Me'n vaig a París

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Bauvilla
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Calafell
Contacta:

Entrada Autor: Bauvilla » Dilluns 30/04/2007 3:43

Afortunaaaaats :-)

Quina enveja que em foteuuuuu :D

Només ara he vist el fil, la propera vegada aviseu :)

Per cert, i especialment per la companya, llàstima que tanquessin el museu de St. Mandé.

Alguns espavilats que corren per Tranvia, ja els portaria a Paris...

Una coseta més, la propera vegada que torneu hi ha un petit circuit interessant: Paris Austerlitz - Brétigny - Vendôme - Tours -Vierzon - Les Aubrais Orléans . Paris.

La primera part és via única diesel entre Dourdan i Tours. Entre Tours i Vierzon s'està electrificant en alterna i a Orléans hi ha el tranvia.

Si hi vaig ja us ho diré.

A +


Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 30/04/2007 14:01

Osti, sona interessant aquest tour, però té un inconvenient...val calers xD El nostre viatge va consistir en fer el màxim nombre de voltes pel menor preu possible. De totes formes, és una bona volta, tot i que es baixa molt (arribar fins a Vierzon és necessari?)


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Bauvilla
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Calafell
Contacta:

Entrada Autor: Bauvilla » Dilluns 30/04/2007 16:39

Home, tot i que Tours está més o menys igual de lluny que Vierzon de Paris tens l'alternativa 2, agafar un TER o un Aqualys Tours - Orleans i sinó un TGV St Pierre des Corps - Paris.

Fa 17 anys treballava a Orleans (de fet Fleury les Aubrais, ben a la vora de la magnífica estació ) i em vaig patejar totes les linees de per allà.

Un altre tour és agafar Paris - Tours, Tours - Le Mans i Le Mans - Paris.

Tours - Le Mans és via doble no electrificada.

I sinò la gran volta Paris Gare de Lyon - Nevers, Nevers - Saincaize - Bourges - Vierzon i Vierzon - Paris Austerlitz.


Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 30/04/2007 17:23

:D :D :D Sort que he dit que gastar massa calers era un problema, que si no...:D En serio, quan treballi (si algun dia ho faig :D) aniré molt de passeig, si puc...però ara per ara, com que no m'ho puc permetre. No sé quan tornaré a Paris ni a França, pel fet que costa molt trobar bones promos...Ara bé, que hi tornaré, això és quasi segur, i la meva intenció és no només anar a tal lloc, sino recórrer les línies que pugui...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 12/06/2007 23:48

Per cert... estava pensant que el documental fotogràfic encara no estava acabat. Us queden fotos encara, oi?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 15/10/2007 15:52

Refloto el fil per dir que ara sóc jo qui marxa a París :D de l'1 al 4 de novembre i com que em fa mandra llegir-m'ho tot, agrairé que algú em torni a dir els llocs d'interès ferroviario-metrers, si hi ha cap circulació especial, etc. Per cert, que hi vaig en TGV des de Perpinyà i acompanyat de la malba, de manera que no és un viatge ferroviari sinó turístic però amb algunes incursions al metro, RER, estacions, etc :)



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 15/10/2007 17:14

Cony, Bernat, encara ens hi veurem! :) Jo vaig a fer la bogeria d'anar a passar un dia sencer (el dissabte 3) anant amb l'oferta Lunéa que feien a principis de setembre, des de La Tor de Querol, i penso fer una intensa jornada ferroviària.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dilluns 15/10/2007 20:17

Trenscat ha escrit:Refloto el fil per dir que ara sóc jo qui marxa a París :D de l'1 al 4 de novembre i com que em fa mandra llegir-m'ho tot, agrairé que algú em torni a dir els llocs d'interès ferroviario-metrers, si hi ha cap circulació especial, etc. Per cert, que hi vaig en TGV des de Perpinyà i acompanyat de la malba, de manera que no és un viatge ferroviari sinó turístic però amb algunes incursions al metro, RER, estacions, etc :)
Així de primeres...

A Perpinyà, si hi vas en cotxe, recorda que mirant l'estació, a mà dreta, hi ha el pàrquing d'estada llarga de l'empresa Effia. He mirat i la pàgina de l'empresa em redirecciona a aquesta, on tens informació de preus. Si estigués complet (en el meu cas vaig agafar una de les últimes places) a la Plaça Catalunya (a l'altra banda de l'avinguda Charles de Gaulle, la que porta a l'estació) hi ha un altre aparcament. I venint de Barcelona, abans d'arribar a la Plaça Catalunya recordo haver-ne vist un altre, però no recordo on.

