Last call for...

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dijous 12/10/2006 22:50

O T-Ronda xD
o com diría Josep Serre, T-Intelectual



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dissabte 14/10/2006 0:16

Bé són les 23.30h de la nit, ja he tornat de fer una bona excursioneta amb la T-Dia. Aqui us deixo el relat del dia
La jornada ha començat amb el tren que parava a les 6:57 a Sabadell-Centre, que algun cop s'havia fet amb 440+440R, però avui per variar doble de 447. A bord del tren hi anava en Watermark i n'Ut596001, amb els quals hem anat a Terrassa amb aquest tren.
Quan hem arribat, hem estat voltant per allà i hem tornat, i remirant remirant, ens donava temps d'agafar els parcials Martorell-Cerdanyola UAB-B.St. Andreu Arenal del matí, més que res per enregistrar la megafonia como no. Pues resulta que entrem al tren i apa! la megafonia espatllada!. Doncs al final hem anat amb aquell tren fins Sant Andreu Arenal i entrem per la via desviada, cosa bastant curiosa. :D
Allà n'UT596001 decideix marxar a intentar trobar el 9000 a la L2, i en Watermark i jo ens quedem a Sant Andreu Arenal esperant el seguent tren cap a Terrassa, en els quals hi anava el Jordilar, i decidim anar fins a Montcada i Reixac-Manresa a agafar el segon tren i últim que acaba a Sant Andreu Arenal aviam si aquell porta bé la megafonia. Doncs no hi ha manera, pujem i no funcionava tampoc.
Doncs hem anat amb aquest tren fins St. Andreu, ha entrat per la via desviada, la mateixa per on havia entrat l'anterior, acoplen (cosa bastant curiosa de veure) i apaguen el tren.
Despres decidim anar a L'Hospitalet a esmorzar i així ho fem, agafem el proxim tren que va a Vilafranca i baixem a L'Hospitalet.
Ens hem estat en Watermark en Jordilar i jo esmorzant i esperant el tren de les 9.48 que va a Sant Vicenç de Calders. Pujem i allà ens tornem a trobar n'UT596001 i ens explica que la seva inspecció a la L2 ha estat resultada amb éxit i que enganxa el 9000.
En fi, mes tard aconsegeuixo gravar les estacions de Lavern-S. i La Granada, i arribem a Sant Vicenç de Calders, i ens estem esperant per allà, fem fotos etc etc etc. Fins que agafem el Rodalies que surt d'allà a les 11.30 cap a St. Andreu Comtal per Vilanova, i decidim baixar a Sitges per allà poder fer transbord al ten de Sant Celoni i així poder transbordar a Bellvitge amb el tren d'FGC a Gornal.
Arribem puntuals a Bellvitge, 12.50 (cosa rara ara a la C2) i transbordem a Gornal. Allà ens ve un S8 servit per una UT213, i anem fins a Sant Boi. Allà ens deixa el Jordilar que s'en torna a casa seva a dinar, i en Watermark n'Ut59601 i jo, ens quedem allà, comprem el dinar i agafem l'R6 i pujem a Igualada. :D
És una linia bastant interessant, plena de corves.
Quan passem Martorell Enllaç ens ve l'interventor a demanar el bitllet, i curiosament li ensenyem i no ens diu res d'especial.
Arribem a Igualada, amb dos minuts d'enllaç per la Hispano Igualadina, que finalment podem enllaçar.
Arribem cap a les 16:00 a Esparraguera, i anem caminant fins a l'estació de l'Aeri i allà teniem una sorpresa preparada. L'AERI TANCAT PER MILLORES. >:( . En fi, que agafem l'autobús substitutori i baixem a l'estació d'Olesa. Allà enllacem amb un R5 cap a Barcelona. Baixem a Sant Boi un altre cop i anem cap a Molí Nou per així poder agafar una 211 Finalment agafem aquesta 211 i anem fins Plaça Espanya i després tornem fent l'invers fins L'Hospitalet.Av Carrilet on enllaçariem amb el metro per anar a L'Hospitalet-Renfe i així poder agafar el tren de les 17.47 cap a Calella, i vam tenir la sort de quan arribem a L'Hospitalet, veure un CIVIA (concretament el 465.009M) preparat per fer aquest servei. Agafem aquest CIVIA i a Badalona torna a pujar el company Jordilar i ens acompanya fins Calella.
Després arribem a Calella i fem 4 fotos al CIVIA. Seguidament arriba la 447 en doble procedent de Blanes cap a L'Hospitalet. Els companys Jordilar, Watermark i UT596001 baixen a Mataró i enllacen amb un autobús cap a Granollers i així alla agafar el Rodalies fins a Maçanet Massanes, on ells anirien fins Riells per poder gravarme les megafonies que em falten. 8).
Jo però continuo amb la mateixa doble de 447 fins a Arc de Triomf per agafar seguidament el meu Terrassa, i tenia una sorpresa.
:D Veig arribar aquest Rodalies amb una 440R de tres cotxes de Rodalies, :D
Malgrat va sortir amb un sis minurts de demora d'Arc de Triomf, arriba puntualment a Sabadell-Centre, i és més, diria que entre Montcada-Santa Maria i Sabadell-Sud, va arriba a algún moment a 140Km/h.
En fi que tant quan he sortit de Sabadell tant quan he arribat sempre era de nit. :D
Suposo que en aquests moments en Jordilar, n'UT596001 i en Watermark duen arribar a casa seva i jo me'n vaig a dormir.

