Murcia: hi heu estat?

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon

Quina línia és més bonica?

Murcia-Águilas
1
33%
Murcia-Cartagena + Cartagena-Los Nietos
2
67%
Murcia-Alcantarilla-Cieza-Hellín-Chinchilla-Albacete
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 3
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Murcia: hi heu estat?

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 03/10/2006 22:21

Tinc previst d´aquí a uns dies fer una excursió per terres murcianes, per intentar fer alguna de les línies de la xarxa ferroviària murciana que encara no he recorregut. Algú em pot aconsellar sobre quina és més bonica? Per falta de temps només en puc fer una.

Les opcions que tinc són:

-Murcia-Águilas
-Murcia-Cartagena + Cartagena-Los Nietos
-Murcia-Albacete via Alcantarilla/Cieza/Hellín/Chinchilla



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 03/10/2006 22:35

Només he fet la Múrcia-Aguilas i Alacant Múrcia, per tant no puc opinar sobre les altres.

Des del punt de vista de senyalització puc explicar-vos que Múrcia encara és un paradís.
La línia d'Alacant entra a Múrcia en el seu darrer tram amb blocatge telefònic en via doble, una cosa totalment anacrònica.
De Múrcia a Múrcia-Mercaderies hi ha BAB i de Murcia-Mercaderies a Lorca hi ha CCR, fet únic a l'ADIF; consisteix en blocatge per ràdio sense cap senyal en via excepte les de posició d'agulla talonable.
De Lorca a Águilas hi ha blocatge telefònic amb senyalització mecànica i és aquí on el tram es torna paisatgísticament més interessant. Observeu a Almendricos la via abandonada que portava a Guadix, una de les supressions més bàrbares de traçat ferroviaris fetes l'any 85, ja que aquesta línia és l'enllaç natural entre el País Valencià i Andalusia sense fer la volta per Alcázar de San Juan.
Als soterranis de l'estació de Lorca està el seu IMPRESSIONANT museu ferroviari, val moltíssim la pena de veure'l...trobareu coses fins i tot d'FGC...Ah! són els organitzadors del concurs "El viajero del Año" i reben milers de bitllets cada any dels concursants.
El Cap d'Estació de Lorca està molt implicat en tota aquesta moguda.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”