Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Seguiment del traspàs de Rodalies
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Hola Companys,
Potser algú hem pot resoldre aquest dubte que tinc. Anem per parts.
La linia de la Pobla es va traspassar a la Generalitat als voltants del l'any 2005, en aquest cas aquesta linia va quedar integrada com a servei dels FGC, afegint-se als serveis existents ja de la LL-A i de la B-V.
Ara s'ha traspassat la gestió de les linies de Rodalies de l'àmbit de Barcelona. En aquest cas s'ha creat una nova marca, Rodalies de Catalunya, sota la qual queden integrats els serveis de l'antiga ROdalies Renfe.
A partir d'aqui, el dubte que tinc es el següent: Per que no totes les linies de Rodalies de Catalunya, siguin gestionades per FGC o Renfe, no s'integren sota un mateix nom i una mateixa imatge de servei? Per que veient la web nova de Rodalies de la Gene, aqui no es troben les linies de FGC que son de Rodalia. No se no es dona una imatge unitaria de servei tot i que el gestor és el mateix. No trobo logic que al nou web de Rodalies no apareguin als cercadors d'horaris, linies,... les linies de FGC R5 i R6 com a minin, ja no parlo dels serveis S.
Fent un resum aixi rapid, tenim que:
Gestio de les linies ferroviaries tenim: Rodalies de Catalunya i FGC
Explotació de les linies de Rodalia tenim: FGC i Renfe
Administradors de les infrastructures ferroviaries: ADIF, FGC i ifercat.
Aquestes unificacions de nomenclatures, serveis i gestors no es poden fer per motius competencials? No ho entenc ja que dupliquem i tripliquem estructures de gestió per a serveis que es podrien gestionar amb unic Comandament.
Dit així, no podria haver una unica entitat gestora, que fos amb el nom que fos, sigui FGC o Rodalies de Catalunya. La qual s'encargues d'encomanar la gestió als gestors corresponents, en aquest cas FGC, Renfe, inclús TMB, TRAM.... La direcció seria unica, les secretaries i totes les organitzacions internes serien uniques i s'evitarien duplicitats, tripilicitats, ... de comandaments. Evitant així una gran despessa en organització.
D'aquesta manera aquesta nova entitat seria la que també mantindria el contacte amb les gestores d'infrastructures, ADIF per l'Ambit estatal i Ifercat per les d'àmbit autonòmic.
No se... pot ser tot plegat un gran caos organitzatiu. Personalment penso que una simplicitat organica de la gestio ajudaria a evitar problemes constants que tenim a les diferents xarxes. Tinc la sensació que amb el traspàs de les Rodalies l'unic que s'ha fet es un rentat de cara, aixi rapid, pero no s'ha donat un pas més endavant modernitzant i reestructurant el servei ferroviari a Catalunya.
Que penseu?
Potser algú hem pot resoldre aquest dubte que tinc. Anem per parts.
La linia de la Pobla es va traspassar a la Generalitat als voltants del l'any 2005, en aquest cas aquesta linia va quedar integrada com a servei dels FGC, afegint-se als serveis existents ja de la LL-A i de la B-V.
Ara s'ha traspassat la gestió de les linies de Rodalies de l'àmbit de Barcelona. En aquest cas s'ha creat una nova marca, Rodalies de Catalunya, sota la qual queden integrats els serveis de l'antiga ROdalies Renfe.
A partir d'aqui, el dubte que tinc es el següent: Per que no totes les linies de Rodalies de Catalunya, siguin gestionades per FGC o Renfe, no s'integren sota un mateix nom i una mateixa imatge de servei? Per que veient la web nova de Rodalies de la Gene, aqui no es troben les linies de FGC que son de Rodalia. No se no es dona una imatge unitaria de servei tot i que el gestor és el mateix. No trobo logic que al nou web de Rodalies no apareguin als cercadors d'horaris, linies,... les linies de FGC R5 i R6 com a minin, ja no parlo dels serveis S.
Fent un resum aixi rapid, tenim que:
Gestio de les linies ferroviaries tenim: Rodalies de Catalunya i FGC
Explotació de les linies de Rodalia tenim: FGC i Renfe
Administradors de les infrastructures ferroviaries: ADIF, FGC i ifercat.
