FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
De l'AVUI:
-------------------------------
2,69 milions de viatgers al Prat
L'aeroport de Barcelona va ser utilitzat al juliol per 2,69 milions de persones, cosa que suposa un augment del 12,7% respecte al mateix mes del 2004. Segons AENA, la ruta Barcelona-Madrid va superar els 367.000 viatgers i els moviments d'aeronaus han sobrepassat els 28.000. També ha crescut l'activitat a l'aeroport Girona-Costa Brava, que el mes passat va rebre gairebé 400.000 viatgers, un 12,4% més que al començament d'estiu del 2004. En el cas de l'aeroport de Tarragona, per primer cop ha superat els 200.000 passatgers.
-------------------------------
2,69 milions de viatgers al Prat
L'aeroport de Barcelona va ser utilitzat al juliol per 2,69 milions de persones, cosa que suposa un augment del 12,7% respecte al mateix mes del 2004. Segons AENA, la ruta Barcelona-Madrid va superar els 367.000 viatgers i els moviments d'aeronaus han sobrepassat els 28.000. També ha crescut l'activitat a l'aeroport Girona-Costa Brava, que el mes passat va rebre gairebé 400.000 viatgers, un 12,4% més que al començament d'estiu del 2004. En el cas de l'aeroport de Tarragona, per primer cop ha superat els 200.000 passatgers.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Punt:
-----------------------------
L'aeroport del Prat bat el seu rècord, amb més de 2,8 milions de passatgers a l'agost
EL PUNT. Barcelona
L'aeroport del Prat va batre l''agost passat el seu rècord de passatgers en un mateix mes, amb un total de 2.803.219 usuaris, segons va informar ahir Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena) en un comunicat. Aquesta xifra significa un increment d'un 11,1% respecte a l'agost de l'any passat. L'acumulat de l'any confirma la tendència a l'alça. En els primers vuit mesos del 2005, la xifra total de viatgers ha estat de 18.182.319, un 10,3% més que en el mateix perÃode del 2004. Pel que fa al nombre d'operacions, durant l'agost hi va haver 27.158 aterratges i enlairaments d'avions, un 4,3% més que l'agost del 2004. Des de començament d'any, es compten 204.891 operacions, un 5,3% més que l'any passat. En l'à mbit del transport aeri de mercaderies, durant l'agost es van manipular 6.398.580 quilos, un 2,1% més que el mateix mes del 2004. També aquÃ, la xifra acumulada des de començaments d'any confirma la tendència alcista: és de 59.549.637 quilos, 9,9 punts percentuals més que entre gener i agost de l'any anterior.
-----------------------------
L'aeroport del Prat bat el seu rècord, amb més de 2,8 milions de passatgers a l'agost
EL PUNT. Barcelona
L'aeroport del Prat va batre l''agost passat el seu rècord de passatgers en un mateix mes, amb un total de 2.803.219 usuaris, segons va informar ahir Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena) en un comunicat. Aquesta xifra significa un increment d'un 11,1% respecte a l'agost de l'any passat. L'acumulat de l'any confirma la tendència a l'alça. En els primers vuit mesos del 2005, la xifra total de viatgers ha estat de 18.182.319, un 10,3% més que en el mateix perÃode del 2004. Pel que fa al nombre d'operacions, durant l'agost hi va haver 27.158 aterratges i enlairaments d'avions, un 4,3% més que l'agost del 2004. Des de començament d'any, es compten 204.891 operacions, un 5,3% més que l'any passat. En l'à mbit del transport aeri de mercaderies, durant l'agost es van manipular 6.398.580 quilos, un 2,1% més que el mateix mes del 2004. També aquÃ, la xifra acumulada des de començaments d'any confirma la tendència alcista: és de 59.549.637 quilos, 9,9 punts percentuals més que entre gener i agost de l'any anterior.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Santfeliuenc
- N10

- Entrades: 3520
- Membre des de: 24 abr. 2005, 23:41
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Seguimos sin metro...
Hola,
Interesante...
¿Y quién mete toda esa cantidad de usuarios y trabajadores del recinto aeroportuario en la ciudad? porque os recuerdo a todos que por si no lo sabÃais seguimos sin servicios ferroviarios acordes al aeropuerto que se pretende vender que tenemos por ahà fuera.
