Xoc de trens a El Clot-Aragó

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó

Entrada Autor: MZA_1600 » Diumenge 22/01/2012 19:06

No es pot calcular la capacitat d'una linia fent us dels senyals permisius, s'ha de calcular de tal forma que la velocitat mitjana sigui més o menys bona, es clar que la capacitat pot aumentar i moltíssim posant cantons de 100m, però amb una velocitat mitjana de 10km/h, aleshores això seria anticomercial. En el cas del túnel de Clot la circulació esta classificada com a alta i segurament el recantonament que es va fer al cambiar la senyalització es va tenir en conte o s'hauria d'haver tingut en conte aquest critèri. De totes formes no s'ha parlat aquí, però en el moment del accident la instal·lació de les senyals podria ser un dels agreujants.

Els senyals permisius només serveixen per condicions exepcionals.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 22/01/2012 23:30

MZA_1600 ha escrit:No es pot calcular la capacitat d'una linia fent us dels senyals permisius, s'ha de calcular de tal forma que la velocitat mitjana sigui més o menys bona, es clar que la capacitat pot aumentar i moltíssim posant cantons de 100m, però amb una velocitat mitjana de 10km/h, aleshores això seria anticomercial. En el cas del túnel de Clot la circulació esta classificada com a alta i segurament el recantonament que es va fer al cambiar la senyalització es va tenir en conte o s'hauria d'haver tingut en conte aquest critèri. De totes formes no s'ha parlat aquí, però en el moment del accident la instal·lació de les senyals podria ser un dels agreujants.

Els senyals permisius només serveixen per condicions exepcionals.
Revisem el cas de l´altre dia. Un talgo aturat a un senyal esperant per cisallar camí de l´EdF i el rodalies al darrere. El senyal on està el rodalies pot ser permissiva o no:

1) No és permissiva. El rodalies es queda aturat a l´entrada del Clot sense que la gent pugui baixar fins que el Talgo del davant avanci (evidentment és prioritària la circulació Plaça de Catalunya - Clot que la del Talgo buit).
2) És permissiva. El rodalies avança i s´atura al Clot amb el que la gent baixa normalment. Quan ha pujat la gent, el tren reprèn la circulació marxa a la vista fins trobar-se el Talgo. Quan el Talgo avança, ja està a mig camí de Plaça de Catalunya i segurament ja deu haver un altre rodalies aturat al Clot darrera seu.

Així doncs, en quin supòsit han entrat més trens al túnel?. Evidentment amb el senyal permissiu.

Tens raó que en situacions excepcionals, en una avaria per exemple, si el senyal no és permissiu és un desastre ja que no hi ha forma d´autoritzar als trens a que la passin (només en condicions precàries) ja que aquests senyals no es controlen des del CTC. Un nova raó per que existeixin els senyals permissius.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 22/01/2012 23:34

josep_serre ha escrit:
Toni ha escrit:
Ho sento però no és cert, els senyals permissius SÍ incrementen la capacitat. Anant a l´extrem, permetrien tenir tota la via plena de trens ja que un es podria situar a radera del següent. Si no son permissius, un tren a cada cantó i s´ha acabat. Per cert, una cosa que ningú ha dit... deu ser un oblit... a FGC també hi ha senyals permissius.... com és normal.

A FGC no hi ha senyals permissius, o sinó digues quin i on, suposo que ho deus haver somiat.

Els senyals permissius no permeten més fluidesa ni més capacitat que ja de per sí ve limitada per altres coses com els encreuaments de vies, les bifurcacions, les estacions, em pots dir per què vols tenir una cua de trens? per què sigui molt bonic? perquè si s'ha d'evacuar encara sigui més complicat.

I es perd molt més temps marxant a la vista deprés d'una senyal permissiva que esperant a que deixi d'ordenar parada creu-t'ho.
Clar que hi ha senyals permissius a FGC, clar que sí, com a totes les administracions. Els senyals intermitjos entre estacions no es controlen des del CTC i per tant si es queda el senyal en vermell per qualsevol causa (una avaria), si no son permissius el tren no podria avançar. La veritat és que no deixa de ser curiós que es pensi que a FGC tot és perfecte... la campanya selectiva a favor d´uns i en contra dels altres és molt eficaç... no s´ha de fer cas als polítics....



