1 viatges per la setmana de 7 al 11 d'agost

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

1 viatges per la setmana de 7 al 11 d'agost

Entrada Autor: davida » Dilluns 31/07/2006 16:50

La proxima setmana tinc vacances, pero la dona no. Per tant no tinc res a fer i havia pensat fer algun viatge ferroviari i recorre les linies que encara no he recorregut. Algun s'hi apunta.

a) El mes freekie
Barcelone 8:45 - Beziers 12:32 Catalan Talgo (tambe es podria fer en part del trajecte amb TER+ regionals perque no surtin tant car)
Beziers 12:50 Millau 14:40 Ter
Millau 16:04 Rodez 17:21 Ter
Rodez 17:26 Toulouse 19:30 Ter
Nit a Toulouse
Toulouse 7:31 Luchon 9:40 Ter -> Estacio de tren mes propera a la vall d'aran.
Luchon 11:20 Toulouse 13:21
Tornada a Barcelona via La Tour o PortBou
b) Barcelona - Quillan - Barcelona
c) Barcelona - Manresa - Lleida - Barcelona -> encara no he fet el Manresa Lleida
d) Marxa amb el sogres a Extremadura i fer un Zafra - Sevilla - Huelva - Zafra + Merida - Barcelona per algun lloc curios (l'any passat el vaig fer via Caceres- Madrid Cuenca - Valencia - Teruel - Zaragoza)



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 31/07/2006 21:49

La setmana pròxima faig el següent.
8/ago
Tarragona-Beziers amb el talgo mare nostrum

9/ago
Beziers(12:50)-Millau i Millau-Rodez

10/ago
Rodez (11:50)-Brive la Gaillarde i Brive-St.Yrieix-Limoges

11/ago
Limoges (12:00)-Uzerche-Brive i Brive-Aurillac

12/ago
Aurillac (13:00)-Neussargues i Neussargues-Clermont Ferrand

13/ago
Clermont Ferrand(12:50)-Brioude i Brioude-St.Georges d´Aurac i
St.Georges d´Aurac-Le Puy en Velay

14/ago
Le Puy en Velay (11:50)-Arvant i Arvant-St.Flour

15/ago
St.Flour(15:00)-Millau

16/ago
Millau(11:00)-Marvejols i Marvejols-Mende

17/ago
Mende(11:00)-Alès i Alès-Nimes i Nimes-MOntpeller i Montpeller-BCN França i BCN França-Sants i Sants-Vilafranca-St.Vicenç de Calders i Taxi a casa a Torredembarra.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 01/08/2006 8:37

Malauradament el dia 9 d'agost tinc que anar al metge. Es una llastima que per un dia no poguem fer junts el Beziers Rodez, ja que havia pensat fer-lo el 7 o 10 d'agost



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimarts 01/08/2006 11:58

A l'Aurillac vaig anar expressament a vaure el Bruixot i vaig estar tres dies a sota terra, :o (ara fa 40 anys)


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 01/08/2006 13:29

Pelai?



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimarts 01/08/2006 18:15

437.001 ha escrit:Pelai?
pelai espeleoleg amb l'Unió Excursionista de Catalunya (Gràcia) 8) de res.


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 05/08/2006 17:38

Finalment el proper dilluns dia 7 faré la ruta pel sud de França, pero encara no tinc clar la ruta extacta de tornada del dimarts dia 8, decidire sobre la marxa:
La Llagosta 07.05 Granollers 07:17 -> Rodalies
Granollers 07:24 Cerbere 9:26 -> Regional 5825
Cerbere 10:43 Narbonne 12:00-> 76202 No agafo el Talgo directamente per poder comprar el bitllet Cerbere- Narbonne i Beziers - Millau amb el 50% de descompte que dona la Carte Via Liberté
Narbonne 12:15 Beziers 12:32 -> El mitic Catalán Talgo
Beziers 12:50 Millau 14:40 Ter 78954
Millau 16:04 Rodez 17:21 Ter 70160
Rodez 17:26 Toulouse 19:30 Ter 70003
Apartir d'aqui hi ha 3 opcions segons la marxa:
Opcion a) La mes tranquila
Nit a Toulouse
Toulouse 7:31 Luchon 9:40 Ter 72881-> Estacio de tren mes propera a la vall d'aran.
Luchon 11:22 Toulouse 13:21 Ter 72880
Toulouse 13:50 Ax les Thermes 15:51 Ter 71455
Ax les Thermes 17:10 La Tor 18:08 Bus 35831
La Tor 18.42 Mollet 21:38
Opcion b)
Toulouse 19:40 Montrejeau 20:57 Ter 72725, tambe podria ser St Gaudens
Nit a Montrejeau o St Gaudens
Montrejeau 07:06 Luchon 7:58 Corail Paris Luchon
Luchon 08:30 Montrejeau 9:22 Bus 35690
Montrejeau 9:37 Toulouse 10:37 Tren 14140
Toulouse 10:50 La Tor 13:48 Ter 71475
La Tor 16.28 Mollet 19:21 Rodalies
Opcion c) La tornada mes freeki, en memoria del mai contruit FFCC St Girons - La Pobla - Lleida - Terueñ - Albacete - Linares Baez
Toulouse 19:40 Montrejeau 20:57 Ter 72725, tambe podria ser St Gaudens o Muret
Nit a Montrejeau, St Gaudens o Muret
Montrejeau 07:06 Luchon 7:58 Corail Paris Luchon
Luchon 08:30 Marignac 8:56 Bus 35690
Marignan - Eth Pont de Rei (Vall d'Aran): Podria ser a peu o en taxi (13km)
Eth Pont de Rei: 11:15 La Pobla de Segur 15:00 -> Alsina Graells
Pobla de Segur 17:50 Lleida 19:35 -> FGC 5605
Lleida 20:10 Barcelona 22:42 Alvia 1189



