ARCA presenta: Centenari de l'Autobús a Barcelona. 1906-2006

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

OK!

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 05/09/2006 23:15

Fran-Ikarus ha escrit:Ah! i "autoritzo" en JaMiRo! perquè en faci una foto :D
Oído cocina... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 09/09/2006 11:43

Impresindible per tot aficionat asistir a l'acte del centenari, jo hi anire amb la familia, pero no puc dejar de lamentar que per culpa de la desidia de l'administracio per conservar part de la nostre historia, per el que vec a les fotos no podrem gaudir del CHAUSSON, del ACLO ni del 5020 tots ells en un estat lamentable de conservacio i que crec son una part molt important de l'historia del autobus a Barcelona
REIVINDIQUEM LA SEVA RECUPERACIO



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 09/09/2006 12:28

Per cert...al final la desfilada on i quan és? Que jo vull anar-hi!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 11/09/2006 12:23

A falta de que en Marcel passi un programa més "oficial", un resum del que hi haurà:

Divendres 15
Muntatge pel matí (per si voleu estar per allà veient com arriben busos i aquestes coses).
Inauguració.
Exposició oberta de 17 h. a 20 h. (TMB diu a 21 h.)

Dissabte 16
Exposició oberta de 10 h. a 20 h. (TMB diu a 21 h.)
Rúa de 7 busos (limitació imposada per la Guàrdia Urbana...) 16:30 h. a 17:30 h.

Diumenge 16
Exposició oberta de 10 h. a 20 h. (TMB coincideix, miracle!)
Recorregut, amb 4 busos assignats, i sortides en funció de la demanda, de línia històrica per Pg. Borbó, Pla de Palau, Pg. Colom i vice-versa. Pel matí (em sembla)
Tancament i desmuntatge.

També podeu trobar, a la web de TMB, un programa fet "a la seva manera" :roll:


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 11/09/2006 13:41

Diumenge per la tarda amb tota seguretat em deixaré caure per l'exposició... :P


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 11/09/2006 13:47

Jo és força possible que m'hi passi dissabte tarda o diumenge tarda...però el fet de ser al Port Vell em dificulta una mica les coses en cas de anar-hi diumenge...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 743
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 14/09/2006 18:02

Fran-Ikarus ha escrit:Breaking news: A partir d'avui ja es poden trobar, a les andanes i passadissos de la xarxa de Metro (TMB) els cartells anunciadors de l'event. La fotografia triada la deixo com incògnita perquè us sorprengui... Ah! i "autoritzo" en JaMiRo! perquè en faci una foto :D

Imagino que d'aquí a pocs dies també es trobarà, en format "fulletó", en els calaixos per publicitat que porten els autobusos al costat de les validadores.

(...)
Avui ja som a dijous, i no he vist cap bus que porti fulletons d´aquests amb informació dels actes (i mira que n´agafo de busos de TMB al llarg del dia). Només he vist un cartell anunciador del centenari del bus a l´estació de Metro de Barceloneta. El que sí he pogut agafar és un exemplar de la revista EL PUNT DE TMB (nº 19). Dedica dues planes al centenari del bus, amb una breu descripció històrica, amb una foto actual i tres fotos històriques en blanc i negre. Però ni diu res dels actes conmemoratius ni de les dates, tot el que diu és això:

"TMB tiene previsto organizar este otoño una muestra de vehículos históricos, así como celebrar actos conmemorativos en Barcelona con motivo del centenario del Bus"


¿Este otoño? Bé, em sembla que aquest cap de setmana encara és dins l´estiu, però si des d´una revista oficial de TMB s´informa així dels actes... :martell2 :martell2 :martell2

Salutacions.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 14/09/2006 20:58

