Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Nou accés ferroviari al Prat
Re: Nou accés ferroviari al Prat
A mi el tema Passeig de Gràcia em sona a que arribarà fins allà, no pas que acabi allà. Com alguns heu dit es complicat fer-lo donar la volta allà amb tot el moviment de trens que hi ha (i més si com algunes teories apunten al final hi posen alguna línea més de rodalia per allà). El més normal es que el tren segueixi fins Estació de França o fins Clot i la futura Sagrera. I fer-ho en buit seria absurd podent fer-ho en servei.
Per altra banda no sé vosaltres però parlant amb gent els ha donat l'impresió de que el que es fa es un ramal segregat desde la T1 fins Passeig de Gràcia i no pas la realitat, es a dir, un túnel de la T1 a la T2 i al Prat i d'allà conexió amb les vies existents.
Per altra banda no sé vosaltres però parlant amb gent els ha donat l'impresió de que el que es fa es un ramal segregat desde la T1 fins Passeig de Gràcia i no pas la realitat, es a dir, un túnel de la T1 a la T2 i al Prat i d'allà conexió amb les vies existents.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
A mi també m'ho sembla.Vox ha escrit:A mi el tema Passeig de Gràcia em sona a que arribarà fins allà, no pas que acabi allà. Com alguns heu dit es complicat fer-lo donar la volta allà amb tot el moviment de trens que hi ha (i més si com algunes teories apunten al final hi posen alguna línea més de rodalia per allà). El més normal es que el tren segueixi fins Estació de França o fins Clot i la futura Sagrera. I fer-ho en buit seria absurd podent fer-ho en servei.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Es recuperaria "de facto" la R10? Si finalitza a l'Estació de França.....
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Sembla ser que la connexió entre terminals va avançant, fins a tal punt que ja creua la pista d'aterratges.Spotters Barcelona-El Prat ha escrit: La pista 07L-25R del aeropuerto de Barcelona volverá a cerrarse al tráfico aéreo en enero y febrero de 2018. Esta vez, por las obras del túnel ferroviario que conectará las terminales T1 y T2. Además, se terminaran las obras de reasfaltado y cambio de iluminación que se hicieron a principios de 2017, en las que quedó pendiente el cruce con la pista 02-20.
Link de la notícia
adriaesc l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 29/01/2018 23:52, en total s’ha editat 1 vegada.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Aquesta obra s'està executant amb tuneladora o a cel obert?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Pel que diu la notícia suposo que a tuneladora, ja que diu que per raons de seguretat i no perquè la pista estigui aixecada.
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Això vol dir que la tuneladora que estava foradant per sota els horts del costat de la C-32 ja ha arribat fins a la terminal de l'Aeroport ? o hi han 2 tuneladores treballant ?
Van començar a foradar el 15 de setembre, segons Adif. No crec que tinguin dues tuneladores per un tram de 4,5 km. A més, aquesta és l'època amb menor moviment de l'Aeroport. Potser no han fet encara tota la estació de la T2 i prefereixen creuar les pistes ara i ja foradaran l'estació més endavant. Això sí, tot són suposicions meves. Potser m'equivoco.
Diria que es troben entre l'actual estació de rodalia i la T-2, pels desviaments de trànsit canviants de l'accés que hi ha hagut i per la maquinària pesada que s'està movent per aquella zona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Més aviat, aquestes afectacions al trànsit que comentes i la presència de maquinària, corresponen a les obres de la nova estació per a la T2. De fet, a aquesta zona la situació ja ve essent aquesta des d'abans de l'estiu, quan van enderrocar l'antiga passarel·la que comunicava amb l'estació actual.
En principi, el pas de la tuneladora no ve acompanyat de cap mena d'obra a la superfície, amb el que és impossible de saber on s'ubica de forma visual.
I atenent el ritme normal d'avanç d'una tuneladora, i el tancament de la pista 07L/25R, crec que es pot afirmar quasi amb total seguretat de que la tuneladora ja ha creuat la terminal.
En principi, el pas de la tuneladora no ve acompanyat de cap mena d'obra a la superfície, amb el que és impossible de saber on s'ubica de forma visual.
I atenent el ritme normal d'avanç d'una tuneladora, i el tancament de la pista 07L/25R, crec que es pot afirmar quasi amb total seguretat de que la tuneladora ja ha creuat la terminal.
