Tren Groc d'estiu

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 29/07/2007 19:34

Sobre la foto endevinalla, jo he vist un puntet vermell en el carril més proper a l'andana, que tenia forma de semi-esfera. Potser no és això, però és l'única cosa rara que he vist...

Igualment, faig una crida als que vau fer fotos del viatge (a en Jordilar no, que ja m'ha confirmat que no em pot ajudar en el tema) per veure si teniu fotos on es vegi relativament bé el lateral del cotxe remolc de la Z2 (les necessito per una cosa del MSTS).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 29/07/2007 19:37

Un petardoooooo! com alguns!!!! PUM i para el tren!
aarongilp ha escrit:Sobre la foto endevinalla, jo he vist un puntet vermell en el carril més proper a l'andana, que tenia forma de semi-esfera. Potser no és això, però és l'única cosa rara que he vist...

Igualment, faig una crida als que vau fer fotos del viatge (a en Jordilar no, que ja m'ha confirmat que no em pot ajudar en el tema) per veure si teniu fotos on es vegi relativament bé el lateral del cotxe remolc de la Z2 (les necessito per una cosa del MSTS).


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 29/07/2007 20:03

liniadelRipollés ha escrit:Un petardoooooo! com alguns!!!! PUM i para el tren!
aarongilp ha escrit:Sobre la foto endevinalla, jo he vist un puntet vermell en el carril més proper a l'andana, que tenia forma de semi-esfera. Potser no és això, però és l'única cosa rara que he vist...

Igualment, faig una crida als que vau fer fotos del viatge (a en Jordilar no, que ja m'ha confirmat que no em pot ajudar en el tema) per veure si teniu fotos on es vegi relativament bé el lateral del cotxe remolc de la Z2 (les necessito per una cosa del MSTS).
Ho havia pensat, però l'he vist massa petit per que ho sigués...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 29/07/2007 22:32

No tinc cap foto del lateral.

Tinc un detall del petard de via:



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Diumenge 29/07/2007 22:52

Com? Què és això del petard?

Llàstima que per culpa de les despeses d'última hora no vaig poder anar-hi, perquè pel que he vist us ho heu passat molt bé.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 30/07/2007 0:14

Hola:

Us col·loco unes fotos del viatje amb el Tren Groc. Més tart col·locaré fotos amb els altres trens que vem fer servir:

Arribem a Latour de Carol. El Cap d'Estació Francés dóna la sortida al tren amb destinació Hospitalet de Llobregat amb el seu accidentat trajecte ( 1 transbord amb autocar i un fi de trajecte a Sant Andreu Arenal ). Un tren que hi va pujar bastanta gent provinent del Corail nocturn i que poca cosa savien de tant accidentat trajecte.
Imatge

Aquest és el famòs petard que explota quan el trepitja un tren. Quan a un tren li explota un petard, el maquinista l'ha de detenir inmediatament. En aquest cas, a pocs centímetres del petard havia la senyal de parada absoluta portátil.
Imatge

Ja pujats al Tren Groc. Aquesta vegada els francesos s'han comportat i han posat un tren format per Z100's perque els turistes el puguin disfrutar. Els cotxes ens saludàven afusivament al veuren's passar. Espero que pasi com en aquell ferrocarril de suïssa on tots els trens són històric i els automotors moderns es vàren desguassar. El Tren Groc després de passar per Osseja.
Imatge


Bastant de rato després de sortir de Sillagousse veiem l'estació bastant abaix. Si us fixeu, abans d'arribar a l'estació, el tren fa com una curva i s'en va cap a l'esquerra, de tal forma que podem veure l'estació des de 3 llocs diferents.
Imatge

Arribant a Font Romeu. Aquest és el tren que hauriem d'haver agafat i que tenía ja màxima ocupació. Ni rastre dels Stadlers...:
Imatge


Després de passar Mont Luis el tren comença a baixar fortament. Aquesta és la part més espectacular del recorregut, on després d'abandonar la part alta de la Cerdanya descendeix per una vall plena de Balnearis fins Vilafranca. Algunes rampes arriben al 60 per mil. Aquí veiem l'estació de Fontpedrosa on fariem creuament amb un altre tren i s'observa la forta pendent:
Imatge

Arribem 10 minuts adelantats:
Imatge

Creuament amb l'altre tren direcció La Tour:
Imatge

Un Balneari que m'agradaria estar quan tingi alguna dona: Thuès Les Bains. Observeu que el tren va força amunt de la vall i el Balneari té un baixador facultatiu per arribar-hi amb el Tren Groc :D :
Imatge

