Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Soterrament del ferrocarril a Montcada

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Projecte línia C2, a Ajuntament Montcada

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/01/2010 0:03

Jo no m'ho perdria, a veure si puc anar un matí:

http://www.avui.cat/sabadell/notices/20 ... e_6788.php

Els montcadencs ja poden conèixer com serà la nova línia de Portbou de Renfe

A partir d’aquest dimecres el projecte bàsic de la línia C2 es pot consultar a l’Ajuntament per a qui vulgui formular les observacions que cregui oportunes. Al municipi vallesà es soterraran les vies i es construirà una nova estació

Asabadell.cat

Ajuntament de Montcada i Reixac
Ult. Act. 26/01/2010 18:56

El Butlletí Oficial de l’Estat ha publicat avui el projecte bàsic del tram Vallbona- Montcada Reixac de la línia C2 de Renfe, la que uneix Barcelona amb Portbou. Un document que a partir d’aquest dimecres està en període d’exposició pública a l’Ajuntament de Montcada durant 30 dies hàbils (és a dir, fins el 2 de març), un temps que els montcadencs poden aprofitar per consultar-lo i presentar les observacions que creguin pertinents.

Cal tenir present que per al municipi aquest projecte significarà el tancament d’una fractura molt gran que parteix el centre de la vila, ja que es soterraran les vies del tren en un tram de 3.860 metres i es construirà una nova estació que substituirà l’actual. “Fa dies que estàvem esperant aquesta notícia”, ha manifestat l’alcalde de Montcada, César Arrizabalaga, recordant que l’aprovació d’aquesta inversió del Ministeri de Foment és de l’any 2007 i ara es fa un pas molt important “per a eliminar definitivament la barrera arquitectònica més important que té Montcada i Reixac”.

Pel que fa als detalls de l’actuació, es proposa fer un túnel de 3.860 metres que travessi el municipi, una infraestructura que tindrà l’ample convencional per acollir les vies, una nova estació soterrada i un encreuament de vies a diferent niell entre les línies de Barcelona-Portbou i Barcelona-Manresa (la que dóna servei al Vallès Occidental) a la zona del barri barceloní de Vallbona. El túnel s’excavarà amb dos mètodes diferents, 1.300 metres es faran amb tuneladora i la resta mitjançant el sistema de murs pantalles, el mateix que s’ha utilitzat per tal de construir les noves estacions del Metro de Sabadell.

D’altra banda, s’ha donat a conèixer alguns dels desviaments ferroviaris provisionals que s’efectuaran mentre durin aquestes obres. El projecte inicial contempla desviar alguns trens i habilitar una nova estació a Montcada i Reixac per no interrompre el servei a la població.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4269
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 27/01/2010 0:20

Afegir que s'aprofitarà la tuneladora que ara està perforant el túnel de la LAV al pas per Montcada, i que quan arribi a Vallbona es "tombarà" perquè faci el túnel de la línia convencional, des de Vallbona fins a l'altra punta de Montcada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/01/2010 0:22

A Montcada, el túnel més útil seria el de la línia de Terrassa, però el Sr. Alcalde prefereix veure anacronismes en altres indrets.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4269
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 27/01/2010 0:32

Doncs ja que tenen la tuneladora al municipi, que també l'aprofitin per foradar sota el Turó de Montcada i aprofitar recursos...



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 27/01/2010 9:12

No sé que pensar Per una banda , la mania soterradora de les ciutats espanyoles comença a ser una obsessió sense sentit, però per d'altre banda si aquesta estaicó soterrada de montcada i reixach serveix per interconectar totes les linees de tren que passen per Montcada i fer una mena de intercamviador entre R2-R3-R4 i R7, no trobo que sigui mala ideia, lo que caldrá veure es com afecta a la circulació de rodalies aquesta obra que te uan utilitat relativa i que tampoc es tant imprescindible. Per que cal tenir en compte que totes aquestes linees en la seva part nord ja pateixen retards i problemes molt sovint. Tenint Montcada i Reixach - Montcada Manresa com estacions que estan a 5-10 minuts caminant una de l'altre no té massa sentit aixó diria. Crec que cal fer coses més importants que soterrar trens.

