Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Tanta cosmètica ja cansa

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 11/07/2010 9:18

Guigui ha escrit:Ara ens inventem que el Funicular de Montjuïc és una línia de metro. Aquests comunicats oficials comencen a fer-se pesats...
En alguna ciutat he vist que algunes línies de funicular o cremallera formen part de la xarxa de metro i fins i tot segueixen la mateixa numeració que les línies convencionals.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/07/2010 11:00

victorcasta ha escrit:
Guigui ha escrit:Ara ens inventem que el Funicular de Montjuïc és una línia de metro. Aquests comunicats oficials comencen a fer-se pesats...
En alguna ciutat he vist que algunes línies de funicular o cremallera formen part de la xarxa de metro i fins i tot segueixen la mateixa numeració que les línies convencionals.
Durant un temps, el funicular va tenir denominació de línia de metro aquí també, però clar, d'això ja fa uns anys, colar-ho ara...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1654
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 11/07/2010 11:35

Sí no vaig errat, tenia assignat el nº XIV. Salut!



internauta
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Sant Andreu - L1

Entrada Autor: internauta » Diumenge 11/07/2010 23:31

Hola! Avui he anat a veure l'estació de Badalona Pompeu Fabra.

Com és habitual en aquesta saga d'estacions noves, la funcionalitat està per sobre de l'estètica. Les estacions no són lletges, però tampoc no són obres d'art com les del metro de Moscou, que algunes semblen palaus. Mantenen un to seriós, pulcre i discret. Però enhorabona, l'andana central de l'estació terminal de la L2 els ha quedat ben ampla i moderna, a l'estil de l'estació de Mundet de la L3, i els dos vestíbuls, per cert, ben calcats tots dos, amb l'única diferència que el d'Avinguda Martí Pujol, el principal, és una mica més ampli i amb una inscripció llatina que remet a l'antiga ciutat romana de Baetulo a la part superior, i també unes imatges de ninots amb un any a cadascun d'ells (disseny que no entenc, si algú sap de què li parlo, que m'ho expliqui). Ben funcional però agradable, i a més em deixa al costat de casa d'uns amics meus, els quals a partir d'ara aniré a veure amb molta més facilitat, ja que em queda molt més a prop l'estació de metro que no pas la de rodalia al costat del mar.

Per cert, he filmat amb la càmera totes les dependències de l'estació nova. Tot i així, no sé com penjar al web el vídeo. Si és senzill i algú s'atreveix a explicar-m'ho, moltes gràcies!!

Bona nit (tot i que potser encara entro algun cop més abans d'anar a dormir). ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/07/2010 23:39

internauta ha escrit:Hola! Avui he anat a veure l'estació de Badalona Pompeu Fabra.

Com és habitual en aquesta saga d'estacions noves, la funcionalitat està per sobre de l'estètica. Les estacions no són lletges, però tampoc no són obres d'art com les del metro de Moscou, que algunes semblen palaus. Mantenen un to seriós, pulcre i discret. Però enhorabona, l'andana central de l'estació terminal de la L2 els ha quedat ben ampla i moderna, a l'estil de l'estació de Mundet de la L3, i els dos vestíbuls, per cert, ben calcats tots dos, amb l'única diferència que el d'Avinguda Martí Pujol, el principal, és una mica més ampli i amb una inscripció llatina que remet a l'antiga ciutat romana de Baetulo a la part superior, i també unes imatges de ninots amb un any a cadascun d'ells (disseny que no entenc, si algú sap de què li parlo, que m'ho expliqui). Ben funcional però agradable, i a més em deixa al costat de casa d'uns amics meus, els quals a partir d'ara aniré a veure amb molta més facilitat, ja que em queda molt més a prop l'estació de metro que no pas la de rodalia al costat del mar.

Per cert, he filmat amb la càmera totes les dependències de l'estació nova. Tot i així, no sé com penjar al web el vídeo. Si és senzill i algú s'atreveix a explicar-m'ho, moltes gràcies!!

Bona nit (tot i que potser encara entro algun cop més abans d'anar a dormir). ;)
Hola!

El millor seria que pengessis el vídeo al YouTube, i aquí fessis servir l'etiqueta "youtube" de les que hi han al damunt de quan escrius un missatge al Fòrum, i enmig poses la part de l'enllaç del vídeo a partir del símbol "="



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 12/07/2010 0:09

internauta ha escrit: també unes imatges de ninots amb un any a cadascun d'ells (disseny que no entenc, si algú sap de què li parlo, que m'ho expliqui).
Son imatges del "Dimoni". Cada any, en la nit més important de les festes de Maig de Badalona, es crema un Dimoni de cartró a la platja, després d'estar exposat durant dies. Les fotografies son dels dimonis anteriors, clar.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dilluns 12/07/2010 5:36

Vox ha escrit:
internauta ha escrit: també unes imatges de ninots amb un any a cadascun d'ells (disseny que no entenc, si algú sap de què li parlo, que m'ho expliqui).
Son imatges del "Dimoni". Cada any, en la nit més important de les festes de Maig de Badalona, es crema un Dimoni de cartró a la platja, després d'estar exposat durant dies. Les fotografies son dels dimonis anteriors, clar.

