Viatge a Saragossa, Osca, ànecs TRD, regionals

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 04/02/2006 16:40

Esperem les vostres cròniques...

Bon viatge!

:hola



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 04/02/2006 22:43

Doncs ja som aquí, havent completat amb èxit el viatge fins a Osca.
Tot ha anat molt bé: hem fet la línia de Manresa amb neu, hem agafat un ànec-TAlgo gairebé buit, hem fet servir el TRD per anar i tornar d'Osca i, finalment, hem tornat amb una 444 fins a Barcelona. tots els trens a l'hora, excepte el tren final, que ens ha deixat amb 13 minuts de retard a BCN.
A més, personalment he aconseguit fer fotos de TRD, 444 i ànec a Saragossa, i de TRD a Osca, a més d'unes quantes fotos a la 440 del BCN-Manresa-Lleida en el creuament de Calaf, cosa aquesta última que també ha suposat la bronca i posterior sortida de to del maquinista de la 440, amb la presentació de la reclamació pertinent a l'estació de RENFE de Lleida.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 04/02/2006 23:08

Algú ha gravat el so de les 444??? Digueu que si, plisssss!!!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 05/02/2006 23:10

Aquí va la crònica fotogràfica de l'esdeveniment
Fitxers adjunts
06-P2040032.jpg
I ja hem arribat a Zaragoza-Delicias. Un viatge curt, malgrat l'escassa velocitat del tren. Per cert, sorprenent com vibra aquest tren a tant sols 200 Km/h, a part de diversos problemes d'aïllament. Quan arribi a 300 Km/h, veurem com aguanta...
06-P2040032.jpg (93.19 KiB) Visualitzat 2554 cops
05-P2040023.jpg
departament de Turista de l'AVE. L'ocupació, era, diguem que... espectacular xD
05-P2040023.jpg (83.64 KiB) Visualitzat 2556 cops
04-P2040020.jpg
I el friki que faltava a la foto anterior... a part del propi que fa la foto. Algú té una foto mevaaaa?? Que jo no surto enlloc!!!
04-P2040020.jpg (87.92 KiB) Visualitzat 2556 cops
03-P2040019.jpg
Interior del 102, amb una part del grup de frikis.
03-P2040019.jpg (91.56 KiB) Visualitzat 2565 cops
02-P2040009.jpg
Després de posar la reclamació corresponent ;-) i acomiadar-nos d'un membre del grup que prefereix continuar fins Tremp, pugem a l'AVE, sèrie 102, a Lleida direcció Saragossa (la única direcció on es pot anar de moment)
02-P2040009.jpg (95.14 KiB) Visualitzat 2557 cops
01-P2040007.jpg
Creuament a Calaf. Molt bonic, encara amb una mica de neu. Llàstima de l'incident amb el maquinista maleducat
01-P2040007.jpg (71.17 KiB) Visualitzat 2557 cops
12-P2040061.jpg
I altra vegada a Zaragoza-Delicias, el regional que ens portarà fins a Barcelona: una veterana 444.
12-P2040061.jpg (116.02 KiB) Visualitzat 2559 cops
11-P2040054.jpg
Punt màxim de la sortida: Osca. Noméshi vam poder ser 15 minuts, perquè el tren tornava a sortit de seguida
11-P2040054.jpg (115.96 KiB) Visualitzat 2556 cops
10-P02040049.jpg
Interior del 594, també amb una ocpació espectacular. Com bé va dir un dels assistents i vam poder comprvar fent el recompte, en aquell tren hi viatjaven més catalans que aragonesos.
10-P02040049.jpg (83.17 KiB) Visualitzat 2557 cops
09-P2040045.jpg
Material divers estacionat a Zaragoza-Delicias, fotografiat des de l'interior del 594
09-P2040045.jpg (101.15 KiB) Visualitzat 2549 cops
08-P2040041.jpg
Zaragoza-Delicias: estació tant impressionant com poc pràctica i funcional. Fomento, després del que li va costar l'estació inaugurada fa un parell d'anys, ara s'està gastant 2 milions d'euros més en intentar fer-la mínimament suportable pels viatgers.
08-P2040041.jpg (105.61 KiB) Visualitzat 2558 cops
07-P2040039.jpg
Próxim objectiu: TRD 594 fins a Osca
07-P2040039.jpg (113.74 KiB) Visualitzat 2557 cops
13-P2040063.jpg
Ocupació del regional. Fins a Reus, anava pràcticament buit. A la major part d'estacions, no pujava ni baixava ningú. El maquinista, que ja ho devia saber, amb prou feines feia parades de 2 segons.
13-P2040063.jpg (80.52 KiB) Visualitzat 2560 cops
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 05/02/2006 23:40, en total s’ha editat 3 vegades.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 05/02/2006 23:23