Atès que l'estació intermodal del Prat dóna per tot un tema i no acaba d'encaixar en aquest fil, se n'hi ha dedicat un de propi: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=14597
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Segons 324.cat :
Aturada la tuneladora que ha de fer arribar el tren llançadora a la T1 del Prat
TV3 ha pogut saber que la perforació posaria en perill la seguretat aèria a la pista principal
18/04/2018 - 13.48 Actualitzat 18/04/2018 - 14.05
Publicitat
Les obres per fer arribar el tren a la T1 estan aturades, segons ha pogut TV3. Des de principis de març, la tuneladora que excava el túnel per on passarà el tren llançadora que connectarà el centre de Barcelona amb la terminal, ha parat de perforar. No pot foradar el tram previst sota la pista principal de l'aeroport en plena temporada turística, per motius de seguretat aèria.
Adif ha confirmat que ara mateix la màquina perforadora ha arribat a tocar de la pista principal, al costat muntanya, però que no ha començat a perforar per sota. L'ens ferroviari explica que, ara com ara, ja s'haurien perforats dos dels tres quilòmetres del túnel projectat. Aquest quilòmetre que falta és, però, el més complex i delicat.
La parada tècnica, l'ha determinada un equip de coordinació conjunta d'ADIF i AENA, per raons de seguretat aèria. En principi, l'aturada es perllongaria fins al mes de novembre, un cop superada l'època estival, amb el volum més alt d'operacions d'enlairament i aterratge. Tot i així, ADIF assegura que s'estudia avançar la data per començar el pas sota la pista i mirar d'adaptar-se al calendari programat.
Fonts de la Generalitat indiquen que, un cop exhaurit el termini de perforació marcat per AENA, no tenen clar que es pugui recuperar el temps perdut. També recorden que el túnel havia d'estar finalitzat a finals de febrer i no creuen que AENA doni llum verda abans de la temporada d'hivern. Això comportaria un nou endarreriment de més de mig any.
Mentre la tuneladora que ha d'arribar a la T1 es manté en via morta, en superfície continuen les obres de les estructures de l'estació de la terminal T2. Aquí s'està treballant en la construcció de pantalles i la instal·lació de lloses, sortides d'emergència o el pou d'extracció de la tuneladora.
Això no m'acaba de quadrar, però suposo que si ho diuen deu ser cert. Amb tot, si no es va fer, per què es va tancar la pista 07L/25R durant finals de gener-principis de febrer? Teòricament era per passar la tuneladora per sota de la pista.
Això és el que passa per no fer el vial perimetral i voler tunelar sota les pistes.
El tren podria haver anat de T2 a T1 compartint infraestructura amb el metro. Aquest va sota l'enllaç viari T1-T2; al perímetre, no sota les pistes. De fet, no feia falta ni tan sols tunelar: podria haver-se fet un enllaç en superfície.
Metro i Rodalies podrien compartir un mateix viaducte en superfície al costat de la carretera d'enllaç entre T1 i T2. Una sola infraestructura, sense tunelar i econòmica. A més, sense "condemnar" al passatge a un llarg túnel innecessari en aquest indret.
El tren podria haver anat de T2 a T1 compartint infraestructura amb el metro. Aquest va sota l'enllaç viari T1-T2; al perímetre, no sota les pistes. De fet, no feia falta ni tan sols tunelar: podria haver-se fet un enllaç en superfície.
Metro i Rodalies podrien compartir un mateix viaducte en superfície al costat de la carretera d'enllaç entre T1 i T2. Una sola infraestructura, sense tunelar i econòmica. A més, sense "condemnar" al passatge a un llarg túnel innecessari en aquest indret.
Salvem l'Estació de França!
Diria que va ser per obres de reasfaltat, no perquè estigués passant la tuneladora.adriaesc ha escrit:Això no m'acaba de quadrar, però suposo que si ho diuen deu ser cert. Amb tot, si no es va fer, per què es va tancar la pista 07L/25R durant finals de gener-principis de febrer? Teòricament era per passar la tuneladora per sota de la pista.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Per superfície, ok, en viaducte, ja no. Recorda que quedaria a l'extrem de la pista principal, la que utilitzen els avions més grans, cosa no gaire recomanable, i dubto que legal.m.h.t. ha escrit:Això és el que passa per no fer el vial perimetral i voler tunelar sota les pistes.
El tren podria haver anat de T2 a T1 compartint infraestructura amb el metro. Aquest va sota l'enllaç viari T1-T2; al perímetre, no sota les pistes. De fet, no feia falta ni tan sols tunelar: podria haver-se fet un enllaç en superfície.