Vox
Correcte, a l'estació han posat plaques amb els "dimoniets" des de 1936 a 2011, aquesta darrera placa és buida encara.
;)
L'estació és ben maca, m'ha encantat, sobretot el vestíbul principal amb la història de les àmfores i de l'antiga Baetulo. He penjat 50 fotos de l'estació al meu Facebook, demà en posaré més.
:ok
Per cert: m'he trobat amb 2 foraires, un que conec fa anys i un altre que jo no coneixia...
:o


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 12/07/2010 9:21

Jo personalment l'estació l'he trobat funcional. Estèticament, m'ha semblat... grisa. Parets grises, terra gris, mobiliari gris, i sí, unes lletres al vestíbul... de color gris. Les fotos, sí que hi són però són tant petites que ni t'hi fixes. A més, estan a la part del darrera de l'entrada, que és un immens espai mort que no serveix per a res i que suposo que en poc temps el tancaran per estalviar-se manteniment i problemes.
També m'ha sobtat que no hi ha ni un sol tram d'escales mecàniques per baixar. Suposo que van acabar tot el pressupost en escales mecàniques quan van fer Sagrera L9/L10 (escales que ningú utilitza per raons òbvies, sigui dit de pas)

En resum: no li acabo de veure el què, però és funcional, res més.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 12/07/2010 19:06

Ha estat bé però com comenta en wefer, hi ha massa espai buit al darrere (passades les cancel·ladores i escales). Per allà no hi ha de passar ningú a no ser que vagi donant voltes perquè si, així que és un espai sense ús. Com no hi posin paradetes o alguna exposició, malament....

Per cert, en el primer dia ja vam trobar una escala mecànica que no funcionava.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dilluns 12/07/2010 21:23

aim ha escrit:Ha estat bé però com comenta en wefer, hi ha massa espai buit al darrere (passades les cancel·ladores i escales). Per allà no hi ha de passar ningú a no ser que vagi donant voltes perquè si, així que és un espai sense ús. Com no hi posin paradetes o alguna exposició, malament....

Per cert, en el primer dia ja vam trobar una escala mecànica que no funcionava.
Viendo ese espacio vacío, me viene a la cabeza que se dijo en este foro que la futura estación de la L1 estaría colocada justo encima de la de la L2. En ese caso, sería logico pensar que ese espacio vacío será el futuro pasillo de transbordo con L1. ¿Que opinais?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 12/07/2010 23:29

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... peu-fabra/

El conseller explica l’obra de la nova estació Badalona Pompeu Fabra





xevi
N7
N7
Entrades: 607

Entrada Autor: xevi » Dimarts 13/07/2010 10:15

On està exactament aquesta estació (no la trobo en el google maps), des de l'estació de Rodalies de Badalona, quan es tarda caminant?



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 13/07/2010 10:54

Sota aquesta plaça que em sembla que es dirà Pompeu Fabra :

http://maps.google.com/maps?hl=ca&ie=UT ... 1&t=h&z=19

Hi ha uns 500 metres aproximadament fins a l'estació actual de Rodalies, en línia recta



Marc31
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: Marc31 » Dimarts 13/07/2010 11:26

Pels amants de les distàncies, dir que, a part de la longitud del túnel, es guanya més que 600 metres, la distancia entre la boca de Marti Pujol, amb la de Pep Ventura, és de 820 metres (ni idea com ferho en el google maps, ho vaig fer en el google earth) en que s'estalvien 8-10 minuts d'anar a peu, pels que diuen que no valia la pena la parada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 13/07/2010 11:38

Almenys al Fòrum, no crec que hi hagi algú que qüestioni el perllongament. Ara, costa d'entendre que s'hagi trigat el que s'ha trigat per aquesta distància, ni que sigui amb restes romanes pel mig.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/07/2010 12:22

Guigui ha escrit:Almenys al Fòrum, no crec que hi hagi algú que qüestioni el perllongament. Ara, costa d'entendre que s'hagi trigat el que s'ha trigat per aquesta distància, ni que sigui amb restes romanes pel mig.
Home, el tema de les restes, al ser una cosa tant delicada, que s'ha d'extreure amb molt de compte, jo sí m'ho crec. M'encantaria contactar amb algun arqueòleg que ens expliqués la complexitat de la qüestió.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 13/07/2010 13:40

Home, jo sé que a Tarragona a les obres d'una Caixa de Pensions, van trobar un cadàver romà. Quatre anys aturada l'obra. En recomençar, l'ordre va ser tapar tot allò que sigui romà (i deixar-ho com estava) i no dir res.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/07/2010 16:42

No us perdeu el comentari a la notícia de la inauguració al bloc de DPTOP :riure :riure :riure :riure

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... /#comments
Jomateix ha respost el/l’ 13 Jul 2010 a les 12:44

L’alcalde de Badalona és clavadet a un dels cantants de Yello!! http://xray.sai.msu.ru/~polar/music/pic ... ello10.jpg
I per cert… què hi fa l’Hereu en la inauguració d’una estació de Badalona?
Igualment, felicitats per aquesta nova inauguració, encara que es noti que està feta una mica amb presses.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 14/07/2010 1:36

Guigui ha escrit:Almenys al Fòrum, no crec que hi hagi algú que qüestioni el perllongament. Ara, costa d'entendre que s'hagi trigat el que s'ha trigat per aquesta distància, ni que sigui amb restes romanes pel mig.
Jo sóc de Tarragona i sí que m´ho crec, que el retard sigui per les restes, és més, SEGUR que ha estat per les restes.
Ara, que també s´hi poden haver repenjat, aprofitant l´avinentesa, i taaaant que també!
...i si poden haver encarit alguna cosa més del què caldria, dóna-ho per encariiiit!

Però bé, ja està oberta (que és el que volien que diguéssim, no?). :) :) :) :twisted:



Avatar de l’usuari
tintin
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Barcelona - Horta

Entrada Autor: tintin » Dijous 15/07/2010 10:10

Hola,

tinc una pregunta, a les fotos de la nova estació a trenscat.cat apareix una foto amb l'indicador d'un tren que posa RET, què és això de RET?

Moltes gràcies,


Salut!!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”