Las cercanÃas nos tienen un lamentable tren simple de 3 vagoncillos cada 30 minutos, que hasta el trenecillo ese pedorro de Port Aventura lleva más gente y pasa más a menudo.
El metro simplemente no llega.
El taxi es abusivo en la tarifa y se come el atasco de entrada por la Gran VÃa o por la ronda.
El BUS parece que por el mero hecho de llegar al aeropuerto es como "de élite" y para pijos, pero sus frecuencias siguen siendo lamentables también. Por lo menos se supone que con una simple T-10 se puede ir en lo que sea, ahora, como lleves varias maletas lo llevas claro.
Y asà sucesivamente...
Saludos,
Sergio
Interesante...
¿Y quién mete toda esa cantidad de usuarios y trabajadores del recinto aeroportuario en la ciudad? porque os recuerdo a todos que por si no lo sabÃais seguimos sin servicios ferroviarios acordes al aeropuerto que se pretende vender que tenemos por ahà fuera.
Las cercanÃas nos tienen un lamentable tren simple de 3 vagoncillos cada 30 minutos, que hasta el trenecillo ese pedorro de Port Aventura lleva más gente y pasa más a menudo.
El metro simplemente no llega.
El taxi es abusivo en la tarifa y se come el atasco de entrada por la Gran VÃa o por la ronda.
El BUS parece que por el mero hecho de llegar al aeropuerto es como "de élite" y para pijos, pero sus frecuencias siguen siendo lamentables también. Por lo menos se supone que con una simple T-10 se puede ir en lo que sea, ahora, como lleves varias maletas lo llevas claro.
Y asà sucesivamente...
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frÃo. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Passatgers als aeroports catalans
De l'AVUI
------------
Josep Ferrer
L'aeroport de Barcelona podria tancar el 2005 amb el rècord històric d'haver transportat més de 26 milions de passatgers en un any, si es manté l'actual progressió de creixement. En el mes de setembre van passar per les instal·lacions del Prat de Llobregat 2.523.641 viatgers, un 10,6% més que el mateix mes d'ara fa un any. En l'acumulat del 2005 ja s'han transportat 20.705.906 viatgers, un 10,3% més que els 18.769.363 viatgers que havien passat en el mateix perÃode del 2004.
També augmenta el transport de mercaderies aèries, amb gairebé 8 milions de quilos i un creixement que se situa en el 2,2%.
D'altra banda, per l'aeroport de Girona-Costa Brava van passar-hi 342.714 persones durant el setembre, un 10,6% més que al 2004. Per la seva part, el de Reus va sumar 187.251 viatgers, amb un augment del 15,4%.
Air Berlin deixa d'operar a l'aeroport de Reus
No es compleix ni un any des que Air Berlin va començar a operar a l'aeroport de Reus quan la companyia de vols barats ha anunciat que abandona. La marxa d'Air Berlin, que ha argumentat motius de rendibilitat, suposa un pas enrere per a una infraestructura que fa una aposta clara per la diversificació de companyies i que l'any 2004 ja va patir la fugida de Hapag Lloyd Express.
Air Berlin continuarà connectant Reus amb Palma fins a final de mes i després deixarà la terminal del Camp. Segons fonts de la companyia, no s'han complert les expectatives de negoci, fixades en 60.000 passatgers el primer any d'operació. La companyia creu que Reus no ha aconseguit trencar l'estacionalitat com a destinació, i per això no descarta tornar-hi a operar durant els mesos d'estiu.
L'anunci d'Air Berlin coincideix amb les reivindicacions del sector turÃstic de la Costa Daurada, que reclama a les autoritats del Camp la captació de noves connexions a l'aeroport i sobretot que serveixin per portar nous clients des d'Ità lia o França. El cert és que, tot i el revés d'Air Berlin, l'aeroport de Reus continua creixent, i aquest mes ja s'han superat els 1,1 milions de passatgers que van trepitjar la terminal reusenca l'any passat.
------------
Josep Ferrer
L'aeroport de Barcelona podria tancar el 2005 amb el rècord històric d'haver transportat més de 26 milions de passatgers en un any, si es manté l'actual progressió de creixement. En el mes de setembre van passar per les instal·lacions del Prat de Llobregat 2.523.641 viatgers, un 10,6% més que el mateix mes d'ara fa un any. En l'acumulat del 2005 ja s'han transportat 20.705.906 viatgers, un 10,3% més que els 18.769.363 viatgers que havien passat en el mateix perÃode del 2004.