Desdoblar linea de Vic, ampliar frequencies en linees, separar circulacions. Crear variant R1 a partir de Montgat per Badalona Centre cap al centre de BCN i crear vies que vagin cap al Prat Centre i d'allá al aeroport , sent aixi la linea del aeroport i tenir vies propies. També caldria que C3/c4/c7 tinguessin vies propies que vagin per passeig de Gracia i d'allá pugin, en lloc de fer aquell giravolt per pl.catalunya. Entre d'altres propostes que ja vaig fer en la secció propostes ferroviaries. Crec que soterrar vies en sitges, montcada i reixach i d'altres manies rares es una tonteria. Politics i les seves corrupteles... Soterrem el tren que aixi podrem especular i fernos rics, au vaaaaaaaa que coneixem els motius reals. Però a nivell propiament ferroviari, soterrar trens no cal. Clar que poder s'hauria de millorar els pasos a través de la via, crec k montcada i reixach te un pas amb barreres que s'aixequen i aixó ho fa perillós que suposo que es lo que justifica aixó. Pero a St Feliu tmb hi ha aquest pas o tipus de pas ferroviari i no es fa res. Bueno aviam en que acaba tot plegat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/01/2010 10:56

fredebcnteatre ha escrit:Pero a St Feliu tmb hi ha aquest pas o tipus de pas ferroviari i no es fa res.
Sí que es fa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 27/01/2010 19:03

Com el soterrament de Balaguer, res, la resta és fullaraca.
Podriem fer una comparativa de les estacions franceses soterrades i les espanyoles, els diners que costen, i què es podria fer amb aquests diners dels soterraments.
Crec que riuriem una estona...
Algú el vol fer o començo jo mateix?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/01/2010 19:04

O veure en quines obres ferroviàries dediquen a Suïssa els diners que aquí s'enterren (i mai millor dit). Per això, l'ajuntament que vulgui soterraments, que se'ls pagui ell solet. Ara resultarà que la culpa és del ferrocarril, que hi va arribar 150 anys abans que l'habitatge.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dimecres 27/01/2010 20:55

El ferrocarril si però l'alta velocitat no. Si haguessin fet un bon traçat per l'ave s'haurien pogut evitar soterraments com el de montmeló o el de montcada.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 07/02/2010 22:04

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

L’obra del túnel Vallbona-Montcada tallarà 2 línies de Rodalies i la C-33


1. • El pla es licitarà per 307 milions i alliberarà un corredor que limita l’urbanisme al costat del Besòs
2. • Els treballs de la galeria de 3,9 km afectaran les vies i l’autopista quan acabin els de l’AVE

RAMON COMORERA
BARCELONA

Els accessos ferroviaris del nord de Barcelona estan de cap per avall en molts quilòmetres per les obres de l’AVE. De la Sagrera a Montcada se succeeix la maquinària pesant i el terreny remogut a la superfície i al subsòl. Les vies, i no pas la macroestació, han d’estar acabades el 2012. Però la construcció de noves infraestructures i el seu impacte en la mobilitat no acabaran en aquesta data perquè tot seguit s’ha de començar un altre túnel, en aquest cas per a vies d’ample ibèric de Rodalies, gairebé tan llarg com el de l’AVE per l’Eixample. El nou tram de 5,2 quilòmetres, amb una galeria subterrània de 3,9, entre el nus de la Trinitat, Vallbona i el nord de Montcada seguint el Besòs, obligarà a desviar i fins i tot tallar la R-2 i R-4 de Rodalies i l’autopista C-33.
Aquest soterrament el va pactar l’Ajuntament de Montcada amb el Ministeri de Foment el novembre del 2007 després de molts anys de rei-
vindicacions. Va ser la compensació per acollir la nova línia de l’AVE en un nucli urbà atrapat entre la muntanya i el riu i secularment foradat i dividit per tres traçats ferroviaris (R-2, R-3 i R-4/R-7) i altres tantes autopistes amb molt de trànsit (C-17,
C-33 i C-58).