A París, l'estació de Lyon em va semblar una mica descuidadota. Si agafeu el metro allí intenta trobar el pannell de línies "interactiu" que t'ensenyarà el camí fins a una estació concreta amb bombetes enceses. Està una mica vell però al desembre encara funcionava.

Si us esteu un dia sencer, treieu-vos un passi turístic com ara el Paris Visite. I si aneu carregats de bosses vigileu amb els torniquets de portes dobles!

La línia 2 és una de les "clàssiques", estacions antigues, laberíntiques i amb rajola blanca i rètols enormes. L'estació de Nation em va recordar Horta (amb moltes llicències :P). Se suposa que la 1 també.

L'estació del Nord és molt gran i es poden veure en una mateixa nau TGVs, Thalys i Eurostar. Els Eurostar estan encerclats per tanques de vidre i estan més vigilats que la resta. Si no recordo malament, hi ha un pont superior (via pública) una mica més enllà de la fi de les andanes, suposo que des d'allí podries fer alguna foto bona.

Si aneu a la Torre Eiffel (suposo que sí :P) utilitzeu la línia 6. L'estació de Bir-Hakeim està a deu minuts a peu de la base de la torre i per arribar-hi (venint de Nation) el metro creua el Sena mitjançant un pont metàl·lic en corba. La tarifa per pujar al "Sommet" al desembre passat era d'11 euros. L'entrada per al "Sommet" us permet estar als tres pisos de la torre, el bitllet de "2ème stage" al primer i al segon, el del primer pis només per al primer. Al segon pis hi ha canvi d'ascensor (d'inclinat a vertical). Al voltant de la torre i a la pròpia torre hi ha paradetes per comprar torres en miniatura i altres records.

Per visitar l'Arc de Triomf no hi ha ascensor, només escales que semblaven prou estretes. Ignoro el preu.

Pel Sena circulen diverses companyies de "golondrines" :P que fan un recorregut circular pel tram parisí del riu (NO integrats, òbviament)

Si agafeu els RER, vigileu les destinacions, el sentit del tren i les parades que fa. Circulen per l'esquerra (crec recordar que el metro també).

De nit hi ha força concentració de gent "estranya" per la zona del Moulin Rouge (L2 - Blanche) i l'estació de Saint Lazare. No és que us hagi de passar res, però si hi passeu estigueu atents.

Salut!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 15/10/2007 21:21

orique ha escrit:Pel Sena circulen diverses companyies de "golondrines" :P
... anomenades "bateaux-mouche" ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 15/10/2007 22:55

L'estació de Perpinyà esta en obres pel TGV a Barcelona. El pasat juliol el parquing estaba amb les barrera obertes i sense vigilancia, vaig deixar el cotxe durant un setmana i no va passar res.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 16/10/2007 0:17

victorcasta ha escrit:Cony, Bernat, encara ens hi veurem! :) Jo vaig a fer la bogeria d'anar a passar un dia sencer (el dissabte 3) anant amb l'oferta Lunéa que feien a principis de setembre, des de La Tor de Querol, i penso fer una intensa jornada ferroviària.
Eso me suena :D A quan surt el bitllet, amb aquesta oferta? Perquè tot i que rebo els butlletins "Offres SNCF", pot ser que se m'hagi passat...

Bernat, tu a França com hi pujaràs? Ho dic perquè en sé de dos del fòrum (com a mínim) que el dia 1 de Novembre van a Toulouse amb el clàssic TER de sempre (el de les 10:43).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 16/10/2007 0:24

aarongilp ha escrit:
victorcasta ha escrit:Cony, Bernat, encara ens hi veurem! :) Jo vaig a fer la bogeria d'anar a passar un dia sencer (el dissabte 3) anant amb l'oferta Lunéa que feien a principis de setembre, des de La Tor de Querol, i penso fer una intensa jornada ferroviària.
Eso me suena :D A quan surt el bitllet, amb aquesta oferta? Perquè tot i que rebo els butlletins "Offres SNCF", pot ser que se m'hagi passat...
Era una oferta per 25 euros, en llitera o 15 euros, en butaca reclinable; que es podia sol·lictar fins l'11 de setembre per viatjar fins al 4 de novembre.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 16/10/2007 0:27

victorcasta ha escrit:
aarongilp ha escrit:
victorcasta ha escrit:Cony, Bernat, encara ens hi veurem! :) Jo vaig a fer la bogeria d'anar a passar un dia sencer (el dissabte 3) anant amb l'oferta Lunéa que feien a principis de setembre, des de La Tor de Querol, i penso fer una intensa jornada ferroviària.
Eso me suena :D A quan surt el bitllet, amb aquesta oferta? Perquè tot i que rebo els butlletins "Offres SNCF", pot ser que se m'hagi passat...
Era una oferta per 25 euros, en llitera o 15 euros, en butaca reclinable; que es podia sol·lictar fins l'11 de setembre per viatjar fins al 4 de novembre.
Merci! No recordo haver-la vist, però bé...un altre cop serà. Espero que de cares al març tornin a fer una altra oferta d'aquest tipus, potser serà quan pugi a Strasbourg...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 16/10/2007 10:14