:o

Fantàstiques fotos, gràcies Marçal!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Diumenge 05/02/2006 23:55

:plas Realment molt maques :!:


Amant de les 1000

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 06/02/2006 0:19

Hola a tots:

Com a dit en Wefer, la sortida ha sigut genial, m'ho he passat molt bé però la veirtat esque és una mica cansat. Un viatge sens dubte per repetir, llàstima de l'incidència que vem tenir amb el maquinista a Calaf, les ultrarestriccions de Zaragoza Delicias o Zaragoza del fina del trayecto :D

Os deixo amb unes fotos dels trens que vem usar i de la sorpreseta que em vaig trobar per rematar el dia a la via 4 del Clot Aragó



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 06/02/2006 0:56

Sembla que ningú s'anima a fer la crònica del viatge, per tant la penso fer jo.

Jo començo el meu viatge a Rubí on agafo una 447 fins a Cerdanyola i allà faig canvi de tren per agafar el regional amb 440R decorada com a 470 concretament la 157M per anar a Lleida on ja hi viatjava Wefer, jordilar, liniadelripolles, Martí (no forumista), Jordi (no forumista) i Gersenz.

A Sabadell puja UT596001 i a Terrassa entfe001, i ja som tots els 9 que fem el viatge.

Quan arribem a Manresa em decideixo a comptar els viatgers ho faig en diferents punts del trajecte amb el següent resultat.

118 viatgers a la sortida de Manresa, 93 a la sortida de Calaf, 108 a la sortida de Cervera, 126 a la sortida de Tàrrega, 143 a la sortida de Mollerussa i 146 a l'arribar a Lleida.

El tren va tenir diferents punts uns més positius que altres, el més positiu va ser fer aquesta línia amb el paisatge nevat en bona part del trajecte.

El punt negatiu va ser l'actitud del maquinista envers nosaltres a Calaf que va sortir de la cabina i de molt males maneres i molta prepotència ens va dir que no podíem fer fotos, que el permís de fotografies no li servia a ell per a res que en tot cas volia una carta amb els llocs on es poden fer fotos, quan el permís ja ho diu, i que allà hi mana ell, realment crec que l'error que vam cometre va ser fer-li cas doncs realment no ens va justificar qui era per dir-nos allò i ho vam suposar per la seva reacció i el fet d'anar després a la cabina, finalment vam decidir posar una reclamació per aquest fet a Lleida.

A l'arribar a Lleida ens trobem com és habitual les escales mecàniques de les vies 5 i 6 parades i precintades, algú comenta a més que havia vist a l'arribar un regional a la via 4 parar expressament les escales mecàniques d'aquesta via mentre arribaven els viatgers d'aquest tren, la sortida per anar cap al barri de Pardinyes segueix inacabada, a l'estació hi veiem una de les terminals per fer recàrregues de la targeta moneder amb xip que s'ha implantat als autobusos de Lleida.

A Lleida trobem una persona que no és forumaire però que sí que és conegut d'altres fòrums on es posa fanal.

Anem a comprar el bitllet per anar de Saragossa a Osca en el TRD i tornar i anem a Atenció al Client a demanar horaris i redactar la reclamació per l'incident a Calaf.

Ens acomiadem de liniadelripolles que com havia estat feia poc temps a Saragossa, a Osca i a Canfranc havia decidit anar a Tremp per fer-ne la seva crònica particular i de fanal a qui agraeixo la seva presència en el transbord a Lleida.