També augmenta el transport de mercaderies aèries, amb gairebé 8 milions de quilos i un creixement que se situa en el 2,2%.
D'altra banda, per l'aeroport de Girona-Costa Brava van passar-hi 342.714 persones durant el setembre, un 10,6% més que al 2004. Per la seva part, el de Reus va sumar 187.251 viatgers, amb un augment del 15,4%.
Air Berlin deixa d'operar a l'aeroport de Reus
No es compleix ni un any des que Air Berlin va començar a operar a l'aeroport de Reus quan la companyia de vols barats ha anunciat que abandona. La marxa d'Air Berlin, que ha argumentat motius de rendibilitat, suposa un pas enrere per a una infraestructura que fa una aposta clara per la diversificació de companyies i que l'any 2004 ja va patir la fugida de Hapag Lloyd Express.
Air Berlin continuarà connectant Reus amb Palma fins a final de mes i després deixarà la terminal del Camp. Segons fonts de la companyia, no s'han complert les expectatives de negoci, fixades en 60.000 passatgers el primer any d'operació. La companyia creu que Reus no ha aconseguit trencar l'estacionalitat com a destinació, i per això no descarta tornar-hi a operar durant els mesos d'estiu.
L'anunci d'Air Berlin coincideix amb les reivindicacions del sector turÃstic de la Costa Daurada, que reclama a les autoritats del Camp la captació de noves connexions a l'aeroport i sobretot que serveixin per portar nous clients des d'Ità lia o França. El cert és que, tot i el revés d'Air Berlin, l'aeroport de Reus continua creixent, i aquest mes ja s'han superat els 1,1 milions de passatgers que van trepitjar la terminal reusenca l'any passat.
- Santfeliuenc
- N10

- Entrades: 3520
- Membre des de: 24 abr. 2005, 23:41
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Y sin nada que lo sirva...
Hola,
Unos 26 millones de viajeros al año, muchÃsimos más que se pretenden y que se quieren conseguir con la tercera pista y la nueva terminal...pero sin metro ni cercanÃas decentes que sirvan al aeródromo.
Sssssstupendo !
Saludos,
Sergio
Unos 26 millones de viajeros al año, muchÃsimos más que se pretenden y que se quieren conseguir con la tercera pista y la nueva terminal...pero sin metro ni cercanÃas decentes que sirvan al aeródromo.
Sssssstupendo !
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frÃo. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
26 milions de passatgers l'any (suposo que comptant arribades i sortides) a repartir entre 34 trens per dia i sentit surt a 1047,5 passatgers per tren. En cas contrari, parlem d'un tren per a cada 2095 viatgers. Quina és la capacitat d'una 447?
Això suposant, evidentment, una distribució homogènia dels viatgers entre tots els trens de tots els dies. Si comencem a pensar en perÃodes punta, podem arribar a xifres de 2500 (5000) viatgers per tren.
Fantà stic per l'Aero-A-Bús!
Això suposant, evidentment, una distribució homogènia dels viatgers entre tots els trens de tots els dies. Si comencem a pensar en perÃodes punta, podem arribar a xifres de 2500 (5000) viatgers per tren.
Fantà stic per l'Aero-A-Bús!
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Ui entfe001, em sembla que et quedes curt... suposo que aquestes dades no compten la quantitat de gent que va a rebre o a acomiadar familiars (que de vegades són molts més que els que viatgen) o la gran quantitat de gent que treballa a l'aeroport 
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Has llegit la primera linia de la noticia?entfe001 ha escrit:26 milions de passatgers l'any (suposo que comptant arribades i sortides) a repartir entre 34 trens per dia i sentit surt a 1047,5 passatgers per tren. En cas contrari, parlem d'un tren per a cada 2095 viatgers. Quina és la capacitat d'una 447?
Això suposant, evidentment, una distribució homogènia dels viatgers entre tots els trens de tots els dies. Si comencem a pensar en perÃodes punta, podem arribar a xifres de 2500 (5000) viatgers per tren.
