Reunió patrimoni TMB - Votació 1

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.

Quin sistema de decisió cal seguir per prendre decisions importants al fòrum?

L’enquesta ha acabat el Dimarts 08/05/2007 23:54

Votació secreta. Qualsevol usuari encara que sigui nou
2
7%
Votació secreta. Només usuaris més o menys habituals
17
63%
Votació pública. Qualsevol usuari encara que sigui nou
2
7%
Votació pública. Només usuaris més o menys habituals
4
15%
Res de votacions. Que escullin els administradors a dit.
1
4%
Altres (explicar)
1
4%
 
Vots totals: 27
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Reunió patrimoni TMB - Votació 1

Entrada Autor: wefer » Dilluns 07/05/2007 23:54

Com que és la primera vegada que fem una consulta popular per portar endavant accions del fòrum, crec que seria interessant que primer decidíssim quin sistema hem de seguir.
Abans de triar l'opció que us sembli millor, si us plau, penseu en les conseqüències (pros i contres) de cadascuna d'elles.
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 08/05/2007 12:26, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 07/05/2007 23:56

Hola!

L'opció més correcta, al meu parer, és la de "Votació secreta. Només usuaris més o menys habituals" per privacitat i per donar poder només a aquells que són habituals del FoTraCat.

El problema vindrà per discernir qui és habitual. Però bé ja ho decidirem.

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 08/05/2007 0:01

En el perfil de cada usuari posa la mitjana de missatjes publicats per dia. No se si podria servir això.

També s'ha de tenir en compte l'ultima vegada de connexió ( un pot tenir la mitjana molt alta, però fer més de 2 anys que no es connecti )

Per tant, suggereixo:

-Un usuari que postegi habitualment

-Que hagi participat en alguna trobada i conegui en persona els posibles candidats.

Salut,



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 08/05/2007 1:26

Estic amb el JaMiRo, una votació secreta i entre habituals d'aquest fòrum.

El problema, com s'ha dit, es discernir entre habitual o no.

Un pot haver ingresat fa 6 mesos, portar 400 missatges i ser conegut en quedades i demés.

I unaltre pot portar 2 anys, 400 missatges però fa 1 any que es conecta de 10 en 10 dies.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimarts 08/05/2007 1:56

Votació pública dels habituals.
;)


Visca el metro!!

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 08/05/2007 7:50

Jo també voto por la votació pública. Si són decisions importants no passa res per a què se'n parli entre nosaltres i s'opini al respecte, sempre obviament amb educació.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 08/05/2007 9:19

Anava a votar "Altres", el que passa és que encara no ho he fet, perquè, reflexionant, penso que el tema és més complex i més "ric" del que em pensava en un primeríssim moment.

Vull dir que no veig clar que un sol mètode sigui perfecte per tots els casos. Per exemple, "Hem de canviar a un servidor més potent i més car?", votem tots (o els habituals, o qui sigui), "Sí", "Qui l'ha de pagar?", votem tots "En Marçal", je je...

Bromes a banda, això pot ser un cas en que no només l'opinió, sinó la decissió dels administradors hauria de ser vinculant, i no es pot deixar en una votació general. Un altre cas: les normes d'una trobada; no sé, la que va organitzar la Metring. Sembla de calaix que, tot i ser una activitat del fòrum, per dir-ho d'alguna manera, és ella qui havia de tenir l'última paraula en certes decisions, i no tindria cap sentit haver-les votat.

I en altres situacions, com, no sé, "Volem crear un subfòrum de transports anfibis?", segur que el que té més sentit és que voti tothom, i els administradors seran els primers en fomentar això, perquè si el fòrum ha d'evolucionar en la seva estructura, lògicament és bo que sigui en base als desitjos i necessitats de les pròpies persones que l'utilitzen.

Restringir les votacions a la gent "habitual", la gent que tingui més de 200 o 100 missatges, la gent que va a alguna trobada... Mireu, això, sense haver-hi acabat de reflexionar completament, com us he dit, m'evoca més aviat una associació. És a dir, com si la gent que té pocs missatges fos "soci a prova", per dir-ho d'alguna manera, i el temps, la participació i el coneixement en persona ja fossin avals per passar a ser "soci-soci". No és ben bé així, però podem d'alguna manera assimilar-ho, donat que no som una associació. Clar, llavors és quan m'adono que no som una associació, i potser algunes coses tenim tendència a tractar-les com si ho fossim (i jo potser sóc el primer que cau en l'error). De fet, si fóssim una associació, aquesta qüestió no la tindríem ara, perquè als nostres estatuts i reglament quedaria perfectament definit qui pren cada tipus de decisions, quines es voten en assemblea i quines queden directament al criteri de la junta directiva o d'algun dels seus membres i comissions.