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 05/08/2006 17:52

Jo triaria la opció Luchon, La Pobla de Segur.
De fet, ja l´havia pensada per al meu viatge, però l´he descartada per massa liós (jo vaig sobretot a Auvèrnia i al Llemosí).

Potser l´any que ve o algun dia que m´agafi de vacances...

Una excursió guai ha de ser anar per Canfranc-Oloron i tornar per Luchon-La Pobla de Segur...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 05/08/2006 17:57

És una llàstima que no coincidim per dos dies...haguéssim pogut fer junts el Beziers-Rodez.

Tingues en compte que el Midi-Pyrénées és hiper-turístic a l´estiu.
Trobar llit a Toulouse pot ser difícil.
El recomano l´hotel Victor-Hugo, no massa lluny de l´estació de Matabiau ni de la catedral Sant Estève..

Hotel victor hugo
26, boulevard Strasbourg
0033-561-62-66-31



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 08/08/2006 22:26

Bona nit a tots ja he arribat del viatge de 2 dies pel sud de França. El primer dia de viatge ha anat com estava previst. Amb alguns petites sorpreses:
- A la Llagosta no em van saber fer un bitllet fins Cerbere. Finalment vaig marcar una targeta T-10 de 2 zones fins Granollers i un bitllet Granollers Cerbere
- A Cerbere vaig comprar un bitllet amb la Carte Via Liberte fins Millau, incloent el Talgo III Narbonne- Beziers i em van cobrar 14€ + 3 € de suplement del talgo. Un Barcelona Bezeirs en talgo val 39€ i vais anar fins Millau per 24€. Per cert el bitllet del suplement del talgo te imprès un preu de 0€
- De Millau a Rodez una mica mes i descarrilem. Aprop de Laissac vam passar un petit pont, el maquinista va parar de cop. Va baixar del tren i el va inspeccionar. La via estava deformada, quan pugi pujo la foto de la deformacio. A veure si al Senyor 437.001 el demà li posen un autobús de Millau a Rodez perquè la via ha quedat inutilitzada.
- Al arribar a St Gaudens em vaig trobar un cartell que m'ha fastidiat el dia d’avui. La linia Montrejeau - Luchon (linia de tren mes propera de la Vall d'Aran 15-20km) esta tallada avio, dimcres i dijous per obres. Així que m’hequedat sense fer aquesta linia i tornare via La Tor, enlloc de fer-ho via la Val d’Aran i el tren de La Pobla de Segur.
Malgrat aixó he vist cartells anunciant que el proper dia 20 hi circularà la Mikado de Toulouse. Un bon dia per coneixer aquesta línia.
- El personal de la SNCF com sempre ha sigut molt amable, i m’han informat de tot el interés ferroviari que hi havia a les linies que he visitat. Em vaig tornar a trobar amb un dels maquinista que haviem conegut en passat mes de juny fent el viatge per l’Aubrac+ Cevennol i s’enrecordava de nosaltres.
- Parlant amb un maquinista de Foix m’ha comentat que ell va ser el conductor de l’ultim tren fins Puigcerdà per ample UIC, va ser el 1999 amb una branca RRR + locomotora i el van anomenar el “Tren Safari” per la vegetació que hi havia.
- Hi havia obres fins a Urxt – Alp per instalar el cable pel Blau amb CTC
- Els pals de la catenaria ja han estat canviats fins una 1km abans de Ribes venint de Puigcerdà, on continuen les obres cap Puigcerdà.
- Personal de Renfe m’ha comentat que esta previst un tall de 18 mesos per les obres de renovación de la via en 2 fases: Ripoll – Ribes i Ribes – La Frontera francesa