Fantà stic per l'Aero-A-Bús!
wefer ha escrit:Ui entfe001, em sembla que et quedes curt... suposo que aquestes dades no compten la quantitat de gent que va a rebre o a acomiadar familiars (que de vegades són molts més que els que viatgen) o la gran quantitat de gent que treballa a l'aeroport
L'aeroport de Barcelona podria tancar el 2005 amb el rècord històric d'haver transportat més de 26 milions de passatgers a l'any ........
"podria tancar"
Ja comteu amb les inclemències del temps?
Calorades, boira, .... en fà el canbi climátic, ... inclós.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Periódico de Catalunya:
----------------------------------
L'aeroport de BCN supera els 25 milions de passatgers des de començament d'any
Barcelona. -- L'aeroport de Barcelona ha registrat 25.210.474 passatgers fins al mes de novembre, cosa que suposa un increment del 10,4% respecte al mateix perÃode de l'any passat, segons han informat avui fonts d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena).
Al mes de novembre un total de 2.068.085 passatgers van utilitzar les instal·lacions de l'aeroport de Barcelona, fet que significa un creixement de l'11,2% respecte al mateix mes de l'any passat. En concret, la ruta Barcelona-Madrid va comptabilitzar un total de 423.074 viatgers i va experimentar un increment d'un 6,9% en relació amb el novembre del 2004.
Pel que fa a les operacions d'aeronaus, es van comptabilitzar al novembre 25.592 maniobres d'enlairament i aterratge, que suposen un increment del 8,1% en comparació amb el mateix mes de l'any passat. En els onze primers mesos del 2005, el nombre d'operacions efectuades ha arribat a les 283.575, un 5,5% més que en el mateix perÃode del 2004.
Girona i Reus
Per una altra part, l'aeroport de Girona-Costa Brava ha registrat 3.304.966 passatgers des del mes de gener al novembre d'aquest any, que suposen un creixement del 19,7% respecte a l'any anterior. Durant el mes de novembre, un total de 242.231 viatgers van utilitzar les instal·lacions, un 14% més que el 2004.
L'aeroport de Reus també ha superat el seu rècord a l'haver registrat 1.337.354 passatgers, cosa que suposa un increment del 20,6% respecte al 2004. Durant el mes de novembre un total de 43.026 viatgers van utilitzar l'aeroport, un 44,5% més que el mateix mes del 2004.
----------------------------------
L'aeroport de BCN supera els 25 milions de passatgers des de començament d'any
Barcelona. -- L'aeroport de Barcelona ha registrat 25.210.474 passatgers fins al mes de novembre, cosa que suposa un increment del 10,4% respecte al mateix perÃode de l'any passat, segons han informat avui fonts d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena).
Al mes de novembre un total de 2.068.085 passatgers van utilitzar les instal·lacions de l'aeroport de Barcelona, fet que significa un creixement de l'11,2% respecte al mateix mes de l'any passat. En concret, la ruta Barcelona-Madrid va comptabilitzar un total de 423.074 viatgers i va experimentar un increment d'un 6,9% en relació amb el novembre del 2004.
Pel que fa a les operacions d'aeronaus, es van comptabilitzar al novembre 25.592 maniobres d'enlairament i aterratge, que suposen un increment del 8,1% en comparació amb el mateix mes de l'any passat. En els onze primers mesos del 2005, el nombre d'operacions efectuades ha arribat a les 283.575, un 5,5% més que en el mateix perÃode del 2004.
Girona i Reus
Per una altra part, l'aeroport de Girona-Costa Brava ha registrat 3.304.966 passatgers des del mes de gener al novembre d'aquest any, que suposen un creixement del 19,7% respecte a l'any anterior. Durant el mes de novembre, un total de 242.231 viatgers van utilitzar les instal·lacions, un 14% més que el 2004.
L'aeroport de Reus també ha superat el seu rècord a l'haver registrat 1.337.354 passatgers, cosa que suposa un increment del 20,6% respecte al 2004. Durant el mes de novembre un total de 43.026 viatgers van utilitzar l'aeroport, un 44,5% més que el mateix mes del 2004.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
BCN supera los 30.000.000 de pasageros en 2006
27.836.454 son los pasajeros que han pasado por BCN hasta noviembre, con lo cual la cifra de diciembre que sera superior a los 2.500.000 de pasajeros consolidan en BCN un incremento muy superior a la media europea.