aarongilp ha escrit:
victorcasta ha escrit:Cony, Bernat, encara ens hi veurem! :) Jo vaig a fer la bogeria d'anar a passar un dia sencer (el dissabte 3) anant amb l'oferta Lunéa que feien a principis de setembre, des de La Tor de Querol, i penso fer una intensa jornada ferroviària.
Eso me suena :D A quan surt el bitllet, amb aquesta oferta? Perquè tot i que rebo els butlletins "Offres SNCF", pot ser que se m'hagi passat...

Bernat, tu a França com hi pujaràs? Ho dic perquè en sé de dos del fòrum (com a mínim) que el dia 1 de Novembre van a Toulouse amb el clàssic TER de sempre (el de les 10:43).
Dubto que coincidim ja que no tindré més remei que pujar en cotxe a Perpinyà ja que el TGV surt a les 7:15 del matí :)



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 04/11/2007 14:13

Acabo d'arribar de París, i vaig tenir la sort de coincidir amb el TGV 4402, que va fer l'últim rècord de velocitat, al costat d'un ICE 3 alemany, a la Gare de l'Est.

Algunes fotos.

L'estació de St Lazare de la línia 14 del metro.
Imatge

El TGV POS del rècord junt amb un ICE 3.
Imatge

Un Thalys i un TGV, a la Gare du Nord.
Imatge

I el menda, amb el 4402.
Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/11/2008 8:46

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3052871

dimarts, 4 de novembre de 2008

La millor ciutat del món

PEP MONTES.
Torno de París, sortosament després d'un cap de setmana d'esbarjo, i trobo als diaris els mateixos articles i cartes al director de sempre, amb queixes sobre brutícia, embussos, turisme, accessibilitat i transport públic a Barcelona. No cometré la imprudència de comparar la capital francesa amb la nostra capitaleta, però sí que aprofitaré, un cop més, per refusar aquest pessimisme que ens caracteritza i que no ens deixa viure en pau. Els parisencs estan convençuts que viuen a la millor ciutat del món, i us asseguro que no és pas més neta que Barcelona. I, salvant les dimensions, el metro no és més accessible ni els autobusos més endreçats, i l'asfalt i les voreres no estan en millors condicions, i el turisme és tan emprenyador allí com aquí, i la qualitat mitjana dels seus restaurants no és més alta que la dels nostres i, si som capaços de superar el primer somriure de circumstàncies, els cambrers i dependents no són allí ni més simpàtics ni més amables. Us diré, a més, que la grandeur que vessa per cada façana i cada edifici de la capital francesa és incomparable, però, en termes generals i d'actualitat, hi ha més bon gust, més modernitat i bon estil a Barcelona. I ara li ha tocat el rebre a París perquè n'acabo d'arribar, però podria parlar en termes similars de moltes altres capitals europees. Sense amagar els mil i un defectes que tenim, m'agradaria, de tant en tant, llegir articles que expliquin alguna de les coses que fem bé.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dilluns 10/11/2008 7:58

metring ha escrit:Us diré, a més, que la grandeur que vessa per cada façana i cada edifici de la capital francesa és incomparable, però, en termes generals i d'actualitat, hi ha més bon gust, més modernitat i bon estil a Barcelona. I ara li ha tocat el rebre a París perquè n'acabo d'arribar, però podria parlar en termes similars de moltes altres capitals europees. Sense amagar els mil i un defectes que tenim, m'agradaria, de tant en tant, llegir articles que expliquin alguna de les coses que fem bé.
Home, podries escriure-ho tu mateix a la secció de cartes al director d'algun diari!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 10/11/2008 8:55

awe ha escrit:
metring ha escrit:Us diré, a més, que la grandeur que vessa per cada façana i cada edifici de la capital francesa és incomparable, però, en termes generals i d'actualitat, hi ha més bon gust, més modernitat i bon estil a Barcelona. I ara li ha tocat el rebre a París perquè n'acabo d'arribar, però podria parlar en termes similars de moltes altres capitals europees. Sense amagar els mil i un defectes que tenim, m'agradaria, de tant en tant, llegir articles que expliquin alguna de les coses que fem bé.
Home, podries escriure-ho tu mateix a la secció de cartes al director d'algun diari!
És que ja és una carta al director d'en PEP MONTES.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/01/2009 9:25

