Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!
Avui, aprofitant que havia de visitar a un client a les cinc de la tarda, al costat de la sortida del metro de Sagrera, que no tenia més visites que fer, i que plovia, m'ha fet mandra agafar la moto i he volgut agafar la linia 1 de metro, des de casa, al costat de av. carrilet.
Feia temps que no agafava el metro per un trajecte tan llarg, i la sensació que he tingut és de lentitud. Quan agafava la linia 1 per anar a l'institut a la decada dels 90, tot i que era hora punta, el sevei era més àgil.
Trobo que els trens acceleren menys, frenen amb massa suavitat, entren a les estacions com si no confiessin amb els frens. Peró un trajecte que amb moto haruria trigat uns 30 minuts, (comptant el que trigo a anar al garatge) he trigat mes de 45 minuts. 15 minuts no són molts, peró si perdo 15 minuts per visita, son 2 clients menys visitats al dia.
Repetixo, soc usuari poc habitual del transport públic, perque la meva feina m'obliga a usar el vehicle privat si vull ser competitiu dins la empresa.
Feia temps que no agafava el metro per un trajecte tan llarg, i la sensació que he tingut és de lentitud. Quan agafava la linia 1 per anar a l'institut a la decada dels 90, tot i que era hora punta, el sevei era més àgil.
Trobo que els trens acceleren menys, frenen amb massa suavitat, entren a les estacions com si no confiessin amb els frens. Peró un trajecte que amb moto haruria trigat uns 30 minuts, (comptant el que trigo a anar al garatge) he trigat mes de 45 minuts. 15 minuts no són molts, peró si perdo 15 minuts per visita, son 2 clients menys visitats al dia.
Repetixo, soc usuari poc habitual del transport públic, perque la meva feina m'obliga a usar el vehicle privat si vull ser competitiu dins la empresa.
Si, això es un problema amb nom propi: ATP, fà que ara ens condenin a trigar molt de més temps a fer un desplaçament.Gat_l-h ha escrit:Feia temps que no agafava el metro per un trajecte tan llarg, i la sensació que he tingut és de lentitud. Quan agafava la linia 1 per anar a l'institut a la decada dels 90, tot i que era hora punta, el sevei era més àgil.
Trobo que els trens acceleren menys, frenen amb massa suavitat, entren a les estacions com si no confiessin amb els frens. Peró un trajecte que amb moto haruria trigat uns 30 minuts, (comptant el que trigo a anar al garatge) he trigat mes de 45 minuts.
Repeteixo, dono les meves condolències a tots els usuaris que han de fer més del 60 % de la línia. La qualitat de la L1 ha caigut en picat desde que van posar l'ATP.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N5
- Entrades: 116
I jo em pregunto, no s'hauria de començar a plantejar-se ampliar el número de cotxes per tren? Obviament ampliant les estacions...perque lo de la L1 no crec que sigui una cosa temporal...
Com a solució a mitjà termini potser s'hauria de plantejar, però abans de fer una inversió tan gran jo m'esperaria a l'entrada en funcionament de l'L9 fins a la Sagrera, potser això ajuda a descongestionar una mica el tram nord de l'L1.jsantos233 ha escrit:I jo em pregunto, no s'hauria de començar a plantejar-se ampliar el número de cotxes per tren? Obviament ampliant les estacions...perque lo de la L1 no crec que sigui una cosa temporal...
La qualitat és la velocitat o bé la seguretat?Miquel ha escrit:La qualitat de la L1 ha caigut en picat desde que van posar l'ATP.
jsantos233 ha escrit:I jo em pregunto, no s'hauria de començar a plantejar-se ampliar el número de cotxes per tren? Obviament ampliant les estacions...perque lo de la L1 no crec que sigui una cosa temporal...
A les hores, serà imprescindible ampliar les estacions més antigues, com Espanya, a on el tester del tren ha de quedar un tros dins del túnel, per a que hi càpiga el tren.
La velocitat obviament, i aixó conporta haver de trigar una mica o molt més depenent del trajecte que es farà amb la línia, si amb l'ATP baixés la seguretat, es per plegar .Danzig ha escrit:La qualitat és la velocitat o bé la seguretat?Miquel ha escrit:La qualitat de la L1 ha caigut en picat desde que van posar l'ATP.