Me pregunto, ¿donde estarÃamos ya situados si además ya atuviésemos la nueva terminal operativa y un transporte publico normalito para lo que es hoy BCN airport?.
Saludos,
Pedro
Me pregunto, ¿donde estarÃamos ya situados si además ya atuviésemos la nueva terminal operativa y un transporte publico normalito para lo que es hoy BCN airport?.
Saludos,
Pedro
- Àlex Gavà Mar
- N2

- Entrades: 19
- Membre des de: 06 juny 2006, 10:37
El següent quadre està extret del Pla Director de l'aeroport del Prat (1998):

Observeu quin any s'arribava als 30 milions de passatgers ... 2015 !!!
Després de la Declaració d'impacte ambiental (2001), van refer aquest previisó:

Observeu quan any s'arribava als 30 milions de passatgers ... 2010 !!!
I quan s'hi ha arribat? El 2006.


Observeu quin any s'arribava als 30 milions de passatgers ... 2015 !!!
Després de la Declaració d'impacte ambiental (2001), van refer aquest previisó:

Observeu quan any s'arribava als 30 milions de passatgers ... 2010 !!!
I quan s'hi ha arribat? El 2006.
Además...
Y la pésima gestión realizada por parte del modelo centralista español que otros estados como el francés ya hace tiempo que han superado, dejando los aeropuertos en manos de gobiernos regionales y municipales...A-380 ha escrit:Y no hemos llegado un poquito mas lejos por las huelgas de Iberia y por lo despropositos de Iberia Halding.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
http://www.avui.cat/
-------------------------------------
El Prat supera els 30 milions de viatgers
Josep Ferrer
L'aeroport de Barcelona va transportar l'any 2006 30.008.152 persones, cosa que representa un increment del 10,5% respecte als 27,1 milions d'usuaris del 2005. També ha crescut la ruta Barcelona-Madrid, amb 4.671.294 passatgers, un 3,2% més que l'any anterior.
El 2006 es van superar dos rècords històrics més. El 18 de maig, amb motiu de la final de la Lliga de Campions, es van fer 1.065 moviments d'avions en un dia, i a l'agost es van superar els tres milions de passatgers transportats en un mes.
Pel que fa a la cà rrega aèria, es van transportar 93.397.869 quilos, un 3,3% més que el 2005.
-------------------------------------
El Prat supera els 30 milions de viatgers
Josep Ferrer
L'aeroport de Barcelona va transportar l'any 2006 30.008.152 persones, cosa que representa un increment del 10,5% respecte als 27,1 milions d'usuaris del 2005. També ha crescut la ruta Barcelona-Madrid, amb 4.671.294 passatgers, un 3,2% més que l'any anterior.
El 2006 es van superar dos rècords històrics més. El 18 de maig, amb motiu de la final de la Lliga de Campions, es van fer 1.065 moviments d'avions en un dia, i a l'agost es van superar els tres milions de passatgers transportats en un mes.
Pel que fa a la cà rrega aèria, es van transportar 93.397.869 quilos, un 3,3% més que el 2005.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Ara ho entenc...
Ara entenc que qui controla el cotarro aeroportuari del Prat no se'n vulgui desfer... 
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
El Prat perd 220.000 passatgers en un mes
NotÃcia de l'Avui:
La crisi s’uneix a la baixada del Pont Aeri i el Prat perd un 7% de passatgers durant el juny
Només en l’últim mes l’aeroport de Barcelona ha perdut 220.000 viatgers
Josep Ferrer
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 16.07.2008 - 23:31 hs
La crisi econòmica ha afectat de ple l’aeroport de Barcelona. En el mes de juny hi van passar un 7,3% menys passatgers que en el mateix mes de l’any passar. Un dels motius d’aquesta davallada, però no l’únic, és el traspàs de viatgers de l’avió al TGV en la ruta Barcelona-Madrid. Només durant el juny s’han perdut 219.947 viatgers, dels quals 120.583 són de la ruta Barcelona-Madrid. La resta, 99.364, són persones que han deixat de viatjar a diferents destins.