Altura fins al fons de la vall. Sense Zoom. Això semblen les restes d'un altre Balneari:
Imatge

El tren aconsegueix descendir al fons de la vall a Err. A partir d'allà el traçat es menys sinuós i el tren aprofita per còrrer al màxim. De Err a Vilafranca el trajecte esta fet per trens d'ample UIC, doncs es pretenia arribar a La Tour amb tren convencional. Les dificultats tècniques i l'elevat cost que hagués suposat això van fer que al final es fes el tren amb via métrica amb molta menys complicació aprofitant ja la plataforma feta fins a Err. A l'arribada a Vilafranca podem veure la platja de vies i les cotxeres del tren groc, cotxeres que em faríen molta gràcia visitar així com el centre de control de la linia. Aquí veiem aquest automotor original amb bastant mal estat i un giny per treure la neu. Un grapat de gent feien ja cua per pujar al tren que marxaria poc després:
Imatge

Finalment, vista de l'edifici de viatjers de Vilafranca:
Imatge

Espero que us hagi agradat.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 30/07/2007 10:16

Jordilar ha escrit:Quan a un tren li explota un petard, el maquinista l'ha de detenir inmediatament.
Norma que han incomplert bona part dels maquinistes jubilats de la SNCF: és tradició que rebin el tren a l'última estació de l'últim servei que realitza amb un reguitzell de petards a la via. He vist algun vídeo (no recordo on), però m'encantaria viure-ho en directe :D



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 30/07/2007 23:00

Gràcies per les fotos, Jordi. Jo aniré a fer el Tren Groc a finals d'agost. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 30/07/2007 23:17

Jo hohe vist en directe a Montpeller.
entfe001 ha escrit:
Jordilar ha escrit:Quan a un tren li explota un petard, el maquinista l'ha de detenir inmediatament.
Norma que han incomplert bona part dels maquinistes jubilats de la SNCF: és tradició que rebin el tren a l'última estació de l'últim servei que realitza amb un reguitzell de petards a la via. He vist algun vídeo (no recordo on), però m'encantaria viure-ho en directe :D


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 31/07/2007 10:25

josep_serre ha escrit:Jo hohe vist en directe a Montpeller.
Renoi! Allò deuria ressonar més que les traques a la plaça porxada de Granollers!



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 02/08/2007 12:12

Hi ha una altra cosa que m'ha sobtat a la foto de l'automotor de via normal a La Tor, a més dels petards de via: el pantògraf abaixat, pràctica absolutament desapareguda a la renfe, a no ser que la unitat en qüestió estigui aturada fins l'endemà.

Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).

Salut !!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 02/08/2007 12:17

genissimon ha escrit:Hi ha una altra cosa que m'ha sobtat a la foto de l'automotor de via normal a La Tor, a més dels petards de via: el pantògraf abaixat, pràctica absolutament desapareguda a la renfe, a no ser que la unitat en qüestió estigui aturada fins l'endemà.

Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).

Salut !!
Aquesta unitat funciona tant amb corrent com amb dièsel. Normalment pugen a La Tor amb tracció gasoil.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 02/08/2007 12:27

genissimon ha escrit: Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).

Salut !!
Mare meva! Sembla com si al maquinista li hagués tocat la loteria o quelcom semblant, perquè amb tal tocada de botzines i amb la traca final.... xD

Això va ser un fet esporàdic o és "normal" ? En cas de ser "normal" m'ho apunto a la llista de coses a veure en aquesta vida :D



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 02/08/2007 12:36

victorcasta ha escrit:
genissimon ha escrit:Hi ha una altra cosa que m'ha sobtat a la foto de l'automotor de via normal a La Tor, a més dels petards de via: el pantògraf abaixat, pràctica absolutament desapareguda a la renfe, a no ser que la unitat en qüestió estigui aturada fins l'endemà.

Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).

Salut !!
Aquesta unitat funciona tant amb corrent com amb dièsel. Normalment pugen a La Tor amb tracció gasoil.
Nops! Dins del concepte "AGC" (Automoteur à Grande Capacité) hi ha 3 variants. Per una banda tenim els automotors elèctrics (ZGC), sèrie Z27500 (com el de la foto a Latour). Són bitensió 1.500V / 25.000V, i tenen 3 o 4 cotxes. Per una altra banda tenim els automotors dièsel (XGC), sèrie X76500, els quals només poden anar propulsats mitjançant gas-oil, i finalment tenim els bimodals (BGC), sèries B81500 i B82500. Els primers són monotensió a 1.500V i permeten també el seu funcionament sense catenària, i els segons són bimodals i bitensió, ja que a més permeten 25.000V.