El primer dia tots el trens van ser puntualissim i cada etapa amb un tren diferent:
La Llagosta - Granollers -> 451
Granollers - Cerbere -> 440R
Cerbere - Narbonne -> Rama RRR
Narbonne - Beziers -> Talgo III
Beziers - Millau -> Z2
Millau- Rodez -> X73500
Rodez - Toulouse -> Z2100
Toulouse St Gaudens -> Corail + locomotora
El segon dia he repetit alguns trens del dia anterior, i el tren a la Tor ha arribat amb 15 minuts de retràs degut que ha la zona de Pamiers hi havia retrasos generalitzats i alguns trens suprimits.
St Gaudens – Toulouse St Agne -> Corail + locomotora
Toulouse St Agne – La tor -> Z2
La Tor – Mollet -> 440R de 2 cotxes en doble composició



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 18/08/2006 3:48

Bé, jo ja he tornat (uf! :suar ).

Bé, què he vist?

Que quedi clar que el meu viatge no era només un viatge en tren (que també), sinó que tenia la seva part turística i gastronòmica...
El primer dia (Tarragona-Besiers), tot normal, amb el Talgo Mare Nostrum. Pluja a la zona de St.Celoni.

Segon dia Besiers-Millau i Millau-Rodez. Bon temps. De Besiers a Millau amb un Z2. Sorprès per la bona velocitat en part de la línia (tret del tram Les Cabrils-Tournemire). Encreuament amb un altre tren a Tournemire-Roquefort.

De Millau a Rodez, faig el tram en un x dels nous tipus "Tamagochi", crec que són els X73000, ara no recordo.
Confirmo que la línia entre Sévérac i Rodez és una caca. El pont que diu en davida està fatal de malament, el conductor va baixar també a veure si podria passar.
Senyals mecàniques a l´estació de Rodez EN FUNCIONAMENT (costat Millau).


Tercer dia demà. Massa cansat...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 18/08/2006 14:49

Tercer dia de viatge: de Rodez a Llemotges per Decazeville, Figeac, Brive la Gaillarde i St.Yrieix.

Surto amb un Corail Rodez-París.
La via no està tant malament, i en alguns trams diria que hi ha travesses de formigó i tot.
Passem per Viviez-Decazeville, on es veuen moltes instal.lacions mineres en desús, una línia clausurada (la que pujava a Decazeville ciutat).
A Capdenac, la mateixa sensació de que hi havia hagut més moviment.
Una altyra línia clausurada: Capdenac-Cahors.
És interessant observar el complexe Capdenac-Figeac.

A Brive, estació molt gran, amb menys trens dels que hi havia hagut.

Prenc un X bastant antic i d´un vagó (però amb aire acondicionat :D ) i anem cap a Llemotges, però no per la línia principal via Uzerche (que és la del talgo de BCN, té doble via i està electrificada), sinó per l´altra línia, la de St.Yrieix, en estat lamentable (lamentable vol dir Puigcerdà o Cervera-Manresa), arribem a Nexon, que és on s´ajunta a la línia Llemotges-Périgueux-Bordeus, i entre Nexon i Llemotges hi ha uns 15 km de doble via amb travessa bibloc i sense electrificar.

L´estació de Llemotges-Benedictins mereix un fil per si sola.

No tan sols és l´estació més bonica que he vist (més i tot que la de Canfranc o l´estació de França de BCN), sinó que té molt de moviment (i encara en devia haver tingut més, el Llemosí és el Teruel francès).
Hi conflueixen les línies Toulouse-Brive-Uzerche-Llemotges-París
Llemotges-Guéret-Montluçon-Clermont Ferrand-Lyon, Llemotges-Angoulême, Llemotges-Poitiers, Llemotges-Nexon-St.Yrieix-Brive, Llemotges-Nexon-Périgueux-Bordeus i Llemotges-Ussel-Clermont Ferrand.

I per si fos poc, i cosa raríssima en un restaurant d´estació, s´hi jala de meravella i per relativament quatre rals (surt a la guia trotamundos).

A més Llemotges és una ciutat bonica, val la pena visitar-la.

...i a més, a Llemotges hi ha trolebusos, almenys hi ha dues línies. Llàstima que no els he pogut veure funcinant, només el he sentit passar i no he arribat a temps de veure quina fila fan...llàstima!

Després faré el quart dia, ara vaig a dinar...
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 21/08/2006 1:39, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 19/08/2006 16:05

Quart dia: Llemotges-Uzerche-Brive-Aurillac

Comença el dia amb una exploració de l´estació dels Benedictins. Agafo tots els horaris que puc de TER Limousin i exploro les vies.
L´estació de Llemotges-Benedictins té una estructura (i un tamany de platja de vies) semblant a la de Madrid-Chamartín o l´antiga Zaragoza-Portillo: l´edifici està situat en perpendicular sobre les vies.
Un autèntic prodigi tècnic, ja que data dels anys 1920 i és d´estil Art Déco (equivalent al modernisme). Està declarada monument nacional.

