el tren va estar circulant amb el torn 320, que a mitja tarda, el canviarien al 321, on va estar circulant fins poc abans de les 21 del vespre. Jo vaig ser dins el tren tota la tarda fins que va retirar, i dono fe que el motorista va dir que havia estat el darrer viatge del tren.

Al final com sempre, al no haver una informació oficial va escampar una mica la por per si divendres el tren sortiria o no. Amb els que era a Trinitat, els vaig explicar que normalment el dia que retiren un 3000, aquest havia sortit a fer servei durant l'hora punta del matí, i posteriorment es retirava a les cotxeres, cosa que finalment va passar... Tot i que no de la millor manera d'entrada.

Divendres vaig anar a fer el seguiment de trens de la línia a Passeig de Gràcia, anotant tots els trens que estaven circulant a l'hora punta. Cap va ser el 3000 i així ho vaig comunicar a la xarxa social X sobre les 07:50.



No obstant, sobre aquella hora també tenia un indici de que el tren amb torn 310, que estava circulant amb la 5121-5124 circulava ja sense passatge des de Trinitat, cosa que amb tota probabilitat volia dir que entraria a cotxeres. Com que no és un torn que hagués de retirar en aquell moment, d'haver un altre tren disponible, aquest ha de sortir a línia.

El que sol fer l'empresa és treure el tren pel costat Penitents, i com que ha hagut de cisallar i el canvi de tren porta temps, sent hora punta els trens que van per radera a Vall d'Hebron i fins i tot Montbau s'ajunten i carreguen molt de passatge. Per aquest motiu, per recuperar la separació el tren que surt de cotxeres no sol agafar passatge fins a Lesseps. Sabent això (coses de viure tota la vida en aquesta línia), vaig pujar a Fontana aviam si sortia el 3000 o el 7000 que havia de quedar en reserva.

I vaja, la resta és història, el tren que va sortir va ser el 3000, amb el cartell indicant "BYE", fent una volta d'honor no oficial. Lesseps - Zona Universitària i Zona Universitària - Trinitat Nova.
A partir d'aquí, i com haureu llegit de mi, o d'altres usuaris a les xarxes socials, el tren va saludar-se amb tots els altres trens amb sonores xiulades per a recordar.
La millor volta que he realitzat mai a la xarxa de metro, molt emotiva especialment a la que el tren s'apropava ja al final de línia i de la seva vida. Finalment, no recordo quina hora era però quarts de deu em sembla, el tren va retirar a Trinitat Nova, marxant a Montbau per darrer cop de buit.





I com és habitual en un divendres de retirada, el tren retirat va fer el seu trasllat al Triangle Ferroviari la nit del divendres al dissabte, passant per Paral·lel sobre les 02:10 aproximadament.



Personalment, agrair a tots als que el detall que vaig posar al tren us agradés :amor Patia i molt per si el detall era vandalitzat o retirat per l'empresa. Al final, especialment la segona, s'ha portat be. I afortunadament, tot i que sense comunicar, aquesta s'ha portat podent fer aquest comiat.

Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 273
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Diumenge 25/02/2024 17:20

Cartells molt encertats, tots els detalls presents i els logos originals. Sembla que em vaig perdre una volta molt especial, a veure si va millor amb els 2000 i els 4000 i ens donen un dia amb temps per poder anar i veure-ho. Sentiment semblant al que vaig tenir jo el dia 9, aquell dia les plaques del 3045, 3046 i 3047 no hi eren però les altres dos sí. El 15 vas tenir més sort que jo podent estar tota la tarda al tren.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 27/02/2024 13:06

TMB va publicar, en xarxes socials, una notícia de comiat (18 de febrer, és a dir a posteriori)... il·lustrada amb el 3061-3064 que, com ja sabem pel tema "Seguiment...", va ser en realitat el penúltim tren 3000 en servei, retirat 1 mes i escaig abans que l'últim.

Bé... coses de TMB.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”