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 22/01/2012 23:40

Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:Per cert, una cosa que ningú ha dit... deu ser un oblit... a FGC també hi ha senyals permissius.... com és normal.
Una cosa que tampoc has dit -i també deu ser un descuit- és que a FGC no hi ha hagut dos accidents en nou mesos, al mateix punt i pel mateix motiu, amb un senyal permissiu pel mig que, directament o indirecta, és la causa de l'accident.
Val... jo no voldria començar a enumerar accidents a FGC... que hi ha hagut.... com a tot arreu.... i no perquè no ho faci bé la gent de FGC.... I no, el senyal permissiu no és la causa de l´accident. Algun diari, treien la campanya política, ho explica molt bé. Dir que la culpa és del senyal permissiu és com dir que en una cruïlla hi ha un accident i la culpa és de que no hi ha un semàfor. No senyor, la culpa és de que un conductor no ha respectat les normes. Exactament igual que en el cas que ens ocupa, la culpa ha estat d´un senyor maquinista, de Rodalies de Catalunya (i per tant responsabilitat del Sr. Director General), que no ha respectat les normes. La seguretat es composa de tecnologia i normativa, les dues coses i aquí el que no s´ha respectat és la normativa. Un marxa a la vista és una marxa a la vista. Així son les coses, encara que no ens agradin i no serveixi per donar la culpa a la falta d´inversió (encara que alguns ho intenten molt durament....).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 22/01/2012 23:54

Toni ha escrit:Exactament igual que en el cas que ens ocupa, la culpa ha estat d´un senyor maquinista, de Rodalies de Catalunya (i per tant responsabilitat del Sr. Director General), que no ha respectat les normes.
Ah, mira que bé: els maquinistes treballen per... Rodalies de Catalunya.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 23/01/2012 0:11

Toni ha escrit:
Clar que hi ha senyals permissius a FGC, clar que sí, com a totes les administracions. Els senyals intermitjos entre estacions no es controlen des del CTC i per tant si es queda el senyal en vermell per qualsevol causa (una avaria), si no son permissius el tren no podria avançar. La veritat és que no deixa de ser curiós que es pensi que a FGC tot és perfecte... la campanya selectiva a favor d´uns i en contra dels altres és molt eficaç... no s´ha de fer cas als polítics....
Jo no he dit que a FGC tot sigui perfecte perquè no ho és de fet estàs dient tu que jo ho pensi i és un comentari gratuït i absurd.

A FGC no hi ha senyals permissius, realment era al reglament de fa molts anys la seva existència no sé si hi és ara però en la pràctica no hi ha cap cas, no es pot passar cap senyal en vermell sense autorització, sigui quin sigui.

Als polítics no se'ls ha de fer cas i al pas que anem a tu tampoc, un polític tindrà poca credibilitat, no tenim cap motiu per donar-te'n més a tu, si encara no has après que dos i dos fan quatre és el teu problema.
josep_serre l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 23/01/2012 0:17, en total s’ha editat 1 vegada.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 23/01/2012 0:14

Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:Exactament igual que en el cas que ens ocupa, la culpa ha estat d´un senyor maquinista, de Rodalies de Catalunya (i per tant responsabilitat del Sr. Director General), que no ha respectat les normes.
Ah, mira que bé: els maquinistes treballen per... Rodalies de Catalunya.
Realment el responsable últim de Rodalies de Catalunya és el director General, però qui té responsabilitat sobre els títols de maquinistes és el Ministeri de Foment, qui té responsabilitat sobre els maquinistes és Renfe Operadora, però si algú vol dir que les coses són diferents doncs mira.

