La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona
Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
Comarca 23/01/2009 12:14
La Generalitat proposar quadruplicar el nombre de vies de la C4 de Renfe entre Sabadell i Montcada
Serveis Informatius / El Govern català ha proposat quadruplicar el nombre de vies entre Sabadell Sud i Montcada i Reixac de la lÃnia C4 de Rodalies. D'aquesta manera es podria incrementar la freqüència de pas d'una lÃnia que, des de Barcelona fins a Cerdanyola del Vallès, ha de suportar el pas dels combois que circulen cap a la Universitat Autònoma de Barcelona, Sant Cugat, Rubà i Martorell de la lÃnia C7. Segons els cà lculs del Departament d'Obres Públiques i PolÃtica Territorial (DPTOP), aquesta obra, si es considera viable, reduiria el trajecte entre Barcelona i Manresa en cinc minuts i a més serviria per a millorar-ne la freqüència de pas. Una mesura que, unida a la posada en marxa de Metro Sabadell el 2012, contribuirà a millorar la mobilitat interna de Sabadell i amb d'altres zones de l'à rea metropolitana, com ara Terrassa, Manresa, Cerdanyola o Sant Cugat i amb la ciutat de Barcelona.
No obstant això, la voluntat del secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, és que el trajecte s'arribi a reduir en vint minuts i, per això, demanarà al Ministeri de Foment que encarregui un estudi informatiu de millora de tota la lÃnia entre Manresa i Barcelona. D'aquesta manera, es trigaria una hora en fer aquest recorregut. En una reunió amb el Consorci Viari de la Catalunya Central, Nadal també ha explicat que Manresa podria disposar de millors comunicacions ferrovià ries aprofitant la futura lÃnia orbital. Tot i aixÃ, les explicacions de Nadal no han agradat al Consorci que considera que no són "suficients, ja que només són paraules i no concreten cap calendari", segons ha dit el seu president, Cristòfol Gimeno. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha explicat que l'estudi informatiu de Foment també ha de preveure d'altres millores que ja s'inclouen en el pla de Rodalies com el nou túnel de Montcada.
Entitats de la Catalunya Central reclamen millores al transport ferroviari
La setmana passada, el Consorci Viari de la Catalunya Central va demanar un canvi d'actitud a la conselleria de PolÃtica Territorial i Obres Públiques en la planificació de les infraestructures ferrovià ries del territori. Des del Bages es va valorar molt negativament la "nul·la" sensibilitat per reduir el temps de trajecte entre Manresa i Barcelona i la supressió del futur ramal ferroviari d'alta velocitat que havia d'unir Manresa i Martorell. El secretari per a la Mobilitat també ha dit que és "improbable" que es recuperi el ramal d'alta velocitat de l'Eix Transversal Ferroviari que havia d'unir Manresa i Martorell "si no és que el territori estigui disposat a fer una reserva de sòl durant 30 anys sense fer-hi cap actuació", ha sentenciat Nadal.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... ry=Comarca
La Generalitat proposar quadruplicar el nombre de vies de la C4 de Renfe entre Sabadell i Montcada
Serveis Informatius / El Govern català ha proposat quadruplicar el nombre de vies entre Sabadell Sud i Montcada i Reixac de la lÃnia C4 de Rodalies. D'aquesta manera es podria incrementar la freqüència de pas d'una lÃnia que, des de Barcelona fins a Cerdanyola del Vallès, ha de suportar el pas dels combois que circulen cap a la Universitat Autònoma de Barcelona, Sant Cugat, Rubà i Martorell de la lÃnia C7. Segons els cà lculs del Departament d'Obres Públiques i PolÃtica Territorial (DPTOP), aquesta obra, si es considera viable, reduiria el trajecte entre Barcelona i Manresa en cinc minuts i a més serviria per a millorar-ne la freqüència de pas. Una mesura que, unida a la posada en marxa de Metro Sabadell el 2012, contribuirà a millorar la mobilitat interna de Sabadell i amb d'altres zones de l'à rea metropolitana, com ara Terrassa, Manresa, Cerdanyola o Sant Cugat i amb la ciutat de Barcelona.