Agafem l'ànec per anar de Lleida a Saragossa, em decideixo a comptar els viatgers de Turista, són 22, els dos aneguets precisament inclosos nosaltres, impossible comptar els viatgers de preferent, ben aviat ens adonem de que malgrat que el tren no circula encara a la seva velocitat màxima la seva comoditat i suavitat està molt per dessota d'un tren d'alta velocitat de tecnologia Alsthom, vam fer la prova d'estabilitat d'una moneda d'un €, no va aguantar gens, en un Euromed aguanta més de 5 minuts amb monedes de 100 pessetes! però és que la caixa dels auriculars per l'audició de música i video tampoc aguantava i menys encara a les proximitats de Saragossa, també observem les oscil·lacions que fa l'aigua en una ampolla d'aigua i veiem que l'aigua oscil·la i bastant, també és important veure transitat pel tren com es mou un remolc respecte de l'altre i en especial vam veure els moviments són brutals quan passa per desviaments, inexplicable quan es tracta de desviaments amb el cor mòbil; la conclusió és clara, si a 200 km/h el confort deixa bastanta desitjar, com anirà a 350 km/h?

Una cosa bona que sí que es pot dir de l'ànec és que els acabats interiors estan molt ben aconseguits.

Arribem a Saragossa i essent aquí, el lloc on fem la parada més llarga del viatge ens decidim a fer un breu dinar a l'estació.

En aquesta estació en què des de que s'ha inaugurat hi dec haver estat potser al vestíbul un parell de vegades a part d'aquesta vam comentar la grandiositat de l'estació que per tant en suposa la dispersió, vam veure les bombones de butà per escalfar-la més o menys com es podia, val a dir que jo anava despistat, però jo que normalment sóc bastant destallista amb les coses, he de dir que em va costar trobar l'accés a les vies, la venda de bitllets, doncs està tot dissimulat, així com la senyalètica que es troba dissimulada a l'estació.

Ens decidim a agafar el TRD passant pel control d'equipatges, en els regionals a Saragossa es fa control d'equipatges però no de bitllets a l'entrada.

Tenim el TRD preparat el 594.201, realment allà l'estabilitat no és tampoc perfecte doncs comparem les oscil·lacions que tenia l'aigua en una ampolla i són superiors a les que hi havia a l'ànec, val a dir però, que la tauleta on s'arrepenjava és bastant menys estanca.

Wefer comenta que jo havia dit que en aquell tren hi viatjava poca gent i que pel que ell veia això no era del tot cert doncs es veia una ocupació gens menyspreable, així doncs em deicideixo a comptar els viatgers, i quan vaig tornar la sorpresa de tots va ser que en el tren només hi viatjaven dues persones més que les que hi havia al departament davanter del primer cotxe, en total 17 persones, 2 de les quals van baixar a Tardienta, per la qual cosa, a Osca hi van arribar 8 catalans i 7 aragonesos!

A Osca vam veure l'estació intermodal, per dir-ne d'alguna manera, el primer que vaig mirar va ser el panell d'arribades i sortides i dintre de tot, comparat amb altres hores, hi havia bastants serveis de Renfe anunciats 4 d'un total de 12 serveis anunciats, els atres tots eren de carretera, hi ha moments del dia en què la proporció és 11-1.

Una altra comparació que fem, mentre l'espai d'atenció al client de Renfe està totalment treballat quant al disseny i l'espai d'atenció al client de les empreses d'autobús és més aviat sobri, a l'espai de Renfe només hi vam entrar nosaltres a agafar horaris i el d'autobusos no donava l'abast.

Teníem només un quart d'hora i aquest passa volant, així que ja s'acosta l'hora de marxar, anem cap al TRD, com que el número de cotxe ve indicat no gaire clarament en el panell de la destinació el cotxe 1 i el cotxe 2 es canvia quan el tren canvia de sentit, això provoca la confusió d'alguns de nosaltres entre ells jo mateix, conclusió, no m'agrada aquest sistema, teníem els mateixos seients en cotxe diferent a l'anar i al tornar.

A la tornada l'ocupació era una mica més alta, 24 persones, a Tardienta puja una persona i en baixa una.

Arribem a Saragossa i anem al vestíbul, ho aprofiten alguns per comprar alguna cosa pel berenar, doncs el trajecte en tren regional fins a Barcelona és llarg i en el tren no hi ha cafeteria ni bar mòbil.

En el control d'equipatges ens trobem una vigilant bastant mal educada que en passar el primer viatger que es va esperar a que passéssim la resta va dir alguna cosa de l'estil que no ens poséssim a la seva esquena que no li agradava, amb veu de robot; com si a nosaltres ens hagués d'agradar l'estúpid control d'equpiatges on normalment el vigilant llegeix el diari o mira el sostre i no la pantalla i on sembla que en una jaqueta no s'hi pugui portar una pistola. Va demanar que ensenyéssim el bitllet, però veient de lluny el bitllet groc del regional de la línia de Casp en va tenir prou.

