Comiat 211

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Re: Comiat 211

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 27/03/2009 8:45

oscar440 ha escrit:
aim ha escrit:Erem els dos únics que estàvem allà esperant caçar-lo al sortir del túnel :D
Sí que és curiós, sí. Per una vegada en molts anys que arriba una 211 fins a Monistrol, i que això serà irrepetible ja, aneu a fer fotos al cremallera que està allà tots els dies... :D

Salut. ;)
Evidentment amb l'estona que vam tenir a Monistrol (ben bé 50 minuts) hi havia temps per tot ;)



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 28/03/2009 7:38

He trobat aquests articles de quan van arrivar les 211. Crec que es aporpiat possar-ho aquí ara que s'acomiaden.

Per cert, trobo que aquest fil ja es podria desplaçar al subforum d'història, no?

Imatge


Imatge



Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 28/03/2009 9:54

Bones imatges!
Per cert, que fà un tren de FGV a Martorell-Enllaç?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 28/03/2009 9:58

Miquel ha escrit:Bones imatges!
Per cert, que fà un tren de FGV a Martorell-Enllaç?
Segons posa a la imatge, per fer proves...


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 29/03/2009 10:02

Una 3700 per la Llobregat-Anoia encara que fossin probes!!!!! :o

Aixó suposo que serà cap l'any 1987-1989?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 29/03/2009 10:53

Amb aquesta m'hagués agradat molt anar a Monistrol de Montserrat. A més, circulava amb el cartell de "València". :) ¿Conexión en Bellvitge- Gornal? :D


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dimarts 07/04/2009 21:25

Estas unidades recibidas entre los años 87 y 88 fueron el renacimiento de nuestro querido carrilet. A día de hoy ya han sido retiradas en perfecto estado de funcionamiento y con 21 años de servicio.
Me asaltan muchas preguntas..., los MAN, los Naval, las Granotes, y muchísimas series más de metro y Renfe prestaron servicio durante 40 años y en algunos casos hasta más.
¿Han sido amortizadas?
¿La política de renovación de material es cada 20 años, 25, 30?
¿Cuales han sido los motivos de fondo para tomar tal decisión?
¿No han podido venderse como las granotes?
¿Cuantos años más podían dar servicio?
...


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 07/04/2009 23:52

automotorserie 436 ha escrit:Estas unidades recibidas entre los años 87 y 88 fueron el renacimiento de nuestro querido carrilet. A día de hoy ya han sido retiradas en perfecto estado de funcionamiento y con 21 años de servicio.
Me asaltan muchas preguntas..., los MAN, los Naval, las Granotes, y muchísimas series más de metro y Renfe prestaron servicio durante 40 años y en algunos casos hasta más.
1 ¿Han sido amortizadas?
2 ¿La política de renovación de material es cada 20 años, 25, 30?
3 ¿Cuales han sido los motivos de fondo para tomar tal decisión?
4 ¿No han podido venderse como las granotes?
5 ¿Cuantos años más podían dar servicio?
...
1 No es tracta de si s'amortitza o no, es tracta de si han fet bon servei, i si es retiren, és per raons contundents.
2 Quan es troben obsoletes, siguin quines siguin les raons
3 La nula adaptació al Pla de Mobilitat Reduida, i que, retirant les 211, sabent que tots els trens són iguals, les reparacions són més barates.
4 No es vendran perquè les peces es reciclaran per poder donar recanvis a les seves germanes del vallès, les 111
5 Jo penso que els trens podrien donar més de 100 anys de servei, si no fos per l'obsolet que es torna i els canvis a futur. Amb un manteniment suficient (i car) la Monistrol encara podria circular, però no cobreix les necessitats actuals, i està obsoleta.

Hi ha un naval reservat oi? per a quan viatges especials amb ell?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dimecres 08/04/2009 22:02

Lluita1714 ha escrit:
1 No es tracta de si s'amortitza o no, es tracta de si han fet bon servei, i si es retiren, és per raons contundents.
2 Quan es troben obsoletes, siguin quines siguin les raons
3 La nula adaptació al Pla de Mobilitat Reduida, i que, retirant les 211, sabent que tots els trens són iguals, les reparacions són més barates.
4 No es vendran perquè les peces es reciclaran per poder donar recanvis a les seves germanes del vallès, les 111
5 Jo penso que els trens podrien donar més de 100 anys de servei, si no fos per l'obsolet que es torna i els canvis a futur. Amb un manteniment suficient (i car) la Monistrol encara podria circular, però no cobreix les necessitats actuals, i està obsoleta.

