Saló de l'Automòbil

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.

Us interessa el Saló de l'Automòbil?

Sí, m'interessa moltíssim.
11
52%
No, no hi veig res d'interessant.
10
48%
 
Vots totals: 21
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 16/06/2007 14:45

Bé, doncs ja he visitat el Saló de l'Automòbil
La veritat és que m'ha decebut una mica. No hi havia gaire coses interessants, i m'ha semblat una mica més petit que altres anys.
Amb la perspectives d'haver visitat ja unes quantes edicions, cada vegada estic més convençut que el Saló cada vegada va a menys :(

El que m'ha preocupat més de tot plegat és que amb els centenars de cotxes nous que hi havien, a mi els que m'han agradat més han sigut:

-Seat 600
-Seat 800
-Seat 850 Spider
-Lancia Rally
-Renault 5 Copa

Reconec que això meu és una malaltia :D



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dissabte 16/06/2007 14:53

wefer ha escrit:el Saló de l'Automòbil [...] cada vegada va a menys :(
)))3 :victoria


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 16/06/2007 15:24

Platanito ha escrit:
wefer ha escrit:el Saló de l'Automòbil [...] cada vegada va a menys :(
)))3 :victoria
Cadascú és lliure d'alegrar-se del que vulgui, però em costa d'entendre que els propis catalans s'alegrin que altres ciutats ens agafin cada vegada més avantatge.
En fi...



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 16/06/2007 17:12

wefer ha escrit:
El que m'ha preocupat més de tot plegat és que amb els centenars de cotxes nous que hi havien, a mi els que m'han agradat més han sigut:

-Seat 600
-Seat 800
-Seat 850 Spider
-Lancia Rally
-Renault 5 Copa

Reconec que això meu és una malaltia :D
A mi també m'ha passat, je je, pero a mi no em preocupa, perque he pujat al nou TWINGO que fins al novembre no estara a la venda i també m'agradat forÇa.
Platanito ha escrit:
wefer ha escrit:el Saló de l'Automòbil [...] cada vegada va a menys :(
)))3 :victoria
Que el saló cada cop vagi a menys (cosa que comparteixo) no vol dir que els cotxes vagis a menys, nomes que Barcelona ja no es la plaÇA important que era fins fa poc en aquests temes.

Renovar-se o morir, les marques estaven al mateix lloc mes o menys igual que fa dos anys, que fa quatre, que fa sis, els Terranos pujant per la muntanya d'atrezzo, ja semblen una cosa que sempre sera aixi, no tant sols poques novetats automovilistiques, si no en l'espai que ocupa el saló, semble que l'hagin fet per compromis i perque tocava.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 16/06/2007 20:25

Exacte faristol, l'has clavat.
Tot sembla igual cada any però com més forçat, no sé com explicar-ho. És exacte això que dius que ocupa l'espai de sempre, el "que toca", quan la potència d'aquest saló ja no és el que era.
Només un exemple: Porsche, BMW, Jaguar i Mitsubishi aquesta edició, senzillament, ni s'han dignat a presentar-se al Saló. Ferrari i Rolls Royce tenien una presència patètica, i les generalistes es veia que tampoc feien els esforços d'altres anys.
Força decebedor. Un altre esdeveniment que anys enrera representava un gran motor econòmic per BCN i que poc a poc es va perdent arrasat per la potència d'altres ciutats.
Tant de bo m'equivoqui.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dissabte 16/06/2007 20:41

wefer ha escrit: Cadascú és lliure d'alegrar-se del que vulgui, però em costa d'entendre que els propis catalans s'alegrin que altres ciutats ens agafin cada vegada més avantatge.
En fi...
Tot el que sigui relatiu a fomentar el cotxe, la construcció (Construmat), les desfilades de moda i insostenibilitats diverses, com més lluny d'aquí millor.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 16/06/2007 21:58

Hola!

Jo hi he anat avui amb la JaMiRa! 8-)

A veure, jo no l'he trobat que anès a menys, l'última vegada que em vaig presentar pel Saló de l'Automòbil fou fa quatre anys. Bé, són percepcions personals. L'stand de Seat m'ha agradat força, tant pel muntatge audiovisual com l'exposició de vehicles històrics de la marca (pocs, però bé ja estava prou bé). ;)

Les coses que volia fer ja les he fet: provar el nou Ford Mondeo (collons, quin cotxe més fino) i tastar l'espai de l'Smart Fortwo (sembla mentida l'espai que té a dins aquesta puça urbana). :D

Ah, la JaMiRa! i servidor hem sortit per TV3 parlant del Saló de l'Automòbil en general i de la prova del Mondeo en particular. :victoria

Salut!