Metro i Rodalies podrien compartir un mateix viaducte en superfície al costat de la carretera d'enllaç entre T1 i T2. Una sola infraestructura, sense tunelar i econòmica. A més, sense "condemnar" al passatge a un llarg túnel innecessari en aquest indret.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
buenas,
Voy leyendo y veo que si Soterrado, que si en superficie, que si en viaducto, que si metro y tren compartiendo infraestructura, falta poner que la L1 podia llegar a la T2 por las vias de Renfe/ADIF
Pero nade recuerda que la T1 es reciente, vamos que es medio nueva y el problema es de los politicos ineptos que hicieron una estacion pero que no le hicieron las vias para que llegase?
Ese es el problema hacemos una infraestructura nueva le metemos una Autovia nueva pero nos dejamos el Tren, no os peleis que si por aqui o por alla, decir directamente quien es el culpalble de la situacion y es el Gobierno Central el encargado de Construir la T1 creo que en su dia era el PSOE pero da igual son un desastre sean quien sea el color que mande.
Saludos.
Voy leyendo y veo que si Soterrado, que si en superficie, que si en viaducto, que si metro y tren compartiendo infraestructura, falta poner que la L1 podia llegar a la T2 por las vias de Renfe/ADIF
Pero nade recuerda que la T1 es reciente, vamos que es medio nueva y el problema es de los politicos ineptos que hicieron una estacion pero que no le hicieron las vias para que llegase?
Ese es el problema hacemos una infraestructura nueva le metemos una Autovia nueva pero nos dejamos el Tren, no os peleis que si por aqui o por alla, decir directamente quien es el culpalble de la situacion y es el Gobierno Central el encargado de Construir la T1 creo que en su dia era el PSOE pero da igual son un desastre sean quien sea el color que mande.
Saludos.
No. Mira què deia Enaireoriolp13 ha escrit:Diria que va ser per obres de reasfaltat, no perquè estigués passant la tuneladora.adriaesc ha escrit:Això no m'acaba de quadrar, però suposo que si ho diuen deu ser cert. Amb tot, si no es va fer, per què es va tancar la pista 07L/25R durant finals de gener-principis de febrer? Teòricament era per passar la tuneladora per sota de la pista.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... obregat.do
Territori i Sostenibilitat adjudica la redacció del projecte de l'estació intermodal del Prat de Llobregat
L’estació servirà d’intercanviador entre les línies de Rodalies Renfe, l’L9 del metro i els futurs trens d’alta velocitat
L’intercanviador es completarà amb una nova estació d’autobusos i un aparcament soterrat
Disposició de les instal·lacions existents a la zona.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció del projecte bàsic i el projecte constructiu de la nova estació intermodal del Prat de Llobregat (Baix Llobregat), per un import de prop de 400.000 euros i un termini de redacció de 15 mesos.
Actualment, existeix una estació de trens d’alta velocitat annexa a l’estació de rodalies però resta inacabada i no presta servei. El nou intercanviador haurà de facilitar la connexió entre l’actual estació de Rodalies, per on circulen les línies R2, R2 Sud, R2 Nord i R15; la d’alta velocitat, que encara no ha entrat en servei, l’estació de l’L9 del metro, ja en funcionament, i les parades d’autobús existents corresponents a línies de transport interurbà. Comptarà també amb un aparcament en superfície d’unes 370 places. Així, el projecte preveurà una primera fase d’obres que inclourà aquestes actuacions amb un pressupost estimat de 15 MEUR.
En una segona fase, el projecte compatibilitzarà les previsions urbanístiques d’aquest sector del municipi del Prat de Llobregat, que plantegen nous desenvolupaments a una cota superior a l’actual. En concret, el projecte definirà la reubicació de l’estació d’autobusos a aquesta nova cota sobre una nova llosa que cobrirà l’aparcament. El cost total de l’estació intermodal, incloent aquesta segona fase, serà d’uns 40 MEUR.
El disseny de l’estació, doncs, farà viables ambdues fases de desenvolupament amb la mínima afectació a les instal·lacions i als serveis actuals. L’eficiència energètica i la facilitat per ampliar les instal·lacions són altres elements que es prenen en consideració.
Territori i Sostenibilitat adjudica la redacció del projecte de l'estació intermodal del Prat de Llobregat
L’estació servirà d’intercanviador entre les línies de Rodalies Renfe, l’L9 del metro i els futurs trens d’alta velocitat
L’intercanviador es completarà amb una nova estació d’autobusos i un aparcament soterrat
Disposició de les instal·lacions existents a la zona.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció del projecte bàsic i el projecte constructiu de la nova estació intermodal del Prat de Llobregat (Baix Llobregat), per un import de prop de 400.000 euros i un termini de redacció de 15 mesos.