Després de tafanejar, agafo el meu Corail cap a Brive la Gaillarde però ara per la línia principal, via Uzerche, doble via i electrificada a 1500V, apta per a 160 km o més i amb travesses...de fusta!!! Jo flipo en colors, no m´hagués imaginat mai que es pogués córrer tant sobre travesses de fusta. No sé si deu ser perillós o no, però el tren corria com si fós sobre travessa monobloc...

Arribem a Brive (que per cert té una coberta per a almenys 8 vies, quasi com l´estació de França de BCN), i agafem un X73000 destinació Aurillac.
Problema: el Corail amb el que hem baixat de Llemotges (que venia bien sûr de Paris-Austerlitz i s´acabava a Brive) tenia 15 vagons, i a dins hi havia un fotimer de gent que continuava viatge cap a Aurillac; i clar, els X73000 només són d´un vagó...o sigui que ens en van haver d´acoblar una altre per anar mig bé...sinó, no hi haguérem cabut. :(

Agafem la línia cap a Aurillac, que és la de Figeac que havia recorregut el dia abans, passant per Turenne fins a St.Denis-près-Martel, on es bifurca la línia que va cap a Aurillac de la de Figeac (i de l´antiga línia cap a Souillac, Sarlat i Bergerac, ara clausurada).
Emprenem ruta cap a Aurillac, travessem el riu Dordonya per un pont metàl.lic i passem per Bretenoux-Biars, on hi ha...una fàbrica de travesses de fusta (fot una pudor de creosota que no sé com hi poden viure, pobres... :x ), amb dues cisternes immenses totes plenes de creosota i uns quants trens de vagpons-plataforma plens de travesses noves de trinca per portar a vés a saber on...

Seguim i el trajecte comença a ser boscós, muntanyós i molt bonic (bonic vol dir Ribes-Puigcerdà o per l´estil), la via està en un estat lamentable i quen arribem a l´estació de Lamativie, on o hi hauriem d´haver parat, el maquinista baixa per mirar no sé què. Inquietud.
Arranquem, i passem per una estació tancada on se li uneix la línia clausurada que venia de Bort les Orgues (tancada però amb travesses bibloc!! :x )
Al final seguim però hem perdut uns 10 minuts, i a l´entrar a Viescamp, on se li uneix la línia que ve de Figeac i Toulouse, hem de parar per deixar passar el TER Toulouse-Clermont Ferrand que ens ha atrapat (i que ens esperarà a Aurillac per fer enllaç).

Acabo arribant a Aurillac, on fot una rasca important per ser mitjans d´agost (la gent amb anorak).

...i demà continuaré amb la següent etapa: Aurillac-Clermont Ferrand.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 21/08/2006 1:37

Cinquè dia de viatge: Aurillac-Neussargues-Clermont Ferrand

Bé, surto d´Aurillac amb un TER destinació Neussargues i una rasca considerable (menys de 15 graus amb pluja en ple mes d´agost).
El TER és un X73000 d´un sol vagó.
L´estcaió d´Aurillac té coberta però només hi queden tres vies de les quatre que hi havia sota coberta.
Té a més un dipòsit per al manteniment dels TER.
Per cert, l´X que agafo porta la decoració de la regió Auvèrnia.

Sortim sota una bona cortina d´aigua i prenem la gran corba cap a Arpajon, on ens internem en la vall del riu Cère.
El tren corre bastant fins a Vic, Vic-sur-Cère (no, no hi ha 447 a Vic-sur-Cère!), a partir de Vic, la via torna a ser horrible, amb aquell carril que sembla que sigui doble...
Possiblement, un dels meus llocs preferits de França. Els paisatge és senzillament espectacular, i culmina amb la vista del Puy Griou, un volcà que sembla que fa milers d´anys que no "funciona". Just al peu del Puy Griou, entrem al llarg túnel del Lioran, que passa sota els Monts del Cantal, la serra més important del Massís Central, sortim just a l´estació de Le Lioran, que em recorda una mica La Molina per l´ambient de muntanya i pel telecabina que porta a l´estació d´esquí.
Seguim i passem per Murat i arribem a Neussargues, on veig l´antiga línia que continuava fins a Bort-les-Orgues i encara fa més temps fins a París.
A Neussargues estem sota catenària (1500 V), ja que aquí també hi arriba la línia que ve de Béziers, Milau i St.Flour.

Baixo. Fa Fred i vent. Espero un momentet i arriba primer el Corail Béziers-Paris (amb una 8600 elèctrica) i al cap d´un momentet el Paris-Béziers (amb una diesel).
Fan la maniobra per canviar locomotores: el tram entre Neussargues i Clermont Ferrand és dièsel (una mica estrany, ja que són pocs quilòmetres). Apareix una segona locomotora dièsel d´una platja de vies de reserva i s´acobla al meu Corail. Mentrestant, la 8600 elèctrica ha anat a maniobrar i es posa al capdavant del Corail que va a Béziers.

