Diries "Frederic Garcia Llorca"?Guigui ha escrit:Els noms de monarques, sants i papes es tradueixen. Per tant, és correcte dir Sant Joan de la Creu. Però cal dir-ho correctament.437.001 ha escrit:SAN JUAN DE LA CRUZ.
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Seguiment de les obres al Carmel
Re: Traduccions de noms
Noiiiis, back to topic.
Aún no me creo que el metro vaya a llegar al Carmelo. Que ganas jejeje pero sobretodo, que impulso le dará al barrio.
Poso aquí un video que he trobat pel Youtube del perllongament de la L5 fins a Vall d'Hebrón.
El problema és que el video conté imatges virtuals de les estacions segons com havien de ser fa anys, abans de que es canviessin els projectes de totes tres, per tant, el video s'ha de agafar amb pinces:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/x-wqVlCpoTI&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/x-wqVlCpoTI&hl=es_ES&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
El problema és que el video conté imatges virtuals de les estacions segons com havien de ser fa anys, abans de que es canviessin els projectes de totes tres, per tant, el video s'ha de agafar amb pinces:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/x-wqVlCpoTI&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/x-wqVlCpoTI&hl=es_ES&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
, sempre amb l'incògnita del tren blanc aparegut en multitud de llocs com a la L9 i L10 (tot i que ara, han començat a canviar-los per 9000's), directa evolució del 2100, amb interior dels 1000 (a excepció de la porta).
D'aquest video, espero que Horta, el dia de la inaguració llueixi tan bé com apareix al video
D'aquest video, espero que Horta, el dia de la inaguració llueixi tan bé com apareix al video
El metro de Barcelona amb motoristes!
D'entrada, llueixen com a color de fons dels panells el gris, que fa anys que ja va ser substituït pel negre a TMB.BCN2008 ha escrit:El problema és que el video conté imatges virtuals de les estacions segons com havien de ser fa anys, abans de que es canviessin els projectes de totes tres, per tant, el video s'ha de agafar amb pinces:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No només aixó, la L3 arriba a Canyelles, per tant el video es de després del 1999, però, la L4 segueix fins a Pep Ventura, per tant es com a molt del 2002.
El metro de Barcelona amb motoristes!
I encara no s'havien inventat cert signe per possar entre Taixonera i CollMiquel ha escrit:No només aixó, la L3 arriba a Canyelles, per tant el video es de després del 1999, però, la L4 segueix fins a Pep Ventura, per tant es com a molt del 2002.
Per cert, el pojecte dels ascensors inclinats d'aquesta estació ja no existeix, veritat?
A Teixonera|Coll no, ja que totes les galeries inclinades van ser substituides per dos pous (estil Roquetes, pero amb 100 metres de cada preandana), pero a Carmel està previst que s'hi construeixi una galeria inclinada al costat Pastrana.Javi M ha escrit:I encara no s'havien inventat cert signe per possar entre Taixonera i CollMiquel ha escrit:No només aixó, la L3 arriba a Canyelles, per tant el video es de després del 1999, però, la L4 segueix fins a Pep Ventura, per tant es com a molt del 2002.
Per cert, el pojecte dels ascensors inclinats d'aquesta estació ja no existeix, veritat?
Doncs tant a Vall d'Hebron com a Carmel, de la L5, estan posant ja les escales mecàniques. Ahir i avui he vist trailers amb grues que descarregaven el material. Això va rutllant! Igual per la Mercè tindrem inauguració a la L5...
Avui he pasat pel pou d'atac de Vall d'Hebron L5, i he vist, que ja han posat la catenària, no he vist si era la via, ja que feien ja les obres per tapar el pou.
El metro de Barcelona amb motoristes!
La via s'acostuma a posar abans de la catenària. És una fantàstica notícia que ja estiguin acabant les obres del Carmel, espero que comencin les proves aviat.Miquel ha escrit:Avui he pasat pel pou d'atac de Vall d'Hebron L5, i he vist, que ja han posat la catenària, no he vist si era la via, ja que feien ja les obres per tapar el pou.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Segons consultada la web del DPTOP:
Perllongament L5 Tram: Horta-Vall d'Hebron
218.000.000,00
En execució
12/03
Tardor 2010 ?
Perllongament L5 Tram: Horta-Vall d'Hebron
218.000.000,00
En execució
12/03
Tardor 2010 ?
Es muy relativo. Imagino que en metro, por pura cuestión de comodidad y sobretodo seguridad sí, pero hay muchas LAV dónde los postes de catenaria quedan montados marcando en cierto modo el gálibo de la línea. E incluso ménsulas, tirantes y sustentores pueden ser montados antes que los raíles y traviesas, aún que normalmente se dejan plegados.BCN2008 ha escrit:La via s'acostuma a posar abans de la catenària. És una fantàstica notícia que ja estiguin acabant les obres del Carmel, espero que comencin les proves aviat.Miquel ha escrit:Avui he pasat pel pou d'atac de Vall d'Hebron L5, i he vist, que ja han posat la catenària, no he vist si era la via, ja que feien ja les obres per tapar el pou.
Saludos,
pel poc que he pogut veure, els túnels del perllongament de la L5 tenen andanes laterals per evacuar el passatge com havien de tenir a la L9. Intentaré esbrinar si és només en un tram o la totalitat del perllongament.
El tram Canyelles - Trinitat Nova de L3, ja les tenia un cop inagurat el tram, suposo que això ja serà una norma a les prolongacions, excepte L9 i L10, ja que desallotgen per davant.El LLOP ha escrit:pel poc que he pogut veure, els túnels del perllongament de la L5 tenen andanes laterals per evacuar el passatge com havien de tenir a la L9. Intentaré esbrinar si és només en un tram o la totalitat del perllongament.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Doncs amb l'amplada que tenen els túnels de l'L9, s'haurien pogut estalviar les peculiaritats de l'evacuació frontal dels 9000 i fer-ho com a la resta de línies.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
adjunto una fotografia sobre el perllongament de la L5 cap a la Vall d'Hebron. A la foto es pot veure l'entrada a l'estació de Carmel, amb el túnel anul.lat (el de la cua de maniobres esfondrada) a la dreta. He de dir que les mesures del túnel son espectaculars, i a més, aquest està folrat amb un teixit aïllant en la seva totalitat.
Jo pensava que el túnel anul·lat l'haurien cobert, el faran servir per a alguna cosa?