Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
xevi
N7
N7
Entrades: 608

Re: Futur de l'estació de França

Entrada Autor: xevi » Dijous 28/10/2010 12:53

Si finalment s'ha de tacar haurem de començar la lluita per fer-hi el gran Museu de la Mobilitat amb la col.lecció de TMB, SEAT, bombers, etc.
De totes maneres jo no em rendiria.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 28/10/2010 17:31

carles10000 ha escrit:es pot ser una ciutat seriosa i tindre estacions de pas con pasa a moltes ciutats de'Europa,com Brusel.les,Amsterdam,Berlin,Praga,jo crec i es meva modesta opinio que a nivells de mobititat es l'ideal i moltes ciutats com Paris.Londres,Milà s'estan empenedint de tindreles
Estacions de pas per a les línies passants, i estació terme per fer-hi els orígens i finals. Encara que fiquis vint o trenta vies a Sants, només sis d'elles seran passants. De la resta, unes quantes poden fer d'origen de serveis de mitjana distància, que són trens que no ocupen la via durant molta estona. Però els serveis de llarg recorregut inutilitzen una via sencera. Per exemple, quan s'obri el túnel de Provença, les vies de l'AVE hauran de ser passants per nasos. No serà possible utilitzar Sants com a origen o destí final sense destorbar la resta de serveis d'ample UIC fins que no es construeixi l'estació de Sagrera, i llavors serà en aquesta on s'haurà de reservar un ample espai per ficar vies d'estacionament que, a més, hauran de tenir sortida pels dos extrems... No és més senzill aprofitar el que ja hi ha i que, per la seva ubicació, tant pot fer d'origen/final per als serveis que vagin a Madrid o València com als que surtin cap a França?

Paris potser es penedirà de mantenir tantes estacions terminals obertes (la meitat d'elles en un estat una mica lamentable) i de connexions nefastes com Austerlitz-Gare de Lyon, que són gairebé a tocar però separades mig quilòmetre per culpa del Sena, però dubto que cap ciutat europea s'estigui plantejant de renunciar a un equipament necessari ja fet i en servei des de fa dècades. A Zurich, Berna i Lucerna també tenen grans estacions terminals amb una zona de pas en el subsól i no semblen massa penedits...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dijous 28/10/2010 18:36

en lo de Sants te dono la rao ja que anira molt just encara al veure canvis a la meitat de la longitut de les andanes no seria descabellat en que divideixin en certs casos les andanes i en una mateixa via sorti un tren per sevilla i un altre per Paris.....
Suposo que Paris,Milan,Roma,Londres,tindran estacions terminals per que son destinacions finals encara que en el cas de Paris circulaba en la petit centiure a anys un vago del FS en servei comercial destinació Napols entre les estacions del Nord y Lyon ja que anava acoplat a diferents expressos, en Mila van inagurar la Linia Pasante entre l'oest i est de la ciutat i en Stuttgart esta Plan XXI per transformar l'estació en pasant, per cert Berna es pasant i semisoterrada, tinc la mala costum de quand vaig a una ciutat de visitar l'estacio.
una salutació!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/10/2010 21:12

Berna és passant però no semisoterrada, sinó coberta. Lucerna no té estació passant al subsòl; de fet, està encarada cap al llac. I el projecte de Stuttgart 21 té una forta contestació social, amb manifestacions parcialment violentes.

Un exemple d'estació terminal que s'està convertint en passant és Viena Südbahnhof, que passarà a dir-se Hauptbahnhof. Fins ara hi havia algunes vies passants que connectaven les vies que duien a les dues terminals (disposades perpendicularment) però no tenien andana pròpia. Així, els serveis Munic-Budapest(-Bucarest) feien parada a Meidling però passaven de llarg de Südbahnhof. Amb la situació central que ha adquirit Viena després de la caiguda del Teló d'Acer, és una obra força lògica (no tant la seva execució faraònica, d'on em sonarà tot plegat?).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Divendres 29/10/2010 9:26

Londres, Paris, Munic, Milà, Roma... tenen estacions terme. No discutim estacions passants si, estacions terme no, es pot tenir tot i és el que defensem el manteniment de l'EdF la defensem perquè és competible amb Sants i Sagrera, sens dubte.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/01/2011 10:57