En el primer semestre de 2008, les xifres també són negatives, ja que el descens d’usuaris és del 2,1%, amb 15,1 milions de persones transportades. A la banda contrà ria se situa l’aeroport de Madrid-Barajas, que ha mogut en el mateix perÃode 25,7 milions d’usuaris, amb un augment del 4,9% en relació amb el primer semestre del 2007. En aquest sentit, la capital espanyola no està notant tant la crisi econòmica ni l’efecte TGV –el Pont Aeri és una part més petita dels vols– com l’aeroport català .
El descens de passatgers es va començar a fer evident al mes d’abril, just un mes i mig després de l’arribada del TGV. Des de llavors l’aeroport no ha parat de perdre usuaris. Els gestors de l’aeroport barcelonà es consolen afirmant que el trà nsit intercontinental i cap a països que no pertanyen a la Unió Europea no para de créixer. És clar que el percentatge que representen aquests vols és mÃnim.
En canvi, l’aeroport de Girona no està notat la crisi ja que en el primer semestre del 2008 ha transportat 2.661.883 persones, un 25,5% més que el 2007. El de Reus ha perdut un 5,7% d’usuaris.
La crisi s’uneix a la baixada del Pont Aeri i el Prat perd un 7% de passatgers durant el juny
Només en l’últim mes l’aeroport de Barcelona ha perdut 220.000 viatgers
Josep Ferrer
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 16.07.2008 - 23:31 hs
La crisi econòmica ha afectat de ple l’aeroport de Barcelona. En el mes de juny hi van passar un 7,3% menys passatgers que en el mateix mes de l’any passar. Un dels motius d’aquesta davallada, però no l’únic, és el traspàs de viatgers de l’avió al TGV en la ruta Barcelona-Madrid. Només durant el juny s’han perdut 219.947 viatgers, dels quals 120.583 són de la ruta Barcelona-Madrid. La resta, 99.364, són persones que han deixat de viatjar a diferents destins.
En el primer semestre de 2008, les xifres també són negatives, ja que el descens d’usuaris és del 2,1%, amb 15,1 milions de persones transportades. A la banda contrà ria se situa l’aeroport de Madrid-Barajas, que ha mogut en el mateix perÃode 25,7 milions d’usuaris, amb un augment del 4,9% en relació amb el primer semestre del 2007. En aquest sentit, la capital espanyola no està notant tant la crisi econòmica ni l’efecte TGV –el Pont Aeri és una part més petita dels vols– com l’aeroport català .
El descens de passatgers es va començar a fer evident al mes d’abril, just un mes i mig després de l’arribada del TGV. Des de llavors l’aeroport no ha parat de perdre usuaris. Els gestors de l’aeroport barcelonà es consolen afirmant que el trà nsit intercontinental i cap a països que no pertanyen a la Unió Europea no para de créixer. És clar que el percentatge que representen aquests vols és mÃnim.
En canvi, l’aeroport de Girona no està notat la crisi ja que en el primer semestre del 2008 ha transportat 2.661.883 persones, un 25,5% més que el 2007. El de Reus ha perdut un 5,7% d’usuaris.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
Re: FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
De L.V. d'avui:
Las instalaciones de El Prat vivirán una operación salida de agosto con menos vuelos y pasajeros que en los años precedentes
El Prat nota la crisis
RAÚL MONTILLA - El Prat
MENOS VIAJEROS Por El Prat pasarán en cinco dÃas cien mil personas menos que hace un año
TENDENCIA PRONUNCIADA En junio el aeropuerto tuvo un 7,3% menos de usuarios que el 2007
La crisis es patente en el aeropuerto de Barcelona. Y es que, a partir de hoy, vivirá una operación salida de agosto como las de antaño, en las que en ningún dÃa se llegarán a superar las 1.000 operaciones diarias. Una cifra mágica que se habÃa dado en años anteriores pero que no se repetirá. Hoy, el dÃa de más movimientos, están previstos 925 aterrizajes y despegues, un número de operaciones que otros años habrÃa sido el de los dÃas de menor intensidad veraniega.
La operación salida de julio ya evidenció el retroceso de operaciones. Tan sólo un dÃa se programaron más de un millar de aterrizajes, una cifra que en el 2007 se superó en repetidas ocasiones. Según Aena, en los cinco dÃas de la operación salida - desde hoy hasta el martes- pasarán por las instalaciones de El Prat unos 590.000 pasajeros. El año pasado fueron más de 700.000.