Hi ha un naval reservat oi? per a quan viatges especials amb ell?
1-Que razones se han dado, ninguna
2- De obsoletas nada
3-Ciertamente no están adapatadas, pero no hace mucho ingenio para ponerlas al día en este aspecto.
4-... Menudo final, donación de órganos...
5-...Volvemos al punto 1 de obsoletas nada

Por tanto, ¿porque se han retirado?, 3%?...


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 09/04/2009 1:40

automotorserie 436 ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:
1 No es tracta de si s'amortitza o no, es tracta de si han fet bon servei, i si es retiren, és per raons contundents.
2 Quan es troben obsoletes, siguin quines siguin les raons
3 La nula adaptació al Pla de Mobilitat Reduida, i que, retirant les 211, sabent que tots els trens són iguals, les reparacions són més barates.
4 No es vendran perquè les peces es reciclaran per poder donar recanvis a les seves germanes del vallès, les 111
5 Jo penso que els trens podrien donar més de 100 anys de servei, si no fos per l'obsolet que es torna i els canvis a futur. Amb un manteniment suficient (i car) la Monistrol encara podria circular, però no cobreix les necessitats actuals, i està obsoleta.

Hi ha un naval reservat oi? per a quan viatges especials amb ell?
1-Que razones se han dado, ninguna
2- De obsoletas nada
3-Ciertamente no están adapatadas, pero no hace mucho ingenio para ponerlas al día en este aspecto.
4-... Menudo final, donación de órganos...
5-...Volvemos al punto 1 de obsoletas nada

Por tanto, ¿porque se han retirado?, 3%?...
Em reitero dient que les reparacions surten més econòmiques éssent totes les unitats iguals. Adaptar aquestes unitats significa que duraran 15 anys més, i despres comprar-ne de nous, es a dir, comprar una unitat nova, trobo que al final surt més barat, ja sigui per les raons de reparacions homogènies, ja sigui per que haurien de durar 30 anys.
Amés, el PMR obliga a totes les companyies estar plenament adaptades, i he de dir que cap companyia ha presentat l'esforç que ha demostrat FGC al respecte.
Al 3% no et puc contestar, perquè jo tampoc confio en els que governen ara mateix, i ben segur que algun percentatge hi ha pel mig. Jo et faig ressó de les raons.
L'obsoletisme no vol dir maquinària antiquada, funcionar, funcionen perfectament, només vol dir que no compleixen les necessitats actuals, com el PMR.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 09/04/2009 18:13

El que està clar és que el futur està aquí i hem d'anar avançant, però... està clar que 20 anys és una edat clarament insuficient, i més comptant que s'ha comprat nou material existent de fa 10 o més anys (el model). Surt més a compte fer la remodelació de mitja vida, que permetria que la unitat durés mínim 15 anys més i ja està. Més cost de manteniment? Prou que han costat les noves unitats, i també es van mantenint...
A Europa, que és on estem i no ho sembla, hi ha material que dura fins als 50 anys. Avui dia, podem comptar exemples de locomotores com les BB16500 franceses, o mil exemples més que ens podem trobar, encara que siguin materials que durin fins als 35 anys.
La no adaptabilitat de les unitats a PMR? Molt senzill, operació inclosa dintre de la remodelació de mitja vida.
Amb el benefici comptant de que és un material elèctric, que requereix menys reparacions de manteniment. Jo, estic en contra de la retirada d'aquestes unitats en tots els sentits.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 14/04/2009 16:16

Aquestes coses passen quan hi ha un geni a l'empresa que dissenya trens sense idees preconcebudes. Les 213 van trencar el motllo de carrilet per passar a ser tren. La seva amplitud interior equiparable a l'ample europeu sobre via mètrica, la iluminació.., etc... van deixar per terra les 211 el mateix dia de posada en marxa de les 213.

No hi ha cap altre tren de via mètrica a tot l'estat amb tanta qualitat pel viatger!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”