Aquestes unificacions de nomenclatures, serveis i gestors no es poden fer per motius competencials? No ho entenc ja que dupliquem i tripliquem estructures de gestió per a serveis que es podrien gestionar amb unic Comandament.
Dit així, no podria haver una unica entitat gestora, que fos amb el nom que fos, sigui FGC o Rodalies de Catalunya. La qual s'encargues d'encomanar la gestió als gestors corresponents, en aquest cas FGC, Renfe, inclús TMB, TRAM.... La direcció seria unica, les secretaries i totes les organitzacions internes serien uniques i s'evitarien duplicitats, tripilicitats, ... de comandaments. Evitant així una gran despessa en organització.
D'aquesta manera aquesta nova entitat seria la que també mantindria el contacte amb les gestores d'infrastructures, ADIF per l'Ambit estatal i Ifercat per les d'àmbit autonòmic.
No se... pot ser tot plegat un gran caos organitzatiu. Personalment penso que una simplicitat organica de la gestio ajudaria a evitar problemes constants que tenim a les diferents xarxes. Tinc la sensació que amb el traspàs de les Rodalies l'unic que s'ha fet es un rentat de cara, aixi rapid, pero no s'ha donat un pas més endavant modernitzant i reestructurant el servei ferroviari a Catalunya.
Que penseu?
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
El problema no és aquest. El que caldria fer és imposar d'una vegada la imatge de l'ATM com a única imatge per al client i que en l'únic lloc on es veiés la companyia que opera és un raconet del material mòbil. I això, en rodalia, metro, tramvia i autobusos.
Estic d'acord, potser seria lo logic, pero crec que no van per aqui.... donat que s'estan creat ATM territorials que no es corresponen amb la realitat de les infrestructures... Per exemple el cas de Manresa, no ho entenc, pertany a la ATM de Barcelona o pertany a la ATM de les comarques centrals, aquesta darrera que s'ha creat a la comarca del Bages. Seria un caos pensar així donat que trens de rodalies podrien pertanyer a dos ATM diferents.
Per això considero que l'interessant seria crear una entitat ferroviaria unica per a tot catalunya, una unica marca ferroviaria que integres tots els serveis de ferrocarril. I això mateix, la companyia gestora en un raconet petit al cap del tren.
Per això considero que l'interessant seria crear una entitat ferroviaria unica per a tot catalunya, una unica marca ferroviaria que integres tots els serveis de ferrocarril. I això mateix, la companyia gestora en un raconet petit al cap del tren.
Dilluns a dins d'una 447 fent un R7 durant un sol cop:
Només ho deien en català,per variar.Ja només els queda posar un missatge de benvinguda als trens de rodalia,com és fa a València.Senyors viatgers estem provant el nou sistema d'informació interior de trens,els demanem que disculpin les molèsties i tinguin un feliç viatge.
Completament d'acord amb metrobaix i victorcasta, postura que jo també defenso.
Rodalies de Catalunya hauría de ser la imatge corporativa única dels serveis de Rodalia de tot Catalunya, independentment de l'operador (RENFE, FGC o altre).
Metro hauría de ser la imatge corporativa de totes les línies de metro de l'AMB (tant les de TMB com FGC).
En el cas dels autobusos, ja passa en alguns casos:
NitBus ja és una imatge corporativa única en els busos nocturs de l'EMT, igual que TPC Nit ho és per als de l'ATM, diferenciada de l'operador.
TPC és la imatge corporativa única de les línies de bus de l'ATM.
En resum, s'ha d'aprendre a distingir entre "servei" i "operador", cosa que la Generalitat encara no té masa clar.
Rodalies de Catalunya hauría de ser la imatge corporativa única dels serveis de Rodalia de tot Catalunya, independentment de l'operador (RENFE, FGC o altre).
Metro hauría de ser la imatge corporativa de totes les línies de metro de l'AMB (tant les de TMB com FGC).
En el cas dels autobusos, ja passa en alguns casos:
NitBus ja és una imatge corporativa única en els busos nocturs de l'EMT, igual que TPC Nit ho és per als de l'ATM, diferenciada de l'operador.
TPC és la imatge corporativa única de les línies de bus de l'ATM.
