Més de 100 vols anul·lats per falta de seguretat el 2006

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Més de 100 vols anul·lats per falta de seguretat el 2006

Entrada Autor: wefer » Dijous 28/12/2006 10:50

http://www.elperiodico.cat/
----------------------------
Foment ha anul.lat aquest any més de 100 vols per falta de seguretat

1. • La titular del ministeri justifica la suspensió d'Air Madrid en la necessitat d'evitar un accident
2. • Tota l'oposició retreu al Govern que no intervingués abans contra l'aerolínia espanyola


ROSA MARÍA SÁNCHEZ
MADRID

Més de 100 vols de diferents companyies espanyoles (40) i estrangeres (63) s'han quedat a terra aquest any com a conseqüència dels problemes de seguretat trobats en els 2.400 controls previs realitzats pels inspectors dependents de la Direcció General d'Aviació Civil. Això vol dir que una mica més del 4% dels vols inspeccionats presenten problemes significatius de seguretat. Però només s'han supervisat 2.400 vols, del més d'un milió d'enlairaments que tenen lloc cada any als aeroports espanyols.
La dada va ser proporcionada ahir per la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, durant la seva compareixença al Congrés dels Diputats per explicar la gestió del seu departament en la crisi d'Air Madrid i, en general, per garantir la seguretat de les aerolínies. "Ara les nostres companyies i els nostres avions són més segurs i els exigim més seguretat als avions estrangers", va dir la ministra, que va comparar la seva actuació amb la del PP.
En concret, en relació amb Air Madrid, s'han immobilitzat set vols en els dos mesos i mig últims. Sis vols més van ser bloquejats durant unes hores, fins a la resolució dels problemes detectats. La ministra Álvarez va defensar que, en el període transcorregut des que es va iniciar el procediment de suspensió d'Air Madrid (el 22 de setembre) fins a la definitiva retirada de la llicència de vol (el 15 de desembre), no hi va haver mai problemes de seguretat en els vols, ja que sis inspectors revisaven diàriament les aeronaus de la companyia abans que iniciessin les seves operacions. "Senyories, m'agradaria saber què hauria passat amb aquesta companyia si no hagués estat amb aquesta política de seguretat tan estricta", va dir.
Álvarez va afegir que es tindrà "tolerància zero" cap a les companyies aèries que incompleixin la normativa de seguretat.

CRÍTIQUES

La ministra va defensar la gestió de Foment en la crisi d'Air Madrid, va dir que "no es va perdre ni un moment" i que sempre es va buscar fer compatible "la seguretat" dels vols amb el dret de la companyia a "reconduir" la seva actuació. Tots els grups de l'oposició van retreure a la ministra no haver actuat abans contra Air Madrid. Segons el PP "hi havia centenars de motius per haver-ho fet abans". Però, segons la ministra, la intervenció es va produir "en el moment en què els inspectors van dir que la situació era insostenible".
Álvarez va criticar l'actitud "irresponsable" d'Air Madrid i del seu president, a qui va acusar d'haver-se "desentès" dels passatgers. El ministeri es va encarregar dels desplaçaments de 5.772 passatgers, va muntar un centre d'atenció (que ha rebut 60.537 trucades) i va reservar 761 habitacions en hotels. El cost de l'operatiu ha estat d'un total de 6,5 milions d'euros que el ministeri reclama a Air Madrid i, a més a més, es poden imposar sancions de quantitats de fins a 4,5 milions per incompliment de les obligacions amb els passatgers.
Però hi ha milers d'afectats per la crisi i per això el PP va acusar la ministra d'haver pres decisions "amb menyspreu" als usuaris i va demanar la seva dimissió.



Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”