Fundació TMB

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Fundació TMB

Entrada Autor: metring » Dimecres 08/07/2009 23:09

viscaelcat ha escrit:Metring, tu ets el del cabell llarg i les ulleres de la primera foto? I la dona de la foto tmb10.jpg?
El número de la jardinera li han posat i de seguida li han tret, jo crec que estarien fent alguna prova.
Un altre tema, en el llibre no hi ha tot el material històric que hi ha a les cotxeres. Faltarien per exemple els camions de bombers. A l'exposició hi havia un cartell amb els noms de tot el material.
No, la de la foto sóc jo.



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dimecres 08/07/2009 23:29

No fotis!!! :x En aquesta afició acostumat a que només hi ha homes... Doncs he estat apunt de dir-te quelcom, però com que fa molts anys que no passava per aquí no sabia què dir. I qui és el de les ulleres? També del fòrum? Suposo que em deus haver vist en algun moment, ja he ensenyat la foto on surto.



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 09/07/2009 0:10

Bona nit....no he pogut escriure abans; jo he arribat cap a les 10:40 i després de veure l´exposició de dalt he pogut baixar sense problemes a les cotxeres del metro, aixó si, passant de les noies que repartien els llibres que no ho tenien massa clar, simplement m´he anat tal cual. Wefer, metring, us he buscat pero no us he vist, no debem haber coincidit per poc.

Sobre el que es diu del tramvia 867, el que han exposat per sorpresa meva, es el de les cotxeres del Tibidabo, que per raons desconegudes arrosegava una numeració erronia desde una exposició anterior de fa molts, molts anys, ara ho han arreglat, pero no li han fet gaire mes. De fet el frontal del tester del tramvia i les resistencies del sostre no son de l´estat original sino de la seva ultima epoca. En la meva opinió deurien treure les resistencies i posar el frontal del tester com era d´origen, semblant a com han deixat el 58. Alguns detallets mes sobre les finestres i els paraxocs també hi ha, pero vaja, res de greu ni solucionable després.

L´important es que continuin restaurant vehicles perque alla abaix tenen feina i grossa: a mes a mes, alguns tramvies i un cotxe de bombers que ja estaven restaurats en l´anterior visita (i que podrien haber pujat adalt) avui he pogut veure que tenien trencats els plastics que els protegien i logicament han acabat amb dos dits de terra a sobre,....malament....es que no poden asfaltar allo d´abaix???...el trolebus de l´AAFB estaba amb les portes obertes i tenia terra per fer una platja adins...pero si estaba millor fa uns mesos!!!

Al fons de tot on no es veia gaire be res havia un munt de ferros que eren baranes clasiques de boques de metro....pujaré mes tard les fotos.

Estaben treballant a dins i fora d´un 1100 als tallers...crec que ja no circula cap...estic equivocat???...per que si no, algu sap que feien amb aquell???

Demà les fotos i mes comentaris....bona nit...



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 09/07/2009 0:38

Marcel Estadella ha escrit:Bona tarda .

Els quatre autobusos exposats (59 , 265 , 7092 i 3036) están en estat de marxa .

Pel que fa al Chausson , ja en orígen portàven canvi Wilson , pero d'accionament pneumàtic enlloc del clàssic electromecànic a través del selector que coneixem . Donades les complicacions per a canviar el sistema amb el canvi trovat , s'ha optat per aquesta solució , que espero provisional .

Salutacions

Marcel
Espero que sigui aixi la veritat m'he portat una miqueta de decepcio al veure al canvi, ja que es una caracteristica del chausson que sempre m'havia cridat l'atencio, pero be ens hem de congratular de tenir el que tenim despres de tot, la veritat es que m'ha fet molta ilusio tornar a veure el meu vell amic chausson



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 09/07/2009 9:29

http://www.elperiodico.cat/
TMB va exposar ahir a la cotxera del Triangle set vehicles històrics
1. • La col·lecció reuneix 60 peces

HELENA LÓPEZ
BARCELONA


«Me’n recordo del primer dia que vaig treballar a TMB. El meu pare em va acompanyar fins a la plaça de Catalunya, on ens va passar a recollir un tramvia reservat per al personal que em va portar fins a Sarrià», recorda Antonio Calzada, el més veterà dels treballadors de TMB en actiu. Treballa a l’empresa des del 1962, i en aquests gairebé 50 anys ha vist rodar vehicles de tots els colors i formes. Del ­cèlebre verd Porcioles a l’actual blanc-i-vermell. Memòria viva del transport públic a la ciutat, Calzada és membre del consell assessor de la futura Fundació TMB, que ahir va exposar set dels seus vehicles més preats a les cotxeres del Triangle.

