cap de setmana a Provença

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

cap de setmana a Provença

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 14/09/2006 19:33

Aquest cap de setmana me´n avig a Montpeller i Niça i espero tenir sort amb la tempesta, que ara ja està de ple al Llenguadoc i entrant a Provença.

Si tinc sort, temps i em puc moure sense mullar-me, intentaré fer un troset del tren de les pinyes (Niça-Digne) o bé la línia Niça-Tende, o bé la Cannes-Grasse (reoberta al 2005 després d´estar-se 60 anys tancada!).
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 15/09/2006 21:30, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Divendres 15/09/2006 10:04

437.001 ha escrit:Aquest cap de setmana me´n avig a Montpeller i Niça i espero tenir sort amb la tempesta, que ara ja està de ple al Llenguadoc i entrant a Provença.

Si tinc sort, temps i em puc moure sense mullar-me, intentaré fer un troset del tren de les pinyes (Niça-Digne) o bé la línia Niça-Tende, o bé la Cannes-Grasse (reoberta al 2005 després d´estar-se 60 anys tancada!).
O bé, ... que tinguis sort i gaudeixis d'un bon dia. Salut i força = sifac :D


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 15/09/2006 21:29

Gràcies! Ja us diré.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 19/09/2006 23:59

Oh, bé, ja sóc a casa un altre cop.

El viatge ha anat millor del que esperava, només he tingut mal temps a Girona (a l´anada com a la tornada).

Vaig sortir de treballar el dissabte i em vaig comprar un kebab per dinar.
Vaig baixar a l´estació de Tarragona, on vaig esperar deu minuts més del compte al Mare Nostrum.
El vaig absoldre, tenint en compte que la línia per la part de Salou no estava encara massa catòlica.

I bé, agafem el Talgo, i cap a Montpeller, primera etapa.
Cap problema excepte a la zona entre Sant Miquel i Tonyà, on ens parem en plena via, i al cap d´uns minuts passem molt a poc a poc: hi havia hagut una despreniment a l´altra via.
Força mal temps entre Granollers i Narbona.

Arribem a Montpeller i afortunadament hi feia bo.
El tramvia de Montpeller està en fase d´ampliació, hi fan almenys una línia nova.
Els tramvies de Montpeller són quasi idèntics als de BCN.

Avís: A Montpeller hi ha marxeta! És una ciutat molt animada per la nit.
Hi podeu visitar la catedral, l´arc de triomf i, tot el casc antic. També hi ha un barri fashion construit per Ricardo Bofill (pare).

L´estació de Montpeller- Sant Roc és particularment incòmoda. És com si Sants estigués a Mercat Nou amb calaix inclòs. Des del carrer (o des del Tramvia) arribes al hall, has de pujar a una escala mecànica a taquilla i baixar una altre cop a la via...que és a nivell de carrer.

Al dia següent, vaig agafar un TER amb 2 Z2 acoblades i vam anar fins a Marsella, parant a Lunel, Nimes, Tarascon, Arles, Miramas i Rognac.
Em va cridar l´atenció el nus de Beaucaire/Tarascon.
Els paisatges entre Arles i Marsella són espectaculars, sobretot quan es passa pel costat de l´estany de Berre.

Arribem a Marsella, on la via del TGV se´ns ajunta...sortint de terra entre les dues vies.

L´estació de Marsella-St.Charles està en obres. És maca, i per arribar-hi des del centre de Marsella cal pujar una escalinata de...100 graons. També hi arriba el metro.

Dino i agafo un TER format per dos trens nous de dos pisos i dos vagons.
Amb ell anirem fins a Niça. Farem parada a Toulon, Les Arcs-Draguignan, St.Raphaël-Valescure, Cannes, Antibes.

Els paisatges són molt bonics entre Marsella i Toulon.
A partir de Toulon anem per l´interior i és molt bonic.
Però a partir de Fréjus entrem al cor de la Costa Blava, i de Blava a Brava només hi ha una lletra.
Que de ciment, mare de Déu...

Arribo a Niça. Com que volia visitar la ciutat i Niça és força més gran que no em pensava, decideixo no fer cap excursió en tren.
A Niça estan amb les obres del tramvia, que les tenen parades des del 2003 per que es veu que l´alcalde de Niça es creu que viu a la Costa del Sol, i té un munt de jutges darrere.

A Niça hi ha cinc estacions: Nice-St.Augustin i Nice-Riquier, a la línia Marsella-Ventimiglia; Nice-St.Roch, a la línia Niça-Tende-Torino; i la de Nice-Provence, dels ferrocarrils de Provença, que fan la línia de Niça a Digne i sembla que és una línia molt guai (popularment es coneix com el "tren de les pinyes", perquè el tren anava tan lent que la gent en baixava en marxa a recollir pinyes pinyoneres al bosc, i hi tornava a pujar en marxa).
L´estació antiga de Provença està al costat de la nova i és una pena, ara és un pàrking. L´edifici està fet una autèntica caca, però es veu que va ers bonic. Especulació immobiliària...

L´estació més bonica és la de Nice-Ville, la principal, amb una coberta tipus Portbou, però doble, amb set vies a sota.

Bé, Niça és una ciutat molt maca, es menja bé, i val la pena visitar-la.

A la tornada vaig fer el mateix viatge una mica diferent.
A Marsella tenia un transbord llarg, o sigui que vaig baixar fins al port vell de Marsella (una delícia). Hi havia golondrines per anar al castell d´If (el castell del comte de Montecristo).
Vaig agafar al metro a Vieux-Port (l´única estació de metro que he vist que fa olor de peix fresc!), i vaig tornar a dalt a l´estació de St.Charles. El metro de Marsella és una mica com el de València. També a Marsella hi ha les obres d´una línia de tramvia a l´avinguda de la Canebière.

He visitat tres ciutats en obres a causa del tramvia.

Després vaig agafar el Corail "Cévenol" Marsella-Paris via Alès i Clermont-Ferrand fins a Nimes. A Nimes un TER fins a Montpeller, on vaig agafar el Catalan Talgo fins a Girona, i allà el Costa Brava fins a Tarraco.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 01/10/2006 23:32

:plas :plas :plas



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”