En resum, s'ha d'aprendre a distingir entre "servei" i "operador", cosa que la Generalitat encara no té masa clar.
Salvem l'Estació de França!
Estic d'acord,
Per una banda hauria d'estar la marca del servei, jo crec que lo ideal no és tenir una marca que englobi tot com podria ser la ATM, sino marques segons el tipus de servei, de fet es així com els usuaris els diferenciem. Trobo que no te massa sentit tenir una marca igual per a busos i per a serveis ferroviaris. Darrere d'aquestes marques estan les operadores, pero com a meres operadores d'un servei.
En general trobo que esta tot una mica caotic en aquest sentit, donat que posats a filar prim TPC seria la marca que englobaria tots els serveis de transport public de Catalunya, pero de fet això només es fa pal·les en busos i només en linies interurbanes on s'ha imposat la imatge de color vermell en els vehicles. Pero si no m'equivoco hi han altres com els cremalleres de montserrat o nuria, que també incorporen aquesta; en canvi FGC no els incorpora en els serveis de rodalia, ni tan sols la marca de l'ATM. En canvi la marca de la ATM al TRAM te molta presencia en parades i també en menor mesura en els vehicles, i al metro alguns trens ho porten d'altres no.
Resumint, crec que s'estan confonent conceptes i s'estan barrejant diferents variables sobre la cosa de la denominació de serveis. On per una banda es fa servir un criteri de compentencia terriotorial (com son les marques ATM, TPC, EMT,... ) i d'altres de servei (com son Rodalies, FGC, TMB, TRAM...).
Per una banda hauria d'estar la marca del servei, jo crec que lo ideal no és tenir una marca que englobi tot com podria ser la ATM, sino marques segons el tipus de servei, de fet es així com els usuaris els diferenciem. Trobo que no te massa sentit tenir una marca igual per a busos i per a serveis ferroviaris. Darrere d'aquestes marques estan les operadores, pero com a meres operadores d'un servei.
En general trobo que esta tot una mica caotic en aquest sentit, donat que posats a filar prim TPC seria la marca que englobaria tots els serveis de transport public de Catalunya, pero de fet això només es fa pal·les en busos i només en linies interurbanes on s'ha imposat la imatge de color vermell en els vehicles. Pero si no m'equivoco hi han altres com els cremalleres de montserrat o nuria, que també incorporen aquesta; en canvi FGC no els incorpora en els serveis de rodalia, ni tan sols la marca de l'ATM. En canvi la marca de la ATM al TRAM te molta presencia en parades i també en menor mesura en els vehicles, i al metro alguns trens ho porten d'altres no.
Resumint, crec que s'estan confonent conceptes i s'estan barrejant diferents variables sobre la cosa de la denominació de serveis. On per una banda es fa servir un criteri de compentencia terriotorial (com son les marques ATM, TPC, EMT,... ) i d'altres de servei (com son Rodalies, FGC, TMB, TRAM...).
Els trens van pintats per fora,tan Rodalies de Catalunya i és la mateixa caqueta de sempre
- uriol108
- N8
- Entrades: 918
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
A la megafonia de les estacions últimament donen informació dels talls de línies degut a la construcció de la nova estació de Meridiana, el que m'ha sorpres és que diuen que per a més informacio es consulti la pagina : http://www.rodaliesdebarcelona.cat i de moment no em surt que funcioni o que existeixi...
Doncs fins fa pocs dies funcionava, no?uriol108 ha escrit:A la megafonia de les estacions últimament donen informació dels talls de línies degut a la construcció de la nova estació de Meridiana, el que m'ha sorpres és que diuen que per a més informacio es consulti la pagina : http://www.rodaliesdebarcelona.cat i de moment no em surt que funcioni o que existeixi...
No entenc per què, però sembla que des de fa poc s'han mudat a http://www.gencat.cat/rodalies/
Salut!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
La pàgina és http://www.rodaliesdecatalunya.caturiol108 ha escrit:A la megafonia de les estacions últimament donen informació dels talls de línies degut a la construcció de la nova estació de Meridiana, el que m'ha sorpres és que diuen que per a més informacio es consulti la pagina : http://www.rodaliesdebarcelona.cat i de moment no em surt que funcioni o que existeixi...