Pujo el tema per penjar unes fotillos del Cap d'Any :D , amb boques de metro de tot tipus, i de la 4ème Traversee de París, del dia 4, una concentració de vehicles antics, als voltants de la plaça Trocadero:


Imatge
Possiblement, l'accés de metro de París més hortera!! De l'estació Palais Royal - Musée du Louvre, a la Place Colette
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Accés de metro tancat al davant del palau de Justícia de París. Potser els delinqüents s'escapaven...
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Diumenge 26/09/2010 2:11

El pasado agosto estuve en París de vacaciones durante 6 dias, debajo de esta preciosa ciudad hay una red de metro colosal, y la verdad es que a parte de la Torre Eiffel, el Arco de triunfo, o el Louvre, también me moría de ganas de darme un buen recorrido por las 16 lineas que tiene, subir en sus trenes con neumaticos y ver las bocas y estaciones con el mismo estilo de hace 100 años. Os voy a resumir un poco mis sensaciones después de estar en todas las lineas:

-Es un placer poder ver estaciones y bocas con ese estilo de principios de siglo, la verdad es que pensando que en Barcelona podriamos tener mas de una estación con su diseño inicial y que no se ha respetado es una pena. Por contra los transbordos son todos muy al estilo Passeig de Gracia, Maragall o Plaça de Sants por poner algún ejemplo, en algunos llegué a estar andando hasta 10 minutos (Montparnasse Bienvenüe, para llegar la la linea 4). Algunas estaciones no parecen haber recibido mucho mantenimiento y están hechas polvo, encontrar escaleras mecanicas es bastante poco usual, casi todo son escaleras fijas. Acceso para pmr solamente la nueva linea 14 y en la linea 1 en estaciones de La Défense y Esplanade de La Défense solamente.

-Para frikis metreros como yo es un paraiso, lo menos recuerdo haber visto 3 estaciones fantasma, hay muchos tuneles y desvios hacia otras lineas parecidos al que hay entre Urquinaona y Passeig de Gracia en L4, ya que allí también se cedieron tramos a otras lineas de nueva construcción. Los finales de linea de más antiguedad no usan cambio de aguja, sino un tunel en forma de bucle que les hace invertir el sentido (a los mas expertos me gustaría preguntaros si os parece util ese sistema). Normalmente las estaciones son calcadas una de otra, salvo excepciones como: Louvre Rivoli, Cité, Clunny la Sorbonne, Franklin D. Roosevelt, Arts et Metiers, o Bastille. La linea 5 pasa elevada por el edificio de la estación Paris Austerlitz, y la linea 6 tiene gran parte del recorrido sobre viaducto en la calle, cosa dificil de ver aquí. El punto negro para los que nos gusta explorar lineas de metro, es que en la mayoria de estaciones las maquinas canceladoras son independientes para cada andén, con lo cual si quieres invertir la marcha te cobran otro viaje.

-Algunos trenes tienen mas de 40 años y se conservan bastante bien, pero comparados con Barcelona son muy estrechos, y el espacio esta mal distribuido dentro, los asientos tipo bis a bis hacen muy incomodo el viaje si hay mucha afluencia. Es curioso ver los trenes con neumaticos, se dice que con este tipo de ruedas se gana en aceleración y se reduce la distancia de frenado, lo cual consigue reducir frecuencias de paso. Eso sí, el desgaste de neumaticos deja un olor muy extraño en las estaciones y produce mucho calor. ¿Que opinais vosotros del metro con neumaticos?

-El grueso de la red está construido entre 1900 y 1935, desde entonces salvo alguna ampliación y la linea 14 (muy eficiente por lo que pude ver), todo esta igual. Es una red con muchas rarezas, hay un tramo en la linea 10 en la que los trenes solo hacen parada para uno de los dos sentidos, y en sentido contrario las estaciones están en otro recorrido distinto, haciendo una forma de lazo. La estación Liége de la linea 13 tiene el andén de un sentido y de otro en distintos tramos del tunel.

-El sistema de cercanías del RER es muy eficiente, pero los trenes están en un estado un poco lamentable, pintadas y rayajos en cristales. Cuando fuí hacia el aeropuerto el vagón en el que viajaba no le funcionaba la luz, ibamos a oscuras. El metro ligero Orlyval del aeropuerto de Orly es muy util, y no hubiese sido mala idea haber tenido algo parecido en el aeropuerto del Prat años atrás.

Y bueno, de momento eso es todo lo que en resumén puedo contaros de mi turismo metrero en París. Si sentis mas curiosidad preguntadme lo que sea, y si quereis os pongo las fotos que hice del metro parisino. Un saludo.



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”