Saló de l'Automòbil
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Bé, doncs ja he visitat el Saló de l'Automòbil
La veritat és que m'ha decebut una mica. No hi havia gaire coses interessants, i m'ha semblat una mica més petit que altres anys.
Amb la perspectives d'haver visitat ja unes quantes edicions, cada vegada estic més convençut que el Saló cada vegada va a menys
El que m'ha preocupat més de tot plegat és que amb els centenars de cotxes nous que hi havien, a mi els que m'han agradat més han sigut:
-Seat 600
-Seat 800
-Seat 850 Spider
-Lancia Rally
-Renault 5 Copa
Reconec que això meu és una malaltia
La veritat és que m'ha decebut una mica. No hi havia gaire coses interessants, i m'ha semblat una mica més petit que altres anys.
Amb la perspectives d'haver visitat ja unes quantes edicions, cada vegada estic més convençut que el Saló cada vegada va a menys
El que m'ha preocupat més de tot plegat és que amb els centenars de cotxes nous que hi havien, a mi els que m'han agradat més han sigut:
-Seat 600
-Seat 800
-Seat 850 Spider
-Lancia Rally
-Renault 5 Copa
Reconec que això meu és una malaltia
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
)))3wefer ha escrit:el Saló de l'Automòbil [...] cada vegada va a menys
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Cadascú és lliure d'alegrar-se del que vulgui, però em costa d'entendre que els propis catalans s'alegrin que altres ciutats ens agafin cada vegada més avantatge.Platanito ha escrit:)))3wefer ha escrit:el Saló de l'Automòbil [...] cada vegada va a menys
En fi...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
A mi també m'ha passat, je je, pero a mi no em preocupa, perque he pujat al nou TWINGO que fins al novembre no estara a la venda i també m'agradat forÇa.wefer ha escrit:
El que m'ha preocupat més de tot plegat és que amb els centenars de cotxes nous que hi havien, a mi els que m'han agradat més han sigut:
-Seat 600
-Seat 800
-Seat 850 Spider
-Lancia Rally
-Renault 5 Copa
Reconec que això meu és una malaltia
Que el saló cada cop vagi a menys (cosa que comparteixo) no vol dir que els cotxes vagis a menys, nomes que Barcelona ja no es la plaÇA important que era fins fa poc en aquests temes.Platanito ha escrit:)))3wefer ha escrit:el Saló de l'Automòbil [...] cada vegada va a menys
Renovar-se o morir, les marques estaven al mateix lloc mes o menys igual que fa dos anys, que fa quatre, que fa sis, els Terranos pujant per la muntanya d'atrezzo, ja semblen una cosa que sempre sera aixi, no tant sols poques novetats automovilistiques, si no en l'espai que ocupa el saló, semble que l'hagin fet per compromis i perque tocava.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Exacte faristol, l'has clavat.
Tot sembla igual cada any però com més forçat, no sé com explicar-ho. És exacte això que dius que ocupa l'espai de sempre, el "que toca", quan la potència d'aquest saló ja no és el que era.
Només un exemple: Porsche, BMW, Jaguar i Mitsubishi aquesta edició, senzillament, ni s'han dignat a presentar-se al Saló. Ferrari i Rolls Royce tenien una presència patètica, i les generalistes es veia que tampoc feien els esforços d'altres anys.
Força decebedor. Un altre esdeveniment que anys enrera representava un gran motor econòmic per BCN i que poc a poc es va perdent arrasat per la potència d'altres ciutats.
Tant de bo m'equivoqui.
Tot sembla igual cada any però com més forçat, no sé com explicar-ho. És exacte això que dius que ocupa l'espai de sempre, el "que toca", quan la potència d'aquest saló ja no és el que era.
Només un exemple: Porsche, BMW, Jaguar i Mitsubishi aquesta edició, senzillament, ni s'han dignat a presentar-se al Saló. Ferrari i Rolls Royce tenien una presència patètica, i les generalistes es veia que tampoc feien els esforços d'altres anys.
Força decebedor. Un altre esdeveniment que anys enrera representava un gran motor econòmic per BCN i que poc a poc es va perdent arrasat per la potència d'altres ciutats.
Tant de bo m'equivoqui.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Tot el que sigui relatiu a fomentar el cotxe, la construcció (Construmat), les desfilades de moda i insostenibilitats diverses, com més lluny d'aquí millor.wefer ha escrit: Cadascú és lliure d'alegrar-se del que vulgui, però em costa d'entendre que els propis catalans s'alegrin que altres ciutats ens agafin cada vegada més avantatge.
En fi...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Hola!
Jo hi he anat avui amb la JaMiRa!
A veure, jo no l'he trobat que anès a menys, l'última vegada que em vaig presentar pel Saló de l'Automòbil fou fa quatre anys. Bé, són percepcions personals. L'stand de Seat m'ha agradat força, tant pel muntatge audiovisual com l'exposició de vehicles històrics de la marca (pocs, però bé ja estava prou bé).