ÚS PÚBLIC / El municipi guanyarà per a ús públic una gran franja de terreny que es convertirà en passeig o zona verda gràcies a un concurs d’idees. Els avantatges del soterrament també es notaran al barri de Vallbona, on la unificació de les línies de Rodalies en un sol espai evitarà les actuals zones intermèdies aïllades i urbanísticament inútils.
La perforació del túnel de l’AVE entre Montcada i el nus de la Trinitat iniciada amb una tuneladora l’abril de 2009 segueix endavant. Ara Foment ha posat a informació pública el seu gran afegitó, el projecte bàsic per soterrar les vies per on passen els trens de Rodalies de la
R-2 (Granollers) i els regionals i llarga distància de Girona i França.
L’obra, que té un pressupost de licitació de 307 milions, afecta majoritàriament aquest traçat ferroviari de superfície que divideix el centre de Montcada. No obstant, també inclou canvis destacats en el de la R-4/R-7
(Sabadell-Terrassa i Martorell) a l’altura del barri barceloní de Vallbona.
És en aquest sector sud on, en dues fases diferents dels treballs i amb una durada encara indeterminada però que es podria comptar per setmanes, Foment preveu suspendre el servei de la R-4. Les mateixes obres afectaran la R-2, si bé en aquest cas el tall de la línia únicament es faria els caps de setmana. L’altra incidència destacada es produirà a l’extrem nord del nou tram, una vegada el túnel ha creuat el riu Ripoll i també ha de travessar la C-33 sota terra. El projecte preveu construir un tram de 150 metres de galeria entre pantalles sota aquesta autopista, cosa que obligarà a restringir, desviar i tancar carrils en una via que registra una intensitat de trànsit molt alta.
La seqüència dels tipus d’obra que s’han de realitzar és, de sud (nus de la Trinitat, Barcelona) a nord (polígon industrial Pla d’en Coll, Montcada), la següent: 0,8 quilòmetres a l’aire lliure, 0,4 de túnel construït entre pantalles, 1,55 fet amb tuneladora, 1,95 un altre cop entre pantalles i, finalment, 0,5 a l’aire lliure.
El sector que es realitzarà amb un talp mecànic començarà a l’altura del camp de futbol de Vallbona, a la mateixa zona on ara s’ha situat el pou d’extracció de la tuneladora de l’AVE que està baixant des del nord de Montcada. Serà aquesta mateixa màquina la que, una vegada acabada la galeria de l’alta velocitat i després de ser convenientment revisada, tornarà sobre els seus passos i excavarà una altra vegada, encara que en direcció contrària, un trajecte més curt.
En tot el recorregut, les vies d’ample ibèric passaran molt a prop de les de l’AVE, el túnel del qual s’està perforant a gran profunditat. L’estretor del corredor ferroviari del Besòs no deixa cap altra opció. Els tècnics que han realitzat el projecte destaquen que al llarg d’1,25 quilòmetres (des de 150 metres abans del pou d’extracció de la tuneladora a l’altura del carrer de Llevant i fins a una distància similar després de travessar el Ripoll) els dos túnels aniran l’un a sobre de l’altre.

Algunes coses no les acabo d'entendre o captar-les.Per qué s'ha de tallar la R4 i en quins trams,i no afectaria també la R3 i la R7?I per qué a la R2 nomès la tallaràn caps de setmana?Suposo que aquests talls s'efectuaràn a partir de 2012,i potser fins i tot ja tenim la nova distribució de rodalies,que no ho crec.Ara bé np se quants talls pateixen a la R4 Nord últimament :martell2



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4269
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 07/02/2010 23:13

No afectarà la R4 en res. El que estarà afectat serà el ramal de les Aigües, on s'hi farà un salt de motlló per evitar cisallaments en aquest punt, ja que en el futur la R3 utilitzarà aquest ramal.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 07/02/2010 23:34

I no poden aprofitar aquestes obres per a començar el túnel de Montcada, que igualment s'acabarà fent? Però no, cal anar a pedaços, a més de donar joc a un alcalde que tria el que vol perquè es creu que esgarraparà quatre vots per "defensar" la seva taifa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 08/02/2010 9:27

El túnel del turó el més lògic seria fer-lo un cop la tuneladora que ara està fent el túnel de la LAV i després farà el túnel de la R2 a Montcada després fés el túnel del Turó de Montcada, però no sé perquè em sembla que no serà així... :roll:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 08/02/2010 9:29

L'alcalde, pel motiu que sigui, s'hi oposa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 11/02/2010 10:56

Potser té alguna finca en els terrenys a expropiar :D

També s'oposava a la nau de manteniment de Bifurca i ara ja està quasi feta



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 11/02/2010 11:09

Més aviat s'ha forçat que passi per allà per aprofitar per soterrar la línia convencional.
solde13 ha escrit:El ferrocarril si però l'alta velocitat no. Si haguessin fet un bon traçat per l'ave s'haurien pogut evitar soterraments com el de montmeló o el de montcada.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/10/2010 11:54