Com que no ho som, jo ja us dic que el meu criteri actual, pel que fa a votacions, és que, si s'en fan, hi participi tothom amb dret a votar en enquestes estàndar del fòrum (els robots viagrenses em penso que no es dedicaran pas a votar, és a dir que en aquest sentit estarem lliures de distorsions). Algú pot portar, no sé, 10, 25, 50, 80 missatges i tenir la mateixa capacitat de criteri, posem per cas, per decidir si vol que el fons del fòrum sigui blau o verd (hipotètica votació); i jo puc portar 2100 missatges, i tenir un criteri pobríssim per decidir si conceptualment un telesfèric mereix un subfòrum propi segregat del de transport aeri (molt hipotètica votació).

El que vull dir és que no hem de tèmer que les votacions s'omplin de criteris vacus, pel fet de que voti gent que porti pocs missatges o poc temps, perquè al final es demostra que qui no té un interès en un tema determinar, ni tan sols hi entra, i si ho fa, pot fer-ho per pur vici portant 2000 o 3000 missatges de la mateixa manera, i votar igual d'alegrement. Si al final sempre som "els mateixos".

I, si una votació tenim por de que quedi decantada per "gent poc informada", per dir-ho d'alguna manera, potser és un indici de que aquell tema requereix quelcom una mica menys atzarós i "democràtic" que una votació. Potser requereix que algú especialitzat (administrador, "comissió experta", etc.) ho evalui i ho decideixi.

Potser ja podria votar "Altres", perquè ja no m'estendré més que el que acabo de fer ;) Espero!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 08/05/2007 9:23

Per cert, no vull fugir d'estudi :) Ja he dit "Altres" per l'assumpte dels temes importants a decidir, en general. Però, pel tema que ens ocupa, que quedi clar que la meva opció és que la comissió d'1-2 persones la decideixi en Marçal (wefer), assistit i aconsellat per qui consideri necessari i pels propis comentaris dels possibles candidats. I, si es trobés en una situació d' "empat" i indecissió entre 2 o més persones, tan radical que fos incapaç de decidir-se, potser el recurs final seria una votació.

Però jo aquí veig clar que no té cap sentit fer una mena de "concurs", el tema és molt relevant i hem de tenir cura de que hi vagi la gent més adient (o "la gent que més ens convé pels interessos generals de l'ampla majoria de participants del FTC pel que fa a preservació de vehicles i altres elements històrics", mirem-ho com volguem)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 08/05/2007 9:56

Joc rec que només han de poder votar els usuaris habituals o els que coneguin bé als candidats ( això crec que és més important ), ja que sinó no té sentit ja que votarien sense criteri.

Publica o privada? Doncs m'és igual.


Donat que jo amb prou feina conec als candidats, m'abstinc de votar.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 08/05/2007 10:20

Jo tampoc conec a gaire gent, pero pel que llegeixo i per com escriu la gent tinc bastant clar a qui preferiria, Quanta gent coneix a tanta altre d'aquest forum? quants registrats hi ha i quants es coneixen entre si? la comparacio es petita, aixi que votar entre qui es conegui tambe es molt imparcial es com decidir entre qui es coneix, entre tan sols un grup reduit de gent, perden-se tot el esperit del forum, seria com decidir entre un grup d'amics.

La questio no es gens facil, i el que ha escrit en Fran ara, tambe em fa pensar bastant, al no ser associascio no hi han estatuts i tampoc s'esta obligat a un referendum public per aquestes questions, d'altre banda son els administradors els creadors i els que tenen cura de que aquest projecte de forum tiri endavant, pel que es llogic que ells decideixin o tinguin la ultima paraula, sense que aixo segui titllat de "antidemocratic" es mes crec que tenen tot el dret.



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimarts 08/05/2007 11:43

Be, jo opino com en Jamiro, crec que te rao en el tema de les votacions.

Crec que no ens podem adormir massa a fer aquestes votacions, i de posarnos en contacte amb en Sr. Patiño.

Salut i peles!!!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 08/05/2007 12:25

Serie-1000-metro ha escrit:Crec que no ens podem adormir massa a fer aquestes votacions, i de posarnos en contacte amb en Sr. Patiño.
Correcte.
Aquesta votació s'autodestruirà a les 23:59 d'avui 8 de maig. :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 08/05/2007 13:06

He votat l'opció "Votació secreta. Només usuaris més o menys habituals", però voldria matisar-hi alguna cosa. D'entrada, i com diu l'enunciat, es tracta del procediment en casos importants i no pas de si volem que la pàgina del fòrum tingui fons rosa, groc amb puntets verds o amb motius de paper pintat clàssic anglès. I, per altra banda, pel que fa a la qüestió dels usuaris habituals, només cal veure el meu exemple: formalment, compleixo els requisits, fa més d'un any que sóc membre, porto més de 1500 missatges a coll i escric regularment (excepte si marxo fora o Ya.com no en fa de les seves). Però resulta que ningú no em coneix la cara perquè vaig sempre molt atrafegat i, a més, la qüestió que més m'interessa de TP són les xarxes i la infraestructura i no tant el material mòbil. Aleshores, encara que es pugui deduir la meva actitud envers el tema pel que escric (i dono fe de que és així), sempre queda algún dubte, del tot legítim, obert. Per tant, i corroborant el que ja s'ha dit de que caldria definir més a fons en què consisteix un usuari "habitual", caldrà filar força prim, tot i que mai no hi ha res a prova de tot.

