Avui al matí me´n vaig a Perpinyà, algú s´apunta?

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Avui al matí me´n vaig a Perpinyà, algú s´apunta?

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 22/01/2006 16:51

Vaig de compres a la Fnac de Plaça Catalunya de Perpinyà.
Sortiré de Tarragona amb el Regional de les 9:24.
Anar i tornar en regionals, res de talgos, eh?
No m´hi estaré gaire estona, a Perpinyà.
Tornada amb el regional que surt de Portbou a les 18:12.

Si algú es vol apuntar, que m´ho faci saber, ok?

Ja em direu ;) ...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 23/01/2006 12:59

Què hi havia tan interessant a l'FNAC de Perpinyà?



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dilluns 23/01/2006 13:31

Sera per coneixer tots els FNAC del mon :D :D Mira que tenim aprop d'FNAC per anar a Perpinyà xD xD


Amant de les 1000

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 23/01/2006 23:06

Llibres en francès que no es troben a BCN, potser? :twisted:
De tota manera, estava tancada per ...inventari :'(

Però el viatge en tren ja l´he fet... :D



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 24/01/2006 10:21

Colhòns, quina putada! Es clar, a qui se li podria acudir que l'haurien tancat...

Per cert, no tindran pas llibres en occità? (Bé, suposo que no perquè allò és terra catalana, però em pregunto si a Tolosa o a Montpeller tindrien alguna cosa...)



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 24/01/2006 16:43

Pozi, una putada i a més en dilluns i en plenes rebaixes...en fi...

A Perpinyà no hi ha cap llibreria occitana (ni a Lleida tampoc).
De fet no hi ha cap diccionari occità-català...

A Aurillac (Auvèrnia) sí que n´hi ha una.
Em consta que a Toulouse també.
A Pau he vist pintades en occità...

Pots buscar-ho a Google...
De tota manera, tingues en compte que l´occità es parla percentualment menys que el català, a França (vol dir que hi ha més gent que parla occità que català, però que el percentage de gent que el parla és molt menor).
Al Rosselló es calcula que un 15% parla en català.
Hi ha molta gent que no el parla però l´entén.
Tingues en compte que Occitània com a tal no existeix ni ha existit mai (és només el nom de l´àmbit lingüístic occità), i que es compon de 38 departaments (en gros, França al sud del Loira tret del País Basc, Lyon, Grenoble i Savoia. Pel que fa als catalans, hi ha qui els considera occitans, hi ha qui no...).



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 24/01/2006 18:07

Ja, ja estic una mica ficat en el tema occità, merci.

Fa dos anys vaig pujar amb un amic (malauradament en cotxe) per Sant Jordi, que com és sabut se cel.lebra a Perpinyà amb una fira del llibre. Sí que vaig trobar alguna coseta en occità, en català (fins i tot editades a França!) i majoritàriament en francès. No sé si pujar enguany que cau en diumenge, aquest cop en tren ;)

La veritat és que acostumo a aprofitar els viatges (excursions de muntanya, viatges en tren) per cercar llibres en leonés, en aranès, en aragonés... Lo més lamentable que he viscut és entrar a la primera llibreria que hi ha a La Guingueta d'Ix venint de Puigcerdà i que el llibreter no entengués català, castellà ni anglès. Per cert, aquella vegada vaig anar amb tren, però no expressament per comprar-hi llibres!

Bé, sorry per l'off-topic.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 24/01/2006 18:26

Platanito ha escrit:Ja, ja estic una mica ficat en el tema occità, merci.
Fa dos anys vaig pujar...etc...bla...bla...etc... Lo més lamentable que he viscut és entrar a la primera llibreria que hi ha a La Guingueta d'Ix venint de Puigcerdà i que el llibreter no entengués català, castellà ni anglès.
Bé, sorry per l'off-topic.
No t´has d´excusar per res, això no és el fòrum de trens BCN... ;)

No oblidis que la Catalunya Nord no és Espanya (ja fa 347 anys, que no ho és!).
No cal jutjar als seus habitants per les llengües que no parlen.
A França la única llengua oficial és el francès, i de fa 467 anys...
Cap altra.
Ni una.
I la majoria de la gent ho entèn i ho accepta.
És així.
No els jutgis com si fóssin espanyols, si no parlen català.
Pensa que a França fins fa no gaire es considerava una vergonya i una pèrdua de temps parlar llengües estrangeres...imagina´t doncs el català...
Són nord-catalans, no espanyols.
Agradi o no, es vulgui o no, els sud-catalans actualment som espanyols, i des de l´època dels Reis Catòlics, o sigui que ja fa 537 anys que ho som, per gust (alguns) o per força (d´altres).
I no creguis que això no influeix.
Hem adoptat costums espanyols: les tapes, l´horari, el soroll...que poden agradar més o menys, però va així. :nose
Però a la Catalunya Nord ja no són espanyols, fa segles que no, i no tenen mentalitat espanyola... :|
A la Catalunya Nord parlen el que creuen (o els han fet creure, aquí ja podem discutir) que han de parlar.
A més, molta gent de la Cerdanya és d´altres regions.
A França hi ha molta més mobilitat social que a Espanya.
Pots néixer a Perpinyà i treballar a Dunkerque...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 24/01/2006 18:46

Però...que parles francès, tu? Ni que sigui una miqueta?
Vas intentar de parlar-lo?

