Viatge Bcn-Manresa-Lleida abans del tancament per millores

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Viatge Bcn-Manresa-Lleida abans del tancament per millores

Entrada Autor: davida » Dijous 10/08/2006 11:43

Acabo de llegir aquesta noticia al El Pais:
Cortada por obras la línea férrea entre Lleida y Barcelona
La línea férrea entre Lleida y Barcelona por Manresa permanecerá cortada durante cuatro meses y medio entre las localidades de Cervera y Calaf a causa de las obras que el Ministerio de Fomento comenzará el próximo 21 de agosto para sustituir las vías y traviesas actuales. Éstas se hallan muy deterioradas por falta de mantenimiento durante varias décadas. Los trabajos afectarán a un tramo de 26,6 kilómetros y la inversión será de 15,7 millones de euros.

Durante el tiempo que duren los trabajos, un servicio de autobuses cubrirá el trayecto y realizará las mismas paradas que hacía el tren. Además, para mayor comodidad de los viajeros, habrá un autobús directo entre Cervera y Calaf. En un principio se anunció que las obras durarían 18 meses sin interrumpir el servicio ferroviario, pero finalmente Fomento y las empresas adjudicatarias decidieron reducir el plazo y cortar la vía.

La parte de la línea que se modernizará es de vía única electrificada de ancho ibérico. Estas actuaciones entre Cervera y Calaf permitirán mejorar la comodidad para el viajero y aumentar la seguridad y la velocidad de los convoyes, lo cual implicará una mejor explotación del servicio. Las obras consistirán en colocar una nueva superestructura formada por traviesas de hormigón y carril en barra larga soldada sobre una capa de balasto. Asimismo, se estabilizarán las trincheras y los muros de contención, se instalarán señales acústicas y luminosas en cuatro pasos a nivel, se eliminarán dos cruces peligrosos, se construirá un paso inferior para peatones y se acondicionará la catenaria en el apeadero de Sant Guim de Freixenet y en la estación de Calaf.

Larga reivindicación

La reforma de la línea Lleida-Manresa ha sido una larga reivindicación desde hace más de 10 años. En 2000 se creó una plataforma institucional, formada por la Diputación de Lleida, los alcaldes de todas las poblaciones por las que discurre la línea, los consejos comarcales, las cámaras de comercio y los sindicatos UGT y Comisiones Obreras para exigir al Gobierno español una inversión importante para modernizar una infraestructura que se había quedado obsoleta y cuyas instalaciones se hallan en estado de abandono, lo cual afectaba a la velocidad de los trenes y a la comodidad y seguridad de los pasajeros.

Un informe elaborado por el sindicato UGT señalaba que sólo una considerable disminución de la velocidad de los trenes que realizaban el trayecto por este corredor, especialmente entre Cervera y Manresa, permitía mantener la seguridad del servicio. Este sindicato sostiene que la línea es la más degradada de todas las que dependen de Renfe en Cataluña. Debido al estado de deterioro de las vías, los trenes se ven obligados a circular en algunos tramos a 40 kilómetros por hora, con lo que el tiempo que invierten para realizar el recorrido entre Lleida y Barcelona es de más de cuatro horas.


Per tant proposo un viatge abans del tancament. ¿Qui mes s'hi apuntaria?
Jo encara no he fet mai el tram Lleida - Manresa. Tindria que ser abans del 21 d'agost



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 10/08/2006 11:51

Si fos el 19 o el 20 probablement m'hi apuntaria.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 10/08/2006 12:43

Com que aquests dies no puc fer nit a Barcelona, si el viatge es fa en diumenge jo no podré prendre el primer tren Barcelona - Calaf - Lleida perquè el primer tren de Girona arriba massa tard. En cas de fer-se en dissabte podria arribar-hi, però fent el trajecte entre Sant Andreu Comtal i Sant Andreu Arenal a peu o en metro (en funció del retard del tren). Si es fa en dia feiner podria desplaçar-me fins a Sants o l'Hospitalet per prendre'l.

Tampoc em puc permetre prendre l'últim tren Lleida - Calaf - Barcelona perquè arriba a Barcelona massa tard, molt després que hagi sortit l'últim tren cap a Girona. Això és aplicable tots els dies de la setmana.

Tot i això, sempre tinc l'aternativa de l'EixBus, malgrat que preferiria evitar-la sempre que fos possible. A l'anada puc estar a Lleida a les onze del matí (a les dotze els caps de setmana). Per tornar prefereixo fer-ho amb tren, via Valls.