Arranquem, i deixem a la dreta la via que puja (i bastant!) cap a St.Flour i Béziers, nosaltres baixem seguint com fins ara el curs del riu Alagnon.
Passat Massiac el pasisatge deixa de ser de muntanya i arribem a Arvant, on se´ns uneix per la dreta la línia que ve de Nimes i del Puy en Velay.

A partir d´Arvant, hi ha via doble dièsel (uns 50 km) fins a Clermomt Ferrand, i el tren corre bastant.

I acabem arribant a Clermont, on se´ns uneix per l´esquerra la línia que ve de Llemotges i Brive la Gaillarde via Ussel i Tulle.
A Clermont hi ha força trens, a més és el final de la línia electrificada (a 25000 V)que baixa de París via Nevers, Moulins i Vichy. Hi ha també una línia dièsel cap a Llemotges via Montluçon i Gueret, i una altra de dièsel cap a St.etienne i Lyon.
Molts trens i molts Corails Téoz.
L´estació, en canvi, és més aviat lletjota. La ciutat no, és molt maca i animada. He vist les obres de la línia del famós Trenslohr, no estan acabades, només he vist la plataforma, el tren no circula.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 22/08/2006 2:10

Sisè dia: Clermont Ferrand-Brioude;
Brioude-St.Georges d´Aurac-Le Puy en Velay

Al dia següent prenc el Corail París-Nimes amb destinació Brioude.
Observo que a la entrada de l´estcaió de Brassac les Mines hi ha una curiosa variant on les dues vies es separen una metres per fer una corba.
Deixem a la dreta la línia que va cap a Neussargues, Aurillac i St.Flour, i entrem a la línia de les Cevenes, que s´acaba a Nimes.
La via, fins a Brioude està en bon estat i el tren corre, però la doble via s´acaba a Arvant, o sigui que entre Arvant i Brioude hi ha via única.

En set minuts hi arribo. És una estació petita, que com tantes havia tingut més moviment, però encara en té una mica, ja que és terminal de TER cap a Clermont, i n´hi ha uns quants al dia.

Baixo del Corail, a l´estació de Brioude hi han fet una cosa que he observat en força estacions franceses, la via costat de l´edifici ha estat desmantellada.

Hi ha un parell de X73000 apartats en espera d´emprendre servei cap a Clermont...

Però de fet, jo he baixat a Brioude per visitar la seva basílica romànica, una passada. Comparable perfectament a la catedral de La Seu o Zamora...o més i tot.
De fet, Brioude és una capital de comarca ben petita, no passa de 5000 habitants, i es nota...

Després de fet la visita, vaig cap a l´estació, on el cap d´estació, molt amable, m´ha guardat la motxilla i els meus trastos. A més m´ha donat un prospecte sobre el tren turístic de les gorges de l´Allier.

Arriba el meu tren, un TER amb locomotora dièsel i vagons (un d´ells molt vell de color verd, els altres tipus Corail dels vells), i al sortir de Brioude la via ja comença a estar en un estat deplorable.

Passem l´estació de Paulhaguet i arribem a Saint Georges d´Aurac, on esperen dos X73000 (colors Auvèrnia) fent l´un el TER Le Puy en Velay-Clermont, i a l´altra andana, el meu X73000, colors Rhône-Alpes, que farà l´enllaç entre St.Georges i Le Puy.
El TER que he utilitzat per arribar fins aquí pren direcció de Nimes, esperem uns 5 minuts i sortim, deixant a la dreta la línia de Nimes, comencem a pujar per deixar la vall del riu Allier i passar a la vall del riu Loira. El paisatge és simplement majestuós. La via és una p*t* mer**.
Passem el baixador de Lachaud-Curmilhac i arribem a Darsac, on se´ns ajunta l´antiga línia que venia de La Chaise-Dieu i Thiers, clausurada.
L´estació de Darsac fa pena de buida, vella i abandonada.
Comencem a baixar i arribem a Le Puy en Velay.

Arribar a Le Puy en Velay en tren venint de Clermont és una experiència.
Tens tota la ciutat als peus, i vas baixant i vas veient.
La Ciutat és l´inici del camí de Santiago (hi ha gent que té temps, diners i moral per fer-lo des d´aquí SENCER fins a Santiago, uns 1500 km) i té una de les catedrals romàniques més boniques d´Europa...si no la que més.
Us recomano absolutament que visiteu aquesta ciutat, val molt la pena...sobretot si podeu pujer escales (n´hi ha moltes).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 23/08/2006 2:03

Setè dia: Le Puy en Velay-Arvant; Arvant-St.Flour

Bé, començo el dia fent una visita esgotadora de l´església de St.Michel d´Aiguilhe (282 graons! :x ), vaig a l´estació i agafo un X73000 en colors TER Auvergne que farà el servei Le Puy en Velay-Clermont Ferrand.

