aubrac+cevenol

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

aubrac+cevenol

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 23/01/2006 0:12

Algú en seria capaç?



Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dilluns 23/01/2006 9:11

437.001 ha escrit:Algú en seria capaç?
Ja fet, però cap problema per repetir-ho :D

Només cal fixar data (millor més endavant per fer el recorregut de dia), sentit de gir i lloc on dormir (segons d'on es comence, en un dia no es pot fer).



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 23/01/2006 10:04

Algú pot donar més pistes per saber del que parlem? :mmm



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 23/01/2006 10:12

A mi perquè Cevenole ja em sonava de França (i he deduit que Aubrac devia ser un altre component geogràfic gal), però confesso que, altrament, el títol m'hagués suggerit una medicina :x

Doncs semblen ser "deux trains emblématiques", o la la...
http://www.massifcentralferroviaire.com/
En 2006, l'Aubrac et le Cévenol, ces deux trains emblématiques, les derniers Corails à rouler à plus de 1000 m d'altitude, relient encore Paris au sud de Clermont Ferrand. Le Cantal, la Haute Loire, la Lozère et le sud-Aveyron conservent momentanément leur dernière relation directe avec la Capitale. Pour honorer ces trains, ceux qui les ont exploités, mais aussi ceux qui ont construit les remarquables lignes des Causses et des Cévennes, nous vous invitons à emprunter l'Aubrac et le Cévenol. Tant qu'il en est encore temps.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 24/01/2006 0:43

També es pot fer en TER, eh...?
En realitat parlava més de la línia que del tren...

Es tracta de les següents línies:

1) Besiers-Bédarieux-Roquefort (el poble del formatge)-Millau-Sévérac-Chirac-Marvejols-St.Flour-Neussargues-Issoire-Clermont Ferrand, recorreguda pel corail "Aubrac".

2) Nimes-Alès-La Bastide-Langogne-Clermont Ferrand, recorreguda pel Corail "Cévénol".

3) a les quals jo hi afegiria les línies Sévérac-Rodez, Marvejols-Mende i
Mende-La Bastide, en molt greu perill de tancament...sobretot el tram Marvejols-Mende, amb només un tren (i no tots els dies!) en un sol sentit!

A part de les línies en sí, les comarques que recorren (Cevenes, Alt Llenguadoc, Gavaldà, Auvèrnia, Aubrac, Causses, gorges del Tarn...) són espectaculars...

I es jala que fa por...



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Diumenge 05/02/2006 20:46

El tema m'agrada, .... La millor época, maig? pot ser?

Quans dies? Pressupost?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 05/02/2006 21:36

Depèn...
Jo la faria ARA si pogués (no puc , estic d´oposicions...).
Jo la voldria fer en plan relax, visitant monuments i tal...
Ara bé, calculo que a tota llet i amb sort (i sense fer els ramals a Mende i Rodez), es deu poder fer en...entre dos i tres dies.

Els horaris varien d´un dia de la setmana a l´altre, i hi ha alguns trens que segons quin dia no funcionen, o són substituits per autocars...

http://www.sncf.com

http://www.ter-sncf.com

En un sol dia, em sembla que és possible anar de BCN a Clermont, però no sé si és possible tots els dies de la setmana.
El que és segur és que es pot anar de BCN a Millau, amb transbord (un pèl just, per cert, jo el vaig perdre per avaria del Talgo :x ) a Besiers...



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dilluns 06/02/2006 10:32

Jo ara no puc, ... :'( tinc de fer repós, ordre del metge, prohibit totalment sortir a l'hivern. Ho sento.



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimecres 22/02/2006 1:13

Jo m'hi apunto, si no estic fora de viatge!
;)


Visca el metro!!

migjorn
N2
N2
Entrades: 16
Ubicació: Manacor

Entrada Autor: migjorn » Dissabte 25/02/2006 22:35

Com anam?

Jo us volia proposar un viatge pel sud de França i aquest fil em ve al pèl.

