150 anys de la línia Reus-Tarragona 7 i 8 d'octubre

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

150 anys de la línia Reus-Tarragona 7 i 8 d'octubre

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 23/09/2006 16:23

He trobat en una web el programa d'actes previstos. Si algú més pot confirmar, desmentir o afegir alguna cosa a tot plegat serà d'agraïr. Per cert, que es podria organitzar una Trobada per anar-ho a veure no?

150 Anys de la línia Reus-Tarragona

Exposicions:
Del 22 de setembre al 20 d'octubre a l'Ajuntament de Vilaseca.
Del 23 de setembre al 8 d'octubre Al Castell Mas Ricart de La Canonja.
Del 6 al 18 d'octubre A la Fira de Reus.

- Durant la primera setmana d'Octubre, es faràn viatges amb tren pels nens i nenes de les Escoles, el trajecte és: Reus-Vilaseca-Tarragona-Vilanova i la Geltru, visitant el Museo del ferrocarril, i tornada a Reus.


Dissabte 7 d'octubre

Viatge amb la Màquina de Vapor LA GARRAFETA de Reus a Tarragona, anada i tornada.
Un al matí i un altre a la tarda.

Diumenge 8 d'octubre

10:00 h Estació de Reus: Parlament de les autoritats.
Seguidament descoberta d'una placa conmemorativa dels 150 Anys.
Després anada a Tarragona amb Màquina de Vapor (per autoritats i convidats) i amb el tren del Centenari "La Mataró" (amb personatges d'època)
13:30 h Arribada a Tarragona: parlaments per part de les autoritats de Tarragona i descoberta d' una placa.

Durant el dissabte i el diumenge

- A l'estació de Tarragona, es trobarà la màquina de vapor LA VAPOROSA de l'Exèrcit de Terra.
- A l'estació de Reus la màquina del Centenari.

A més d'això tinc entès que ve la unitat 906 de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Bilbo, amb arribada prevista a Tarragona a les 9 del matí del dissabte 7 d'octubre i sortida de Tarragona cap a Bilbo a les 13 del migdia del diumenge 8. L'anada es fa via Lleida i el retorn via Casp.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 23/09/2006 17:32

:o

Ara sols falta veure si d'aquí 4 anys es pot fer un Barcelona - Lleida, sigui amb el material històric que sigui, per fer el 150 aniversari de la línia.

Per cert, a Mollerussa algun desaprensiu ha tret la placa del 125 aniversari. Li faria empassar si m'entero qui ha estat.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 23/09/2006 18:25

megapauer ha escrit:Ara sols falta veure si d'aquí 4 anys es pot fer un Barcelona - Lleida, sigui amb el material històric que sigui, per fer el 150 aniversari de la línia.
Vés que no ho "celebrin" com el centenari del Ripoll - Sant Joan de les Abadesses :evil:



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 23/09/2006 19:02

entfe001 ha escrit:
megapauer ha escrit:Ara sols falta veure si d'aquí 4 anys es pot fer un Barcelona - Lleida, sigui amb el material històric que sigui, per fer el 150 aniversari de la línia.
Vés que no ho "celebrin" com el centenari del Ripoll - Sant Joan de les Abadesses :evil:
Ja em conformaria amb que deixessin circular la 7600. Però veient com estan les vies entre Barcelona i Cervera... A més, sols hi ha punt d'encreuament a Calaf, i tenint en compte que sols té dues vies i que es tarda 1h 50 minuts entre Manresa i Cervera... no sé si la línia ara té capacitat per posar-hi un tren més, encara que soni a conya. Potser després de l'arribada a les 11 del regional del matí.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dissabte 23/09/2006 21:13

La meva intenció seria el Diumenge agafar la 906 que surt de les 13:00 de Tarragona i anar a Zaragoza - Delicias a les 16:15. A les 16:45 surt el CEX Barcelona - Zaragoza per tornar.