Les millors imatges del dia:

Imatge
Tren procedent de Martorell i Cerdanyola UAB amb destibació B. St Andreu Arenal.

Imatge
Aquí podem veure el mateix tren a la via desviada i una altre 447 sortint cap a Matorell.

Imatge
Doble de 470 a Sabt Vicenç a punt de sortir cap a Estació de França

Imatge
Doble de 451 sortint de la via 1 de Sitges cap a Sant Vicenç de Calders

Imatge
UT 211 Fent un L8 cap a Plaça Espanya

Imatge
La mateixa UT 211 a Plaça Espanya fent el mateix L8 però cap a Molí Nou

Imatge
UT 465.009 estacionada a Calella.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 14/10/2006 0:29

Voto per T-Ripollés

JaMiRo! ha escrit:Realment, la T-Dia hauria de canviar el seu nom per d'altres més adequats:

T-Friki

T-Ripollés

T-FoTraCaT


etc.

:riure


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 14/10/2006 23:57

Pere ha escrit:Relat d'en Pere sobre el viatge d'ahir amb la T-Dia (ho poso així perquè ocupi menys espai al fòrum :D )


Si no importa, completaré el relat del Pere amb el tema aquest del dia d'ahir amb la T-Dia de 6 zones.

Surto a les 05.50 del matí de casa meva, a Castellar, per agafar la Vallesana de les 6 del matí cap a Sabadell, on estreno la meva T-Dia (o T-Friki :D ) de 6 zones, amb la inscripció al darrere: "Valid dia 131006 Zona Primera Val. 18". Vaig fins a Sabadell, i la intenció inicial era esperar en Pere aquí per agafar junts a Sabadell el tren cap a Terrassa, però com em feia mandra esperar a Sabadell gairebé mitja hora, miro els horaris i veig que puc anar fins a Cerdanyola per agafar el tren allà, i d'aquesta manera avisar en Pere si venia amb 440 sense reformar. Així doncs, vaig en tren fins a Cerdanyola i allà agafo el tren a Terrassa. Mentre esperava, em trobo amb en Watermark que iniciaria allà el seu trajecte. S'ens presenta una doble de 447 i aviso en Pere de tal circumstància. Un cop puja a Sabadell i al arribar a Terrassa, com ha sortit malament el pla d'anar amb 440 de Terrassa a Barcelona, suggereixo fer els trens amb destinació Sant Andreu Arenal, cosa que en Pere accepta. Anem fins a Cerdanyola i allà agafem el primer dels 2 trens que acaben allà, amb teleindicador frontal de destinació posat però amb la megafonia trencada. Dins d'aquest tren crec que ens vàrem trobar amb la germana d'en Watermark. Quan arribem a Sant Andreu Arenal, en Pere vol fer el 2n tren per si podia grabar la megafonia, i anuncio la meva intenció de aviam si podia caçar el 9000. Així doncs, agafo un tren a Sant Andreu, 440R de 3 cotxes procedent de Ripoll, fins a Sants on arribem sense més novetat. Vaig cap a la L3, i vaig amb 5000 fins a Paral·lel. Allà, només hauria de deixar passar un 2100 i es presenta un 9000. Només vaig poder fer aquesta foto d'emergència:

Imatge

Pujo a ell i vaig fins a Bac de Roda. Tenia el torn 213. El primer que em va sobtar és, en primer lloc, la cabina en sí del tren, i en segon lloc, l'arrencada i frenada del tren: em recorda moltíssim a les 3900 de FGV.