Per cert si tanta responsabilitat té Rodalies de Catalunya, t'estranya que la Generalitat vulgui prendre mesures?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 23/01/2012 0:52

josep_serre ha escrit:
Toni ha escrit:
Clar que hi ha senyals permissius a FGC, clar que sí, com a totes les administracions. Els senyals intermitjos entre estacions no es controlen des del CTC i per tant si es queda el senyal en vermell per qualsevol causa (una avaria), si no son permissius el tren no podria avançar. La veritat és que no deixa de ser curiós que es pensi que a FGC tot és perfecte... la campanya selectiva a favor d´uns i en contra dels altres és molt eficaç... no s´ha de fer cas als polítics....
Jo no he dit que a FGC tot sigui perfecte perquè no ho és de fet estàs dient tu que jo ho pensi i és un comentari gratuït i absurd.

A FGC no hi ha senyals permissius, realment era al reglament de fa molts anys la seva existència no sé si hi és ara però en la pràctica no hi ha cap cas, no es pot passar cap senyal en vermell sense autorització, sigui quin sigui.

Als polítics no se'ls ha de fer cas i al pas que anem a tu tampoc, un polític tindrà poca credibilitat, no tenim cap motiu per donar-te'n més a tu, si encara no has après que dos i dos fan quatre és el teu problema.
Pregunta: Hi ha una avaria i queden tots els senyals intermitjos en vermell. Què fa un tren que es queda al trajecte?. Evidentment se li ha d´autoritzar senyal per senyal. Donat que és un bloqueig automàtic i com el seu nom indica els senyals no es controles des de Rubí, suposo que s´hauria de passar un telefonema a cada tren a cada senyal. Inviable. Evidentment, els trens avançarien marxa a la vista fins la propera estació, amb senyals permissius.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 23/01/2012 1:00

josep_serre ha escrit:
Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:Exactament igual que en el cas que ens ocupa, la culpa ha estat d´un senyor maquinista, de Rodalies de Catalunya (i per tant responsabilitat del Sr. Director General), que no ha respectat les normes.
Ah, mira que bé: els maquinistes treballen per... Rodalies de Catalunya.
Realment el responsable últim de Rodalies de Catalunya és el director General, però qui té responsabilitat sobre els títols de maquinistes és el Ministeri de Foment, qui té responsabilitat sobre els maquinistes és Renfe Operadora, però si algú vol dir que les coses són diferents doncs mira.

Per cert si tanta responsabilitat té Rodalies de Catalunya, t'estranya que la Generalitat vulgui prendre mesures?
Tornem sempre al mateix lloc. Qualsevol marca de cotxes quan un component d´un model determinat és defectuós, què fa?. Es fa càrrec de la reparació o li dona la culpa al fabricant xinès del component?. Evidentment, es fa responsable del seu cotxe, hagi fabricat la peça o no, i en aquest cas després ja demanarà les explicacions que toquin al xinès de torn. En el cas de Rodalies de Catalunya és exactament EL MATEIX. El Sr. Director General hauria de sortir a demanar excuses als viatgers com a responsable que és de TOT el servei. Si correspon, després que demani les explicacions a l´operador que toqui, però el que no és possible es que surti com si la guerra no fos amb ell, com si passés per allà i no sapigués res.... ell és el responsable polític primer.

Respecte de les habilitacions que dóna el Ministeri de Foment, no entenc el que vols dir. El Ministeri dóna les habilitacions i ho fa molt bé. Aquesta habilitació no té res a veure amb l´accident. Això té tant poca lògica com donar la culpa a l´autoescola quan jo em salto un stop. La formació que es dóna als maquinistes no és la responsable de que després no compleixin les normes.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 23/01/2012 6:41

Toni ha escrit:
josep_serre ha escrit:
Toni ha escrit:
Clar que hi ha senyals permissius a FGC, clar que sí, com a totes les administracions. Els senyals intermitjos entre estacions no es controlen des del CTC i per tant si es queda el senyal en vermell per qualsevol causa (una avaria), si no son permissius el tren no podria avançar. La veritat és que no deixa de ser curiós que es pensi que a FGC tot és perfecte... la campanya selectiva a favor d´uns i en contra dels altres és molt eficaç... no s´ha de fer cas als polítics....
Jo no he dit que a FGC tot sigui perfecte perquè no ho és de fet estàs dient tu que jo ho pensi i és un comentari gratuït i absurd.

A FGC no hi ha senyals permissius, realment era al reglament de fa molts anys la seva existència no sé si hi és ara però en la pràctica no hi ha cap cas, no es pot passar cap senyal en vermell sense autorització, sigui quin sigui.

