Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Estudiaran millorar Rodalies a l’Alt Maresme
Estudiaran millorar Rodalies a l’Alt Maresme
http://www.amtu.cat/portal/index.php/ca ... um=twitter
Estudiaran millorar Rodalies a l’Alt Maresme
La Generalitat de Catalunya s'ha compromès a estudiar la recuperació dels trens semidirectes que uneixen l'Alt Maresme amb Barcelona.
També s'ha compromès a analitzar la possibilitat de millorar les connexions ferroviàries entre el Maresme i Girona. Aquest és el compromís assumit pel subdirector general de Transports del Departament de Territori i Sostenibilitat, Benjamin Cubillo, després de reunir-se amb l'alcaldessa de Calella, Montserrat Candini, i representants del sector hoteler del municipi.
Durant la trobada, feta a petició del govern municipal, l'alcaldessa va transmetre a Cubillo la preocupació dels empresaris locals pel fet que l'Alt Maresme no s'hagi beneficiat de les millores implantades recentment a la línia R1 de Rodalies. Candini ha demanat al subdirector general que tingui en compte "la importància que té disposar de bones comunicacions per un municipi que necessita mantenir viva la seva competitivitat, en un sector econòmic estratègic com és el turisme".
Mentre aquestes millores no siguin una realitat, Cubillo s'ha compromès a buscar formules que permetin "millorar la qualitat del servei" que presta actualment Rodalies a la línia R1, al seu pas per l'Alt Maresme.
Informació extreta de la web del diarimaresme.com (ara per ara, l'enllaç no rutlla).
Estudiaran millorar Rodalies a l’Alt Maresme
La Generalitat de Catalunya s'ha compromès a estudiar la recuperació dels trens semidirectes que uneixen l'Alt Maresme amb Barcelona.
També s'ha compromès a analitzar la possibilitat de millorar les connexions ferroviàries entre el Maresme i Girona. Aquest és el compromís assumit pel subdirector general de Transports del Departament de Territori i Sostenibilitat, Benjamin Cubillo, després de reunir-se amb l'alcaldessa de Calella, Montserrat Candini, i representants del sector hoteler del municipi.
Durant la trobada, feta a petició del govern municipal, l'alcaldessa va transmetre a Cubillo la preocupació dels empresaris locals pel fet que l'Alt Maresme no s'hagi beneficiat de les millores implantades recentment a la línia R1 de Rodalies. Candini ha demanat al subdirector general que tingui en compte "la importància que té disposar de bones comunicacions per un municipi que necessita mantenir viva la seva competitivitat, en un sector econòmic estratègic com és el turisme".
Mentre aquestes millores no siguin una realitat, Cubillo s'ha compromès a buscar formules que permetin "millorar la qualitat del servei" que presta actualment Rodalies a la línia R1, al seu pas per l'Alt Maresme.
Informació extreta de la web del diarimaresme.com (ara per ara, l'enllaç no rutlla).
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Fins que no hi hagi via doble fins com a mínim Calella poca cosa es pot fer.
El que no entenc és per què no s'ha fet d'una vegada, perquè és força senzill de fer ja que les parts més compromeses, que són el pas de Canet i St. Pol ja disposen de via doble, quedant només per fer la zona interurbana que presenta poques complicacions.
El que no entenc és per què no s'ha fet d'una vegada, perquè és força senzill de fer ja que les parts més compromeses, que són el pas de Canet i St. Pol ja disposen de via doble, quedant només per fer la zona interurbana que presenta poques complicacions.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Wefer la R3 funciona amb vía unica hi han trens semi directes, es necesari que tornin els trens semi directes a la R1.wefer ha escrit:Fins que no hi hagi via doble fins com a mínim Calella poca cosa es pot fer.
El que no entenc és per què no s'ha fet d'una vegada, perquè és força senzill de fer ja que les parts més compromeses, que són el pas de Canet i St. Pol ja disposen de via doble, quedant només per fer la zona interurbana que presenta poques complicacions.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
El problema dels semidirectes a la R1 és l'altíssima freqüència de trens entre Mataró i Barcelona-El Clot Aragó. Un semidirecte ha de poder avançar tres trens amb parades en aquest trajecte. Això només es pot fer de dues maneres si es vol mantenir la freqüència de trens a Mataró:
1.- Amb vies d'apartat a les estacions on els trens semidirectes avancin als altres mentre fan la parada comecial, cosa que obliga a una malla perfectament calculada i que qualsevol retard envïi a pastar fang la operació dels semidirectes.
2.- Quadriplicant vies.
Salut !!
1.- Amb vies d'apartat a les estacions on els trens semidirectes avancin als altres mentre fan la parada comecial, cosa que obliga a una malla perfectament calculada i que qualsevol retard envïi a pastar fang la operació dels semidirectes.
2.- Quadriplicant vies.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Quan hi havia els semidirectes ( els que no paraven ni a Montgat, Montgat-Nord i Cabrera de Mar ) la freqüència era la mateixa que ara, i la linia funcionava prou bé.
Jo crec que fer parar a totes les estacions els Blanes i Maçanet ha estat un error i un despreci a la gent que viu a l'alt maresme, amb més 1h20min de trajecte entre, per exemple, Malgrat de Mar i Barcelona. També crec que aumentar la freqüencia entre Mataró i Arenys de Mar no serveix per solventar aquests problemes doncs no hi ha grans nuclis de població com pot ser Calella. Hauriem de veure quanta gent es queda al tren quan aquest va a Arenys de Mar...
Estacions com Montgat i Montgat Nord ténen un volum de gent despreciable i han d'entendre que és coherent que hi parin menys trens per beneficiar els temps de trajecte entre barcelona i poblacions amb molta més demanda.