Anava jo tranquilament caminant per la vorera costat mar del c/ València, tocant a Diagonal, amb els meus "cascos" posats, quan pel carril bus que tenia just al costat m'ha avançat un bus. Res d'anormal, la veritat, si no fos que es tractava d'un Dodge Brothers 240 de 1939 :? (segons fotografia que apareix en aquest fil) on hi viatjaven quatre o cinc persones. Tot seguit, va passar un articulat normal, de la línia 33 i, just darrera, va aparèixer un Pegaso 6035A, també articulat, amb una preciosa decoració grana/crema, i lluent com una mala cosa (tot i ser de nit)
Quan vaig aconseguir recuperar-me de l'ensurt, la única cosa que se'm va acudir fou: "mira els Arqueros, ja estan liant-la un altre cop" :D
Ja tinc ganes de veure'ls tots a l'exposició ;)



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 14/09/2006 21:51

Maese Wefer, deus estar una mica daltònic... o clar, com que tu ets del meu mateix club dels quatre ulls, si a sobre era fosc ja... no queda cap 6035A vermell i crema!... o potser sí? jo, per si de cas, em passaria per l'Espai Centenari... :idea:

Oscar, aquest mateix vespre he trobat els primers fulletons dins d'un bus (de la línia 33, pels completistes). Els calaixos estaven completament plens, la qual cosa indica que els acabaven de posar, indici corroborat per l'olor a nous que feien. Bé, almenys estan 21 hores abans de que comenci l'exposició...

Coincideixo amb que, per un cop en què no calia ocupar les 2 planes amb un text històric (que, per altra banda, està bastant bé), i un "50-50" entre història i detall dels actes commemoratius... o ni tan sols detall... el calendari resumit... o ni tan sols això... quan se celebren... ja hagués estat bé.

Però bé, l'important és que la "nostra" exposició (oficialment ja veu quina entitat és l'única que "figura" com a organitzadora) comença demà... i que no plourà, oi Santa Eulàlia? :?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 743
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Divendres 15/09/2006 13:45

Fran-Ikarus ha escrit: (...)
Oscar, aquest mateix vespre he trobat els primers fulletons dins d'un bus (de la línia 33, pels completistes). Els calaixos estaven completament plens, la qual cosa indica que els acabaven de posar, indici corroborat per l'olor a nous que feien. Bé, almenys estan 21 hores abans de que comenci l'exposició...

Coincideixo amb que, per un cop en què no calia ocupar les 2 planes amb un text històric (que, per altra banda, està bastant bé), i un "50-50" entre història i detall dels actes commemoratius... o ni tan sols detall... el calendari resumit... o ni tan sols això... quan se celebren... ja hagués estat bé.

Però bé, l'important és que la "nostra" exposició (oficialment ja veu quina entitat és l'única que "figura" com a organitzadora) comença demà... i que no plourà, oi Santa Eulàlia? :?
Jo també he trobat els fulletons en un bus aquest matí. Els calaixos també estaven plens i els fulletons també feien olor a nous.
Més coses. A la web de TMB ahir vaig emplenar un qüestionari amb tres preguntes relacionades amb els busos. Si les encertes, entres en el sorteig d´entrades pel busos històrics que funcionaràn demà. Em sembla que la promoció s´acabava avui...
Salutacions.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 743
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dissabte 16/09/2006 14:33

Acabo de venir de l´exposició. Està bé, però per fer fotos, una tocada de col****, degut a la gran quantitat de gent que estava pel mig. Als busos es pot pujar, i posar-te al volant. Et podies sentar també al lloc del conductor i tocar el volant. Els nens ho tocaven tot, el volant, els frens, fins que responsables de l´ARCA han hagut de cridar l´atenció.

Salutacions.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 16/09/2006 14:40

Encara que no he sentit ni la Veritacle Crida i tampoc no he abraçat l'Unica Veritat he de reconéixer que tinc tres clauers commemoratius diferents donats gentilment per la gent Ett TMB.

Posteriorment he tornat a casa amb un 59, no fent ús de la possibilitat de fer-ho via Estació de França.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 16/09/2006 15:31

Clauers commemoratius???? I els donen a la gent NO-Adolf???