Fins a Arvant desfaig el camí que havia fet el dia anterior, amb les excepcions que no baixo a St.Georges d´Aurac ni a Brioude i que no parem a Paulhaguet.

Baixo a l´estació d´Arvant i el Ter segueix el seu camí cap a Clermont.
L´estació d´Arvant no és massa gran, deu tenir set o vui vies, i un edifici mitjà, però Arvant és un poblet.
A Arvant finalitza la doble via que ve de Clermont Ferrand des del nord.
Costat sud, cap a l´esquerra, Brioude, Le Puy en Velay i Nimes (via en bon estat fins a Brioude i en estat penós més enllà).
Costat sud, cap a la dreta, Neussargues, Aurillac, Toulouse i St.Flour, Millau i Besiers (via en estat dolent tirant a fatal).
Tot dièsel.

Petit incís, els lavabos de l´estació (i els de Brioude també), estan oberts i ben cuidats, cosa no gaire habitual d´aquest cantó dels Pirineus.
Altre incís, tant a Brioude com a Arvant hi ha pantalles teleindicadores a cada andana.

Bé, al cap de 20 minuts de marxar el TER, arriba el Corail París-Béziers, el mític "Aubrac", pujo al meu seient i endavant.
Desfaig camí fins a Neussargues, on repetim la maniobra de fa uns dies, i el tren passa a ser traccionat per una elèctrica 8600, i...comencem a pujar cap a St.Flour!
La rampa és molt forta i la via està en un estat LAMENTABLE: anem a 40...o a menys.
Passem l´estació tancada de Talizat i al cap de poc ens posem a 5 km/h :o.
A la cuneta es poden veure restes de travesses i material de vis destrossats: encara no els han retirat d´ençà de l´accident!!! :evil:
Seguim (per cert, el paisatge és molt més auster, menys arbres, molts prats) i passem l´estació tancada d´Andelat, i acabem arribant a St.Flour-Chaudes Aigues, on a l´entrada de l´estació la via està tant, però tant malament que hi ha una altra limitació a 5km/h...durant una bona centena de metres.

Baixo a St.Flour. Fred. La ciutat al fons, a dalt, a dalt de tot (més de 100 metres per damunt d´on sóc).
Gràcies a Déu, tinc l´hotel a la part baixa de la ciutat, a uns 50 metres de l´estació.

Per a qui no conegui St.Flour, és una ciutat PRECIOSA (però de la part baixa a la part alta, on hi ha els monuments, hi ha una escala de...400 graons)...
A més, s´hi menja força bé.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 24/08/2006 0:57

Vuitè dia: Saint Flour-Millau

Bé, començo el dia passejant i compant algun souvenir, dino, i a les 15:00 hores agafo el Corail "Aubrac" que m´ha de dur fins a Millau.

Abans, però, he vist el pas d´un X73000 colors TER Auvergne amb els viatgers del tren turístic del viaducte de Garabit. Els han ofert uns degustació de licor de genciana a l´estació de st.Flour abans de reprendre camí cap al viaducte.

A la sortida de St.Flour la via segueix estant en estat més que dolent, no passem de 40, i tacatic i tacatac passem l´antiga estació de Ruines i al cap d´un minuts...cony que és alt!!

El viaducte de Garabit és realment espectacular: mesura més de 500 metres de llarg i més de 100 metres d´alt.
Fa por. POr perquè la via està tan feta pols que dius que si el tren descarrila, áquí s´acaba el bròquil...
I el paisatge sobre la vall del riu Truyère és senzillament espectacular.
Un lloc a visitar per a qualsevol amant dels trens.
Per cert, el viaducte està pintat de color vermell, es va fer l´any 1888, i és obra de Gustave Eiffel, autor de certa torre que porta el seu cognom a París...

Al cap de poc de passar pel viaducte, comencem a accelerar. És un tram renovat amb travessa bibloc! hem entrat al Llenguadoc-Rosselló.
Des d´aquí i fins a Aumont-Aubrac el tren durà una marxa més raonable.
A Aumont el tren no redueix, però la via torna a estar en mal estat fins a Banassac-La Canourgue. Per cert que entre St.Chély d´Apcher i Millau la plataforma és per a doble via, i els pals de l´electrificació són de tipus "arc".
D´Aumont-Aubrac baixem a Marvejols, passem per Chirac (sense parar :o ) i Le Monastier (d´on se´ns separa a l´esquerra la línia de Mende), Banassac-La Canourgue, on la via ja torna a estar en bon estat, i comencem a pujar ben amunt fins a Sévérac le Château.
A Sévérac s´acaba la via en bon estat, i la baixada ins a Aguessac té travesse de fusta. Entre Aguessac i Millau hi ha travessa monobloc.