Imatge

9000 a Bac de Roda

Torno cap a Sagrada Família, i allà se m'escapa un 5000 de la L5 cap a Sants. El proper tren... un 1000 :D fins a Sants-Estació.

Allà pudulo una mica per l'estació fins que arribi el Rodalies que va a Sant Vicenç de Calders via Vilafranca que surt a les 09.41. Segons el seu pla haurien d'haver anat a esmorzar a Molins de Rei... però pujen a l'Hospitalet. Des d'allà anem xerrant tranquil·lament (menys quan en Pere grava les megafonies de Lavern-Subirats i la Granada) fins arribar a Sant Vicenç de Calders. Allà estem uns 30 minuts observant els pocs trens que passen, que són: 1 Euromed, 1 doble 470 servei Regional Exprés i un mercant que ve de Tarragona i agafa la línia de Vilafranca.

A les 11.30 agafem el Rodalies amb destinació Sant Andreu Comtal fins a una estació on pari el rodalies que para a Bellvitge. En Pere suggereix Sitges, cosa que acceptem i baixem allà, i durant els 20 minuts d'espera a l'altre tren passen diversos trens que fotografiem. Agafem el tren i baixem a Bellvitge, on després de travessar tot allò que està potes enlaire agafem els FGC. Agafem un servei S8 fins a Sant Boi (amb 213) i allà comprem l'entrepà per dinar abans d'agafar el tren cap a Igualada de les 13.21, excepte en Jordilar que torna cap a casa seva a dinar. Sense res a destacar, arribem a Igualada on, de manera molt justa, agafem la Hispano Igualadina. Arribem a Esparraguera, i a l'arribar a l'estació de l'Aeri, com comenta en Pere l'Aeri estava fora de servei. Com jo ja hi he anat, però no havia provat el bus substutori, em feia gràcia provar-lo :D sense més novetat arribem a Olesa i prenem el tren cap a Sant Boi. Com bé comenta en Pere, vàrem anar en 211 per allà.
Imatge

Unitat 211.03 a Plaça Espanya abans de partir com a L8 a Molí Nou

A l'Hospitalet prenem el 465.009 fins a Calella, a Badalona es reincorporaria en Jordilar. Tornem i a Mataró baixem jo, en Jordilar i en Watermark.

A Mataró mirem ràpidament el plànol del bus urbà ja que el bus a Granollers per autopista no surt de davant de l'estació (el que va per Argentona-La Roca sí) però mirant l'horari decidim anar a peu. Arribem a la Plaça de les Tereses, on arribem 15 minuts abans de la sortida de l'autobús on aprofito per comprar l'entrepà del sopar. Mentrestant, passen diversos autobusos urbans i interurbans, i la Plaça rebossava d'activitat. Agafem l'autobús, i després d'arribar a Granollers amb retard, baixem a la parada que hi ha a prop de l'estació de Granollers-Centre.

Allà agafem el tren cap a Maçanet per gravar les megafonies de Riells i Gualba per en Pere, perquè d'aquesta manera tingui totes les estacions del nucli de Rodalies (la de Hostalric ja la tenia). Com el tren anava puntual, les gravem amb no gaire patiment i baixem a Riells i Vilabrea-Breda. Aquesta estació al baixar, estava totalment a les fosques, a pesar de comtar amb fanals en perfecte estat. Mentre esperem el tren de tornada, passen 3 trens sense parar. Finalment, arriba el nostre tren...

El tren de tornada surt a l'horari de Rodalies, l'últim del dia anterior a Sant Celoni. És un tren regional... que a l'horari de Regionals figura com a Catalunya Exprés excepte dissabtes que és regional a seques. És una cosa rara :x S'ens presenta una unitat doble de 448R, i hi pujem, per cert, no som els únics que agafem aquell tren allà, hi pujen 3 persones més. Anem mig patint per si passava l'interventor, ja que teòricament als Catalunya Exprés no són vàlids els bitllets de Rodalies, però aquell tren figura als horaris de Rodalies. El cas, però, és que finalment arribem a Sants i l'interventor no ha passat... bé, una molèstia que ens estalviem.