No obstant això, la voluntat del secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, és que el trajecte s'arribi a reduir en vint minuts i, per això, demanarà al Ministeri de Foment que encarregui un estudi informatiu de millora de tota la lÃnia entre Manresa i Barcelona. D'aquesta manera, es trigaria una hora en fer aquest recorregut. En una reunió amb el Consorci Viari de la Catalunya Central, Nadal també ha explicat que Manresa podria disposar de millors comunicacions ferrovià ries aprofitant la futura lÃnia orbital. Tot i aixÃ, les explicacions de Nadal no han agradat al Consorci que considera que no són "suficients, ja que només són paraules i no concreten cap calendari", segons ha dit el seu president, Cristòfol Gimeno. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha explicat que l'estudi informatiu de Foment també ha de preveure d'altres millores que ja s'inclouen en el pla de Rodalies com el nou túnel de Montcada.
Entitats de la Catalunya Central reclamen millores al transport ferroviari
La setmana passada, el Consorci Viari de la Catalunya Central va demanar un canvi d'actitud a la conselleria de PolÃtica Territorial i Obres Públiques en la planificació de les infraestructures ferrovià ries del territori. Des del Bages es va valorar molt negativament la "nul·la" sensibilitat per reduir el temps de trajecte entre Manresa i Barcelona i la supressió del futur ramal ferroviari d'alta velocitat que havia d'unir Manresa i Martorell. El secretari per a la Mobilitat també ha dit que és "improbable" que es recuperi el ramal d'alta velocitat de l'Eix Transversal Ferroviari que havia d'unir Manresa i Martorell "si no és que el territori estigui disposat a fer una reserva de sòl durant 30 anys sense fer-hi cap actuació", ha sentenciat Nadal.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... ry=Comarca
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
A Cerdanyola o a Terrassa
Si el que volen és descarregar el tram comú R4-R7, amb Sabadell Sud passen de llarg. Si el que volen és descarregar el tram de la R4 on comparteixen via rodalies a Terrassa amb semidirectes a Manresa, fan massa curt.
I sÃ, ja sé que, de Sabadell Sud amunt tots els trens paren a tot arreu, però qui diu que això no canviarà ? Per què haurÃem de pensar que, en un futur no tan llunyà , quan estigui feta l'ampliació d'FGC i implantat el TramVallès (o com es digui finalment), algunes d'aquestes estacions no siguin imprescindibles per a ser servides per semidirectes que, recordem, la Generalitat pretén que triguin menys?
I sÃ, ja sé que, de Sabadell Sud amunt tots els trens paren a tot arreu, però qui diu que això no canviarà ? Per què haurÃem de pensar que, en un futur no tan llunyà , quan estigui feta l'ampliació d'FGC i implantat el TramVallès (o com es digui finalment), algunes d'aquestes estacions no siguin imprescindibles per a ser servides per semidirectes que, recordem, la Generalitat pretén que triguin menys?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
Ok... quin any? El 2020? El 2090? O ho deixem per més enllà del 3000?trainman ha escrit:Comarca 23/01/2009 12:14
La Generalitat proposar quadruplicar el nombre de vies de la C4 de Renfe entre Sabadell i Montcada
Per exemple, segons tinc entès, la duplicació per l'altre extrem, entre BCN i Castelldefels, ja estava projectada dins de les obres a tenir fetes l'any 1993... i continuem esperant, 20 anys després de que es projectés, sense data ni finançament per l'obra.
Imagineu-vos doncs, aquesta de Granollers, que ara tot just s'han adonat que podria ser una opció interessant.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Re: Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
De res serveix fer això si quan arribin a Barcelona es segueixen trobant amb el tap actual.
DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.
Re: Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
Aixó de quadriplar la via sento dir-ho peró crec que no es farà mai.
Igualment,també necessita una quadriplicació de via(i mès urgent potser)entre Barcelona i Martorell,entre Barcelona i Castelldefels,i entre Barcelona i Granollers-Centre.