Jo crec que fer parar a totes les estacions els Blanes i Maçanet ha estat un error i un despreci a la gent que viu a l'alt maresme, amb més 1h20min de trajecte entre, per exemple, Malgrat de Mar i Barcelona. També crec que aumentar la freqüencia entre Mataró i Arenys de Mar no serveix per solventar aquests problemes doncs no hi ha grans nuclis de població com pot ser Calella. Hauriem de veure quanta gent es queda al tren quan aquest va a Arenys de Mar...
Estacions com Montgat i Montgat Nord ténen un volum de gent despreciable i han d'entendre que és coherent que hi parin menys trens per beneficiar els temps de trajecte entre barcelona i poblacions amb molta més demanda.
Retallaven 2-3 minuts.MZA_1600 ha escrit:Quan hi havia els semidirectes ( els que no paraven ni a Montgat, Montgat-Nord i Cabrera de Mar ) la freqüència era la mateixa que ara, i la linia funcionava prou bé.
Em penso que caldria fer molta pedagogia amb els habitants d'aquests pobles perquè entenguin el concepte de "horari", doncs quan no hi paraven tallaven la via cada dos per tres demanant que hi paressin els trens a Blanes i Maçanet, en un estil egoista de manual.MZA_1600 ha escrit:Estacions com Montgat i Montgat Nord ténen un volum de gent despreciable i han d'entendre que és coherent que hi parin menys trens per beneficiar els temps de trajecte entre barcelona i poblacions amb molta més demanda.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Jo parlava dels semidirectes de més abans, no dels que no paraven a Sant Adrià de B., Montgat i Montsolís (ara Montgat Nord).
Concretament d'abans del canvi d'horaris de juny de 1992: els trens de Blanes i Maçanet (i Girona i Portbou/cervera, que llavors encara n'hi havia) anaven directes de Mataró a Badalona i de Badalona a El Clot Aragó. A aquests semidirectes em referia jo que de memoria crec recordar que retallaven uns gens menyspreables 15 minuts.
A la guia d'horaris de juny de 1986 (gràcies Wefer altre cop), quan encara anaven per Poblenou cap a l'estació de França, els semidirectes trigaven 26 minuts a Mataró, els tramvies 38 minuts.
A més els horaris ja estaven cadenciats i la malla pensada de tal manera que en els transbordaments a Mataró tant en sentit Barcelona com en sentit Maçanet, si anaven a l'hora, no s'havia d'esperar més de 6 minuts. Això sí, «només» hi havia quatre trens cada hora entre Mataró i Barcelona, dos dels quals, eren semidirectes.
Salut !!
Concretament d'abans del canvi d'horaris de juny de 1992: els trens de Blanes i Maçanet (i Girona i Portbou/cervera, que llavors encara n'hi havia) anaven directes de Mataró a Badalona i de Badalona a El Clot Aragó. A aquests semidirectes em referia jo que de memoria crec recordar que retallaven uns gens menyspreables 15 minuts.
A la guia d'horaris de juny de 1986 (gràcies Wefer altre cop), quan encara anaven per Poblenou cap a l'estació de França, els semidirectes trigaven 26 minuts a Mataró, els tramvies 38 minuts.
A més els horaris ja estaven cadenciats i la malla pensada de tal manera que en els transbordaments a Mataró tant en sentit Barcelona com en sentit Maçanet, si anaven a l'hora, no s'havia d'esperar més de 6 minuts. Això sí, «només» hi havia quatre trens cada hora entre Mataró i Barcelona, dos dels quals, eren semidirectes.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Tinc al davant horaris de 1971....allavorans la actual R1 tenia 80 serveis direcció Mataró..alguns directes amb un temps de viatge de 25 minuts fins Mataró...els altres amb parades 40 minuts...a més alguns moments circulaban fins entre hora i hora entre 4 i 5 circulacions...pensant que era el 1971 allavorans aquesta línea crec que estaba prou aprofitada...més que rés ho dic com curiositát...salutacions!
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Vaja Barcelona - Mataró 25 minuts de trajecte quina pasada.Enric ha escrit:Tinc al davant horaris de 1971....allavorans la actual R1 tenia 80 serveis direcció Mataró..alguns directes amb un temps de viatge de 25 minuts fins Mataró...els altres amb parades 40 minuts...a més alguns moments circulaban fins entre hora i hora entre 4 i 5 circulacions...pensant que era el 1971 allavorans aquesta línea crec que estaba prou aprofitada...més que rés ho dic com curiositát...salutacions!
I això amb les suïsses (sèries 436-437 i 438), el que era una passada!. Si no recordo malament, el viatge més ràpid entre Badalona i Mataró que vaig fer va ser de menys de 14 minuts. Era tota una experiència amb aquells seients amb molles....trensmat ha escrit:Vaja Barcelona - Mataró 25 minuts de trajecte quina pasada.Enric ha escrit:Tinc al davant horaris de 1971....allavorans la actual R1 tenia 80 serveis direcció Mataró..alguns directes amb un temps de viatge de 25 minuts fins Mataró...els altres amb parades 40 minuts...a més alguns moments circulaban fins entre hora i hora entre 4 i 5 circulacions...pensant que era el 1971 allavorans aquesta línea crec que estaba prou aprofitada...més que rés ho dic com curiositát...salutacions!
Ara no es pot fer, per la densitat d'horaris, ja que només podrien avançar a trens en estacions com Masnou o Badalona, on tenen una tercera via on el tren que s'atura a totes les estacions (els abans anomenats tranvies) es podria apartar.