Segons l'horari el viatge es podria complementar amb un viatge entre Lleida i Balaguer, pujant amb un tren que arriba fins a la Pobla i baixant amb un regional local.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 10/08/2006 14:58

El 19 d'agost a mi em va bé fer un Barcelona-Manresa-Balaguer-Roda de Mar-Barcelona.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 10/08/2006 15:55

Probablement m'apuntaria si fos anar a Lleida i tornar per la línia de Manresa. O si no anar a Calaf i baixar amb el que ens creuem.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 10/08/2006 21:45

Jo també hi estaria interessat.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Divendres 11/08/2006 10:22

liniadelRipollés ha escrit:El 19 d'agost a mi em va bé fer un Barcelona-Manresa-Balaguer-Roda de Mar-Barcelona.
Amb la teva signatura, ... "Cumulunimbus capillatus." . . . . Vols dir que, ... plourà ? :o :D

Tan si pkou com si no plou, a mí m'anirá be lluir la nova semarreta, .... 8)


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 13/08/2006 13:34

Ahir a la tarda s'em van creuar els cables. Vaig agafar l'últim tren cap Manresa i Lleida i he fet nit a Lleida.
Vam anar una 440R amb colors de regionals fins Calaf on l'interventor ens va avisar que hauriem de canviar de tren pel començament de les obres de millora. Al arribar a Calaf hi havia l'altre tren procedent de Lleida a la mateixa via 1 on era el nostre tren amb qui ens intercanviarien el passatge i la locomotora 319.405 amb un tren carriler a la via 2. Li vaig fer una foto perque es una raresa veure una locomotora per aquesta linia, pero m'acaben de robar la camara a Zaragoza Delicias :?
Aquest mati he agafat l'AVE a Saragossa on soc ara conectat desde un pc de pagament piratejat de la sala AVE (Internet de pagament en un sala VIP on s'ha vist aixó). M'ha sorprès el preu del trens Lleida - Saragossa en turista:
- Altaria/Alvia: 26,00€
- Ave 19,80€
- Talgo III 17€
Pel preu d'anar el turista en el Alvia o Altaria pots anar en AVE preferent 19,20€
A les 14:30 agafo l'AVE a Lleida on enllaçare amb el Regional via Manresa a les 15:44



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Diumenge 13/08/2006 14:16

Tants guàrdies de seguretat a Zaragoza-Delicias preocupadíssims pel tema de les fotos i a sobre hi ha robatoris. Em sembla indignant. :evil:
D'aquí a uns dies (del 22 al 24) estaré força estones per aquesta estació ja que vull pujar a Canfranc, que me sea leve.

Molt interessant el que expliques de Calaf, a veure si puc pujar-hi un dia d'aquesta setmana (pujant amb el segon tren i baixant amb el darrer, per no passarme massa hores allà).



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 13/08/2006 21:09

Aquest matí he estant fent fotos a Delicias quan he baixat del Pato i ningú m'ha dit res.
Aquesta tarda l'espectacle a Calaf ha superat el del dia anterior.
He arribat a Lleida puntalment amb el Pato a les 15:20. A les 15:44 segons l'horari sortia el tren vía Manresa. A les 15:20 ja sortien als panells informatius la vía dels trens de la 15:45 a Balaguer i Estació de França pero el de Manresa no. :oops: :oops:
Despres m'he fixat que el regional que venia de Cervera que arribava a les 15:41 tenia prevista l'arribada a les 16:11. He començat a intuir que estava pasant, quan no he vist el 593 que la nit anterior estava estacionat a Lleida.
Efectivament a les 16:11 ha arribat el regional de Cervera amb el 593 i tot seguit ha sortit cap a Barcelona. Als 30 minuts inicials de retràs ha augmentat pel camí ja que malgrat veia limitacions a la zona de Tarrrega de 130 i 105 el pobre camell li costava molt arribar als 90. A Cervera ja portavem 40 de retràs. Aleshores ens han anunciat que a Calaf un altre vegada hi havia transbord de tren. Jo ja pensava que tornaria a veure el tren carriler pero no. Al arribar a Calaf i havia 2 440R una de colors regionals i un altre de rodalies separades ja que al mig hi havia pas per canviar de vía.
Una vegada s'ha fet l'intercanvi de passatgers, hi ha hagut la maniobra d'acoblament de les 2 440. Em sortit de Calaf amb 50 minuts de retràs. A Aguilar de Segarra nomes 40!!!
Apartir d'aqui he rebaixat fins Torre Baró el retras fins 35'. Pero quan el tren de Lleida entrava a l'estació per l'altre vía sortia el tren a Vic. I per no tindre que esperar una hora i mitja he decidit agafar la Sagales fins Santa Perpetua.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 13/08/2006 21:29

davida ha escrit:pero m'acaben de robar la camara a Zaragoza Delicias :?
Fills de ops!!
Watermark ha escrit:Tants guàrdies de seguretat a Zaragoza-Delicias preocupadíssims pel tema de les fotos i a sobre hi ha robatoris. Em sembla indignant. :evil:
I a mí. Vamos al futuro. ¿Te Robamos?
davida ha escrit:ha arribat el regional de Cervera amb el 593 i tot seguit ha sortit cap a Barcelona
Interessant. Els 593 fan algun altre servei per aquesta línia?



