Passeig per Montjuïc

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 07/08/2007 11:51

Dues coses:

1.- El tractor FGC sembla un bimodal carretera-ferrocarril. Cosa cada cop més habitual en les terminals ferroviàries, per canviar de via sense fer maniobres, aprofitant la via empotrada al paviment i el fet de poder sortir de la via amb les rodes de pneumàtics.

2.- El tramvia de Tiana: cas pràctic del que jo anomeno "desballestament per la intemèrie" o "desballestament natural en pedestal". La preservació de material ferroviàri s'ha de fer en museus, a poder ser en estat funcional i amb, almenys, una petita línia de demostració. Posar una locomotora (o tramvia) en un pedestal en una rotonda només serveix per veure com una magnífica peça es va degradant fins a la seva mort "natural". És el cas de la locomotora ex-SM de Valls, de la Tarraco que hi havia a Barcelona, davant de l'estació de Sants, o la elèctrica (Estado-1000, s.281) de Ripoll en via ampla o la Berga de Navàs, Igualada o la de Martorell-Enllaç. També de la única locomotora de vapor tipus fireless, una OK, que està en una rotonda a Blanes.

Salut !!



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dimarts 07/08/2007 13:55

Lamento no haver pogut anar (és que la meva família és un tant, diguem-ne, extranya). Espero que us ho hagueu passat bé!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/08/2007 15:01

aim ha escrit: No se si algú tindrà alguna foto del terra, però l'interior fa pena encara que en aquesta foto no ees pugui apreciar del tot bé.
Aquí en tinc jo una, per a que pogueu apreciar com es troben el terra i els pobres seients. :(
Fitxers adjunts
terra tramvia.jpg
terra tramvia.jpg (81.13 KiB) Visualitzat 1747 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 16/06/2008 0:22

Ja fa temps que vam fer la trobada a Montjuic, passant per Tiana, però avui he vist una foto interessant sobre l'antiga parada (encara existent), a la web del seu Ajuntament:

http://www.tiana.cat/images/157.jpg
Fitxers adjunts
tramvia_3.jpg
tramvia_3.jpg (37.58 KiB) Visualitzat 1684 cops



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”