Actualment, existeix una estació de trens d’alta velocitat annexa a l’estació de rodalies però resta inacabada i no presta servei. El nou intercanviador haurà de facilitar la connexió entre l’actual estació de Rodalies, per on circulen les línies R2, R2 Sud, R2 Nord i R15; la d’alta velocitat, que encara no ha entrat en servei, l’estació de l’L9 del metro, ja en funcionament, i les parades d’autobús existents corresponents a línies de transport interurbà. Comptarà també amb un aparcament en superfície d’unes 370 places. Així, el projecte preveurà una primera fase d’obres que inclourà aquestes actuacions amb un pressupost estimat de 15 MEUR.
En una segona fase, el projecte compatibilitzarà les previsions urbanístiques d’aquest sector del municipi del Prat de Llobregat, que plantegen nous desenvolupaments a una cota superior a l’actual. En concret, el projecte definirà la reubicació de l’estació d’autobusos a aquesta nova cota sobre una nova llosa que cobrirà l’aparcament. El cost total de l’estació intermodal, incloent aquesta segona fase, serà d’uns 40 MEUR.
El disseny de l’estació, doncs, farà viables ambdues fases de desenvolupament amb la mínima afectació a les instal·lacions i als serveis actuals. L’eficiència energètica i la facilitat per ampliar les instal·lacions són altres elements que es prenen en consideració.
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
https://beteve.cat/mobilitat/tuneladora ... -novembre/La tuneladora que perforarà la pista del Prat es torna a posar en marxa
Les obres del tren llançadora que comunicarà l'aeroport amb el centre de Barcelona es reprendran al novembre
Marta Casals Torres | dimarts, 25 de set. del 2018, a les 14.12
pista aeroport Barcelona- el Prat
Ja hi ha data perquè la tuneladora que construeix el nou accés ferroviari de la T1 de l’aeroport de Barcelona-el Prat es posi en marxa. Serà aquest mes de novembre, vuit mesos després que quedés aturada just quan havia de començar a creuar la pista principal d’aterratge de l’aeroport. En aquell moment, Aena i Adif van acordar suspendre els treballs de la tuneladora per l’intens trànsit aeri que hi ha durant la Setmana Santa i els mesos d’estiu.
El túnel es començarà a perforar el 6 de novembre i les feines s’allargaran 21 dies, fins al dia 25. Durant aquest temps haurà de perforar 300 metres, 70 dels quals corresponen a la pista principal de l’aeroport. Això vol dir que, durant aquest temps, quedarà inoperativa la pista principal de l’aeroport i, mitjançant auscultacions, es vigilarà de forma permanent aquesta zona les 24 hores per controlar l’estat del terreny i també de les instal·lacions. Un cop passada la pista principal, es continuarà excavant el túnel fins a arribar al pou d’extracció, amb la previsió de tenir-ho enllestit entre finals d’aquest 2018 i principis de l’any vinent. Durant l’aturada de la tuneladora, Adif ha continuat amb la resta de les obres del nou accés ferroviari i n’ha executat un 80 %.
Les companyies adaptaran el nombre de vols
Les companyies aèries ja estaven alertades de la nova situació en una reunió que van mantenir amb responsables de l’Aeroport de Barcelona i d’Adif. De les tres pistes que hi ha en funcionament, la que quedarà tancada és la més llarga. Això vol dir que les operacions s’hauran de fer per les altres dues, una que ja s’utilitza habitualment per a les operacions d’enlairament, i la que normalment es fa servir com a “comodí” (en cas d’incidències, de mal temps…) per als aterratges. Aena, però, ha explicat a betevé que no es preveuen incidències remarcables perquè els treballs de la tuneladora es faran coincidint amb la temporada d’hivern i en un mes, el novembre, de poca activitat aeroportuària.
Una obra amb retards constants
L’obra del tren llançadora ha viscut molts endarreriments des que el 2010 es va adjudicar aquesta infraestructura de construcció publicoprivada. Primer el govern va congelar el projecte durant cinc anys, fins al 2015, per les retallades econòmiques. Quan va arribar el 2015 se’n va posar la primera pedra i es va haver de reprogramar el calendari fins al desembre del 2018. Finalment, setmanes més tard el govern va decidir no establir més dates perquè només s’havia executat el 25 % de la primera fase de l’obra.