Peró des de que l'ATP hi és, que la L1 pateix retards continus, ara no tant, però fà 1 any, era per riure, per no plorar.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Jo crec que amb la posada en marxa aquest estiu del tram nord de la línia 9-10, la saturació a la L-1, serà encara molt pitjor que ara. A Sagrera hi arribarà tot de gent que ara no disfruten directament de Metro, sobretot de la Salut i Llefià (per Badalona), i Bon Pastor i zones de Sant Andreu on ara encara no hi arriba el Metro. Una part agafarà la L-5, però també una part agafarà la L-1, i aquest setembre pot ser glòrios. Hi ha pensat TMB amb aquesta possibilitat, molt reial per altra banda. Salut!
El que pot ser un caos a la L1 és la gent procedent de renfe quan tallin per Sagrera Meridiana! Allò serà un campi qui pugui. Jo si haig de baixar en renfe a Barcelona em sembla que sempre canviaré a Montcada de la R4 a la R2 i llestos.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Yo pienso que incluso cuando la L9 esté finalizada, la L1 será aun más mortal.
Ya que tanto la gente de Badalona-Sta.Coloma, como la gente de Hospitalet-El Prat, que antes tenian menos servicio de metro, cuando dentro de unos años tengan la L9/10 acabada, podran cojerlo para ir a Sagrera y cojer la L1 y lo mismo en la otra zona, ir a Torrassa para cojer la L1.
Ya que tanto la gente de Badalona-Sta.Coloma, como la gente de Hospitalet-El Prat, que antes tenian menos servicio de metro, cuando dentro de unos años tengan la L9/10 acabada, podran cojerlo para ir a Sagrera y cojer la L1 y lo mismo en la otra zona, ir a Torrassa para cojer la L1.
-
- N8
- Entrades: 728
- Ubicació: Horta L5
Tienes toda la razón, Redmun, TMB tiene que hacerse mirar el tema de la L1, ya que como dices, con la llegada de L9/L10, su supuesta prolongación hasta El Prat y Badalona Centre, puede ser un caos en potencia.Redmun ha escrit:Yo pienso que incluso cuando la L9 esté finalizada, la L1 será aun más mortal.
Ya que tanto la gente de Badalona-Sta.Coloma, como la gente de Hospitalet-El Prat, que antes tenian menos servicio de metro, cuando dentro de unos años tengan la L9/10 acabada, podran cojerlo para ir a Sagrera y cojer la L1 y lo mismo en la otra zona, ir a Torrassa para cojer la L1.
Una ampliación de andenes, un coche más por tren, y ATO YA!!! Sería una excente mejora de L1.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
La L1 se va a descongestionar cuando compren más trenes. Lo que no se es como pudieron comprar tan pocos 6000 para mejorar frecuencias. Si en su momento hubieran comprado 5 o 6 trenes más, ahora no tendriamos este problema. Faltan más trenes.
Por otra parte, la prolongación de la L9 hasta La Sagrera podrá ayudar mucho a que la linea no se colapse ya desde Fondo, aunque luego en La Sagrera se vuelva a colapsar.
Por lo tanto, la unica solución viable es comprar más trenes. Poner un coche más no seria tan viable, ya que además de la compra de nuevos coches, tendriamos que sumarle los costes de reforma de cada una de las 30 estaciones, en algunas incluso habria que rehacer vestíbulos.
Por otra parte, la prolongación de la L9 hasta La Sagrera podrá ayudar mucho a que la linea no se colapse ya desde Fondo, aunque luego en La Sagrera se vuelva a colapsar.
Por lo tanto, la unica solución viable es comprar más trenes. Poner un coche más no seria tan viable, ya que además de la compra de nuevos coches, tendriamos que sumarle los costes de reforma de cada una de las 30 estaciones, en algunas incluso habria que rehacer vestíbulos.
La línia 1 disposa de 24 trens de la sèrie 4000, i 10 trens de a sèrie 6000, que en sumen 34 trens.BCN2008 ha escrit:La L1 se va a descongestionar cuando compren más trenes. Lo que no se es como pudieron comprar tan pocos 6000 para mejorar frecuencias. Si en su momento hubieran comprado 5 o 6 trenes más, ahora no tendriamos este problema. Faltan más trenes.
Por otra parte, la prolongación de la L9 hasta La Sagrera podrá ayudar mucho a que la linea no se colapse ya desde Fondo, aunque luego en La Sagrera se vuelva a colapsar.
Por lo tanto, la unica solución viable es comprar más trenes. Poner un coche más no seria tan viable, ya que además de la compra de nuevos coches, tendriamos que sumarle los costes de reforma de cada una de las 30 estaciones, en algunas incluso habria que rehacer vestíbulos.