Igualment,també necessita una quadriplicació de via(i mès urgent potser)entre Barcelona i Martorell,entre Barcelona i Castelldefels,i entre Barcelona i Granollers-Centre.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
En quedava una
I Barcelona i Mataró.Mako448 ha escrit:Igualment,també necessita una quadriplicació de via(i mès urgent potser)entre Barcelona i Martorell,entre Barcelona i Castelldefels,i entre Barcelona i Granollers-Centre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
- 593Dromedario
- N6

- Entrades: 225
- Membre des de: 21 abr. 2008, 19:29
- Ubicació: BCN Sant Andreu
Re: Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
Jo tampoc crec que s'acabi fent. Amb el túnel de Montcada (quan es faci) i editar bé els horaris ja s'aconsegueix aquesta reducció, i és més interessant revisar el traçat fins a Manresa, per si es pot rectificar per permetre una major velocitat.
-
ferroviario_catalan
- N8

- Entrades: 739
- Membre des de: 08 juny 2008, 16:03
- Ubicació: Horta L5
Re: Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
Proponer por proponer... Muchas cosas absurdas se dicen en este pais, esta, me parece una, creo que hay cosas mucho mas importantes que hacer este tramo en vÃa cuadruplicada, y si acaso nos ponemos a cuadruplicar, el primero que mas falta haria, seria el tramo Barcelona-Vilanova, por su alta densidad de tráfico ferroviario.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
L'any 3000 no caldrà , anirem tots amb les nostres naus rollo Star Trek, això si no hi ha un Saura XXIII que ens faci anar a menys de 40 vegades la velocitat de la llum.wefer ha escrit:Ok... quin any? El 2020? El 2090? O ho deixem per més enllà del 3000?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona
Atenció!!! Se succeeixen les bones notÃcies, en forma de mostres evidents de senderi per part dels governants! )))3
http://paper.avui.cat/article/societat/ ... s/fgc.html
El govern estudia com millorar la capacitat de Rodalies i FGC
| Encarrega un estudi de viabilitat per quadruplicar els corredors d'accés a Barcelona, fins i tot els que són competència de Foment | La intenció és donar servei a més viatgers i reduir el temps dels desplaçaments
Quim Torrent
La xarxa de Rodalies ja està gairebé al lÃmit de la seva capacitat. Tant els corredors que depenen de Renfe i Adif com els de Ferrocarrils de la Generalitat corren el risc de col·lapsar-se en els pròxims anys, tot i les obres de millora que ja hi ha previstes. Per evitar aquest col·lapse, si és que s'hi està a temps, el departament de PolÃtica Territorial i Obres Públiques ha encarregat un estudi de viabilitat per a la millora de la capacitat dels corredors d'accés a Barcelona.
L'estudi encarregat, que té un pressupost base de 180.000 euros, ha de determinar si és factible augmentar el nombre de vies d'aquests corredors o si s'ha de plantejar la creació de noves variants. S'estudiaran tots els corredors, tant els que són competència del ministeri de Foment com els de la Generalitat. A banda de millorar la capacitat en si de la xarxa, l'objectiu de PolÃtica Territorial és que es millorin els temps de viatge mitjançant trens directes o semidirectes, amb parada només a les principals estacions.
L'estudi consta de tres fases. La primera és la d'identificar els colls d'ampolla de la xarxa actual i els que es produiran els pròxims anys. En la segona fase s'hauran de proposar solucions. El departament posa èmfasi en la necessitat de quadruplicar les vies existents i demana una anà lisi detallada de les condicions de l'entorn per la dificultat d'ampliar la infraestructura en un territori molt densament poblat.
L'estudi ha de concloure amb una proposta de programa d'inversions, que ha d'incloure una avaluació socioeconòmica completa de les actuacions que es proposin a cada corredor. També caldrà que s'estudiï com afectaran aquestes actuacions els altres modes de transport.
NotÃcia publicada al diari AVUI, pà gina 26. Divendres, 24 d'abril del 2009
http://paper.avui.cat/article/societat/ ... s/fgc.html
El govern estudia com millorar la capacitat de Rodalies i FGC
| Encarrega un estudi de viabilitat per quadruplicar els corredors d'accés a Barcelona, fins i tot els que són competència de Foment | La intenció és donar servei a més viatgers i reduir el temps dels desplaçaments
Quim Torrent
La xarxa de Rodalies ja està gairebé al lÃmit de la seva capacitat. Tant els corredors que depenen de Renfe i Adif com els de Ferrocarrils de la Generalitat corren el risc de col·lapsar-se en els pròxims anys, tot i les obres de millora que ja hi ha previstes. Per evitar aquest col·lapse, si és que s'hi està a temps, el departament de PolÃtica Territorial i Obres Públiques ha encarregat un estudi de viabilitat per a la millora de la capacitat dels corredors d'accés a Barcelona.