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 4161.shtml

Foment passa al 2012 el soterrament del tren a Montcada

La falta de més concreció crea recels en els veïns i els grups polítics
Divendres, 29 de octubre del 2010 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
RAMON COMORERA
BARCELONA


El Ministeri de Foment i de forma més especial el seu secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, tenen un compromís especial a Montcada i Reixac. És el soterrament de la línia convencional R-2 de Rodalies i de Girona i França que divideix des de fa dècades la ciutat. Aquesta obra complexa i cara es va pactar solemnement el 2007 com a compensació pel túnel de l'AVE, en execució, que travessa també la població pel mateix corredor. Ajuntament i veïns insisteixen des de fa mesos a dir que és hora de passar als fets i reclamen concreció per iniciar els treballs. Però les dificultats de l'Estat per pagar noves inversions alteren molts plans. Morlán va dir ahir als interessats a Barcelona que el procés no s'atura, però la realitat és que serà més lent i l'inici de l'obra, que es preveia per al 2011, passarà al 2012, sense més concreció.

Morlán va mantenir ahir a altes hores de la nit una inusual reunió de gairebé tres hores a la Delegació del Govern amb l'alcaldessa de Montcada, els portaveus dels cinc grups municipals i dos representants de la plataforma ciutadana Tracte Just Soterrament Total, que fa dues dècades que està lluitant perquè el ferrocarril desaparegui de la superfície. El secretari d'Estat va ratificar el compliment del conveni firmat fa tres anys, però la paraula més utilitzada per molts assistents a la sortida va ser la de decepció per la falta de compromisos i de dates concretes.

Foment, la Generalitat (a la trobada d'ahir hi va assistir també el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal) i l'ajuntament van acordar crear «un equip de treball per coordinar la perfecta execució dels projectes constructius del tram Vall-

bona-Montcada». Morlán va explicar que els 330 milions que s'estima que costa actualment soterrar els 5,2 quilòmetres de vies han portat a dividir el projecte executiu en cinc parts. La seva redacció conjunta, va afirmar, ja s'ha iniciat i es preveu que s'acabi al llarg del 2011.

AMB TUNELADORA / Si això es compleix, el 2012 podria licitar-se la primera de les parts del túnel, la que s'ha de fer amb tuneladora. A continuació vindrien les altres. És clar que aleshores, com recordava en to greu Josep Bacardit, representant de la plataforma reivindicativa, ja s'hauran celebrat fins i tot les eleccions generals. «Veiem bones intencions, però tot són paraules i el que ara se'ns demana és un acte de fe. Si cal sortir al carrer una altra vegada, ho farem», va dir.

L'alcaldessa socialista Maria Elena Pérez, que va substituir abans de l'estiu el dimitit César Arrizabalaga i que governa en coalició amb CiU, va insistir a dir que l'ajuntament «vol que les coses pactades es compleixin igual que les dates que avui s'han esmentat». La flamant comissió tripartida creada ahir hauria de vetllar per això.

El projecte de soterrament de les vies preveu crear un gran passeig a l'àmplia franja de terra que guanyarà Montcada amb l'operació. Aquestes obres també inclouen la construcció d'una nova estació sota terra i un encreuament a diferents nivells entre les línies de Barcelona-Portbou i de Barcelona-Manresa (R-4).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/10/2010 15:13

Tracte Just Soterrament Total
Volen soterrar totalment Montcada? La primera ciutat-metro del món?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 29/10/2010 16:29

Tanto por el lado de Hospitalet como por el lado de Montcada,lo que urgía/urge es hacer el túnel del AVE.Los soterramientos de las líneas convencionales van para muuuuuuy largo.

No hay nada más que ver todo lo que han hecho en el lado de Hospitalet desde la inauguración del AVE:absolutamente nada.Ni siquiera "el cajón de Sants" han comenzado.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 29/10/2010 17:13

sergi ha escrit:Tanto por el lado de Hospitalet como por el lado de Montcada,lo que urgía/urge es hacer el túnel del AVE.Los soterramientos de las líneas convencionales van para muuuuuuy largo.

No hay nada más que ver todo lo que han hecho en el lado de Hospitalet desde la inauguración del AVE:absolutamente nada.Ni siquiera "el cajón de Sants" han comenzado.
Lògicament, el que més urgeix es oferir nous serveis a la ciutadania. Ara bé, les obres del calaix de Sants podrien començar d'aquí a pocs mesos, realitzant-se al llarg de l'any 2011.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”