Del viatge de tornada com que ja estàvem tots cansats ens el vam passar tots en grup criticant aspectes en general de Renfe i també vam fer crítiques a FGC i del ferrocarril europeu en general en vista de la degradació que està fent en els darrers anys.

L'ocupació d'aquest tren va ser més aviat baixa tot i que aquí ja no em vaig molestar en comptar els viatgers.

A Barcelona hi arribem 10 minuts tard per variar a causa bàsicament de les afectacions entre El Prat i Barcelona per l'arribada del tren d'alta velocitat.

Així doncs un viatge ben agradable on tots ens ho vam passar molt bé i tots esperem el següent viatge.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 06/02/2006 16:09

Bé, com no tinc res a afegir a tot el que han relatat els companys de viatge (bé, sí, que és el primer dissabte que la 1ª vallesana del dia ha sortit a l'hora :D ), poso aquí 4 fotos meves del viatge. He posat fotos que mostren coses que no s'han ensenyat, per no repetir les mateixes fotos que ja hi han:

http://img55.imageshack.us/img55/6318/0402060053oa.jpg

Pantalla de l'interior del "pato" on es veu el mapa del trajecte. Bé, tant com això... :D

http://img156.imageshack.us/img156/4999 ... 0134kk.jpg

Servidor al cotxe nº 12 del "Pato". Anava completament buit, aquest cotxe.

http://img156.imageshack.us/img156/7505 ... 0148cb.jpg

Vista de un cotxe de preferent des de un extrem de la cafeteria aprofitant que era la porta oberta :D

http://img148.imageshack.us/img148/8585 ... 0230hu.jpg

Panell "intermodal" d'Osca. Mai havia vist a un mateix panell d'una estació barrejat trens i busos :D

http://img156.imageshack.us/img156/6416 ... 0248xl.jpg

Vista una mica general de l'estació d'Osca.

http://img69.imageshack.us/img69/1985/0402060299ai.jpg

Sorpresa al sortir de Saragossa amb l'exprés de Barcelona: un 432 "pantonitzat".



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 06/02/2006 19:54

Poca cosa més puc aportar als relats. Bé, només que la meva primera impressió de l'estació de Delicias és una mena de catedral arquitectònica on les persones som formigues insignificants que fem nosa.

Dit això, podria exposar les hores de pas reals dels trens per a deleit del personal:

