Fidelització de clients de TMB

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Fidelització de clients de TMB

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/06/2007 12:47

A La Vanguardia edició paper, a l'apartat d'agenda, s'anuncia una conferència sobre l'estratègia de TMB per a la captació i fidelització de clients en el transport públic de viatgers. La fa Constantí Serrallonga, conseller delegat, a l'Esadeforum, av. Pedralbes, 60-62, a les 19:30. El que ignoro és si es tracta d'una conferència de lliure accés, a més, no hi ha cap telèfon d'informació. Algú en sap més?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/06/2007 14:59

A hores d'ara, diria que hi ha dos grups de clients més fidels de TMB: els que agafen el TP per convicció i els que ho fan per nassos. Evidentment, els dos grups també se solapen (com és el meu cas).

També podríem identificar un altre subgrup, que forma part de qualsevol dels altres dos esmentats. Es tracta del simpàtic col·lectiu de portadors de la fórmula comercial més exitosa: el bitllet invisible, també conegut per T-Cuelas.

:twisted:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/06/2007 20:47

Ejem...algú hi va anar? :D



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 30/06/2007 10:16

Ves quina gràcia.

1) A qui és un convençut del TP de per se ja no cal convèncer-lo.

2) A qui agafa el TP per nassos tampoc cal convèncer-lo.

3) Convido al organitzadors d'aquesta trobada a agafar certes línies d'autobús, a veure si després d'esperar-se vora d'una hora a una parada que no te ni seient encara opinen que la gent pot fidelitzar-s'hi.

Al meu entendre, la fidelització del client al TP se sosté amb quatre pilars:

1) Freqüències
2) Preu
3) Comoditat
4) Rapidesa (dins els límits raonables del TP)

Ah, i per acabar, perquè quan es parla de TP ningú no parla del taxi? És tan TP com l'autobús, el tram, o el metro. El taxi és TP individual i els altres són TP col·lectiu, però tots són TP. Quin TP queda quan autobusos i metros s'acaben per la nit? El taxi.

Tornant a la meva anàlisi anterior.

1) Freqüències

A algunes línies d'autobús és desesperant. A d'altres línies i al metro crec que són bones, encara que a les hores punta tot va plè com un ou. No crec que aquests pics de demanda es pugui atendre del tot bé per més mitjans que s'hi posi, i per tant ho dono per bò.

2) Preu

Crec que amb els passis i bitllets T-Elquesigui el preu és molt bò. Home, a tots ens agradaria pagar menys, però crec que el preu és molt raonable.

3) Comoditat

Els autobusos es fan petits a moltes línies i a certes hores. Anar dret en un autobús pot ésser una aventura, sobre tot perquè costa romandre dret quan es fan cops de volant o frenades. Tenir l'aixella d'una altra persona rondant el propi nas no és agradable, però s'ha d'assumir. Els seient no són còmodes.

El metro crec que funciona correctament. Els seients tampoc valen res. A nivell d'intraestructura anem fluixets. Calen més inversions en renovació de vies, i cal completar la renovació del material rodant (amb la deguda preservació d'unitats històriques).

A d'altres països europeus els seients tant de bus com de metro són flonjos. Aquí es veu que hi ha una percepció més de l'estil "Això és TP col·lectiu, si no t'agrada posa-t'hi fulles, i de bruc que no piquen, perquè és el que hi ha".

4) Rapidesa

Crec que en aquest aspecte estem raonablement bé, tenint en compte que parlem de mitjans de transport que fan moltíssimes parades i que no es pot exigir més rapidesa. Crec que funcionem com a d'altres indrets.

Ara però, no creieu que es podrien fer alguns busos en hora punta que no paressin a totes les parades? Com una mena de semi-directes.

Conclusió

Es pot fidelitzar amb el que hi ha? Hmmm… difícil. Es poden atreure nous clients, això sí, però fidelitzar, no ho crec. Es poden atreure indecisos cap al TP. I es pot convèncer que sur més barat que el cotxe, benzina, aparcament. Al TP pots parlar pel mòvil. Etc. Però fidelitzar, és a dir, tenir uns clients que saps que difícilment els perdràs, això ja no ho veig possible.

Salutacions,

Eduard.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 03/07/2007 22:39

Ostres! No havia vist el post :oops:

Em sembla que si que era d'entrada lliure.

Sobre el tema exposat. Només dir que darrere hi ha tot un equip que hi treballa molt professionalment.

No es un tema de fer volar coloms ;)



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”