La partida seria de Barcelona el divendres 2 per la tarda i la tornada el diumenge 4 per la matinada o el dillus 5 (recordeu que el 5 es festiu a Barcelona)

El viatge consistiria en:
Barcelona-Nimes en cotxe. Sortida a les 20h00 i arribada a les 0h00 a Nimes.
Nit a Nimes, a l'alberg juvenil.
Ter 77702 Nîmes: 07:21 Ales: 07:57
Ter 78920 Ales: 08:07 Mende 10:20 -> no us preocupeu, és enllaç garantit ja que la major part de la gent anant a Mende partirà de Nimes´. De totes maneres hi podem arribar en cotxe si patiu.
Ter 78980 Mende: 11:35 Marvejols: 12:18 -> Línia que enllaça la Línia des Cevenes i la Línia des Causses que és també preciosa.
Ter Marvejols 12:57 Bastide 14:43 -> Tornem a La Bastide, imagino que
l'enllaç es garantitzat al ser el mateix tren
Corail La Bastide 15:49 Clermont Ferrand 18:42 -> Si perdessim aquest
tren hi ha un ter a les 19:14.
Nit a Clermont Ferrand. Hi ha alberg juvenil a 200m de l'estació.
Aqui podríem veure el tramvia sobre pneumàtics.
Diumenge
Corail 5941 Clermont Ferrand 12:46 Beziers 18:52
Ter 76434 Beziers 19:11 Nîmes: 20:30 -> si perdem el ter, hi ha mes
corails per tornar a Nîmes
Si deixem el cotxe a Ales:
Ter 77518 Nîmes 20:42 Ales 21:21 -> alternativa bus que surt a les
21:45
Tornada a Barcelona en cotxe des de Ales o Nimes. Arribada a les 01h00 a Barcelona.

Preu en cotxe: 27 euros (per persona)
Preu en tren: 121,90 euros (tarifa complerta)
Amb descompte 50% de targetes regionals: 60,95 euros (amb descompte)
Cost targetes descompte regions: 13,75 (per persona)
Preu allotjament: 40 euros (aprox)
Preu total per persona: 141,7 euros Preu per 4 persones o múltiple de 4.

Ja em direu què en penseu. En principi ja ho he parlat amb el Davida (i la seva dona) i el Guillem i hi estan d'acord. Per tant de moment som 4.

Qui s'hi apunta?

Migjorn

P.S: De moment tenim dos cotxes disponibles.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 25/02/2006 23:41

A mi també m'ha arribat la proposta, i la trobo prou interessant.

Aclarir tan sols que s'està parlant del mes de juny. Les dates em resultaran molt favorables.

Tot i així, donat que encara falta molt de temps, prefereixo no pronunciar-m'hi en ferm.

Adjunto una petita fulla de càlcul que he fet amb els recorreguts i estacions de pas.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 26/02/2006 12:36

Sobre les linies a visitar podeu trobar mes informació a la intersant web
http://www.massifcentralferroviaire.com/
On hi ha informacio detallada per linies, punts km, estacions, tunels, ponts, etc ...
Ligne des Cévennes.

Ligne des Causses

Le Monastier (Prop Marvejols)- La Bastide_Saint Laurent les Bains



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 26/02/2006 16:31

Porto una estona jugant amb el sistema de reserves de la SNCF.

Finalment he aconseguit treure bitllet per a tot el trajecte en quatre parts, per tal d'obtenir un preu total aproximat. En tarifa Découverte 12-25 em surt a 75,50 EUR.

Ara bé, la part important ve aquí: el sistema no deixa fer reserves amb més de dos mesos d'anticipació. Donat que els trajectes que farem amb Corail de reserva recomanada seran relativament llargs (tres hores de la Bastide a Clermont Ferrand i sis pel de baixada a Béziers), personalment recomanaria la realització de reserva. No dic de fer la reserva amb tanta anticipació, però tampoc deixar-la per l'últm dia (o sí, si es vol pagar al moment en lloc d'haver de fer-ho anticipadament).

M'explico: hi ha dues maneres de procedir amb la reserva de bitllets a la SNCF:

1] Reserva sense pagament: la reserva té un marge de caducitat. En aquest cas el millor seria fer la reserva per Internet poc abans de marxar amb el cotxe, doncs d'aquesta manera els bitllets es podran pagar fins a 30 minuts abans de la sortida del tren. Si es fes amb més antelació, la reserva prescriuria abans i caldria fer un viatge expressament a Cervera o a la Tor per adquirir-los.