Respecte això de la unificació les imatges corporatives, potser encara no és el moment. Si FGC dona millor servei que Renfe, potser fóra millor no barrejar totes dues dins la mateixa imatge. Quan el servei es doni de forma equiparable, potser llavor sí. Si jo treballés en una empresa d'un cert renom no voldria que algú que ho fa pitjor que jo operés amb el meu nom i amb la meva imatge corporativa, voldria diferenciar-me'n. Ho dic per això.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Jo també penso com tu. I qualsevol persona del món del màrqueting et recomanarà que no barregis les dues marques pel moment.awe ha escrit:Respecte això de la unificació les imatges corporatives, potser encara no és el moment. Si FGC dona millor servei que Renfe, potser fóra millor no barrejar totes dues dins la mateixa imatge. Quan el servei es doni de forma equiparable, potser llavor sí. Si jo treballés en una empresa d'un cert renom no voldria que algú que ho fa pitjor que jo operés amb el meu nom i amb la meva imatge corporativa, voldria diferenciar-me'n. Ho dic per això.
Vilarrubla l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 15/04/2010 16:49, en total s’ha editat 1 vegada.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
També estic d`acord.Vilarrubla ha escrit:Jo també penso com tu. I qualsevol persona del món del màrqueting et recomanarà que no barrejis les dues marques pel moment.awe ha escrit:Respecte això de la unificació les imatges corporatives, potser encara no és el moment. Si FGC dona millor servei que Renfe, potser fóra millor no barrejar totes dues dins la mateixa imatge. Quan el servei es doni de forma equiparable, potser llavor sí. Si jo treballés en una empresa d'un cert renom no voldria que algú que ho fa pitjor que jo operés amb el meu nom i amb la meva imatge corporativa, voldria diferenciar-me'n. Ho dic per això.
http://www.sostenible.cat/sostenible/we ... cia=439508
Manel Nadal
Secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques
"En dos anys estaran resolts tots els problemes de rodalies"
Després d'anys de titllar-lo de mitjà antic i de tancar línies, ara tothom s'apunta al ferrocarril. Li devem aquest canvi a l'alta velocitat?
Jo crec que l'alta velocitat ha fet possible la modernització dels trens i ha fet entendre a la gent que el tren és competitiu en distàncies mitjanes amb el cotxe i en mitjanes-llargues amb l'avió. Ara, també és evident que si l'alta velocitat no es correspon a un model de xarxa pot quedar-se en un transport elitista. D'altra banda, hi ha hagut un moviment de gent contrària a l'alta velocitat que ha portat el debat de la conveniència de posar en valor tota xarxa, inclosos els trens convencionals. I ells també han aconseguit, amb el seu posicionament, situar el ferrocarril en el lloc on és ara.
Portem ja uns mesos del traspàs de rodalies de Barcelona. Tot i que potser la perspectiva no és encara àmplia, vostè quin balanç en fa?
Cent dies és un bon moment per fer un balanç. En aquest període hem après les interioritats de la xarxa; hem establert una excel·lent relació amb l'operador, RENFE, i hem comprovat el dèficit que hi ha encara amb la infraestructura amb problemes molt importants d'alimentació elèctrica, subestacions, catenàries, etc.
Quin grau li atribuiria a aquest dèficit? És de grau màxim, mitjà, o petit?
Jo diria que és de grau mitjà, però puc fer aquesta afirmació precisament perquè coneixem l'abast de la qüestió i s'han planificat les actuacions pertinents per afrontar-la. Creiem, tots els que hi estem implicats, que en un termini de dos anys els problemes de rodalies s'hauran resolt. Però tornant a les valoracions d'aquests cent dies, el meu balanç és positiu. De moment hem treballat en incrementar la informació al ciutadà amb el telèfon, el web, pantalles a les andanes. Hem introduït mecanismes més sofisticats de control dels trens per donar informació tant dins els combois com a les estacions. També hem millorat les freqüències en alguns serveis, com per exemple el de l'aeroport, i hem canviat la imatge corporativa. I el dia de la nevada, tot i les interrupcions en diverses línies, a mitjanit tots els trens funcionaven.
RENFE ha canviat l'actitud?