Una de futur immediat, i com no, amb una notícia habitual per a moltes estacions:

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 8940.shtml

L'estació de França evitarà els salts entre l'andana i els nous trens

Dimarts, 4 de gener del 2011
EL PERIÓDICO
BARCELONA

El gestor d'infraestructures Adif ha decidit finalment adequar l'estació de França als nous trens Civia. L'altura de les portes d'aquests combois ha causat molts problemes als usuaris des que van començar a circular el 2008. A l'estació de Passeig de Gràcia, ja reformada, l'altura del terra a l'estrep del tren va arribar a superar el mig metre. Adif va anunciar ahir la licitació de les obres per apujar tres de les andanes centrals de la sumptuosa i històrica estació, amb una inversió de 825.000 euros.

Els treballs consistiran a elevar 10 centímetres i en una longitud de 200 metres les andanes de les vies 4-5, 6-7 i 8-9, fins a arribar a 68 centímetres respecte a la cota dels rails. Així, qualsevol viatger podrà pujar al tren o baixar-ne sense dificultat. També s'instal·larà un paviment antilliscant. Adif ha executat o ho està fent ara obres similars en moltes altres estacions de Rodalies.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 05/01/2011 8:10

Ja convenia que milloressin l'alçada de les andanes a l'Estació de França. De tota manera ja veurem com quedarà perquè no crec que posin el mateix paviment que hi ha actualment, es veurà estrany.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 05/01/2011 13:03

Este mes (ENERO 2011), hay un reportaje de 8 páginas acerca de la Estació de França y parte de los trenes que han pasado por ella de 8 páginas y abundantes fotos. Está bastante bien para recordar viejos y no tan viejos tiempos. El reportaje en cuestión se llama "BARCELONA TÉRMINO. UNA GRAN Y SIMBÓLICA ESTACIÓN" y su autor es Xavier Maraña. HOBBYTREN , NUM.207, Enero 2011.



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dimecres 05/01/2011 15:04

Trenscat ha escrit:Ja convenia que milloressin l'alçada de les andanes a l'Estació de França. De tota manera ja veurem com quedarà perquè no crec que posin el mateix paviment que hi ha actualment, es veurà estrany.
M´agradava el sól que hi havia a EDF, era molt bonic i antic. Posarán un de nou com els que estan posant a totes les estacions que estan renovant de Rodalies.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 06/01/2011 23:06

UT447Barcelona ha escrit: M´agradava el sól que hi havia a EDF, era molt bonic i antic. Posarán un de nou com els que estan posant a totes les estacions que estan renovant de Rodalies.
Bonic passi, antic no, era de la reforma dels anys 1990. El terra antic era diferent.
Per una part, ja m´agrada, es van passar de luxe amb aquella reforma... i el terra podia arribar a patinar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 07/01/2011 14:30

El que és urgent és que facin alguna cosa per evitar que ens caiguin els "regalets" dels coloms, algun sistema com a Berlín.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/01/2011 16:11

Tan fàcil com posar fileres de punxes metàl·liques, com les que es veuen a les cornises de molts edificis.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dissabte 08/01/2011 10:54

Guigui ha escrit:Tan fàcil com posar fileres de punxes metàl·liques, com les que es veuen a les cornises de molts edificis.

No oblidem els nombrosos forats al sostre de la coberta. I quan dic forats, vull dir grans forat!

Per cert, BON ANY A TOTS!


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Dissabte 08/01/2011 11:26

Una cosa que també es podria fer amb l' Estació de França és el següent:

-Rebaixar les Vies al Máxim en la Curva de EdF, Abans d' entrar a l' Estació.

-Les Vies a Estació de França haurien d' acabar en una Planta sota terra, que es pogués veure desde dalt, el Actual nivell d'Andanes.

-Vist que l' Estació Terminal ha quedat Amb una planta sota terra (Suposo que Moderna i Preparada per L' Alta Velocitat), Excavar un Suposat túnel per sota de la Ciutat Vella que pogués comunicar amb Sants i Catalunya, amb Alguna Estació Opcional al bell mig del Casc Antic, per qué no.