D'aquests 34 trens, només a hora punta, n'hi han al carrussel 26 trens, en sobren 8, d'aquets 8, 1 4000 s'està reformant, i un altre tren està en revisió, per tant, fan 6 trens disponibles que es queden a la cotxera a hora punta. Penses que cal comprar més trens, quan 6 es queden a casa sense fer rés? Poden posar més trens sense problemes si s'ho plantejessin millor, però sabem que a Can TMB no cobren per pensar.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Desconeixia aquesta informació, gràcies Miquel .Miquel ha escrit:La línia 1 disposa de 24 trens de la sèrie 4000, i 10 trens de a sèrie 6000, que en sumen 34 trens.
D'aquests 34 trens, només a hora punta, n'hi han al carrussel 26 trens, en sobren 8, d'aquets 8, 1 4000 s'està reformant, i un altre tren està en revisió, per tant, fan 6 trens disponibles que es queden a la cotxera a hora punta. Penses que cal comprar més trens, quan 6 es queden a casa sense fer rés? Poden posar més trens sense problemes si s'ho plantejessin millor, però sabem que a Can TMB no cobren per pensar.
Llavors no entenc el que fan 6 trens sense fer res, amb 1 tren en reserva ja hi hauria prou. amb 31 trens ja n'hi hauria prou, i quan acabessin de reformar els 4000s es podrien arribar fins a 32.
El que desconec es si la instal·lació de l'ATP hi té a veure alguna cosa amb la limitació de trens al carrussel, o si hi ha alguna altra raó, com per exemple l'única via a Fondo, que els impideixi posar més trens al carrussel.
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
La inexistència de cua de maniobra a Fondo és una limitació important, doncs no permet tenir dos trens simultàniament a l'estació.
- Proastiakos
- N5
- Entrades: 147
- Ubicació: Badalona
No hi haurà cua de maniobres però si que poden haver-hi dos trens alhora a l'estació, així doncs no veig en part la limitació. L'important, sota el meu punt de vista, és que es fes servir un métode adient per la gestió del final de línia.victorcasta ha escrit:La inexistència de cua de maniobra a Fondo és una limitació important, doncs no permet tenir dos trens simultàniament a l'estació.
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Fins ara, una solució hagués estat posar el temps per a la propera sortida a cada una de les vies al vestíbul. Però des que hi ha la connexió amb L9, que afavoreix el transbord per la via 2, l'idoni seria una agulla a la cua.Proastiakos ha escrit:No hi haurà cua de maniobres però si que poden haver-hi dos trens alhora a l'estació, així doncs no veig en part la limitació. L'important, sota el meu punt de vista, és que es fes servir un métode adient per la gestió del final de línia.
- Proastiakos
- N5
- Entrades: 147
- Ubicació: Badalona
Trobo un disbarat haver d'instal·lar una agulla a la cua quan hi han solucions millors, com la que tu dius. Jo com a gestor no posaria agulles innecesaries. Com segurament et coneixes bé l'enclavament mira't els moviments i diga'm si es tan idónia aquesta instal·lació que comentes. Pensa que hi han explotacions que no la tenen i ofereixen un servei amb molta freqüència.victorcasta ha escrit:Fins ara, una solució hagués estat posar el temps per a la propera sortida a cada una de les vies al vestíbul. Però des que hi ha la connexió amb L9, que afavoreix el transbord per la via 2, l'idoni seria una agulla a la cua.Proastiakos ha escrit:No hi haurà cua de maniobres però si que poden haver-hi dos trens alhora a l'estació, així doncs no veig en part la limitació. L'important, sota el meu punt de vista, és que es fes servir un métode adient per la gestió del final de línia.
La comanda dels 10 trens de la sèrie 6000 no eren per l'extensió al Prat i a Badalona? Vaja que potser ara encara estaria més saturada de no tenir aquests trens abans d'hora.
A Madrid rebran trens de la sèrie 8 per la L6 i son s8000, introduits a la L8 al 2002. Millorats clar, aixi que cap el 201?, quan entrin en funcionament les 6 noves estacions de la L1 es podrien demanar més unitats s6000. Clar que tambè poden obrir els nous trams al 2022 i llavors la s6000 ja serà veterana
Vox
A Madrid rebran trens de la sèrie 8 per la L6 i son s8000, introduits a la L8 al 2002. Millorats clar, aixi que cap el 201?, quan entrin en funcionament les 6 noves estacions de la L1 es podrien demanar més unitats s6000. Clar que tambè poden obrir els nous trams al 2022 i llavors la s6000 ja serà veterana
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
El dia que entrin en servei les ampliacions de la L1 (al ritme que van, per després del 2020), la sèrie 6000 ja serà considerada obsoleta, si ens hem d'atendre a les darreres tendències de moda ferroviària barcelonina.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.