Este descenso de actividad en El Prat ya no sorprende. Sucedió lo mismo a comienzos de julio y, antes, en los principales puentes de los últimos tiempos. En junio pasaron por el aeropuerto de Barcelona 2,8 millones de usuarios, un 7,3% menos que en el mismo mes del 2007.
Pero el descenso de pasajeros tendrá algo positivo. Transitar por el aeropuerto será más cómodo, sobre todo teniendo en cuenta que, por segundo año, estará en servicio la ampliación del edificio intermodal entre las terminales A y B, asà como el nuevo espacio incorporado recientemente a la terminal C. Nuevos metros cuadrados que otros años, debido al fuerte crecimiento, se hacÃan necesarios y que ahora permitirán reducir todavÃa más las aglomeraciones. Las colas se esperan sobre todo delante de las compañÃas de bajo coste, con gran presencia en El Prat, y que son las que siguen contando con el cliente más fiel. Y más teniendo en cuenta la situación de crisis.
Si Renfe no falla - el verano pasado la operación salida comenzó con la suspensión de la lÃnea C-10, la del aeropuerto-, este año los únicos problemas se podrán dar en el interior de los aviones, siempre que el pasajero quiera tomar algo. La causa será la huelga de dos dÃas que ayer por la noche tenÃa previsto comenzar la empresa Gate Gourmet Spain para pedir mejoras salariales. Un paro que puede provocar problemas de abastecimiento a compañÃas como Iberia, British Airways, AerolÃneas Argentinas, Clickair y Delta Airlines.
Según fuentes de Aena, la mayorÃa de los chárter programados para los próximos dÃas tendrán como destino Baleares y Canarias, asà como diferentes destinos en Egipto o ciudades como Atenas, Tel Aviv y Amsterdam. Este año destaca también una nueva ciudad que se suma a la lista de los favoritos: Copenhague, que ha ganado posiciones frente a otros destinos como Monastir, Punta Cana, Cancún o Estambul.
Las instalaciones de El Prat vivirán una operación salida de agosto con menos vuelos y pasajeros que en los años precedentes
El Prat nota la crisis
RAÚL MONTILLA - El Prat
MENOS VIAJEROS Por El Prat pasarán en cinco dÃas cien mil personas menos que hace un año
TENDENCIA PRONUNCIADA En junio el aeropuerto tuvo un 7,3% menos de usuarios que el 2007
La crisis es patente en el aeropuerto de Barcelona. Y es que, a partir de hoy, vivirá una operación salida de agosto como las de antaño, en las que en ningún dÃa se llegarán a superar las 1.000 operaciones diarias. Una cifra mágica que se habÃa dado en años anteriores pero que no se repetirá. Hoy, el dÃa de más movimientos, están previstos 925 aterrizajes y despegues, un número de operaciones que otros años habrÃa sido el de los dÃas de menor intensidad veraniega.
La operación salida de julio ya evidenció el retroceso de operaciones. Tan sólo un dÃa se programaron más de un millar de aterrizajes, una cifra que en el 2007 se superó en repetidas ocasiones. Según Aena, en los cinco dÃas de la operación salida - desde hoy hasta el martes- pasarán por las instalaciones de El Prat unos 590.000 pasajeros. El año pasado fueron más de 700.000.
Este descenso de actividad en El Prat ya no sorprende. Sucedió lo mismo a comienzos de julio y, antes, en los principales puentes de los últimos tiempos. En junio pasaron por el aeropuerto de Barcelona 2,8 millones de usuarios, un 7,3% menos que en el mismo mes del 2007.
Pero el descenso de pasajeros tendrá algo positivo. Transitar por el aeropuerto será más cómodo, sobre todo teniendo en cuenta que, por segundo año, estará en servicio la ampliación del edificio intermodal entre las terminales A y B, asà como el nuevo espacio incorporado recientemente a la terminal C. Nuevos metros cuadrados que otros años, debido al fuerte crecimiento, se hacÃan necesarios y que ahora permitirán reducir todavÃa más las aglomeraciones. Las colas se esperan sobre todo delante de las compañÃas de bajo coste, con gran presencia en El Prat, y que son las que siguen contando con el cliente más fiel. Y más teniendo en cuenta la situación de crisis.