Marcos té 7 anys –«gairebé vuit», puntualitza–, i a la seva edat ja és un gran amant de tot el que es mou. Cotxes, autobusos, camions, tramvies... «He conduït un bus, i no d’aquests, dels que van per la carretera», explica el nen, un dels que més disfruten de la mostra, on ha anat amb el seu pare, treballador de TMB. «Quan sigui gran vull ser ­conductor. O millor, cap de conductors», apunta el nen sense deixar-se anar del volant del tramvia 58, acabat de restaurar.
«Mentre s’acaben els tràmits per a la constitució formal de la fundació, hem volgut mostrar avui al públic per primera vegada una part del nostre patrimoni a la vegada que presentem el catàleg Els vehicles històrics de TMB, que conté descripcions i fotografies de les peces de la col·lecció, tant les restaurades com les pendents de rehabilitació», afirma Dídac Pestaña, vicepresident de TMB, davant del mític autobús ­Pegasus turquesa articulat, que ha unit durant generacions les facultats de la UAB.

Conservar el patrimoni
«El nostre primer objectiu és con­servar el patrimoni cultural i històric de TMB. El segon és l’exposició permanent, i com a objectiu final, hi ha el museu», resumeix Pestaña. Tot i que encara no s’intueix el futur museu, o potser precisament per això, els amants dels autobusos ­antics van disfrutar ahir moltíssim pujant una vegada i una altra a tots els vehicles i intercan­viant-se flaixos amb una cara encara més radiant que la dels seus fills. «Aquest camió surt a Soldados de Salamina», comenta un entregat afi­cionat als seus companys assenyalant el model Dodge vermell radiant, una de les peces més admirades de la mostra.

Per Calzada, que a més de ser el més antic a l’empresa és president de l’Associació de Col·leccionistes Empleats de Metro i Autobusos, la joia de la corona és el clàssic Chausson 59, autobús que va unir Barcelona amb Santa Coloma i Badalona entre el 1955 i el 1976. «Hem trigat més de dos anys a restaurar-lo. Estava destrossat i hem treballat només a partir de fotos. Hem viatjat fins i tot a França per recollir informació perquè la restauració sigui al més fidel possible», apunta Calzada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/07/2009 9:30

A internet, només he vist dues notícies, molta informació no és que aparegui :nose



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 09/07/2009 9:53

TramviaBlau ha escrit:Estaben treballant a dins i fora d´un 1100 als tallers...crec que ja no circula cap...estic equivocat???...per que si no, algu sap que feien amb aquell???
Segur que feien un suposat manteniment per no quedar malament, heu vist els 1100 del Pati tots grafitegats??
O potser no us han deixat veurel's.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 09/07/2009 18:30

I si es veritat que TMB preserva un metro de la serie 1000 ?????

Fins fa poc temps era una llegenda urbana que hi había un 100 a Can Buxeres.
A aquest foro mateix s'habia afirmat i desmentit diversas vegadas.
A la fí ha aparegut i resulta cert que hi es.

No es posible que en quedi algun amagat a algun lloc ????

Salutacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/07/2009 18:35

foronda 141 ha escrit:I si es veritat que TMB preserva un metro de la serie 1000 ?????

Fins fa poc temps era una llegenda urbana que hi había un 100 a Can Buxeres.
A aquest foro mateix s'habia afirmat i desmentit diversas vegadas.
A la fí ha aparegut i resulta cert que hi es.

No es posible que en quedi algun amagat a algun lloc ????

Salutacions.
El fet que tinguessin un 100 a Can Boixeres mai no ha estat una llegenda urbana, sino un fet constatat. I de 1000 no en queda cap, en el Consell Assessor ens ho han dit un munt de cops.