Als polítics no se'ls ha de fer cas i al pas que anem a tu tampoc, un polític tindrà poca credibilitat, no tenim cap motiu per donar-te'n més a tu, si encara no has après que dos i dos fan quatre és el teu problema.
Pregunta: Hi ha una avaria i queden tots els senyals intermitjos en vermell. Què fa un tren que es queda al trajecte?. Evidentment se li ha d´autoritzar senyal per senyal. Donat que és un bloqueig automàtic i com el seu nom indica els senyals no es controles des de Rubí, suposo que s´hauria de passar un telefonema a cada tren a cada senyal. Inviable. Evidentment, els trens avançarien marxa a la vista fins la propera estació, amb senyals permissius.
Desconec el procediment exacte, però evidentment ja et dic que no és una decisió del maquinista, si hi ha una avaria i no es garanteix la seguretat a la circulació, doncs no hi ha circulació, sé casos excepcionals en què s'ha fet en aquestes condicions, crec que no es fa de senyal en senyal sinó per trajecte, però ben bé tampoc ho sé, però es tracta d'una qüestió excepcional, una cosa és que els senyals no es controlin i una altra cosa és que per això el maquinista entri a la seva decisió fer el que cregui convenient, que a Adif es faci una cosa no vol dir que en un altre lloc faci i no estic dient que sigui ni millor ni pitjor, una cosa és a més que sigui perquè hi ha una avaria i una altra cosa és que es faci en condicions normals.

Un telefonema per cada senyal? ehem a l'Adif mateix en determinats casos es pot autoritzar el rebàs de diverses senyals en un sol telefonema.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

ROBINETE
N4
N4
Entrades: 52

Entrada Autor: ROBINETE » Dilluns 23/01/2012 13:33

En FGC no hay señales permisivos o discrepcion.si te encuentras una intermedia cerrada,el ctc te da un rebase autorizado de esa señal.pero no la rebasas a discrepcion.la permisiva de renfe cuando esta rojo el maquinista la rebasa sin autorizacion.en fgc eso es imposible sin orden de rebase.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 23/01/2012 14:38

Jo m'esperaria a saber la conclusió del CIAF...



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 23/01/2012 15:59

Ara estàs fent allò que justament critiques lloar desmesuradament al Ministeri, si dic que les habilitacions les dóna el Ministeri em vinc a referir a que el Maquinista i tot el que hi ve al darrere no ha passat en cap moment per res que tingui a veure amb la Generalitat, el Director General el que ha de fer és buscar responsabilitats i que es prenguin mesures perquè això no passi, potser els que haurien de demanar excueses siguin uns altres.
Toni ha escrit:
Tornem sempre al mateix lloc. Qualsevol marca de cotxes quan un component d´un model determinat és defectuós, què fa?. Es fa càrrec de la reparació o li dona la culpa al fabricant xinès del component?. Evidentment, es fa responsable del seu cotxe, hagi fabricat la peça o no, i en aquest cas després ja demanarà les explicacions que toquin al xinès de torn. En el cas de Rodalies de Catalunya és exactament EL MATEIX. El Sr. Director General hauria de sortir a demanar excuses als viatgers com a responsable que és de TOT el servei. Si correspon, després que demani les explicacions a l´operador que toqui, però el que no és possible es que surti com si la guerra no fos amb ell, com si passés per allà i no sapigués res.... ell és el responsable polític primer.

Respecte de les habilitacions que dóna el Ministeri de Foment, no entenc el que vols dir. El Ministeri dóna les habilitacions i ho fa molt bé. Aquesta habilitació no té res a veure amb l´accident. Això té tant poca lògica com donar la culpa a l´autoescola quan jo em salto un stop. La formació que es dóna als maquinistes no és la responsable de que després no compleixin les normes.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 24/01/2012 0:04

victorcasta ha escrit:Jo m'esperaria a saber la conclusió del CIAF...
Jo estic d´acord. La CIAF dirà de qui és la culpa, és qui obtindrà tota l´informació i té els coneixements i les competènciaes per dir de qui és la culpa. La resta, començant pels Directors Generals que a més son advocats, més val que esperin a l´informe de la CIAF abans de repartir culpes... I l´informe del primer xoc del Clot var ser molt i molt clar, la culpa va ser del maquinista de Rodalies de Catalunya. Veurem l´informe del segon xoc, però tot apunta....