Entre Aumont Aubrac i Millau, tot el trajecte el faig plovent.
Arribo a Millau i merci le Bon Dieu que tinc l´hotel ben a prop de l´estació, que sinó hagués acabat com una truita de riu...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 28/08/2006 16:20

Novè dia: Millau-Marvejols-Mende

Començo el dia comprant souvenirs i esmorzant, i faig camí cap a l´estació, on a les 11 he de prendre el Corail "Aubrac" fins a Marvejols, on transbordaré cap a Mende.

L´estació de Millau és una mica més petita que la de Manresa-RENFE.
Les dues vies principals ténen travessa monobloc, les altres ténen carril tipus "double champignon".

Arriba el Corail, pujo...i desfem el camí del dia anterior fins a Marvejols.

L´ estació de Marvejols és semblant a la de Millau, tret de l´edifici, que és més petit. A Marvejols ens creuem amb un TER St.Chély d´Apcher-Besiers.
A l´altra via hi ha el TER de Mende, format per un X73000 d´un sol cotxe.

Hi pugem, i el tren comença a desfer el camí fins a Le Monastier, fent parada a...Chirac. A Le Monastier ens separem de la línia Besiers-Neussargues, i just passar pel pont sobre el riu Lot (i sota un viaducte impressionant en construcció, suposo que per a una autopista), girem a la dreta i pujant, passem un túnel i seguim camí cap a Mende, després de passar alguns baixadors. La via està en mal estat, però hi passen tant pocs trens que està millor dels que un podria pensar...

Acabem arribant a Mende, que és la capital del departament de Lozère, departament menys poblat de França, amb...75.000 habitants! Mende té uns 20.000 habitants, o sigui que si voleu estar tranquils... A més, la catedral de Mende val la pena...i s´hi menja bastant bé.

L´estació de Mende és petita, més petita que la de Millau i que la de Marvejols, però com que és capital de departament, l´edifici és grandet...em recorda, en certa manera, l´estació de Teruel...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 28/08/2006 17:20

Desè i darrer dia: Mende-Nimes; Nimes-Montpeller; Montpeller-BCN E. de França; BCN E. de França-BCN Sants; BCN Sants-St.Vicenç de Calders

Bé, començo el dia comprant souvenirs (ja vaig carregat com un ase), i tiro cap a l´estació, on hi ha 2 X73000, un anirà a Marvejols, l´altre a Nimes.

El de Marvejols ha de sortir primer i està a la via 2, però tothom es fica al de Nimes, que és el de la via 1, fins que ho anuncien per megafonia (tot i que les pantalles teleindicadores dins dels trens ho diuen ben clar... :x

Una senyora se m´apropa i em pregunta si "aquest és el tren que va a MarJEVOls, no?". Jo responc, "no, el de MarVEJOls és el del darrere, madame...". La senyora era de París...i va anar cap al tren de Marvejols.

Total, que jo pujo al meu per agafar seient, la gent se n´adona de quin tren és quin i hi ha un èxode cap al tren de la via 2, sobretot quan veuen al factor amb el xiulet: corredisses i s´il vous plaîts...

Arrenca el TER de Marvejols i en tres minuts, arrenquem nosaltres, la via de La Bastide està molt pitjor que la de Marvejols (també és més dura i el paisatge més bonic...i té les famoses galeries artificials anti-neu. El paistage fins a Alès és realment espectacular, entre Mende i La Bastide travessem el sud de la comarca de Margeride, molt buida de gent.
A Belvezet comença a ploure, a Chasseradès cau un bon ram i quan arribem a La Bastide em començo a preocupar: plou molt. A La Bastide fem canvi de sentit i deixem la línia de Mende a la nostra dreta: hem entrat a les Cevenes, la línia Clermont Ferrand-Nimes.

Plou molt, però els paisatges de les Cevenes són senzillament espectaculars, és increïble el què pot fer la mà de l´home (per a qui no ho sàpiga, la serra de les Cevenes era un lloc molt sec, s´havia cremat de tants incendis, i al segle XIX es va repoblar totalment amb castanyers, que són més resistents al foc que els pins...).

Passem Villefort, Genolhac i Chamborigaud (on l´estil d´anunciar les estacions de la revisora, una noia molt simpàtica de Chambéry-Savoia-, ens fa riure a tots: " Cham-bo-ri-gaud!").

