Sortida AAFCB matinal amb vapor

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Sortida AAFCB matinal amb vapor

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 30/11/2009 18:20

Jo tinc moltes ganes de fer un viatget amb l'ASEA dels ferrocarrils bascos....la trobo tant simpàtica !!!
marc ha escrit:Nois no he pogut venir, i em quedo amb les ganes de veure en funcionament una de les poques locomotores electriques de via metrica de l'estat. No hi ha pas cap video o fotos per fer-me passar les ganes de carregar-me algun profe de la uni per posar examens finals abans de Nadal. :emprenyat


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 30/11/2009 18:24

De bitllets pretallats n'hi va haver a a posteriori, en algunes estacions on van implantar el Pla d'Estacions amb manteniment de taquilla (p.ex Ildefons Cerdà)
En qualsevol cas, encara queden pretallats a FGC, però són de baixa utilització i/o reexpendicions dutes a terme als CAC.

A Can Ros tens una limitació a 10km/h només per als cotxes de fusta.

Lluita1714 ha escrit:1. Que guai! ja tinc un model de bitllet senzill d'FGC pretallat, la T-Visita. El darrer bitllet pretallat que tenia de Ferrocarrils és del 98.
2. Quin gàlib tenen aquests vagons de fusta? els trobo amples com les 213, i els costats arriben a les parets del túnel, i el major indicador és el botó de parada de les escales mecàniques de Sant Boi de l'andana direcció Martorell. Els trens sempre passen molt pegats a aquest botó, les 213 exactament passen a centímetres, però he vist com els vagons de fusta igual, i si us fixeu en el vídeo, vaig haver de ficar el cap corrents abans no em mati.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 30/11/2009 18:42

liniadelRipollés ha escrit:De bitllets pretallats n'hi va haver a a posteriori, en algunes estacions on van implantar el Pla d'Estacions amb manteniment de taquilla (p.ex Ildefons Cerdà)
En qualsevol cas, encara queden pretallats a FGC, però són de baixa utilització i/o reexpendicions dutes a terme als CAC.

A Can Ros tens una limitació a 10km/h només per als cotxes de fusta.
Vaja, no en tenia ni idea, jo pensava que els pretallats havien mort per a FGC,
D'altra banda, em sembla que no va respectar aquest límit.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 30/11/2009 19:38

Frenar va frenar, si anava a 10 o a 12 és el que no podem saber.
Lluita1714 ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:De bitllets pretallats n'hi va haver a a posteriori, en algunes estacions on van implantar el Pla d'Estacions amb manteniment de taquilla (p.ex Ildefons Cerdà)
En qualsevol cas, encara queden pretallats a FGC, però són de baixa utilització i/o reexpendicions dutes a terme als CAC.

A Can Ros tens una limitació a 10km/h només per als cotxes de fusta.
Vaja, no en tenia ni idea, jo pensava que els pretallats havien mort per a FGC,
D'altra banda, em sembla que no va respectar aquest límit.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 01/12/2009 10:42

Amb la pantxanga és dificil saber la velocitat: no té velocímetre.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 01/12/2009 11:34

Ara m'has mort, i com ho fan per seguir les limitacions de velocitat? :o
Ho tobo molt estrany, fins hi tot la E1 en te


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 01/12/2009 14:11

Home tampoc s'han de seguir mai al peu de la lletra. Realment tenen un marge ampli, les limitacions, i no crec que afecti en res. Tot i així, ni calgués saber la velocitat, es pot fer servir un GPS d'aquells que ho diuen.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 01/12/2009 15:38

Sabes la velocitat en linies sense carril soldat es molt facil, sabies que el carril era de X m. Per anar a la velocitat Y tenia que pasar Z entre cada cloc-cloc
La formula era
Si el carril era de 20m, per anar a 36km/h, que son 10m/s,tenia que fer un clock clock cada 2 segons.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 01/12/2009 21:01

Dubto molt que el maquinista no reduís velocitat, atenent que només és una limitació aplicable als cotxes que duia darrere. Tenen un senyal de limitació instal.lat només per un viatge l'any més o menys!

Lluita1714 ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:De bitllets pretallats n'hi va haver a a posteriori, en algunes estacions on van implantar el Pla d'Estacions amb manteniment de taquilla (p.ex Ildefons Cerdà)
En qualsevol cas, encara queden pretallats a FGC, però són de baixa utilització i/o reexpendicions dutes a terme als CAC.