Si parles francès, t´adonaràs que ja no parlen català, però que són més catalans que tu! ;)
Ells només han perdut diners i l´idioma, a nosaltres només ens queden diners i l´idioma.
La Catalunya d´abans ja no hi és, al sud...al nord sí.



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimarts 24/01/2006 20:05

Bona reflexió 437.001 :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 25/01/2006 13:11

Com deia a la portada d'una revista satírica per adults: "Passso de politiqueo, tío"...

I no, per aquells llavors(*) jo no sabia dir res en francès, però dels altres tres idiomes, a una botiga a cinquanta metres d'una frontera que cada dia creua força gent a peu, no en vaig poder fer servir cap. I això, t'ho miris com t'ho miris, és lamentable, tant com ho seria que a la vorera espanyola d'El Pertús no parlessin francès, només que aquests tenen més visió comercial. De fet, a Bourg-Madame mateix, una mica més amunt i a una altra llibreria, sí que parlaven català. Dels funcionaris de La Poste ja no n'esperava res (això de la mobilitat geogràfica forçada el govern francès porta unes quantes repúbliques practicant-ho precissament per diluir qualsevol signe d'identitat nacional no centralista). I, sense embargament(*), al Tresor (vaig anar el 3 de gener del 2002 per aconseguir uns quants jocs de monedes d'euro franceses en bon estat) i a la Gare sí que em van poder atendre en català. Això és una loteria. La dona de SNCF era vídua d'un excombatent republicà, si no recordo malament. Molt amable ella, em va donar horaris i plànols del Train Jaune!


(*) Potser sí que tens raó que alguns nordcatalans són més catalans que jo...



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimecres 25/01/2006 18:03

Demá 26-01-06, Marcel i jo ens anem a Port Bou, res a veure quan fret fa.

Procurarem llogar un cremallera, :o , ah !! que, ...... per aquí no passan?

No sé que en diu informació del 012, ..... que truqui a rnfe, pels horaris, ... :'( 8)



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 25/01/2006 18:53

Platanito ha escrit:Com deia a la portada d'una revista satírica per adults: "Passso de politiqueo, tío"...

I no, per aquells llavors(*) jo no sabia dir res en francès, però dels altres tres idiomes, a una botiga a cinquanta metres d'una frontera que cada dia creua força gent a peu, no en vaig poder fer servir cap. I això, t'ho miris com t'ho miris, és lamentable, tant com ho seria que a la vorera espanyola d'El Pertús no parlessin francès, només que aquests tenen més visió comercial. De fet, a Bourg-Madame mateix, una mica més amunt i a una altra llibreria, sí que parlaven català. Dels funcionaris de La Poste ja no n'esperava res (això de la mobilitat geogràfica forçada el govern francès porta unes quantes repúbliques practicant-ho precissament per diluir qualsevol signe d'identitat nacional no centralista). I, sense embargament(*), al Tresor (vaig anar el 3 de gener del 2002 per aconseguir uns quants jocs de monedes d'euro franceses en bon estat) i a la Gare sí que em van poder atendre en català. Això és una loteria. La dona de SNCF era vídua d'un excombatent republicà, si no recordo malament. Molt amable ella, em va donar horaris i plànols del Train Jaune!


(*) Potser sí que tens raó que alguns nordcatalans són més catalans que jo...
...Oops! :oops: Se m´oblidava dir que a la Catalunya francesa l´índex de votants de Jean-Marie Le Pen fluctua tots els anys entre el 20% i el 30%...



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 25/01/2006 19:55

Hola!

Interessant conversació... 8)

Voldria afegir que la comunitat catalanoparlant més important a la Catalunya nord són els gitanos. Sorprenent, oi?

Bé, perdoneu també el meu off-topic, però crec que aquest fil és un off-topic per sí mateix... :x

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 26/01/2006 10:25

Els gitanos de Perpinyà! Pel Sant Jordi de fa dos anys vam travessar tot el barri, i a cada pas que donàvem teniem més por. Però bé, finalment no va passar res, però per si de cas vam tornar per un altre camí :oops:

Enguany miraré d'anar-hi en tren. Si s'escau ja faré la convocatòria. No la faig abans de temps perquè depén del que digui la jefa. :amor :reve



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/01/2006 21:17

Jo també hi haig d'anar, exactament al mateix lloc, a la Fnac de Perpinyà, per també comprar un llibre només editat a França (tot i que no és sobre llengua occitana, jejeje)

I aquí la meva pregunta, és possible anar per Portbou i tornar per Puigcerdà en un dissabte, el mateix dia? Si no m'equivoco la Fnac de Perpinyà està força aprop de l'estació osigui que a Perpinyà només m'hi estaria poca estona.