L'estudi encarregat, que té un pressupost base de 180.000 euros, ha de determinar si és factible augmentar el nombre de vies d'aquests corredors o si s'ha de plantejar la creació de noves variants. S'estudiaran tots els corredors, tant els que són competència del ministeri de Foment com els de la Generalitat. A banda de millorar la capacitat en si de la xarxa, l'objectiu de PolÃtica Territorial és que es millorin els temps de viatge mitjançant trens directes o semidirectes, amb parada només a les principals estacions.
L'estudi consta de tres fases. La primera és la d'identificar els colls d'ampolla de la xarxa actual i els que es produiran els pròxims anys. En la segona fase s'hauran de proposar solucions. El departament posa èmfasi en la necessitat de quadruplicar les vies existents i demana una anà lisi detallada de les condicions de l'entorn per la dificultat d'ampliar la infraestructura en un territori molt densament poblat.
L'estudi ha de concloure amb una proposta de programa d'inversions, que ha d'incloure una avaluació socioeconòmica completa de les actuacions que es proposin a cada corredor. També caldrà que s'estudiï com afectaran aquestes actuacions els altres modes de transport.
NotÃcia publicada al diari AVUI, pà gina 26. Divendres, 24 d'abril del 2009
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
-
tren250
Re: No es pot dir blat, fins que estigui al sac ben lligat.
Guigui ha escrit:La xarxa de Rodalies ja està gairebé al lÃmit de la seva capacitat. Tant els corredors que depenen de Renfe i Adif com els de Ferrocarrils de la Generalitat corren el risc de col·lapsar-se en els pròxims anys, tot i les obres de millora que ja hi ha previstes. Per evitar aquest col·lapse, si és que s'hi està a temps, el departament de PolÃtica Territorial i Obres Públiques ha encarregat un estudi de viabilitat per a la millora de la capacitat dels corredors d'accés a Barcelona.
Estaria bé que centressin les obres, especialment al Baix Llobregat, la quadriplicació de vies als túnels de Barcelona, i que ADIF faci la feina ben feta. U cop feta la feina, enllaçar amb el futur túnel de la Diagonal, perquè pugui passar més d'una lÃnia (entre ells, podrien passar MD).Guigui ha escrit:L'estudi ha de concloure amb una proposta de programa d'inversions, que ha d'incloure una avaluació socioeconòmica completa de les actuacions que es proposin a cada corredor. També caldrà que s'estudiï com afectaran aquestes actuacions els altres modes de transport.
Falta fer la feina, i veient les promeses, obres inacabades (algunes molt a punt d'acabar-se) fins que inaugurin tots aquests projectes en la realitat només és anar seguint les informacions.
Edito: Tant necessari és fer les obres precisament ARA? Potser per desviar altres temes més importants dintre de la vida social? Està molt bé que facin aquestes obres, però sense anar més lluny, fa 2 anys era un moment idoni per fer aquestes obres. Per d'altra banda, ja està bé que comencin a tindren's en compte, però estiguem alerta en tot moment.
tren250 l’ha editat per darrera vegada el dia: 24 abr. 2009, 17:55, en total s’ha editat 1 vegada.
Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona
Tal densitat de notÃcies en pocs dies és abrumadora!!
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
Al·lucinant!
Jo al·lucino amb com s'ha fet llum, de manera tan vertiginosa, en els nostres polÃtics.metring ha escrit:Tal densitat de notÃcies en pocs dies és abrumadora!!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
Publicar projectes, una cosa; executar-los, una altra
El fet d'esbombar ara els projectes, i tants de cop, no vol dir de cap manera que els executin al mateix temps. No crec que l'activitat neuronal que ara semblen demostrar les diferents administracions a Catalunya es tradueixi immediatament en una execució rà pida dels projectes.tren250 ha escrit:Edito: Tant necessari és fer les obres precisament ARA?