2] Reserva i pagament: Un cop pagats per Internet la reserva queda confirmada. En aquest cas podem optar o bé per recollir-los a qualsevol estació (sense existir, en aquest cas, el límit de 30 minuts anterior) o bé que ens siguin enviats a casa. En cas d'optar per aquesta via, crec que la opció d'enviament a casa pot resultar la més interessant. En cas de cancel·lació les condicions postvenda són relativament beneficioses (retenció màxima del 10% si l'anul·lació es fa abans de la sortida del tren).

Jo només tinc experiència en reserva sense pagament, i resulta relativament còmode: es dóna un localitzador alfabètic de sis caràcters.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 26/02/2006 17:17

Ara com ara no puc assegurar res...
Tinc unes oposicions pel mig.
A mi m´agradaria molt fer la línia.

El que no em fa gaire gràcia és fer part del recorregut en cotxe...
Digueu-me purista, tiquismiquis o el que sigui...
També la línia Millau-Sévérac-Rodez, amenaçada de tancament.
La guia Routard Auvergne/Limousin 2006/2007 i la guia Routard Languedoc-Roussillon 2006/2007 ofereixen descomptes en força hotels i restaurants, la veritat, m´ha estat d´ajuda. Això sí, és en francès.
La podreu trobar a la llibreria Altaïr de Gran Via (entre Rbla.Catalunya i Balmes, davant del cinema Coliseum).
http://www.routard.com

No sé, ara mateix no tinc una resposta...depèn de com em vagin les coses...ara, la faré segur, sol o acompanyat.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 26/02/2006 17:56

El company tolosà (Sybic31) també es vol apuntar.
M´ho ha comentat per missatgeria privada.
Vol saber dates...



migjorn
N2
N2
Entrades: 16
Ubicació: Manacor

Entrada Autor: migjorn » Diumenge 26/02/2006 21:00

Com estau?

Respecte al que comentava entfe001 és veritat que no seria un desgavell fer una reserva anticipada dels bitllets abans de partir. Així ens asseguraríem tenir plaça en els dos Corails que hem d'agafar. Això sí, molts de nosaltres farem aquest viatge aprofitant el descompte de les targetes de les regions (50% de descompte per al titular i tres acompanyants) i per tant els bitllets els haurem de retirar in situ a Nîmes. Per tant la segona opció, pagament en línia no ens convé.

Per tant, cadascú haurà de fer el que li surti més a compte. O bé pagar els 13,75 euros (si som múltiples de 4) que costen les targetes de descompte de les regions o bé si sou menors de 26 anys aprofitar la Decouverte 12-25 ans (25% de descompte)

Pel que fa a 437.001 només dir-te que si volem aprofitar bé el cap de setmana fent les línies del Massís Central s'ha d'estar disposat a fer renúncies com fer una part del trajecte en cotxe que a més surt baratíssima.

Bé, espero que el viatge pugui captivar a algú més.

Una salutació

Migjorn



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 26/02/2006 21:43

No sé, ja he dit que no asseguro res...
Potser faci parts del viatge en tren.
Potser no pugui fer el viatge.
Potser...ja veurem...



Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dilluns 27/02/2006 0:21

Pel que fa a la idea, d'acord. Pel que fa a les dates, ja veurem.

Tot això si la línia de les Causses encara funciona... Dissabte passat, va descarrilar l'Aubrac imparell a causa del bon estat de la via (trencament de carril). De moment, trànsit interromput fins dimarts per fer les reparacions. Després... ja en parlarem. Us sona el Pont de l'Estanguet? :cop :cop :'( :'( :avall :aaa :emprenyat :'( >:(

Teniu molta més informació (en francés) ací: http://www.trains-en-voyage.com/viewtop ... sc&start=0

Editat per corregir la data (dissabte en comptes de divendres).
ROMI65 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 28/02/2006 12:37, en total s’ha editat 1 vegada.


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/02/2006 1:05

La veritat és que les vies a Auvèrnia fan ******* bastant...
I això que Chirac és de no massa lluny, i Giscard d'Estaing és auvernyat!
De tota manera, als francesos els veig un pèl depres...no exageren una mica massa?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 27/02/2006 8:51

A mi també m'interessa aquesta sortida.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”