Tenen una voluntat clara de treball conjunt i d'eficiència en el servei. Segurament també perquè ens volen convèncer que són el millor operador possible. I si segueixen així els farem confiança.
Tenen dades sobre la resposta dels usuaris a la nova situació?
Els índexs de satisfacció que es recullen són anuals i darrerament han evolucionat positivament. Ara, nosaltres contractarem un estudi específic per conèixer l'opinió de l'usuari. Intuïm fins ara que la gent ha detectat una voluntat de millora.
Per què es diuen Rodalies de Catalunya quan són bàsicament de la regió metropolitana?
Perquè la vocació és de tenir trens de rodalies a tot Catalunya: a Tarragona, Lleida i Girona. Aquesta serà la marca global i després se singularitzarà amb Rodalia de Barcelona, de Girona, etc.
Quan es posaran en marxa aquestes noves rodalies?
En el moment en que es faci el traspàs dels trens regionals; aleshores podrem construir les rodalies no metropolitanes. Estem ara al principi de les negociacions i és un tema que es pot resoldre com a màxim en dos anys.
Com és la relació amb l'administrador de la infraestructura, ADIF?
Sobre RENFE la Generalitat és l'autoritat però sobre ADIF ho és l'estat. Tot i així hem establert convenis de col·laboració i hem creat una comissió tècnica entre Generalitat, ADIF i RENFE per debatre el dia a dia de la gestió. A més tenim el Pla de Rodalies, pactat amb Foment, que executa bàsicament ADIF.
Tot i les millores, l'accessibilitat de trens i estacions continua sent un forat negre.
És cert que en tots els trens estatals hi ha hagut un retard en el tema de l'accessibilitat. Fa dos anys es va aprovar un decret que obligava a un procés d'inversió i a Catalunya en aquest moment hi ha 80 estacions o obres en marxa o obres adjudicades per adaptar-les a les persones amb mobilitat reduïda. Es fan créixer les andanes per fer-les pujar a nivell dels trens i s'estan adquirint noves unitats de trens Civia que són més accessibles. El 2010 arribarem a 67 unitats amb aquestes característiques.
Els projectes de tren orbital i transversal comencen a caminar. Quan els veurem realitzats?
Ara tenim les reserves de sòl per tots dos. I en el cas de l'orbital, després d'una batalla dialèctica llarga, Foment va dir que ampliaria el Pla de Rodalies per incorporar-hi aquest projecte i ja ha encarregat un estudi informatiu de disseny del traçat. Jo crec que ja veurem trams en obres d'aquí uns tres anys. De tota manera, els projectes ferroviaris són sempre a molts anys vista.
'Cal anar a una veritable xarxa europea, aquesta és la gran revolució en el món del ferrocarril'
Hi ha dues línies que per raons diferents demanen intervencions importants una és la de Barcelona-Vic-Puigcerdà i l'altra és la del Maresme. Què és preveu en aquests casos?
Per la primera està en procés l' estudi informatiu de desdoblament de la línia i ara s'està en la fase de discussió de les al·legacions presentades. Jo crec que Foment podria tancar l'estudi informatiu abans de l'estiu i el 2011 ó 2012 hauríem de tenir alguna obra en marxa. Es important perquè es reduirà el temps de viatge entre Vic i Barcelona de manera substancial. Tot i que el desdoblament es contempla fins a Vic, per part del govern, nosaltres volem que arribi fins a Ripoll.
A la línia de costa, hi ha diversos temes. Primer cal desdoblar d'Arenys a Blanes però no tots els municipis ho volen. Un altre tema són els temporals, la línia es veu molt afectada i per tant cal pensar en com anar col·locant defenses a la costa que són les mateixes que es fan per les platges; això a curt/mitjà termini. A mitjà/llarg termini partim de la constatació que la via no està a prop de la població, almenys fins a Mataró, i caldria desplaçar-la cap a l'interior, i això és el que contempla el Pla Metropolità que està en fase molt avançada de tramitació. Aquest trasllat dependrà de les disponibilitats pressupostàries i del debat amb el territori.
Parlem del tren-tram, aquest mitjà de transport interurbà que serà novetat al nostre país. Quin veurem circular primer, el del Bages o el del Camp de Tarragona?