PD: Platanito, cadascú té les seves opinions personals (respectables ;) ) però només t'indico quelcom; la fallida de la indústria automobilística portaria Catalunya a una greu crisi econòmica. El 40% de la indústria automobilística espanyola és a casa nostra, i no et pots arribar a imaginar la quantitat de gent que viu directament o indirectament del sector automobilístic. :!:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 16/06/2007 22:27

JaMiRo! ha escrit:El 40% de la indústria automobilística espanyola és a casa nostra, i no et pots arribar a imaginar la quantitat de gent que viu directament o indirectament del sector automobilístic. :!:
Una ràpida cerca al Google em dóna:
  • El sector de l'automòbil significa més del 10% del PIB i de la ocupació a Catalunya
  • La construcció representa un 8% del PIB a Catalunya
Platanito ha escrit:Tot el que sigui relatiu a fomentar el cotxe, la construcció
Posats a plantejar escenaris (sortosament) impossibles: els catalans, si eliminéssim aquests dos sectors i comptant que la resta de sectors no se'n ressentissin, tindríem aproximadament el poder adquisitiu d'un rus o un polonès :roll:
Això, només parlant del PIB. imagineu-se els problemes d'habitatge, de mobilitat, etc.
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 17/06/2007 13:55, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Diumenge 17/06/2007 9:14

M'agrada que em recordeu que el meu pais basa el seu benestar econòmic en dos dels sectors més insostenibles i més nocius pel medi ambient. Em fa pensar amb esperança en la nostra extinció com a espècie.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 17/06/2007 14:09

Platanito ha escrit:M'agrada que em recordeu que el meu pais basa el seu benestar econòmic en dos dels sectors més insostenibles i més nocius pel medi ambient.
El "sector" no és necessàriament insostenible.
Per exemple, les marques no inverteixen gaire en tecnologies més netes. per què? Doncs perquè a la gent no l'interessa, i no ho demana. Quanta gent té en compte els índexs d'emissions quan es compra un vehicle? Jo no conec a ningú. La gent es fixa en la potència, el color, els extres, i com a molt el consum, però li importa ben poc si contamina o no.

Les empreses d'automòbils podrien perfectament vendre cotxes que gastin, de mitjana, la meitat del que ho fan actualment. Però en canvi últimament els seus esforços van en sentit contrari: es concentren en construir grans 4x4 de proporcions mastodòntiques i consums absurds. Per què? Perquè la gent els hi treu de les mans. En canvi, per exemple, els híbrids, no tenen gaire èxit.
La gent no està disposada a pagar més per un cotxe que contamini menys. En canvi, paga el que sigui per tenir un cotxe que sigui el doble de gran que el del veí.

Resumint: el "sector" l'únic que fa és intentar fer negoci. Això es fa proporcionant a la gent el que vol. I si tot plegat és insostenible, és perquè al 90% de la gent li importa un rave la sostenibilitat, encara que tothom s'ompli la boca de bones paraules.

Si l'espècie humana s'extingeix (cosa que tampoc seria cap drama) o fins i tot si la vida al planeta se'n va a fer gàrgares (tampoc cap drama) serà per la manera de pensar de la gent, no pas per culpa d'un "sector" de senyors dolents (que també n'hi han alguns), com ens volen fer creure alguns ecologistes (no tots).



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 17/06/2007 14:20

Hola!

Home Marçal, al Saló de l'Automòbil s'han deixat veure vehicles híbrids, vehicles elèctrics i vehicles que funcionen amb biocombustibles. No està tot tan malament. ;)

I, si bé és cert que encara hi ha molt estúpid que compra el seu cotxe com més consumidor millor, hi ha cada cop més marques que venen els seus vehicles presentant-los com a ecològics: Renault, Honda, Ford, etc. :!:

Per posar alguns exemples:

-Renault presentava una etiqueta per als seus cotxes menys emissors de CO2... :plas

-Ford tenia diversos vehicles flexifuel (que poden funcionar tant amb combustibles convencionals com amb biocombustibles)... )))

-Mazda presentava un esportiu propulsat per pila d'hidrogen... :driver

-Honda exhibia un vehicle futurista amb uns paràmetres mediambientals molt interessants... :brindis

etc. etc.