A la regió del Llanguedoc-Roussillon que jo sàpiga només hi ha ZGC's, mentre que a la regió dels Midi-Pyrenées hi ha ZGC's (per la línia de Latour) i BGC's (per a la línia d'Auch, crec). Al principi la SNCF feia pujar els BGC's a Latour, suposo que perquè no se'n fiaven de les subestacions, però des de fa ja un temps (un any i mig mínim) només pujen els elèctrics.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 02/08/2007 12:40

aim ha escrit:
genissimon ha escrit: Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).

Salut !!
Mare meva! Sembla com si al maquinista li hagués tocat la loteria o quelcom semblant, perquè amb tal tocada de botzines i amb la traca final.... xD

Això va ser un fet esporàdic o és "normal" ? En cas de ser "normal" m'ho apunto a la llista de coses a veure en aquesta vida :D
És normal, és normal... Com diu n'Eloi més amunt, una pràctica força habitual a la SNCF és que quan un maquinista es jubila, l'arribada a la última estació del seu últim trajecte es fa així, amb una bona traca de petards a la via i amb una bona xiuletada. A més, si t'hi fixes, a la testera de la Sybic hi ha una pancarta (tot i que no es veu el seu contingut). Si no m'erro, hi posa "Mon dérnier train" (El meu darrer tren), és a dir, és com una festa de comiat.

P.D.: Quina xiuletada!!! 47 segons d'intensa pitada...Quin goig!!!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 02/08/2007 12:46

aarongilp ha escrit: A la regió del Llanguedoc-Roussillon que jo sàpiga només hi ha ZGC's, mentre que a la regió dels Midi-Pyrenées hi ha ZGC's (per la línia de Latour) i BGC's (per a la línia d'Auch, crec).
A Llenguadoc - Roselló hi ha BGC que fan la linia Montpellier - Ales, electrics de Montpellier a Nimes on pasen a diesel fins Ales.
Yo el juny del 2006 vaig anar de Montpellier a Ales, amb 2 forumaries mes, en la unitat 81533.
Segons el llibre "Le matériel moteur de la SNCF" editat aquest 2007 hi ha 4 BGC destinades al Llenguadoc- Roselló, pero cap pertany un diposit de la regió. Suposo que son les 4 unitats asignades al diposit de Marsella.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 02/08/2007 12:56

davida ha escrit:
aarongilp ha escrit: A la regió del Llanguedoc-Roussillon que jo sàpiga només hi ha ZGC's, mentre que a la regió dels Midi-Pyrenées hi ha ZGC's (per la línia de Latour) i BGC's (per a la línia d'Auch, crec).
A Llenguadoc - Roselló hi ha BGC que fan la linia Montpellier - Ales, electrics de Montpellier a Nimes on pasen a diesel fins Ales.
Yo el juny del 2006 vaig anar de Montpellier a Ales, amb 2 forumaries mes, en la unitat 81533.
Segons el llibre "Le matériel moteur de la SNCF" editat aquest 2007 hi ha 4 BGC destinades al Llenguadoc- Roselló, pero cap pertany un diposit de la regió. Suposo que son les 4 unitats asignades al diposit de Marsella.
Gràcies per la correcció. Efectivament, el dipòsit de la regió LR en quant a material automotor és el de Marseille, així que ben probablement les 4 BGC siguin les que fan els Montpellier - Alès, Béziers - Alès i algun altre...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 02/08/2007 16:00

Ohhhhhh, quin plaer de video....! només li faltava....el drapeau rouge.
genissimon ha escrit:Hi ha una altra cosa que m'ha sobtat a la foto de l'automotor de via normal a La Tor, a més dels petards de via: el pantògraf abaixat, pràctica absolutament desapareguda a la renfe, a no ser que la unitat en qüestió estigui aturada fins l'endemà.

Per cert, una sybic amb corails fent petar alguns petards a Limoges (el que no es trobi al youtube...). Per cert, avís a qui es miri el vídeo: el sò és espectacular !!! (i no parlo dels petards).

Salut !!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 02/08/2007 16:02

Brutal el vídeo amb els petards del "derniere train". La veritat és que ja ho podrien fer aquí això també! M'agradaria veure quins petardets posarien si això passés a València :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 02/08/2007 17:38

Trenscat ha escrit:La veritat és que ja ho podrien fer aquí això també!
I tant! Jo aquí posaria de petardos na Magdalena, en Salgueiro i tots aquells personatges tan eficients que fan que cada viatge en tren de Renfomentadif sigui una pura delícia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”