Les coses que volia fer ja les he fet: provar el nou Ford Mondeo (collons, quin cotxe més fino) i tastar l'espai de l'Smart Fortwo (sembla mentida l'espai que té a dins aquesta puça urbana).
Ah, la JaMiRa! i servidor hem sortit per TV3 parlant del Saló de l'Automòbil en general i de la prova del Mondeo en particular.
Salut!
PD: Platanito, cadascú té les seves opinions personals (respectables ) però només t'indico quelcom; la fallida de la indústria automobilística portaria Catalunya a una greu crisi econòmica. El 40% de la indústria automobilística espanyola és a casa nostra, i no et pots arribar a imaginar la quantitat de gent que viu directament o indirectament del sector automobilístic.
Jo hi he anat avui amb la JaMiRa!
A veure, jo no l'he trobat que anès a menys, l'última vegada que em vaig presentar pel Saló de l'Automòbil fou fa quatre anys. Bé, són percepcions personals. L'stand de Seat m'ha agradat força, tant pel muntatge audiovisual com l'exposició de vehicles històrics de la marca (pocs, però bé ja estava prou bé).
Les coses que volia fer ja les he fet: provar el nou Ford Mondeo (collons, quin cotxe més fino) i tastar l'espai de l'Smart Fortwo (sembla mentida l'espai que té a dins aquesta puça urbana).
Ah, la JaMiRa! i servidor hem sortit per TV3 parlant del Saló de l'Automòbil en general i de la prova del Mondeo en particular.
Salut!
PD: Platanito, cadascú té les seves opinions personals (respectables ) però només t'indico quelcom; la fallida de la indústria automobilística portaria Catalunya a una greu crisi econòmica. El 40% de la indústria automobilística espanyola és a casa nostra, i no et pots arribar a imaginar la quantitat de gent que viu directament o indirectament del sector automobilístic.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Una ràpida cerca al Google em dóna:JaMiRo! ha escrit:El 40% de la indústria automobilística espanyola és a casa nostra, i no et pots arribar a imaginar la quantitat de gent que viu directament o indirectament del sector automobilístic.
- El sector de l'automòbil significa més del 10% del PIB i de la ocupació a Catalunya
- La construcció representa un 8% del PIB a Catalunya
Posats a plantejar escenaris (sortosament) impossibles: els catalans, si eliminéssim aquests dos sectors i comptant que la resta de sectors no se'n ressentissin, tindríem aproximadament el poder adquisitiu d'un rus o un polonèsPlatanito ha escrit:Tot el que sigui relatiu a fomentar el cotxe, la construcció
Això, només parlant del PIB. imagineu-se els problemes d'habitatge, de mobilitat, etc.
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 17/06/2007 13:55, en total s’ha editat 1 vegada.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
M'agrada que em recordeu que el meu pais basa el seu benestar econòmic en dos dels sectors més insostenibles i més nocius pel medi ambient. Em fa pensar amb esperança en la nostra extinció com a espècie.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
El "sector" no és necessàriament insostenible.Platanito ha escrit:M'agrada que em recordeu que el meu pais basa el seu benestar econòmic en dos dels sectors més insostenibles i més nocius pel medi ambient.
Per exemple, les marques no inverteixen gaire en tecnologies més netes. per què? Doncs perquè a la gent no l'interessa, i no ho demana. Quanta gent té en compte els índexs d'emissions quan es compra un vehicle? Jo no conec a ningú. La gent es fixa en la potència, el color, els extres, i com a molt el consum, però li importa ben poc si contamina o no.
Les empreses d'automòbils podrien perfectament vendre cotxes que gastin, de mitjana, la meitat del que ho fan actualment. Però en canvi últimament els seus esforços van en sentit contrari: es concentren en construir grans 4x4 de proporcions mastodòntiques i consums absurds. Per què? Perquè la gent els hi treu de les mans. En canvi, per exemple, els híbrids, no tenen gaire èxit.
La gent no està disposada a pagar més per un cotxe que contamini menys. En canvi, paga el que sigui per tenir un cotxe que sigui el doble de gran que el del veí.
Resumint: el "sector" l'únic que fa és intentar fer negoci. Això es fa proporcionant a la gent el que vol. I si tot plegat és insostenible, és perquè al 90% de la gent li importa un rave la sostenibilitat, encara que tothom s'ompli la boca de bones paraules.
Si l'espècie humana s'extingeix (cosa que tampoc seria cap drama) o fins i tot si la vida al planeta se'n va a fer gàrgares (tampoc cap drama) serà per la manera de pensar de la gent, no pas per culpa d'un "sector" de senyors dolents (que també n'hi han alguns), com ens volen fer creure alguns ecologistes (no tots).
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Hola!
Home Marçal, al Saló de l'Automòbil s'han deixat veure vehicles híbrids, vehicles elèctrics i vehicles que funcionen amb biocombustibles. No està tot tan malament.
I, si bé és cert que encara hi ha molt estúpid que compra el seu cotxe com més consumidor millor, hi ha cada cop més marques que venen els seus vehicles presentant-los com a ecològics: Renault, Honda, Ford, etc.