Allà en Watermark s'en va a agafar un tren de RENFE cap a Cerdanyola, i en Jordilar i jo agafem el metro, ell per tornar a casa seva i jo per anar a Sabadell. Enganxem un altre 1000 :D :D i baixo a Diagonal. Allà agafo un tren cap a Sabadell i arribo a les 23.58, i després de veure sortir el tren vaig cap a la parada de la Vallesana que surt a les 00.31. Finalment l'agafo, fico la T-Dia i... "triit piiipiip" Títol Caducat. Ja era dissabte 14 i per tant la T-Dia no era vàlida... tiro de T-10 de 1 zona, i finalment cap les 00.55 arribo a casa meva. I fi.

Uf, que llarg! :x



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dilluns 16/10/2006 13:40

Jo us racomano, (i segurament no en fareu cas, .... :D ), Barcelona, a Belvis de Monroy en, 11h. 39 minutos i emb autocar, .... (dinar am 48 minuts).

Ja he tornat (baldat, però ... he tornat). L'excursió més bestia (demano perdó a les besties..., :oops: ) que hi fet mai, ... Amb autocar, ......

-------------------------------------------
A pesar de que tinc uns bons recors:

1 - Sants - Montforte de Lemos, 72 hores, incloses 12 hores de dia per trobar_me amb els amics De l' Escola Ferroviaria de Montforte, fer un bon dinar i tornar que, ... a la nit següenta debía treballar, ....

2 - Avió, Barcelona - Gran Canaria, arribar i amb taxi fins a l'inauguració del Museu d?Art Contemporàni, fer les fotos, ... dormir a l'hotel a l'endemá un altre sessió de fotos a un dels pintors, dinar amb ell i avió fins a Barcelona. Total, 19 hores. :o 8) :| >:(


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 01/11/2006 16:17

Algú vol venir a rebre'm aquest vespre a les 21.45 a l'Estació de França quan hi arribi des de Girona amb el Catalan Talgo? :D



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 01/11/2006 17:04

entfe001 ha escrit:Algú vol venir a rebre'm aquest vespre a les 21.45 a l'Estació de França quan hi arribi des de Girona amb el Catalan Talgo? :D
Perquè demà és laborable i és molt tard, que si no sí hi vindria...

¿I com és que baixes amb el Catalan Talgo? :D



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 01/11/2006 17:19

Operació Tornada de Fires de Sant Narcís. Un dia d'afluència màxima en els trens de Girona a Barcelona.

I perquè em dóna la gana :D



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 01/11/2006 19:20

He fet una visita llampec a l'estació de Girona i he pogut comprovar com l'exprés de les sis de la tarda que es forma allí (i que avui ha sortit de via 5, la morta) ha sortit amb gent dreta, tot i que no m'ha donat temps a veure els cotxes de davant de tot que sospito algun seient haurà quedat sense ocupar.

Per altra banda, els especials no oficials però que sempre hi són de dos quarts de set i de les set, trens ombra als expressos regulars i directes de Girona al Clot, avui no circularan. Un dels dies amb més afluència a l'estació de Girona.

Però bé, ja vau veure alguns de vosaltres com es va emplenar a Girona un tren arran de l'exposició Girona, temps de flors. Nosaltres tornàvem d'una excursió per terres franceses -no recordo quina- i el tren anava en composició simple.

C'est la Renfe!



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 24/11/2006 0:35

Dilluns vaig a Font-romeu en talgo+TER+Tren groc i vv...
Possibles interessats?

Atenció, anada i tornada en el mateix dia,
via Portbou-Perpinyà-Prada de Conflent.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 24/11/2006 23:02

437.001 ha escrit:Dilluns vaig a Font-romeu en talgo+TER+Tren groc i vv...
Possibles interessats?

Atenció, anada i tornada en el mateix dia,
via Portbou-Perpinyà-Prada de Conflent.
Dilluns estaré a Girona per unes gestions que necessito fer en dia feiner. Depèn de com m'agafi, potser pugi al teu tren fins a Figueres per fer-te companyia mitja horeta (si puges amb el regional que surt de Sants a les set menys deu del matí, si puges amb el Catalan Talgo o amb el Costa Brava res, que el bitllet a Figueres resulta caríssim).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 28/11/2006 1:20

Bé, doncs he pujat amb el Catalan Talgo.
I m´ha anat de segons de no perdre´l.
Com no podia ser d´una altra manera, el regional de Tarragona a BCN ha agafat retard, i ha provocat que el rodalies C10 agafés retard també...