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 16/09/2006 16:06

Hola!

Jo també he estat aquest matí, però no t'he vist Adolf, només he vist el Víctor (àlies victorcasta). He trobat a faltar la presència del nostre busero més insigne, el senyor Fran-Ikarus. :D

Ho he trobat interessantíssim. Ara bé, com bé dieu potser els nens tocaven massa coses (he sentit bastants frens d'estacionament activant-se i desactivant-se... :? ), però no he trobat que hi haguès massa gent. A més els responsables d'ACEMA i d'ARCA eren per tot arreu, disposats a respondre les meves preguntes i les de mon pare (hem anat junts a veure l'exposició). Cal afegir que també estaven disposats a obrir-te les portes dels autobusos més curiosos, aquells que ja acumulen vàries dècades. 8)

També he vist clauers, però com no sóc massa busero, m'he conformat amb fer fotos amb els busos: al frontal, assegut al lloc del conductor, etc. :D

Anècdota del dia: en anar-me'n cap a casa (hem vingut amb Metro), en passar de nou pel trolebus que hi ha a l'inici de l'exposició, he sentit com una mare deia a sa filla "osea, hija, esto es un metro, oigh"... xD

Salut!

*Suposo que serà familiar d'aquella que va dir que el fre del Brill era un volant... :x


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 16/09/2006 20:27

Acabo d'arribar de l'exposicio la veritat un 10 malgrat la falta dels meus venvolguts ACLO CHAUSSON I 5020 , pero qui hi farem, esperarem el possible museu
Wefer no cal demanar hora al oculista, el que var veure es cert, el que passa es que ARCA ha repintat el seu 6035 en els colors grana i grog
Per cert tinc tota la cole de clauers que donaven, la meva filla els anava agafant, je je je



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 17/09/2006 1:02

Efectivament, a Maese Wefer no li cal revisar la seva graduació (o, si més no, l'avistament del bus no n'ha estat una prova). La veritat és que el pas del bus a vermell i crema (com li correspon pel seu aspecte extern, després del recarrossat al 1977) era una mena de "sorpresa afegida" pel Centenari. Tret, lògicament, de que hom fos treballador de TMB a la cotxera d'Horta (on ha estat guardat el bus des que es va pintar, a l'agost) o se l'hagués trobat en les sortides promocionals que s'han fet durant la setmana, que és el cas ;)

Una de les poques fotos "bones" que he pogut fer (segur que en JaMiRo! n'ha fet unes quantes més, je je...) amb el 3055 arribant de la rúa.
Imatge

Jamironian man, I'm sorry per no haver-nos pogut trobar. Finalment hi he anat al torn de tarda, a partir de les 15:00, ja que divendres, millor dit dissabte, m'hi vaig estar allà fins les 4:10 (sí, sí, AM, és a dir de la matinada) i haver "matinat" avui voldria dir pagar el preu durant el dia. M'ho he pres amb molta calma, i he anat "fresc com una rosa".

L'Oscar té raó que de vegades els nens (i no tan nens...) potser passaven una mica el límit del "tocable". Però ja ho tenen, aquestes coses. En bona part, ens ha sorprès la quantitat de gent que s'hi ha arribat a passar per un event en principi molt minoritari (què us he d'explicar...) I un dels al·licients pels nens és que puguin pujar-se als busos, seure al seient del conductor, tocar els comandaments... vaja, tot el que hem fet tots nosaltres de petits, a la Fira de Mostres, al Saló de l'Automòbil...

Però, com que tenim més de 20 busos, i una part de nosaltres ha d'estar per altres coses, lògicament no arribàvem a tot, de manera que sí que es cert que en alguna ocasió ha calgut anar a avisar de que algunes coses no s'havien de fer. A més a més, TMB no havia deixat ningú per cuidar de la seva desena de busos contemporanis (a banda dels vigilants de seguretat, que cuiden d'aquests, dels nostres i de tots, durant la nit) i lògicament això ja no ens pertocava. Llavors, potser en aquests (els contemporanis) és on més "toquitejament" ha pogut haver-hi. Però res de greu.