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 24/01/2012 0:12

josep_serre ha escrit:Ara estàs fent allò que justament critiques lloar desmesuradament al Ministeri, si dic que les habilitacions les dóna el Ministeri em vinc a referir a que el Maquinista i tot el que hi ve al darrere no ha passat en cap moment per res que tingui a veure amb la Generalitat, el Director General el que ha de fer és buscar responsabilitats i que es prenguin mesures perquè això no passi, potser els que haurien de demanar excueses siguin uns altres.
Toni ha escrit:
Tornem sempre al mateix lloc. Qualsevol marca de cotxes quan un component d´un model determinat és defectuós, què fa?. Es fa càrrec de la reparació o li dona la culpa al fabricant xinès del component?. Evidentment, es fa responsable del seu cotxe, hagi fabricat la peça o no, i en aquest cas després ja demanarà les explicacions que toquin al xinès de torn. En el cas de Rodalies de Catalunya és exactament EL MATEIX. El Sr. Director General hauria de sortir a demanar excuses als viatgers com a responsable que és de TOT el servei. Si correspon, després que demani les explicacions a l´operador que toqui, però el que no és possible es que surti com si la guerra no fos amb ell, com si passés per allà i no sapigués res.... ell és el responsable polític primer.

Respecte de les habilitacions que dóna el Ministeri de Foment, no entenc el que vols dir. El Ministeri dóna les habilitacions i ho fa molt bé. Aquesta habilitació no té res a veure amb l´accident. Això té tant poca lògica com donar la culpa a l´autoescola quan jo em salto un stop. La formació que es dóna als maquinistes no és la responsable de que després no compleixin les normes.
Evidentment, les habilitacions les ha donat el Ministeri i no tenen res a veure amb l´accident. Aprofito per dir que tota la normativa de FGC acostuma a ser una mera còpia de la normativa estatal, cosa que també és un indicador... Creu-me si dic que aquí em passa el mateix que quan un de Barcelona que no és gaire futbolero va a Madrid... que tant li toquen la moral els madridistes que acaba essent més del Barça que en Gaspar... aquí tant veure crítiques sense el menor sentit, em sento en la obligació de respondre... I respecte a les responsabilitats que busca el Director General, potser faria bé de buscar-les a casa seva, que el maquinista en qüestió treballa per ell...



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 24/01/2012 0:32

Toni ha escrit:
victorcasta ha escrit:Jo m'esperaria a saber la conclusió del CIAF...
Jo estic d´acord. La CIAF dirà de qui és la culpa, és qui obtindrà tota l´informació i té els coneixements i les competènciaes per dir de qui és la culpa. La resta, començant pels Directors Generals que a més son advocats, més val que esperin a l´informe de la CIAF abans de repartir culpes... I l´informe del primer xoc del Clot var ser molt i molt clar, la culpa va ser del maquinista de Rodalies de Catalunya. Veurem l´informe del segon xoc, però tot apunta....
Quanta tonteria junta, el maquinista no és de Rodalies de Catalunya el maquinista és de Renfe Operadora, la normativa de FGC no és una còpia de l'estatal, és una còpia en tot cas de la de Renfe de fa molts anys i només el seu punt de partida i tampoc del tot ja que la història de FGC ve de molt abans de la seva creació, ambdues han evolucionat molt diferent, i no vull dir ni que per bé ni per mal.