Pel que fa a corredors com l'entrada per la via de Vilafranca: crec que una bona opció seria via quadruplicada entre Martorell i St. Feliu, a partir d'on una via doble podria seguir com fins ara, i l'altra enfilar l'N-340 i enllaçar al Pont d'Esplugues amb el traçat projectat procedent de Castelldefels.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
-
tren250
Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona
O sigui, la proposta que anomenes és similar a la que fa anys es va fer (i realitzar) a l'entrada de Viena, i que diria que estan finalitzades (les obres aquestes). El túnel de la Diagonal tindria que enllaçar amb Glòries i Castelldefels, doncs podria servir per descongestionar vies, millorar les comunicacions, etc. Avui, diria que al 20 minutos, sortia la notÃcia de que finalment (em sembla haver llegit) es farà l'intercanviador de la Torrassa. Perfecte que vagin succeïnt notÃcies positives
ojalà també sortissin altres.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
Lainzer Tunnel
Si et refereixes al túnel de Lainz, sÃ. Però cal tenir en compte que aquest accés nou està pensat com a via d'alta capacitat per a serveis passants est-oest, ja que les grans estacions de Viena són totes terminals (excepte un pas habilitat al Südbahnhof que fins ara era usat per alguns pocs serveis al dia) i només hi havia serveis passants d'S-Bahn per l'anomenada "Stammstrecke" (Meidling-Floridsdorf), d'ús exclusiu.tren250 ha escrit:O sigui, la proposta que anomenes és similar a la que fa anys es va fer (i realitzar) a l'entrada de Viena, i que diria que estan finalitzades (les obres aquestes).
En resum, a Viena s'ha fet per a agilitzar serveis tipus Munic-Budapest, però el trà nsit local se n'ha beneficiat marginalment. Per tant, els orÃgens de l'obra són diferents del que es pugui fer a Barcelona, tot i que alguns efectes puguin acabar sent iguals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
-
tren250
Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona
És cert que l'Ãndex de puntualitat a la zona de Viena ha anat pujant, o sigui que alguna cosa ha influït. Esperem que entre les quadriplicacions acabi entrant Marina-Torrassa, tram important a descongestionar, i triplicar el túnel d'Aragó, que anìrà pujant el volum de trà fic de rodalies en els pròxims anys al incloure la C3 per passar per allà . Espero que no sigui envers la campanya per les europees que vagin succeïnt notÃcies tan positives.
Re: Al·lucinant!
Jo ho veig aixÃ:Guigui ha escrit:Jo al·lucino amb com s'ha fet llum, de manera tan vertiginosa, en els nostres polÃtics.metring ha escrit:Tal densitat de notÃcies en pocs dies és abrumadora!!
L'actual pla de rodalies de BCN és el mà xim que la Generalitat ha pogut obtenir. Aquests nous estudis (i d'altres que vindrà n) son a compte dels anys i panys que hem dormit a la palla. És de preveure que, amb els diners de més que vindrà n cada any a compte de la famosa disposició adicional tercera, es puguin financiar tots aquests projectes.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)
Haurien pogut fer com amb la LOF
Considerant que la LÃnia Orbital no figura al pla de rodalia, però que ja fa temps que està concebuda, no veig cap motiu pel qual no hagin publicat els projectes de quadruplicació i dels túnels de la Diagonal i Horta abans, seguint aquesta lògica. Per tant, segueixo pensant que, per fi, se'ls ha obert el cel que, per un motiu o altre, abans estava tancat i barrat.brito_cat ha escrit:L'actual pla de rodalies de BCN és el mà xim que la Generalitat ha pogut obtenir. Aquests nous estudis (i d'altres que vindrà n) son a compte dels anys i panys que hem dormit a la palla. És de preveure que, amb els diners de més que vindrà n cada any a compte de la famosa disposició adicional tercera, es puguin financiar tots aquests projectes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democrà cia.
- cristian26
- N7

- Entrades: 544
- Membre des de: 24 nov. 2007, 20:00
- Ubicació: Granollers
Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona
No em puc treure del cap que donin tanta informació de cop per a desviar l'atenció pública d'altres afers més importants, com la crisi. 
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.