Per posar alguns exemples:
-Renault presentava una etiqueta per als seus cotxes menys emissors de CO2...
-Ford tenia diversos vehicles flexifuel (que poden funcionar tant amb combustibles convencionals com amb biocombustibles)...
-Mazda presentava un esportiu propulsat per pila d'hidrogen...
-Honda exhibia un vehicle futurista amb uns paràmetres mediambientals molt interessants...
etc. etc.
El futur no és tan negre. A més, no queda tant de petroli (40 anys de reserves segons últimes dades) o sigui que tard o d'hora, per collons, caldrà cambiar.
Salut!
Home Marçal, al Saló de l'Automòbil s'han deixat veure vehicles híbrids, vehicles elèctrics i vehicles que funcionen amb biocombustibles. No està tot tan malament.
I, si bé és cert que encara hi ha molt estúpid que compra el seu cotxe com més consumidor millor, hi ha cada cop més marques que venen els seus vehicles presentant-los com a ecològics: Renault, Honda, Ford, etc.
Per posar alguns exemples:
-Renault presentava una etiqueta per als seus cotxes menys emissors de CO2...
-Ford tenia diversos vehicles flexifuel (que poden funcionar tant amb combustibles convencionals com amb biocombustibles)...
-Mazda presentava un esportiu propulsat per pila d'hidrogen...
-Honda exhibia un vehicle futurista amb uns paràmetres mediambientals molt interessants...
etc. etc.
El futur no és tan negre. A més, no queda tant de petroli (40 anys de reserves segons últimes dades) o sigui que tard o d'hora, per collons, caldrà cambiar.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
I tant cert com això és que aquests vehicles estaven més sols que la una, sense ningú que els fes ni cas. Com a màxim la gent es quedava mirant les unitats seccionades per meitat, però més com a curiositat que no pas perquè els interessés el tema.JaMiRo! ha escrit:Home Marçal, al Saló de l'Automòbil s'han deixat veure vehicles híbrids, vehicles elèctrics i vehicles que funcionen amb biocombustibles. No està tot tan malament.
En canvi, els prototips d'estètica futurista (molts dels quals acostumen a ser maquetes de fusta), els superesportius, els Hummer, etc, estaven rodejats de gent.
És precisament a tot això al que em refereixo: sí que els automòbils podrien ser molt més sostenibles, però si a la majoria de la gent no l'importa el tema, per què les empreses han de fer un gran esforç en desenvolupar cotxes més eficients que, de moment, no es vendran? Fan quatre prototips per quedar bé, que són els que ensenyen al Saló, i ja està.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Entrades: 4267
- Ubicació: Horta
JaMiRo(quai) t'acabo de veure per la tele..!JaMiRo! ha escrit:Ah, la JaMiRa! i servidor hem sortit per TV3 parlant del Saló de l'Automòbil en general i de la prova del Mondeo en particular.
Sí, però tot el que servidor va dir no ha sortit. Només ha sortit parlant la JaMiRa!victorcasta ha escrit:JaMiRo(quai) t'acabo de veure per la tele..!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
- Entrades: 4267
- Ubicació: Horta
Això és que no tindries res important a dir...JaMiRo! ha escrit:Sí, però tot el que servidor va dir no ha sortit. Només ha sortit parlant la JaMiRa!victorcasta ha escrit:JaMiRo(quai) t'acabo de veure per la tele..!
Ei JaMiRo! ja t'he vist per la tele!! Estava tan tranquilament mirant la informació del Saló de l'Automòbil i plaf surts tu. Per mi que no t'han posat perquè deus haver dit coses sobre el 1000, les boques del Liceu, etc Per cert, records a la JaMiRa!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
:teleTrenscat ha escrit:Ei JaMiRo! ja t'he vist per la tele!! Estava tan tranquilament mirant la informació del Saló de l'Automòbil i plaf surts tu. Per mi que no t'han posat perquè deus haver dit coses sobre el 1000, les boques del Liceu, etc Per cert, records a la JaMiRa!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Wefer dimissió!wefer ha escrit:I tant cert com això és que aquests vehicles estaven més sols que la una, sense ningú que els fes ni cas. Com a màxim la gent es quedava mirant les unitats seccionades per meitat, però més com a curiositat que no pas perquè els interessés el tema.JaMiRo! ha escrit:Home Marçal, al Saló de l'Automòbil s'han deixat veure vehicles híbrids, vehicles elèctrics i vehicles que funcionen amb biocombustibles. No està tot tan malament.
En canvi, els prototips d'estètica futurista (molts dels quals acostumen a ser maquetes de fusta), els superesportius, els Hummer, etc, estaven rodejats de gent.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Te corrijo; link en el que se ve a JaMiRa! hablando con JaMiRo! en segundo plano...trainman ha escrit:Link del vídeo en que se va a Jamiro:
http://www.tv3.cat/3alacarta/video.htm?ID=231382157
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2