Codi: Selecciona’ls tots

Hora   Parada  Dif. Estació
----- -------- ---- -----------------------------
08.00   ?  ?    --  l'Hospitalet de Llobregat
08.06   ?  ?    --  Barcelona Sants
08.11   ?  ?    --  Plaça de Catalunya
08.13   ?  ?    --  Arc de Triomf
08.20   ?  ?    --  Sant Andreu Arenal
08.23   ?  ?    --  Torre del Baró
--.--   ?  ?    --  Montcada Bifurcació
08.27   ?  ?    --  Montcada i Reixac - Manresa
--.--   ?  ?    --  Santa Maria de Montcada
08.31   ?  ?    --  Cerdanyola del Vallès
08.35   ?  ?    --  Barberà del Vallès
08.38   ?  ?    --  Sabadell Sud
08.42   ?  ?    --  Sabadell Centre
08.45   ?  ?    --  Sabadell Nord
08.53 09.54.00 +1.0  Terrassa
--.-- 09.57.00  --  Sant Miquel de Gonteres
--.-- 09.58.30  --  Viladecavalls
--.-- 10.02.30  --  Vacarisses - Torreblanca
--.-- 10.04.00  --  Vacarisses
--.-- 10.07.30  --  Castellbell i el Vilar
09.15 09.14.30 -0.5 Sant Vicenç de Castellet
09.25 09.25.30 +0.5 Manresa
09.42 09.42.30 +0.5 Rajadell
09.51 09.52.30 +1.5 Aguilar de Segarra
09.59 09.59.00 +0.0 Sant Pere Sallavinera
10.19 10.20.00 +1.0 Calaf
10.26 10.26.30 +0.5 Sant Martí de Sesgueioles
10.37 10.37.30 +0.5 Sant Guim de Freixenet
10.56 10.55.00 -1.0 Cervera
11.05 11.05.00 +0.0 Tàrrega
11.10 11.09.30 -0.5 Anglesola
11.15 11.14.30 -0.5 Bellpuig
11.19 11.18.00 -1.0 Castellnou de Seana
11.23 11.21.00 -2.0 Golmés
11.28 11.26.30 -1.5 Mollerussa
11.38 11.37.00 -1.0 Bell-lloc d'Urgell
11.52 11.48.00 -4.0 Lleida Pirineus
 | |
12.45 12.46.00 +1.0 Lleida Pirineus
13.38 13.37.30 -0.5 Zaragoza Delicias
 | |
14.15 14.15.30 +0.5 Zaragoza Delicias
14.50 14.49.00 -1.0 Tardienta
15.05 15.02.00 -3.0 Huesca
 | |
15.20 15.20.30 +0.5 Huesca
15.34 15.36.00 +2.0 Tardienta
16.10 16.05.30 -4.5 Zaragoza Delicias
 | |
16.50 16.50.30 +0.5 Zaragoza Delicias
--.-- 17.05.00  --  el Burgo de Ebro
--.-- 17.11.30  --  Fuentes de Ebro
--.-- 17.14.30  --  Pina
17.19 17.20.00 +1.0 Quinto
17.28 17.29.00 +1.0 la Zaida - Sástago
--.-- 17.35.30  --  Azaila
17.40 17.40.00 +0.0 la Puebla de Híjar
17.50 17.49.00 -1.0 Samper
--.-- 17.55.00  --  Escatrón
--.-- 18.02.30  --  Chiprana
18.13 18.13.00 +0.0 Casp
18.23 18.24.00 +1.0 Val de Pilas
18.29 18.30.00 +1.0 Fabara
18.37 18.38.00 +1.0 Nonasp
18.46 18.51.30 +5.5 Faió (creuament)
18.58 19.01.00 +3.0 Riba-Roja d'Ebre
19.04 19.08.00 +4.0 Flix
19.10 19.14.30 +4.5 Ascó
19.22 19.25.00 +3.0 Móra la Nova
--.-- 19.35.00  --  els Guiamets (creuament)
--.--   ?  ?    --  Capçanes
19.40 19.45.30 +5.5 Marçà - Falset
--.--   ?  ?    --  Pradell
--.--   ?  ?    --  Duesaigües - l'Argentera
--.--   ?  ?    --  Riudecanyes - Botarell
19.56 20.01.30 +5.5 les Borges del Camp
20.03 20.10.00 +7.0 Reus
20.10 20.20.00+10.0 Vila-Seca
20.20 20.28.30 +8.5 Tarragona
--.-- 20.34.30  --  Altafulla - Tamarit
20.31 20.37.30 +6.5 Torredembarra
20.40 20.48.00 +8.0 Sant Vicenç de Calders
--.--   ?  ?    --  Calafell
--.--   ?  ?    --  Segur de Calafell
--.--   ?  ?    --  Cunit
--.--   ?  ?    --  Cubelles
20.55 21.03.30 +8.5 Vilanova i la Geltrú
--.--   ?  ?    --  Sitges
--.--   ?  ?    --  Garraf
--.--   ?  ?    --  Platja de Castelldefels
--.--   ?  ?    --  Castelldefels
--.--   ?  ?    --  Gavà
--.--   ?  ?    --  Viladecans
--.--   ?  ?    --  el Prat de Llobregat
--.--   ?  ?    --  Bellvitge
21.38 21.51.00+13.0 Barcelona Sants
21.43 21.56.00+13.0 Passeig de Gràcia
21.47 22.00.00+13.0 el Clot - Aragó
21.52   ?  ?    --  Sant Andreu Comtal



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 06/02/2006 23:50

Hola!
wefer ha escrit:... a part del propi que fa la foto. Algú té una foto mevaaaa?? Que jo no surto enlloc!!!
Encara que borrós, surts en una que vaig tirar en el regional Manresa - Lleida, ho sento, no era plà de llançar-les amb flash.

Ja de pas, aprofito per pujar una que em vaig deixar i puntualitzar que les fotos que vaig posar ahir la data la tenen equivocada: l'any és el 2006. Gràcies per l'usuari que m'ha alertat d'aquest error.
Jordilar l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 26/06/2006 0:31, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 06/02/2006 23:55

:D Gràcies per la foto. Veig que també hi apareix el Sr. liniadelripollès, que tampoc havia sortit a les anteriors.
Ara sí que ja hi som tots!!!!



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”