-Ara Ja Tindríem EdF com una estació de Pas on a més, serviria de Cul-de-sac per Línies Importants, com AV o MD, que farien el següent recorregut: ">Sants>PdG>EdF>Sants>" a través del Nou Tunel.

EdF Quedaria així:
Planta Baixa: Accés a les Vies i Ámplia Zona on fer Exposicions o (per qué no?) un Museu de la Mobilitat.
Planta -1: Vies Terminals per Rodalies i MD.
Planta -2: AV, Rodalies i MD, Estació de Pas amb accés a Túnel de la Ciutat Vella.


PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 08/01/2011 11:39

Fa tres anys et diria que genial, i amés afegiria que aquest túnel sota Ciutat Vella pot ser positiu per desviar trànsit de Via Laietana (suposant que seria un túnel fins a Plaça Catalunya).

Ara, en el context que ens trobem, trobo que estem prou bé amb una estació terminal per als trens arribats de diversos punts del país, que el seu problema és l'oblit i el desaprofitament, i que cal enllaçar l'estació amb Barceloneta L4, i canviar el nom a aquesta acord amb un enllaç ben fet, amb un passadís (una mica llarg, sí), i una parada de tramvia davant d'aquesta (i si pot ser amb una decoració que correspongui al modernisme de Muguruza). I això que et dic... pot esperar uns quants anys. Només ens caldria que engreixin el deute públic encara més i ho paguem nosaltres després.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dissabte 08/01/2011 12:46

Rafa Monty ha escrit:Una cosa que també es podria fer amb l' Estació de França és el següent:

-Rebaixar les Vies al Máxim en la Curva de EdF, Abans d' entrar a l' Estació.

-Les Vies a Estació de França haurien d' acabar en una Planta sota terra, que es pogués veure desde dalt, el Actual nivell d'Andanes.

-Vist que l' Estació Terminal ha quedat Amb una planta sota terra (Suposo que Moderna i Preparada per L' Alta Velocitat), Excavar un Suposat túnel per sota de la Ciutat Vella que pogués comunicar amb Sants i Catalunya, amb Alguna Estació Opcional al bell mig del Casc Antic, per qué no.

-Ara Ja Tindríem EdF com una estació de Pas on a més, serviria de Cul-de-sac per Línies Importants, com AV o MD, que farien el següent recorregut: ">Sants>PdG>EdF>Sants>" a través del Nou Tunel.

EdF Quedaria així:
Planta Baixa: Accés a les Vies i Ámplia Zona on fer Exposicions o (per qué no?) un Museu de la Mobilitat.
Planta -1: Vies Terminals per Rodalies i MD.
Planta -2: AV, Rodalies i MD, Estació de Pas amb accés a Túnel de la Ciutat Vella.
:plas :plas :plas

es una molt bona opció!


El licor Calisay no se bebe, se saborea

UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dissabte 08/01/2011 23:30

Rafa Monty ha escrit:Una cosa que també es podria fer amb l' Estació de França és el següent:

-Rebaixar les Vies al Máxim en la Curva de EdF, Abans d' entrar a l' Estació.

-Les Vies a Estació de França haurien d' acabar en una Planta sota terra, que es pogués veure desde dalt, el Actual nivell d'Andanes.

-Vist que l' Estació Terminal ha quedat Amb una planta sota terra (Suposo que Moderna i Preparada per L' Alta Velocitat), Excavar un Suposat túnel per sota de la Ciutat Vella que pogués comunicar amb Sants i Catalunya, amb Alguna Estació Opcional al bell mig del Casc Antic, per qué no.

-Ara Ja Tindríem EdF com una estació de Pas on a més, serviria de Cul-de-sac per Línies Importants, com AV o MD, que farien el següent recorregut: ">Sants>PdG>EdF>Sants>" a través del Nou Tunel.