Salut,



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 02/10/2006 1:00

Com que ens acabarem trobant tots per Tarragona :D què tal organitzar una trobada per anar a veure tots els sucosos actes que es faran? En el meu cas, tinc previst baixar-hi tant dissabte com diumenge a donar-hi un cop d'ull (i dos :) ) així que si algú més s'hi apunta estaré encantat. Suposo que hi aniré en tren, tot i que és qüestió de veure si es pot combinar la cosa per poder fer fotos a Tarragona, Reus i Vila-seca (o a l'angoixant baixador tancat de La Canonja també...) :roll:



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 02/10/2006 23:44

D'acord en assistir a la trobada. Quins trens tens previst fer servir?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 03/10/2006 13:10

wefer ha escrit:D'acord en assistir a la trobada. Quins trens tens previst fer servir?
Suposo que dissabte baixaré en tren força d'hora per tal de poder veure l'arribada de la 906 de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Bilbo a Tarragona (que diuen que arribaran sobre les 9 del matí). A continuació, serà qüestió d'anar cap a Vila-seca on diuen que tenen previst que es creuin la Vaporosa de l'exèrcit amb la Garrafeta. Després caldrà veure si hi ha temps per anar cap a Reus a veure l'ambient i tornar cap a Tarragona. En fi, estar-se tot el dia amunt i avall per la zona :D

La meva idea, per tant, és agafar el CEX que surt a les 7:33 de Barcelona-Sants (7:25 Passeig de Gràcia, 7:14 Sant Andreu Comtal i 5:56 Girona) < per l'aarongilp o l'entfe001 ;) ) que arriba a Tarragona a les 8:37.
Per anar cap a Vila-seca a veure la Garrafeta que surt a les 10:15 de Reus, agafaria el CEX de Zaragoza que passa a les 10:07 per Tarragona i arriba a les 10:17 a Vila-seca.
Després hi ha una espera de 59 minuts fins a les 11:16 per agafar un REX que arriba a les 11:23 a Reus on es podria veure la Vaporosa estacionada (que se suposa que hauria de sortir a les 11:50 cap a Tarragona) i esperar l'arribada de nou de La Garrafeta sobre les 12:10.

De cara a la tarda no tinc res encara decidit però cal tenir en compte que la Garrafeta surt de nou de Reus a les 16:30 i de Tarragona a les 18:15. La Vaporosa teòricament ha de circular en els mateixos horaris que La Garrafeta però en sentit contrari, tot i que he llegit que ha tingut alguns problemes i no se sap si podrà ser present als actes commemoratius.


El diumenge 8 d'octubre suposo que m'acostaré a la zona en cotxe i faré fotos d'algun punt intermig de la línia.

Si algú té alguna altra suggerència benvinguda serà :D



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 03/10/2006 19:47

La 906 és la 439-006?
A Tarragona?
Uf, jo curraré pel matí tant el dissabte com el diumenge, però per la tarda estaré lliure (en principi)...
Ja em direu el què...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 03/10/2006 20:09

Trenscat ha escrit:La meva idea, per tant, és agafar el CEX que surt a les 7:33 de Barcelona-Sants (7:25 Passeig de Gràcia, 7:14 Sant Andreu Comtal i 5:56 Girona) < per l'aarongilp o l'entfe001 ;) ) que arriba a Tarragona a les 8:37.
Com a al·ludit...jo seré aquest cap de setmana per Terrassa, i dubto força que m'hi pugui atansar, a Tarragona. S'intentarà, però no prometo res, sobretot perquè l'últim cop que va tocar visita va coincidir també amb el centenari del bus, i no és plan ;)


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 03/10/2006 20:18

437.001 ha escrit:La 906 és la 439-006?
A Tarragona?
Uf, jo curraré pel matí tant el dissabte com el diumenge, però per la tarda estaré lliure (en principi)...
Ja em direu el què...
Exactament, la 906 és la 439-006. Realment s'estan preparant uns actes bastant espectaculars, sobretot tenint en compte el panorama que solem tenir per aquí. Tres màquines de vapor, la 439, la Alsthom (276) potser també hi serà,... en fi, crec que és una oportunitat única.
M'han dit que també hi haurà en Maragall i en Zapatero (suposo que de cara als actes de diumenge i aprofitant que estem en precampanya també... :roll: )