Segurament el del Camp de Tarragona, on hi ha més densitat urbana, més necessitat de servei i més infraestructura per aprofitar.
Aquestes xarxes seran Rodalies de Catalunya?
En general han de ser xarxes diferenciades, això sí, amb connexions que alimentin la xarxa de regionals i rodalies. Però penso que en el cas de Lleida sí que es podrien assimilar a aquesta darrera xarxa. S'haurà de veure cas per cas. A Tarragona, en canvi, serà més tramvia.
Per cert, cal unir el tramvia per la Diagonal i fer més línies per l'àrea metropolitana?
Nosaltres estem rotundament a favor d'aquesta unió. Els estudis de mobilitat indiquen que amb la unió de les dues xarxes actuals es duplicaria el nombre d'usuaris. Des del punt de vista de transport no hi ha dubte que aquesta és una prioritat, altra cosa és la solució urbanística que finalment s'apliqui a la Diagonal. Pel que fa a l'ampliació de les xarxes, cal pensar en extensions en diverses zones de Barcelona ciutat, com del zoo fins al port, del Baix Llobregat, una xarxa específica pel Besòs i ja hem anunciat el Tramvallès.
Fem un canvi d'escala. Per què s'alenteix tant la connexió amb França?
Històricament a França les connexions transpirinenques li han interessat molt poc, tan viàries com ferroviàries. A banda d'això, França també porta uns anys d'inversió en infraestructures molt més baix que el nostre i això ha afectat a aquest tram entre Montpeller i Perpinyà. Tot plegat fa que França endarrereixi les seves decisions però jo vull creure que en aquest moment estem a la recta a final i que ja hi ha compromisos de finançament i tot sembla que, com ells mateixos diuen, el 2020 estigui tot acabat.
I quin futur li espera al corredor mediterrani?
Les mancances del corredor mediterrani són fruit d'un error històric dels successius governs espanyols, un error que el ministre Blanco vol corregir fent que es consideri xarxa transeuropea prioritària i establint la reserva pressupostària corresponent.
Com és pot fer del ferrocarril un mitjà encara més eficient des d'un punt de vista ambiental?
Fent que porti més gent perquè si tecnològicament és eficient però no porta passatgers aleshores es converteix en ineficient. Però el que necessitem per damunt de tot a escala europea és unificar la xarxa de tot continent: amples de via, gàlibs, senyalització, normativa sindical, etc. Cal anar a una veritable xarxa europea, aquesta és la gran revolució en el món del ferrocarril.
Aprofito per afegir una enquesta, per tal que valoreu com està el servei de Rodalies després de 4 mesos del traspàs.
Hem passat de 2 trens/hora a 2 trens/hora, gran millora!Manel Nadal ha escrit:També hem millorat les freqüències en alguns serveis, com per exemple el de l'aeroport
En canvi a poblacions com Vilanova, Sitges, Salou o Cambrils volen allunyar la via de la poblacióManel Nadal ha escrit:A mitjà/llarg termini partim de la constatació que la via no està a prop de la població, almenys fins a Mataró, i caldria desplaçar-la cap a l'interior
És molt fàcil acusar els altres països, amb els diners que s'endú Espanya gràcies als fons de cohesió.Manel Nadal ha escrit:Històricament a França les connexions transpirinenques li han interessat molt poc, tan viàries com ferroviàries. A banda d'això, França també porta uns anys d'inversió en infraestructures molt més baix que el nostre
I diners que ni tan sols li pertoquen. Segons els convé, es fan els rics o els pobres.Sagrerenc ha escrit:És molt fàcil acusar els altres països, amb els diners que s'endú Espanya gràcies als fons de cohesió.Manel Nadal ha escrit:Històricament a França les connexions transpirinenques li han interessat molt poc, tan viàries com ferroviàries. A banda d'això, França també porta uns anys d'inversió en infraestructures molt més baix que el nostre
D'aquí a dos anys, si vostè segueix essent algú en la política d'aquest país, especialment la ferroviària, li ho recordarem.Manel Nadal ha escrit:"En dos anys estaran resolts tots els problemes de rodalies"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
La Generalitat instala megafonía automatizada en 70 estaciones de tren
1. • El 'conseller' Nadal expresa su satisfacción por la mejora en la información al pasajero
AGENCIAS
BARCELONA
El traspaso de la gestión de los trenes de Rodalies a la Generalitat de Catalunya empieza a notarse. Así lo ha subrayado hoy en Molins de Rei (Barcelonès) el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, en el acto de presentación de la implantación de megafonía automatizada en 70 estaciones; una inversión que busca mejorar la información a los pasajeros.