El futur no és tan negre. A més, no queda tant de petroli (40 anys de reserves segons últimes dades) o sigui que tard o d'hora, per collons, caldrà cambiar. ;)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 17/06/2007 14:37

JaMiRo! ha escrit:Home Marçal, al Saló de l'Automòbil s'han deixat veure vehicles híbrids, vehicles elèctrics i vehicles que funcionen amb biocombustibles. No està tot tan malament. ;)
I tant cert com això és que aquests vehicles estaven més sols que la una, sense ningú que els fes ni cas. Com a màxim la gent es quedava mirant les unitats seccionades per meitat, però més com a curiositat que no pas perquè els interessés el tema.
En canvi, els prototips d'estètica futurista (molts dels quals acostumen a ser maquetes de fusta), els superesportius, els Hummer, etc, estaven rodejats de gent.

És precisament a tot això al que em refereixo: sí que els automòbils podrien ser molt més sostenibles, però si a la majoria de la gent no l'importa el tema, per què les empreses han de fer un gran esforç en desenvolupar cotxes més eficients que, de moment, no es vendran? Fan quatre prototips per quedar bé, que són els que ensenyen al Saló, i ja està.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 17/06/2007 14:54

JaMiRo! ha escrit:Ah, la JaMiRa! i servidor hem sortit per TV3 parlant del Saló de l'Automòbil en general i de la prova del Mondeo en particular. :victoria
JaMiRo(quai) :D t'acabo de veure per la tele..!



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 17/06/2007 15:13

victorcasta ha escrit:JaMiRo(quai) :D t'acabo de veure per la tele..!
Sí, però tot el que servidor va dir no ha sortit. Només ha sortit parlant la JaMiRa! :'(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 17/06/2007 15:30

JaMiRo! ha escrit:
victorcasta ha escrit:JaMiRo(quai) :D t'acabo de veure per la tele..!
Sí, però tot el que servidor va dir no ha sortit. Només ha sortit parlant la JaMiRa! :'(
Això és que no tindries res important a dir... :)



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Diumenge 17/06/2007 20:15

Ei JaMiRo! ja t'he vist per la tele!! Estava tan tranquilament mirant la informació del Saló de l'Automòbil i plaf surts tu. Per mi que no t'han posat perquè deus haver dit coses sobre el 1000, les boques del Liceu, etc :twisted: Per cert, records a la JaMiRa! ;)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 18/06/2007 0:01

Trenscat ha escrit:Ei JaMiRo! ja t'he vist per la tele!! Estava tan tranquilament mirant la informació del Saló de l'Automòbil i plaf surts tu. Per mi que no t'han posat perquè deus haver dit coses sobre el 1000, les boques del Liceu, etc :twisted: Per cert, records a la JaMiRa! ;)
:tele


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 18/06/2007 0:48

Link del vídeo en que se va a Jamiro:

http://www.tv3.cat/3alacarta/video.htm?ID=231382157



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 18/06/2007 9:19

wefer ha escrit:
JaMiRo! ha escrit:Home Marçal, al Saló de l'Automòbil s'han deixat veure vehicles híbrids, vehicles elèctrics i vehicles que funcionen amb biocombustibles. No està tot tan malament. ;)
I tant cert com això és que aquests vehicles estaven més sols que la una, sense ningú que els fes ni cas. Com a màxim la gent es quedava mirant les unitats seccionades per meitat, però més com a curiositat que no pas perquè els interessés el tema.
En canvi, els prototips d'estètica futurista (molts dels quals acostumen a ser maquetes de fusta), els superesportius, els Hummer, etc, estaven rodejats de gent.
Wefer dimissió!


)))


:trenazo


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 18/06/2007 12:09

trainman ha escrit:Link del vídeo en que se va a Jamiro:

http://www.tv3.cat/3alacarta/video.htm?ID=231382157
Te corrijo; link en el que se ve a JaMiRa! hablando con JaMiRo! en segundo plano... :) :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”