Per cert Lluís, ja tens el meu mòbil així que en quan estiguis disponible ens fas un truc i quedem. :D

Us poso un enllaç al programa oficial d'actes de celebració:
http://www.trenscat.com/altres/150-TRES.jpg



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 03/10/2006 20:54

Els dissabtes no circula el tren de les sis del matí de Girona :(

Així doncs, la primera (i única) combinació directa Girona - Tarragona amb trens regionals és prenent el que va a Tortosa (Sants 8.03), que surt de Girona a les 6.31 com a origen i arriba a Tarragona a les 9.07.

P.S: Dues hores i mitja per baixar a Tarragona?? :o :evil:



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 03/10/2006 22:14

Doncs si puc venir, us explicaré el recorregut que feia el trenet de la Pedrera del port, un trenet secret i dels més desconeguts de Tarragona, juntament amb els tramvies de Tarragona i Reus (no, no el TramCamp!) i el trolebús de Tarragona-Reus, companyia FIRTESA.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 04/10/2006 22:30

Jo és possible que m'hi passi per veure els rodalies Reus-Tarragona. :D

Esperem que els caps d'estació de Reus i Tarragona passin d'indicadors electrònics de MT.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 05/10/2006 12:52

Jo no baixaré. Els horaris són una mica antipàtics des de Girona, estic bastant escarmentat després del merder d'ahir i a sobre hi ha altres activitats culturals a la meva ciutat que també desperten el meu interès.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 05/10/2006 13:19

Així doncs, qui s'apunta a baixar el proper dissabte 7 amb el CEX que surt a 2/4 de 8 del matí? Jo l'agafaré a Passeig de Gràcia, amb tota probabilitat, i em situaré al cotxe de cap. :D



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 05/10/2006 15:48

entfe001 ha escrit:Jo no baixaré. Els horaris són una mica antipàtics des de Girona, estic bastant escarmentat després del merder d'ahir i a sobre hi ha altres activitats culturals a la meva ciutat que també desperten el meu interès.
Molt mal fet. La probabilitat que es torni a repetir un creuament de dues locomotores de vapor en marxa en aquest país tendeix a zero.
A més, la locomotora militar dóna un morbo...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dijous 05/10/2006 18:55

liniadelRipollés ha escrit:
entfe001 ha escrit:Jo no baixaré. Els horaris són una mica antipàtics des de Girona, estic bastant escarmentat després del merder d'ahir i a sobre hi ha altres activitats culturals a la meva ciutat que també desperten el meu interès.
Molt mal fet. La probabilitat que es torni a repetir un creuament de dues locomotores de vapor en marxa en aquest país tendeix a zero.
A més, la locomotora militar dóna un morbo...
A mí m'interessa el creuament de una locomotora militar (abanderada, suposso) i un altre locomotora (civil, .... :o :D ) amb la senyera, ....

Les fotos tenen de ser guapas, ... guapas. :plas :plas ))) :plas :bleah :bleah


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 05/10/2006 19:27

Jo probablement baixaré diumenge que és quan hi ha el tren del centenari, perquè dissabte, és que hauria d'agafar el tren de les 6:50 a Sabadell-Centre !!! :o.

I a part que dissabe hauria de ser a les cinc de la tarda a Sabadell altre cop.

Diumenge jo agafaria el Catalunya Expres de València, el que para a les 9.33 a Barcelona-Sants , i això va per si algu que ve diumenge i agafa la C4, en especial per a en Robert, que agafaré el tren que para a les 8:25 a Sabadell/Centre



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 05/10/2006 19:43

La locomotora militar es va quedar tirada durant el trasllat a Almacelles...



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”