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 09/07/2009 18:45

A veure si puc pujar les fotos de les baranes antigues....no ho he fet mai....1, 2, 3,....probant
Fitxers adjunts
resized_IMG_2174.jpg
resized_IMG_2174.jpg (39.16 KiB) Visualitzat 5345 cops
resized_IMG_2173.jpg
resized_IMG_2173.jpg (53.44 KiB) Visualitzat 5342 cops
resized_IMG_2171.jpg
resized_IMG_2171.jpg (39.01 KiB) Visualitzat 5347 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/07/2009 18:46

Snif, snif :'( :'( :'( :'( :plas :plas :plas :plas Què bonic!!!!! Moltes gràcies per penjar aquestes fotos!!!!!!!!!!!!!! Seran les originals de Liceu, o d'altre estació?? El rètol no hi era?



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 09/07/2009 21:19

No es veia gaire en aquell racó, pero em sembla que no.....penjo tres fotos mes.
Fitxers adjunts
resized_IMG_2170.jpg
resized_IMG_2170.jpg (43.49 KiB) Visualitzat 5287 cops
resized_IMG_2178.jpg
resized_IMG_2178.jpg (41.72 KiB) Visualitzat 5289 cops
resized_IMG_2179.jpg
resized_IMG_2179.jpg (45.15 KiB) Visualitzat 5286 cops



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 09/07/2009 22:09

Em sembla que hi han masses baranes per ser només de Liceu... Bestial!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/07/2009 22:35

A veure...Els primers poden ser perfectament els de Liceu, els de la segona foto no sé identificar ara, i els de la tercera, podrien ser els de Rocafort. Vegeu la foto de http://www.transport.cat/wiki/index.php ... 0-4975.jpg, i comproveu-ho :D

Imatge



Avatar de l’usuari
tintin
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Barcelona - Horta

Entrada Autor: tintin » Dijous 09/07/2009 22:43

Els 1100's que vaig veure no estava cap pintat i hi havia un que li estaven netejant els motors amb aire apressió.
Per fi em vaig poder despedir d'ells pujant-me a la cabina. Tinc moltíssimes fotos.
jo hi vaig veure dues composicions senceres i 4 cotxes motors dos i dos. i una composicio de dos 1167 i 1168 (em sembla) tenien els cables d'entre els vagons tallats i per dins en bastant deixats.

Salut!



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 10/07/2009 1:41

Veient las fotos de las restas de forjats he pensat que es podria proposar al Consell Asesor famos si fora possible incloure aquest material dins del fons del posible futur museu, ja que forma part de l'historia del transport a Barcelona, i ja serie el sumum el que es reposes alguna com cal no com el cas de Liceu



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 10/07/2009 1:58

BRILL 18 ha escrit:Veient las fotos de las restas de forjats he pensat que es podria proposar al Consell Asesor famos si fora possible incloure aquest material dins del fons del posible futur museu, ja que forma part de l'historia del transport a Barcelona, i ja serie el sumum el que es reposes alguna com cal no com el cas de Liceu
Ara per ara, veient el vandalisme com està a barcelona, i com fa les coses TMB, jo preferiria restaurar-les i exposar-les al museu que tindran en un futur.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 10/07/2009 11:17

Lluita1714 ha escrit:
BRILL 18 ha escrit:Veient las fotos de las restas de forjats he pensat que es podria proposar al Consell Asesor famos si fora possible incloure aquest material dins del fons del posible futur museu, ja que forma part de l'historia del transport a Barcelona, i ja serie el sumum el que es reposes alguna com cal no com el cas de Liceu
Ara per ara, veient el vandalisme com està a barcelona, i com fa les coses TMB, jo preferiria restaurar-les i exposar-les al museu que tindran en un futur.
Dons tens rao es veritat no habia pensat en aquest punt es una llastima pero vivim en un societat de salvatges i amb poc respecte



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Divendres 10/07/2009 12:29

Jo ja ho he dit més d'una vegada, crec que TMB hauria de fer reproduccions dels forjats en el centre de Barcelona, començant per les boques del Pg. de Gràcia (estacions de Pg. de Gràcia i Diagonal) i després la resta, Urquinaona, Jaume I etc...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 10/07/2009 15:17

Nois, referent a lo del vandalisme, precisament els forjats són la cosa que més resisteix a aquests tipus d'atacs, no com el vidre, com havien posat en el seu moment a Liceu, per tant, crec que seria una iniciativa fantàstica restablir els forjats als accessos de les estacions que pertanyien, així tornarien a formar part de l'entorn de la ciutat, i de les mirades i fotografies dels turistes, tal i com hauria de ser.



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”