Baixem entre túnels i ponts (algun de força bonic), i acabem a la conca minera d´Alès, on quasi em deprimeixo, fa tot una pinta de deixat, brut i abandonat i en crisi que fa una mica de por.
A Alès se´ns uneix per l´esquerra la línia que ve de Bessèges que és una de les cinc que encara no he fet del Llenguadoc. L´estcaió d´alès és molt gran, però té vies desmuntades i només hi ha un altre tren, un X72000, Alès (ciutat natal de Laurent Blanc d´uns 60.000 habitants) puja molta gent i canvien al revisor ( que no és gens simpàtic, intenta cobrar-li de més a un que puja en un baixador, i a qui he de defensar :evil: ...el revisor no ho diu ni jo li ho pregunto, però és evidentíssim que és d´origen espanyol: el cabreig també se l´enduen a l´estranger, alguns... :( :x ).

Per cert, entre Alès i Nimes hi ha doble via sense electrificar, i les tren comença a córrer (entre La Bastide i Alès, doncs home, la via...no).

No fem cap parada entre Alès i Nimes, i el paisatge canvia radicalment, sembla Tarragona: els pins, els camps, les cases, la brutícia... arribem a Nimes i fem la famosa maniobra marxa enrere des de l´estació de mercaderies. Està previst de fer una variant per eliminar la marxa enrere (doble en el cas del Corail "Cévenol" París-Clermont Ferrand-Nimes-Marsella).

L´estació de Nimes es troba en un viaducte. Canvio de via on m´espera un TER elèctric, una unitat de quatre cotxes (no sé si deu ser el famós AGC...) que ens durà a Montpeller.

El tren és una molt notable millora, comparat amb els Z2, és com passar de 436 a Civia...
El paisatge entre Nimes i Montpeller és semblant al valencià però amb vegetació de Tarragona, igual de brut i amb estacions molt semblants a les de la línia Tarragona-València.
Passem Saint Césaire, on deixem a l´esquerra la línia que la a Le Grau du Roi i comencem a córrer com per la línia de Tarragona a BCN.ç
Parem només a Vergèze-Codognan (TV3-Perpinyà?), on encara hi ha la limitació des de l´accident dels rucs (un es deia Bourriquet, per cert).

També parem a Lunel, i acabem arribant a Montpeller-Sant Roc (Roch en françoys), estació que sembla una mini-Sants i que té un trànsit notable de TERs Corails i TGVs...i veig la línia del tramvia, però està en obres.

Sense cap mena de dubtes distingeixo el meu tren (que és el més antic de l´estació, és platejat amb una banda vermella i diu "Catalan Talgo").

Dino, em compro la premsa i espero. Veig passar molts trens.

M´hagués agradat de conèixer Nimes i Montpeller, ja que diuen que són molt boniques: a Nimes hi ha l´amfiteatre romà millor conservat del món i a Montpeller hi ha la casa natal de Jaume I...entre moltes altres coses.

Però m´he de conformar amb les estacions, que no és poc. I al cap d´una hora el Talgo empren el camí, ple com un ou de gent de tot arreu.
Sortim, i veig els tallers del TGV de MOntpeller (i darrere, els tallers del tramvia de Montpeller). Correm bastant, i passem un munt de baixadors i dues ciutats importants, Sète i Agde (que semblen boniques) i passat Agde, el paisatge ja em recorda MOLT a allò que es diu normanlment "casa meva". Passem Besiers i entre Coursan i Nissan el talgo para en plena via per vés a saber què...
Arrenquem i...Narbona, Perpinyà, Argelers (on no veig ni rastre de l´incendi :| ) Cerbère i ...Portbou.

A POrtbou, la Gestap...la policia nacional revisa el carnet a fons, enduent-se a una bona desena de persones que no tenien papers...

Arrenquem. Per cert, a Portbou baixa força gent francesa.
Figueres i comença el show d´una asturians molt simpàtics que vénen de Marsella amb interrail però sense pagar el suplement...i que van a Chamartín. Els aconsello que baixin a Figueres i agafin el Catalunya Exprés a BCN o bé esperin al Costa Brava. Massa tard. El revisor els enxampa i els fot fora a Figueres.
Seguim. Girona i arribem a l´estació de França (feia MOLTS anys que no anava en tren del Clot a França). A l´estació de França compro un bitllet de rodalies cap a St.Vicenç de Calders, i a la via 9 apareix un 447. I som-hi. Baixo a Sants, on m´he de colar ja que el meu bitllet (legal del tot) no em permet passar la barrera, i el personal de l´estació no em vol ajudar :evil: , són les 22:15 i jo porto més de deu hores des de Mende...

I després de quatre o cinc rodalies destinació L´Hospitales, apareix el meu cap a Sant Vicenç de Calders "per la línia de Martorell i Vilafranca".
Arribo a mitjanit a Sant Vicenç, on m´esperen els meus pares amb el cotxe. :P


UF!!!!!! :x

Si podeu, aneu al Massís Central, val MOLT la pena...



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”