A Can Ros tens una limitació a 10km/h només per als cotxes de fusta.
Vaja, no en tenia ni idea, jo pensava que els pretallats havien mort per a FGC,
D'altra banda, em sembla que no va respectar aquest límit.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 01/12/2009 21:21

liniadelRipollés ha escrit:Dubto molt que el maquinista no reduís velocitat, atenent que només és una limitació aplicable als cotxes que duia darrere. Tenen un senyal de limitació instal.lat només per un viatge l'any més o menys!
Home, jo és que no recordo una reducció de velocitat tant notable, i recordo la impressió d'haver passat molt ràpid sota el vestíbul (una mena de pont) de Can Ros. Són les coses que em fan pensar que no va frenar. Potser ho va fer i no me'n vaig adonar.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 01/12/2009 21:45

Lluita1714 ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Dubto molt que el maquinista no reduís velocitat, atenent que només és una limitació aplicable als cotxes que duia darrere. Tenen un senyal de limitació instal.lat només per un viatge l'any més o menys!
Home, jo és que no recordo una reducció de velocitat tant notable, i recordo la impressió d'haver passat molt ràpid sota el vestíbul (una mena de pont) de Can Ros. Són les coses que em fan pensar que no va frenar. Potser ho va fer i no me'n vaig adonar.
Jo en aquell moment era al balconet del cotxe de cua i vaig pensar en la limitació i recordo perfectament que sí la va fer.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 01/12/2009 21:56

Així doncs ben segur que teniu raó. No vaig adonar-me'n. Així, a què es deu aquesta limitació exagerada?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimecres 02/12/2009 15:59

Lluita1714 ha escrit:Així doncs ben segur que teniu raó. No vaig adonar-me'n. Així, a què es deu aquesta limitació exagerada?
Ben bé no ho sé, però imagino que per la poca distància entre la paret i el cotxe, per evitar disgustos si algú treu el cap per la finestra (malgrat estigui prohibit).



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 02/12/2009 22:29

Pere ha escrit:Ben bé no ho sé, però imagino que per la poca distància entre la paret i el cotxe, per evitar disgustos si algú treu el cap per la finestra (malgrat estigui prohibit).
:oops: Jo crec que hauria d'0haver, doncs, limitació a l'entrada de Sant Boi direcció Martorell :)


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 03/12/2009 8:13

Aquí us deixo el vídeo que vaig fer, on es poden veure alguns dels membres del fòrum...

<object width="853" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BylS88Uc6KY&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BylS88Uc6KY&hl=en_US&fs=1&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="853" height="505"></embed></object>[/youtube]


Instagram: Ferrocarril | Aviació

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 12/12/2009 12:47

Quan es van implantar les 213 es van haver de fer retocs a les andanes en corba, ja que els trens d'aquesta sèrie tocaven l'andana.
Lluita1714 ha escrit:
josep_serre ha escrit:De les diverses xarxes de via mètrica existents a Espanya de sempre Catalans tenia un gàlib més gran que la resta, la locomotora 209 n'és un bon exemple, el material unificat provinent del pla d'ajuda a la via estreta dels anys 50 tenia un gàlib unificat, així com els 211, hauríem de mirar en els llibres de Carles Salmeron les dades que hi hagi sobre aquest material, els 213 tot i tenen gàlib internacional i per posar-los en funcionament va caldre ripar les vies en algunes estacions per tant hauríem de pensar que els cotxes de fusta haurien de tenir un gàlib lleugerament inferior.
No en tenia ni idea, jo em pensava que tot el material anterior a les 213 tenia un gàlib inferior, mètric. Per tant no deu ser gaire nou el tema. Ara entenc perquè no van haver de tocar els túnels, doncs l'espai, sobrava. Tampoc crec que sigui gaire inferior, uns 10 centímetres a simple vista. Això lògicament pot facilitar molt el canvi d'ample, ja que si el gàlib és correcte i no hi ha cap problema, només es tracta d'apujar les andanes. A Martorell Enllaç he vist unes andanes metàl·liques, a les cotxeres exteriors del costat del Carrefour, que estan directament a l'alçada del pis alt, per tant dedueixo que no influeix als esglaons que baixen. L'unic problema és el pis baix apte per a minusvàlids. Això vol dir que es podria fer una transició molt senzilla, quan toqui canviar l'ample, pujant andanes, i posant unes provisionals metàl·liques mentre es van fent, i bloquejant les portes inferiors mentre no es faci un petit canvi. Després ja es pot posar la via en UIC, quan les 213 estiguin obsoletes.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 09/01/2011 20:24

El proper diumenge 23 de gener es torna a repetir el típic viatge Patxanga + Vapor BCN - Monistrol.

El programa és gairebé idèntic al dels altres viatges i és el següent :

- Sortida de Plaça Espanya a les 09:11
- Arribada a Martorell Enllaç a les 10:00 (Canvi de tracció)
- Sortida de Martorell Enllaç a les 10:35 a càrrec de la locomotora Monistrol 209
- Arribada a Monistrol de Montserrat a les 11:15

Temps lliure per esmorzar

- Sortida de Monistrol de Montserrat a les 12:50
- Arribada a Martorell Enllaç a les 13:26

Tornada de Martorell a Barcelona amb tren regular

Els preus són els següents:
Adults: 10 €
Infantils: 5€
Fins a 3 anys: gratuït
Inclou viatge i esmorzar.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 16/01/2011 20:06

A l'abril hi ha tren històric cap a Igualada, segons la Federació.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 22/01/2011 19:30

En principi demà és la sortida, però he estat revisant la web de l'AAFCB i no he vist l'activitat. Se'n sap alguna cosa? No s'haurà pas cancel·lat? Tenia planejat seguir la composició per fer-li unes quantes fotos.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dissabte 22/01/2011 22:05

Sí que es fa. Almenys, al fb no l'han desconvocada. ;)


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”