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 14/08/2006 11:12

Els 593 son els suplents de la linia de Lleida Manresa, Lleida Zaragoza i Zaragoza Canfranc. Si falten trens o s'han espatllat aquest son els trens de reserva.
Per cert a Delicias vaig veure un 440 de 2 coches sense reformar amb el regional de Castejon.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 14/08/2006 12:01

Pla de viatge?

Comento possibilitats:

1. Viatge exprés: pujar amb el segon regional a Lleida via Calaf (a les tres de la tarda a Barcelona Sants), estada de 30 minuts a Lleida i tornada per la mateixa via. Arribada a Sants a les 23.14.

2. Fins a la Pobla o Sort: primer tren via Calaf (Sants 8.06) i segon tren del dia a la Pobla de Segur, amb possible prolongació a Sort. Per a la tornada requereix tren amb reserva obligatòria, ja que baixant de la Pobla s'arriba a Lleida a les 19.40, quan l'últim regional en surt a les 19.18.

3. Escapada - dinar a Balaguer: primer tren via Calaf (Sants 8.06) i tren a la Pobla però baixant a Balaguer (14.14). Dues hores i mitja lliures i tornada amb un tren local Balaguer 16.45 - 17.14 Lleida. Possibilitat de tornada a Barcelona via Valls (sortida 17.50, arribada a Sants 20.08) o via Calaf (sortida 19.18, arribada 23.14).

4. Visita matinera a Balaguer: anada amb el primer tren via Valls (l'únic que para a Roda de Barà) que surt de Barcelona a les 6.52. Enllaç de 25 minuts amb regional destinació Balaguer, arribada 10.59. Baixada a Lleida a temps per enllaçar amb el regional via Calaf de les 15.44 (arribada a Sants 19.32), possible amb un tren format a Balaguer o amb el que baixa de la Pobla de Segur.

5. Qualsevol altra idea que us pugui passar pel cap.

Des de Girona estant l'única possibilitat viable per part meva és la tercera.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 14/08/2006 12:36

Jo m'apunaria amb la tercera possibilitat.
Ara, a poder ser, que sigui el diumenge 20, el dissabte em seria impossible.

I per cert el Regional Exprés que surt a les 17.50 de Lleida-Pirineus, els diumenges i festius para a La Riba i Salomó, i per tant arriba a les 20.15 a Barcelona-Sants.

I una altre opció seria no dinar a Balaguer, dinar a Lleida i nomes baixar a Balaguer, correr agafar el tren descendent de La Pobla cap a Lleida i tenim l'opció de tornar amb el Catalunya Exprés que surt de Lleida a les 15.45 que va per via Tarragona i arriba a Sants a les 18.36.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 14/08/2006 13:35

Pere ha escrit:I una altre opció seria no dinar a Balaguer, dinar a Lleida i nomes baixar a Balaguer, correr agafar el tren descendent de La Pobla cap a Lleida i tenim l'opció de tornar amb el Catalunya Exprés que surt de Lleida a les 15.45 que va per via Tarragona i arriba a Sants a les 18.36.
Per anar sobre segur, de fer aquesta combinació baixaria a Vallfogona de Balaguer, que a més és facultativa :D

Per altra banda, el diumenge és a mi a qui li serà impossible, doncs el primer tren que surt de Girona els diumenges m'impossibilita poder agafar el regional via Calaf del matí. Sense anar més lluny, per prendre'l en dissabte hauré de fer el trajecte entre Sant Andreu Comtal i Sant Andreu Arenal per "mitjans alternatius a Renfe", sigui Metro o a peu.

A banda de tots aquests inconvenients, a sobre tinc un dinar familiar :)



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 14/08/2006 14:30

I si ho fem divendres?? :) :) :) :) :) :) :) :) :) :riure :riure :riure :riure :riure xD xD xD



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dilluns 14/08/2006 15:02

Jo estaré tota aquesta tarda a Calaf. Marxo ara amb el tren que surt en 26 minuts de Cerdanyola. A veure com està el tema i si no hi ha maquinistes torracollons millor :roll: .



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 14/08/2006 16:18

Pere ha escrit:I si ho fem divendres?? :)
La veritat és que a mi m'aniria millor, perquè agafant el tren de les sis del matí tinc marge suficient per fer el transbord còmodament a Sants, passa que és dia feiner i possiblement sigui un impediment per a d'altra gent.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 14/08/2006 21:34

A mi personalment m'aniría millor també. Qui més li semblaria bé o vol venir però no li a bé ?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 14/08/2006 22:32

A mi divendres em va bé. Si voleu tornar amb el Catalunya Exprés que surt a les 15.45 de Lleida (el regional a Barcelona per Manresa surt 1 minut abans que aquest, a les 15.44), si es fa en divendres es pot fer:

-Regional de BCN a Lleida per Manresa, arribada a les 11.52
-Alsina Graells Lleida-Balaguer, sortida Lleida gare routière a les 12.30
-Regional Balaguer-Lleida 14.20->14.50

I d'allà tornada via Valls o via Manresa, a triar (sortides 15.45 i 15.44 respectivament).



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”