Crítiques sense sentit només te n'estic llegint a tu, potser et convindria fer una mica més d'autocrítica.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 24/01/2012 0:54

josep_serre ha escrit:
Toni ha escrit:
victorcasta ha escrit:Jo m'esperaria a saber la conclusió del CIAF...
Jo estic d´acord. La CIAF dirà de qui és la culpa, és qui obtindrà tota l´informació i té els coneixements i les competènciaes per dir de qui és la culpa. La resta, començant pels Directors Generals que a més son advocats, més val que esperin a l´informe de la CIAF abans de repartir culpes... I l´informe del primer xoc del Clot var ser molt i molt clar, la culpa va ser del maquinista de Rodalies de Catalunya. Veurem l´informe del segon xoc, però tot apunta....
Quanta tonteria junta, el maquinista no és de Rodalies de Catalunya el maquinista és de Renfe Operadora, la normativa de FGC no és una còpia de l'estatal, és una còpia en tot cas de la de Renfe de fa molts anys i només el seu punt de partida i tampoc del tot ja que la història de FGC ve de molt abans de la seva creació, ambdues han evolucionat molt diferent, i no vull dir ni que per bé ni per mal.

Crítiques sense sentit només te n'estic llegint a tu, potser et convindria fer una mica més d'autocrítica.
Mira, Rodalies de Catalunya és la responsable de tot el servei i per tant tot el que faci el seu subcontractista és de la seva responsabilitat. Per tant, Rodalies de Catalunya té tot el control i els mitjans per actuar a tot el que gestiona, entre d´altres coses en relació als maquinistes. Per tant, sí, Rodalies de Catalunya hauria de dir-li al Director General que no cal que s´esforci en donar les culpes a la falta d´inversió, que la culpa és seva, o d´un dels seus maquinistes, o si vols, d´un dels seus maquinistes subcontractats... tot al final és el mateix, tot responsabilitat seva.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 24/01/2012 0:58

josep_serre ha escrit:
Toni ha escrit:
victorcasta ha escrit:Jo m'esperaria a saber la conclusió del CIAF...
Jo estic d´acord. La CIAF dirà de qui és la culpa, és qui obtindrà tota l´informació i té els coneixements i les competènciaes per dir de qui és la culpa. La resta, començant pels Directors Generals que a més son advocats, més val que esperin a l´informe de la CIAF abans de repartir culpes... I l´informe del primer xoc del Clot var ser molt i molt clar, la culpa va ser del maquinista de Rodalies de Catalunya. Veurem l´informe del segon xoc, però tot apunta....
Quanta tonteria junta, el maquinista no és de Rodalies de Catalunya el maquinista és de Renfe Operadora, la normativa de FGC no és una còpia de l'estatal, és una còpia en tot cas de la de Renfe de fa molts anys i només el seu punt de partida i tampoc del tot ja que la història de FGC ve de molt abans de la seva creació, ambdues han evolucionat molt diferent, i no vull dir ni que per bé ni per mal.

Crítiques sense sentit només te n'estic llegint a tu, potser et convindria fer una mica més d'autocrítica.
Ah, i pregunta a FGC amb quina normativa munten la via, o la fabulosa catenària que tenen.... oh sorpresa, la d´ADIF. I quins enclavaments munten?... els mateixos que ADIF... sí, sí, les coses son així....i amb això no dic que ho facin malament, ho fan igual de bé que ADIF aprofitant-se del seu coneixement.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 24/01/2012 1:11

Els enclavaments els fan empreses que s'hi dediquen i tenen les seves diferències així que no tot és igual ni aprofitant el coneixement dels altres, sobre com munten la via o la catenària no en tinc massa idea probablement sigui semblant no em crec que sigui una copiada perquè té força peculiaritats, evidentment en aquest món tothom aprén dels altres.

Actuar sobre els maquinistes saber qui es pot equivocar? tots som humans i per tant qualsevol es pot equivocar basant-nos amb això prèviament no hauria de sortir a córrer ningú...en tot cas actuar abans és difícil es pot actuar després.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

ROBINETE
N4
N4
Entrades: 52

Entrada Autor: ROBINETE » Dimarts 24/01/2012 3:39

los equipos y señales de fgc son los mismos que adif,es mas, si os fijais detras de las señales de fgc esta el simbolo de renfe.el fap o asfa es el mismo y lo monta dimetronic.lo unico que fgc no va con asfa dijital de momento.en cuanto a catenaria y via pues lo mismo,comsa,ferrovial,etc...las mismas que montan las vias y catenaria de adif.luego esta el mantenimiento,que eso lo hacen IF de FGC o ADIF.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”