EdF Quedaria així:
Planta Baixa: Accés a les Vies i Ámplia Zona on fer Exposicions o (per qué no?) un Museu de la Mobilitat.
Planta -1: Vies Terminals per Rodalies i MD.
Planta -2: AV, Rodalies i MD, Estació de Pas amb accés a Túnel de la Ciutat Vella.
Una molt bona idea!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 09/01/2011 0:18

Per a vies passants per Barcelona, no és la millor opció ni la més econòmica. En canvi, l'Estació de França tindria molta utilitat coma terminal de trens de mitjana i llarga distància, descarregant Sants i La Sagrera, que ja naixerà estreta. L'únic que caldria, a part d'acondicionar l'espai, és quadruplicar el túnel d'accés per a habilitar-hi l'ample UIC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dilluns 07/03/2011 0:48

Els unics que pode aturar que clausurin l'estacio som els ciutadans agafan firmes jo em començaré a moure peruqe això es indignant. JA tenen decidit carregarsela son una colla de f.... millor em callo. Tenim uns politics que fan fastic!


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dissabte 12/03/2011 6:46

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 9222.shtml


El món comença en una estació

Joan Barril

Periodista

El més sorprenent de l'arquitectura és que els edificis, per molt antics que siguin, continuïn tenint la mateixa funció que tenien en el moment que van ser edificats. Això la majoria de vegades no és així. Els tinglados del port són avui museus i oficines, el mercat del Born és un parc sempre tancat d'arqueologia coberta, els palaus que abans albergaven els grans patricis de la ciutat avui són magatzems de pintures o d'arts aplicades. Tot i això, per fortuna ens queda l'estació de França, un lloc on els trens resisteixen el pas del temps i arriben i surten cap a Aragó i també cap al nord. Zuric, Paris Austerlitz i Milano Centrale són llocs on es pot arribar a bord dels anomenats Trenhotel. En una nit arribem al cor de França, però calen quatre hores per arribar a Casp, una hora més del que triga l'AVE per arribar a Madrid. El tren convencional va a poc a poc, però la sortida i l'arribada d'aquesta estació projectada per Pedro Muguruza la dècada dels anys 20 confereix al viatger una solemnitat que no té res a veure amb l'alta velocitat.

El vestíbul de l'estació és gran i majestuós, amb aquella grandiloqüència pròpia del metro de Moscou. Les taquilles, de metalls brunyits, alberguen expenedors de bitllets simpàtics que tenen temps d'acollir els viatgers que desitgen el contacte humà i no la fredor de les màquines. Després arriben les dues grans voltes corbades. Al final de les vies hi apareixen els topalls que haurien de fer parar un excés de velocitat del comboi. Sense un tren al davant, aquests topalls semblen anticanons, que en comptes de disparar, repel·leixen. En aquesta basílica civil s'hi intueix el que va ser el transport ferroviari fa anys, quan l'altura permetia que el fum de les locomotores es perdés pels vidres. L'estació de França ja no fa olor de res. No s'hi percep la combustió del carbó ni la penetrant fragància dels orins. Els trens avui ja no són de pell ni de fusta, sinó de materials confusos i asèptics. Els passatgers surten dels vagons amb el camí après, res a veure amb aquells emigrants del Sevillano que arribaven a l'estació de la que seria la seva nova vida i aprenien el color dels tramvies i l'existència del metro.

Avui el pas dels viatgers del tren indica que coneixen perfectament el lloc on van. Ningú els va a rebre, perquè per a ells el viatge ha deixat de ser una aventura i només és una rutina. A la porta de les andanes un únic vigilant mira amb indolència el pas de les maletes per l'arc de metalls. Aquesta màquina és probablement el més extemporani de l'estació més antiga en el temps més nou. A la dreta del vestíbul el passatger que abandona les andanes hi veu un enorme cartell daurat que diu «Sortida a la ciutat», com si l'estació fos un territori estrany, els llimbs de tots els viatgers que porten a la seva mirada el reflex dels camps humits, dels ravals amb pintades als murs, dels nens que saluden al pas del comboi, perquè siguin vells o nous, no hi ha qui es resisteixi a saludar al tren quan deixa darrere seu una estela d'aire esvalotat.

A l'estació de França, que als pisos superiors és la seu de petites dependències de la Pompeu Fabra, s'hi han penjat banderes que permeten als passatgers aficionats a la geografia jugar contra si mateixos. De tant en tant volen coloms entre la catenària i les claraboies. Són els petits revisors que controlen l'horari previst. A la paret frontal dos rellotges indiquen la mateixa hora. El tren sempre surt a l'hora convinguda. L'arribada no importa, perquè abans que la puntualitat hi ha el viatge en el temps.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”