M´ha anat de segons a l´estació de França...

Doncs al final no he pogut anar a Font-romeu, els horaris de ls SNCF no eren correctes, i en lloc d´un TER hi havia un autocar.
Evidentment no l´he pres, m´he quedat una estona menjant i fent el dropo per l´estació de Perpinyà i he anat a la FNAC de Perpinyà de compres...

Pel que es veu, fan talls temporals de la línia, i a segons quines hores no hi ha els trens que hi hauria d´haver, sinó que es fan en bus.

He agafat el TER de les tres cap a Vilafranca de Conflent.

Era un Z de dos cotxes pintat Llenguadoc-Rosselló.

A la sortida de Perpinyà fins poc abans del Soler hi ha les obres IMMENSES del TGV.
A la mateixa estació de Perpinyà han tirat els molls de mercaderies i estan tirant l´illa de cases del darrera per fer més lloc.
Ara com ara, a l´estació estan posant dues vies noves amb travessa monobloc.

Sortint cap al Soler, estan desdoblant la via, i hi ha dues esplanades immenses, una al costat de la zona del dipòsit del TGV actual, i una altra a la zona de l´estació de mercaderies del mercat St.Carles, d´on es separa la futura via cap a Figueres (de la qual ja se´n veu un trosset :D ).

Ara bé, encara n´hi ha per una bona estona, van fent a bon ritme, però falta...el més important sembla ser el desdoblament fins a la bifurcació, part de la nova via ja està instalada, i també bona part dels pals de la catenària (de 1500 V).

Del mercat St.Carles, la línia original se´n separa, i comença la via en doble xampinyó, tot i que es pot dir que "corre", si comparem amb sectors com Ax-La Tor o Neussargues-St.Flour...
La única estació de tot el recorregut és Illa, les altres han estat totes convertides en baixadors (fins i tot Prada), i només Vilafranca, Prada i Illa tenen personal.
De tota manera, aprofitant el tancament han fet alguna feineta de renovació de via, sobretot entre Rià i Vilafranca, i algun túnel.

L´estació d´Illa té una curiositat molt especial, és la única que conserva els pals de catenària originals de l´època a tracció trifàsica!!! :o
I a més, hi ha apartat un vagó que s´assembla al mític "piojo verde", tot i que no sé si era un automotor, s´hi assemblava, i era molt antic.
Bernat, ves-hi a fer fotos abans que no sigui massa tard!!!

A la zona de Rià es poden veure restes d´un antic apartador d´una explotació minera de la zona, però tot i que es veuen vies, cap no era de via estreta...

A Vilafranca he vist els trens grocs, ni rastre de l´Stadler, i sí que hem fet enllaç amb un tren groc que baixava de Font-romeu (el que hauria hagut d´agafar), que ha estat repintat i du el nou logo SNCF.

He tingut prou temps per visitar Vilafranca de Conflent de dalt a baix, és molt petita, només 200 habitants, però és molt bonica, conserva el recinte murallat sencer, millor que Montblanc o Hostalric.

He tornat amb el TER que surt de Vilafranca a les 17h, i ens hem creuat
a Illa amb un altre TER.

Tornada normal, amb Talgo fins a Girona, i Costa Brava fins a Tarragona.
Per cert, a Cunit ens han posat a la via de l´edifici i ens ha adelantat el Talgo Antonio Machado.

P.S: menció especial per al revisor del Catalan Talgo (era el mateix a l´anar i al tornar), a l´anar ha fet plorar una noia anglesa que s´havia oblidat d´omplir una data al seu Eurailpass, li ha cobrat bitllet (21€, tot i que ha començat dient 18€-!!!- :? :evil: :| ).
I ha estat molt i molt desagradable amb la pobre noia, que s´ha posat feta una magdalena.
Com que ja me les havia tingut amb ell a l´estació de França (el tio era molt borde), només he ajudat a la noia traduint-li el que li deia el revisor
-lletra per lletra, el revisor no parlava més que castellà-.
Li ha arribat a dir que li cobraria bitllet d´immigrant il.legal... :x
Quan hem arribat a Portbou, ha pujat la revisora francesa, i li he comentat a la noia que li consultés el seu problema a ella.
La revisora francesa ha estat amabilíssima (i parlava prou bé l´anglès), tot i que es veu que el revisor RENFE no havia fet res il.legal (encara que jo no ho acabo de veure massa clar).