Si Renfe no falla - el verano pasado la operación salida comenzó con la suspensión de la lÃnea C-10, la del aeropuerto-, este año los únicos problemas se podrán dar en el interior de los aviones, siempre que el pasajero quiera tomar algo. La causa será la huelga de dos dÃas que ayer por la noche tenÃa previsto comenzar la empresa Gate Gourmet Spain para pedir mejoras salariales. Un paro que puede provocar problemas de abastecimiento a compañÃas como Iberia, British Airways, AerolÃneas Argentinas, Clickair y Delta Airlines.
Según fuentes de Aena, la mayorÃa de los chárter programados para los próximos dÃas tendrán como destino Baleares y Canarias, asà como diferentes destinos en Egipto o ciudades como Atenas, Tel Aviv y Amsterdam. Este año destaca también una nueva ciudad que se suma a la lista de los favoritos: Copenhague, que ha ganado posiciones frente a otros destinos como Monastir, Punta Cana, Cancún o Estambul.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
Evolució interanual al febrer
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... uanya.html
Els aeroports del Prat i de Girona perden passatgers i el de Reus en guanya
L'equipament barcelonà va tenir al febrer un 21,5% de viatgers que el mateix mes de 2008
EUROPA PRESS
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 12.03.2009 - 19:21 hs
L'aeroport del Prat de Barcelona va registrar 1.765.549 passatgers al febrer, una xifra que suposa un descens del 21,5% pel que fa al mateix perÃode del 2008, pel qual van passar per les instal·lacions 2.145.142 viatgers. La ruta Barcelona-Madrid va tenir una caiguda del 39,87% en el mateix perÃode, amb 250.928 passatgers.
Pel que fa a les operacions, la caiguda va ser del 19,7% el mes passat, quan l'aeròdrom de la capital catalana va registrar 20.984 moviments d'aeronaus, segons ha informat AENA en un comunicat.
Les mercaderies manipulades al Prat al febrer van ser només als 5.686.085 quilos, un 31,1% menys que al mateix mes de l'any passat.
L'aeroport de Girona va experimentar un descens del 18,3% en el nombre de passatgers al febrer, amb 306.000 persones. Les operacions a les instal·lacions gironines van ser 3.176, un 17,6% menys. El volum de mercaderies transportades va caure un 90,2%, i nomé se'n van manipular 980 quilos.
En canvi, l'aeroport de Reus va crèixer un 107,6% en número de passatgers al febrer, ja que van passar 53.470 viatgers per les instal·lacions del Baix Camp. El nombre d'operacions va augmentar un 50,1%, i se'n van arribar a fer 1.954.
Els aeroports del Prat i de Girona perden passatgers i el de Reus en guanya
L'equipament barcelonà va tenir al febrer un 21,5% de viatgers que el mateix mes de 2008
EUROPA PRESS
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 12.03.2009 - 19:21 hs
L'aeroport del Prat de Barcelona va registrar 1.765.549 passatgers al febrer, una xifra que suposa un descens del 21,5% pel que fa al mateix perÃode del 2008, pel qual van passar per les instal·lacions 2.145.142 viatgers. La ruta Barcelona-Madrid va tenir una caiguda del 39,87% en el mateix perÃode, amb 250.928 passatgers.
Pel que fa a les operacions, la caiguda va ser del 19,7% el mes passat, quan l'aeròdrom de la capital catalana va registrar 20.984 moviments d'aeronaus, segons ha informat AENA en un comunicat.
Les mercaderies manipulades al Prat al febrer van ser només als 5.686.085 quilos, un 31,1% menys que al mateix mes de l'any passat.
L'aeroport de Girona va experimentar un descens del 18,3% en el nombre de passatgers al febrer, amb 306.000 persones. Les operacions a les instal·lacions gironines van ser 3.176, un 17,6% menys. El volum de mercaderies transportades va caure un 90,2%, i nomé se'n van manipular 980 quilos.
En canvi, l'aeroport de Reus va crèixer un 107,6% en número de passatgers al febrer, ja que van passar 53.470 viatgers per les instal·lacions del Baix Camp. El nombre d'operacions va augmentar un 50,1%, i se'n van arribar a fer 1.954.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.