Consultat pàgines web, he tret aquesta informació:

Sants 6.53 => Cervera de la Marenda 9.24
Cervera 10.43 => Perpinyà 11.20
Perpinyà 12.13 => Vilafranca de Comflent 13.09
Vilafranca de Comflent 13.30 => Font-Romeu 15.03
Font-Romeu 16.20 => La Tour de Carol 16.50 (en bus)
La Tour de Carol 18.42 => Plaça Catalunya 21.53

Algú em pot confirmar aquests horaris pels propers dissabtes?

Gràcies!



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 26/01/2006 21:28

Suposo que sí que ho pots fer...
Un consell: baixa a Bourg-Madame. De Bourg-Madame fins a l´estació de Puigcerdà només hi ha 10 minuts a pota...
Ho dic per si et ve de gust un entrepà, o una birra...
Ara, si vols fer fotos de La tour de Carol sota la neu i al vespre...

Bon viatge...



Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dijous 26/01/2006 21:31

victorcasta ha escrit:Jo també hi haig d'anar, exactament al mateix lloc, a la Fnac de Perpinyà, per també comprar un llibre només editat a França (tot i que no és sobre llengua occitana, jejeje)

I aquí la meva pregunta, és possible anar per Portbou i tornar per Puigcerdà en un dissabte, el mateix dia? Si no m'equivoco la Fnac de Perpinyà està força aprop de l'estació osigui que a Perpinyà només m'hi estaria poca estona.

Consultat pàgines web, he tret aquesta informació:

Sants 6.53 => Cervera de la Marenda 9.24
Cervera 10.43 => Perpinyà 11.20
Perpinyà 12.13 => Vilafranca de Comflent 13.09
Vilafranca de Comflent 13.30 => Font-Romeu 15.03
Font-Romeu 16.20 => La Tour de Carol 16.50 (en bus)
La Tour de Carol 18.42 => Plaça Catalunya 21.53

Algú em pot confirmar aquests horaris pels propers dissabtes?

Gràcies!
Això em sona. Mira ací: http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t= ... highlight=

Per confirmar els horaris, res millor que la pàgina web dels ferrocarrils... suïssos (http://www.cff.ch) o alemanys (http://www.bahn.de) o a HAFAS (http://plannerint.b-rail.be/ i http://print2web.hafas.de) ;). En realitat, HAFAS és el motor de recerca de les pàgines dels CFF i de la DB.

També pots mirar a la pàgina de la SNCF (http://www.sncf.com), però és prou més roïna :'( :'( :'( . Donem però al Cèsar el que és del Cèsar, la millor per vendre bitllets (o potser tampoc :oops: ).



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 26/01/2006 22:27

ROMI65 ha escrit:
victorcasta ha escrit:Jo també hi haig d'anar, exactament al mateix lloc, a la Fnac de Perpinyà, per també comprar un llibre només editat a França (tot i que no és sobre llengua occitana, jejeje)

I aquí la meva pregunta, és possible anar per Portbou i tornar per Puigcerdà en un dissabte, el mateix dia? Si no m'equivoco la Fnac de Perpinyà està força aprop de l'estació osigui que a Perpinyà només m'hi estaria poca estona.

Consultat pàgines web, he tret aquesta informació:

Sants 6.53 => Cervera de la Marenda 9.24
Cervera 10.43 => Perpinyà 11.20
Perpinyà 12.13 => Vilafranca de Comflent 13.09
Vilafranca de Comflent 13.30 => Font-Romeu 15.03
Font-Romeu 16.20 => La Tour de Carol 16.50 (en bus)
La Tour de Carol 18.42 => Plaça Catalunya 21.53

Algú em pot confirmar aquests horaris pels propers dissabtes?

Gràcies!
Això em sona. Mira ací: http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t= ... highlight=

Per confirmar els horaris, res millor que la pàgina web dels ferrocarrils... suïssos (http://www.cff.ch) o alemanys (http://www.bahn.de) o a HAFAS (http://plannerint.b-rail.be/ i http://print2web.hafas.de) ;). En realitat, HAFAS és el motor de recerca de les pàgines dels CFF i de la DB.

També pots mirar a la pàgina de la SNCF (http://www.sncf.com), però és prou més roïna :'( :'( :'( . Donem però al Cèsar el que és del Cèsar, la millor per vendre bitllets (o potser tampoc :oops: ).
Això del HAFAS és la millor eina que s'ha pogut crear contra l'aborriment!!!! És molt divertit buscar convinacions rares!!!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”