Ara, hi ha maneres i maneres de fer les coses, a la SNCF, la gent somriu més (potser també deuen cobrar més i tenir més festes...) i t´ajuden quesi sense demanar-ho (tampoc res exagerat, però s´agraeix molt).
Per què aquí sempre són tot males cares, crits i males maneres?



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dimarts 28/11/2006 8:26

437.001 ha escrit: L´estació d´Illa té una curiositat molt especial, és la única que conserva els pals de catenària originals de l´època a tracció trifàsica!!! :o
Tracció trifàsica? :o Pots explicar-me una mica això? No ho havia sentit mai...



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 28/11/2006 10:07

437.001 ha escrit:A la mateixa estació de Perpinyà han tirat els molls de mercaderies i estan tirant l´illa de cases del darrera per fer més lloc.
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Senyors de la Renfe i senyors veïns, prenguin exemple del que és possible en benefici del transport públic.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dimarts 28/11/2006 10:44

Aquí en comptes de tirar unes cases per ampliar l'estació, són els veïns que tiren l'estació col·locant uns quants llençols als balcons. Així ens va... :'(



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 28/11/2006 12:06

Albert ha escrit:
437.001 ha escrit: L´estació d´Illa té una curiositat molt especial, és la única que conserva els pals de catenària originals de l´època a tracció trifàsica!!! :o
Tracció trifàsica? :o Pots explicar-me una mica això? No ho havia sentit mai...
La linea de Vilafranca de Conflent es va electrificar el 1913 a corrent monofasica alterna 12000 V amb un frequencia de 16,67 Hz. Cosa rara a la companyia de Midi, on lo normal era 1500V CC.
En 1971 es va eliminar la electrificació trifasica, i el servei es va fer en diesel fins el 1984 que es va tornar a electrificar al 1500V habituals del sud de França



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 28/11/2006 12:41

Watermark ha escrit:Aquí en comptes de tirar unes cases per ampliar l'estació, són els veïns que tiren l'estació col·locant uns quants llençols als balcons. Així ens va... :'(
Jo sempre ho he dit: Si em donen una casa de la misma mida i qualitat, en un barri de la mateixa categoria... ja la poden f*tre a terra quan vulguin. Canviar cases amb 30-40-50 anys per cases noves iguals... Els records queden al meu cap. Si valen la pena no necessito veure'ls cada dia.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 28/11/2006 23:46

estic mismament d´acuerd



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dimecres 29/11/2006 14:21

davida ha escrit: La linea de Vilafranca de Conflent es va electrificar el 1913 a corrent monofasica alterna 12000 V amb un frequencia de 16,67 Hz. Cosa rara a la companyia de Midi, on lo normal era 1500V CC.
En 1971 es va eliminar la electrificació trifasica, i el servei es va fer en diesel fins el 1984 que es va tornar a electrificar al 1500V habituals del sud de França
I quan es va electrificar en trifàsica? Nomes m'has dit quan es va fer la primera electrificació (monofàsica) i quan es va treure la trifàsica.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 05/12/2006 17:28

Aquest dilluns faré una escapada a Madrid en Alvia, per recórrer algunes línies de rodalies i metro del sud de Madrid...i de pas, acomiadar l´Alvia pel traçat de línia clàssica entre Lleida i Sant Vicenç de Calders.

Arribaré en teoria a Atocha a les 12:40, la tornada surt d´Atocha a les 16:30.

Creieu que tindré temps en quatre hores?

Idea que tinc:

C5: Atocha-Móstoles El Soto
C5: Móstoles El Soto-Móstoles
Metrosur: Móstoles Central-Getafe Central
C4: Getafe Centro-Parla
C4: Parla-Villaverde Alto
C5: Villaverde Alto-Humanes
C5: Humanes-Méndez Álvaro
C7 o C10: Méndez Álvaro-Príncipe Pío
C7 o C10: Príncipe Pío-Atocha



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”