Así, ahora ya son 79 las estaciones que cuentan con la megafonía automatizada, lo que representa el 73,1% de toda la red de Rodalies Catalunya. En el conjunto del 2010, el Govern tiene previsto invertir 3,4 millones de euros para completar este servicio. Según Nadal, el próximo septiembre, el 100% de las estaciones tendrán esta megafonía.
Además, la Generalitat también ha instalado teleindicadores y monitores de información en 19 estaciones. Hasta ahora solo9 estaciones tenían este servicio de información. Las pantallas informan a los pasajeros de la vía por la que circulará el tren y el tiempo de espera, mientras que el sistema de megafonía informa de la circulación de los trenes y de posibles incidencias.
Nadal ha subrayado su "satisfacción" porque "se empiezan a ver las primeras mejoras". "Poco a poco se van incorporando nuevos trenes, se van ejecutando las mejoras en la información al pasajero y se va cumpliendo todo aquello que habíamos anunciado", ha subrayado el conseller.
La Generalitat instala megafonía automatizada en 70 estaciones de tren
1. • El 'conseller' Nadal expresa su satisfacción por la mejora en la información al pasajero
AGENCIAS
BARCELONA
El traspaso de la gestión de los trenes de Rodalies a la Generalitat de Catalunya empieza a notarse. Así lo ha subrayado hoy en Molins de Rei (Barcelonès) el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, en el acto de presentación de la implantación de megafonía automatizada en 70 estaciones; una inversión que busca mejorar la información a los pasajeros.
Así, ahora ya son 79 las estaciones que cuentan con la megafonía automatizada, lo que representa el 73,1% de toda la red de Rodalies Catalunya. En el conjunto del 2010, el Govern tiene previsto invertir 3,4 millones de euros para completar este servicio. Según Nadal, el próximo septiembre, el 100% de las estaciones tendrán esta megafonía.
Además, la Generalitat también ha instalado teleindicadores y monitores de información en 19 estaciones. Hasta ahora solo9 estaciones tenían este servicio de información. Las pantallas informan a los pasajeros de la vía por la que circulará el tren y el tiempo de espera, mientras que el sistema de megafonía informa de la circulación de los trenes y de posibles incidencias.
Nadal ha subrayado su "satisfacción" porque "se empiezan a ver las primeras mejoras". "Poco a poco se van incorporando nuevos trenes, se van ejecutando las mejoras en la información al pasajero y se va cumpliendo todo aquello que habíamos anunciado", ha subrayado el conseller.
Algú ha escrit:Molins de Rei (Barcelonès)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N4
- Entrades: 65
- Facebook: https://www.facebook.com/davidjbd
- Ubicació: Sant Celoni
- Contacta:
Sí. I en estacions on ja existia, com la de Sant Celoni, el que han fet ha sigut espatllar-la.metring ha escrit:http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
La Generalitat instala megafonía automatizada en 70 estaciones de tren
No anuncia el nom del tren que passa a no ser que sigui un rodalies, diu "Pròxima circulació per via 1 ____ amb destinació". A alguns MD els anuncia que paren a totes les estacions excepte Gualba, Breda i Hostalric, quan aquest tren no s'atura a moltes més, mentre d'altres MD diu que només s'aturen a Girona i Figueres. Altres vegades anuncia que un va a Figueres i en realitat va a Portbou. O fins i tot els anuncia com a trens sense parada.
I tot això va conjunt amb la informació als nous panells que hi ha a les vies informant, que anuncien els mateixos missatges erronis que la megafonia. Almenys ara la informació dels panells no està al revés, que al principi de funcionar marcava el pas del tren que anava a passar per via 1, en el panell de la via 2.
A veure si ho arreglen que queda una mica chapuzas, i més d'un pot agafar un tren pensant que va a una estació, i no hi va.