Però malgrat això (o precisament per això), trobo que és el sistema més qualificat per prendre decisions sobre temes d'envergadura.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 08/05/2007 13:24

Personalment m'agrada més la votació secreta entre els usuaris habituals, però li veig dos importants contratemps i l'últim que ens convé és perdre massa temps en prendre la decisió. En primer lloc, com bé ja s'ha apuntat, discernir entre usuaris habituals i aquells que no ho són. Fer una tria d'aquestes és delicada i només comportarà maldecaps a qui se n'encarregui a banda del risc de generar tensions. Per altra banda està el problema tècnic de com realitzar-la. Creant un subfòrum específic amb accés limitat a certs usuaris? Hostatjant-la en un lloc extern l'adreça de qual es comuniqui només als privilegiats?

Si ens interessa la rapidesa en l'elecció, la millor opció és la votació secreta oberta a tots els usuaris del fòrum mitjançant una altra enquesta com la que encapçala aquest fil. És per això que el meu vot es decanta en aquest sentit. Com a mesura pal·liativa per evitar pucherazos o vots de bots publicitaris es podria suspendre temporalment la possibilitat de registrar-se al fòrum mentre duri l'elecció dels representants.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimarts 08/05/2007 14:18

Jo aposto per la DEDOCRACIA. que escollin els administradors, que son ells els que van crear el forum.

A part és l'opció amb menys maldecaps, com algú deia per aqui...



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dimarts 08/05/2007 14:25

Votació secreta.

En quant als candidats, tingueu en compte tot el que hi pot haver en joc.

BCN Término.

Alex Reyes.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 08/05/2007 15:23

Secreta per a usuaris habituals.



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dimarts 08/05/2007 18:04

Aixó que dius, Alfred, seria una posició habitual en un pais civilitzat. Malauradament el departament que cites no té coneixement del patrimoni históric en totes les seves besants ( industrial, transport, artistic, literari, etc... ) i si ho restringim al patrimoni históric del metro, com em penso que estem fent ja que ha quedat força clar que en Patiño ja està prou assesorat en el tema busos i tramvies, crec que la idea consultar a qui si té coneixement no es pas dolenta.

Pot semblar, es clar, que vulguin que la feina els la fagin uns altres, però tal com estan les coses es potser millor aixó que no acabar perdent el poc que queda. Recorda aquella presentació en la que hi erem tots dos, presentació on amb tot l´optimisme es va explicar tota una nova filosofia de recuperació del patrimoni, i ón els màxims responsables no sabien ni que els accesos de Liceu fossin peces de l´any 24 i que, a més, no va sensibilitzar als responsables que, segurament, hauràn oblidat fins i tot el que els vam explicar. Tot aixó, dit sigui de pas, abans de que en aquest forum es parlés del tema Liceu.

Per tant, desde el meu punt de vista, la relació amb qualsevol organisme ha de ser la següent.

Nosaltres sabem el que hi ha o hi pot haver susceptible de ser preservat, restaurat, explotable amb fins turistics/divulgació històrica, visitable, etc..., vostés tenen els mitjans, la propietat, els coneixements, els diners, i sembla que la intenció de fer alguna cosa al respecte. I aixó sense oblidar que ELLS són els que es guanyan la vida amb aixó, i que ells són els que han de moure el cul, assesorar SI, fer-los la feina NO. Si ells no saben el que es pot preservar, no preservaran res.


Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 08/05/2007 23:27

Jo considero que la votació ha de ser secreta i per a les persones habituals del fòrum.

D'altra banda si l'òrgan que ha de dur a terme la preservació dels 1000 vol comptar amb la col·laboració d'aquest fòrum, a l'igual que compta amb altres entitats per la mateixa o per altres objectius no ens hauríem d'abstenir, doncs estan comptant amb algú que saben que té interès en el que estan tractant, és a dir amb les persones més idònies o que possiblment siguin les més idònies.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 09/05/2007 20:17

Tot i que no m'ha donat temps a votar (problemes amb internet, hi sóc "a mitges"), jo crec el mateix que la majoria, votació secreta però restringida a habituals. Per tant, han votat 27 + 1 persones xD


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Bloquejat

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”