Sí que hi ha algun autobus concret, com ara el magnífic Ford de Sagalés, al qual no es podia pujar i calia anar amb compte, ja que estava obert, però en línies generals he de dir que la gent ha estat prou respectuosa amb els vehicles, almenys quan algú de nosaltres hi era a prop (potser això ajudava, veure algú amb armilla allà vigilant...)

La rúa es veu que ha sorprès agradablement els transeunts, i algun ocellet, que anava al Dodge Brothers amb el flamant alcalde, entre d'altres personalitats, ens ha comentat que a l'home se'l veia interessat de debó pels detalls. Es pot dir que li ha agradat estar present en aquest acte. No sé fins a quin punt influïrà el fet que sigui dels primers que ha viscut com a alcalde, però en tot cas bé.

A les 21:00, un cop tancada l'exposició al públic, els arqueros, familiars i d'altres aficionats que havien aguantat allà fins la posta de sol hem tingut un petit gran plaer, fora de programa ;) En circulació "tàndem", 3055 d'ARCA y Bus-16 de l'AAFCB hem gaudit d'un magnífic recorregut nocturn pels diferents monuments iluminats de Barcelona. Colom, Montjuïc, Font Màgica, Pl. d'Espanya, Gran Via, Pl. Catalunya, Pg. de Gràcia, La Pedrera, Sagrada Família, Torre Agbar, Arc de Triomf i finalment Via Laietana cap abaix, tot reproduint novament el recorregut final de la rúa, fins a la Barceloneta, on els busos han quedat, amb la resta de companys, esperant la jornada de demà.

Espero que pogueu passar-vos-hi, valdrà la pena: hi haurà circulacions en "línia efímera" amb un total de 4 cotxes assignats al servei. Un d'ells és el 3055, els altres són sorpresa ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 17/09/2006 1:38

Ah, que consti en acta (ja que no constarà en cap fotografia): portava la samarreta del nen punki, tot i que a sota de l'armilla arquera no es veia massa, clar; i l'estona que ha plovisquejat, a sota de l'impermeable ja no es veia res.

Us animo a venir demà (a repetir, els que ja heu vingut) i, com no, amb la samarreta.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 17/09/2006 11:57

És possible que pugui venir jo avui, i tinc algun dubte...pots pujar als autobusos (per exemple, jo) i fer-me la típica foto de jo fent veure que porto el bus? I en quins es pot fer, en només els contemporanis de TMB o amb quasi tots (entenc que això sí que no es pot fer amb els Dodge del 33...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 17/09/2006 12:27

Deixeu-me temps, que he fet un fotimer de fotos...Incloent diverses "conduïnt" busos... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 17/09/2006 23:03

aarongilp ha escrit:És possible que pugui venir jo avui, i tinc algun dubte...pots pujar als autobusos (per exemple, jo) i fer-me la típica foto de jo fent veure que porto el bus? I en quins es pot fer, en només els contemporanis de TMB o amb quasi tots (entenc que això sí que no es pot fer amb els Dodge del 33...
Es podia, es podia en el 90% (inclòs el Dodge, la vigilància del qual era responsabilitat de TMB, i com a resultat tothom pujava i s'hi feia les fotos que volia...) No es podia, com per altra banda és lògic, en les joies restaurades "estat 1" que són els dos "oldtimer" de Sagalés; en el Soler i Sauret (Chevrolet), que el pobre està pendent de restauració; i en la cabina del camió-bus Ebro, que utilitzàvem com a "base d'operacions" (per poder tancar-se amb clau), però la resta, en tots. Espero que hagis pogut complir els teus somnis ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”