Seguiment de les obres de la L9
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Seguiment de les obres de la L9
A ver. No echemos balones fuera. Como dice Miquel, que por lo que veo se conoce bien el metro de ParĂs, que MarĂa JosĂ© comentaba en la comparativa, allĂ no hay en absoluto ninguna lĂnea circular: hay dos lĂneas que rodean la ciudad, la 2 y la 6 en concreto, una por el Norte y otra por el Sur.
https://86087-590828-raikfcquaxqncofqfm ... -Metro.png
Observad que desde 2004 no ha cambiado mucho. La lĂnea 2, en color azul, recorre desde Porte Dauphine hasta la estaciĂłn Nation. La tercera parada desde Porte Dauphine, Charles de Gaulle-Étoile, hace enlace con la lĂnea 6, en un verde ultramarino suave, o turquesa o fucsia, o como queráis llamarlo no sĂ© cĂłmo se denomina a ese color. Esta lĂnea parte de Charles de Gaulle-Étoile hasta Nation pero recorriendo la ciudad por el Sur, por lo que en sĂ, forman una lĂnea circular que bordean la ciudad, pero son dos lĂneas completamente independientes.
En sĂ mismas, la L1 Torrassa-Fondo y la lĂnea 9, Torrassa-Fondo tambiĂ©n bordean la ciudad de Barcelona, una por el Norte y otra por el Sur. Claro que la L5 queda en medio: es el Ecuador. Pero si os fijáis en ParĂs tambiĂ©n hay lĂneas que parten la circunferencia 2-6 al medio. Es por ahĂ por donde iba la exposiciĂłn que comenta MarĂa JosĂ©.
https://86087-590828-raikfcquaxqncofqfm ... -Metro.png
Observad que desde 2004 no ha cambiado mucho. La lĂnea 2, en color azul, recorre desde Porte Dauphine hasta la estaciĂłn Nation. La tercera parada desde Porte Dauphine, Charles de Gaulle-Étoile, hace enlace con la lĂnea 6, en un verde ultramarino suave, o turquesa o fucsia, o como queráis llamarlo no sĂ© cĂłmo se denomina a ese color. Esta lĂnea parte de Charles de Gaulle-Étoile hasta Nation pero recorriendo la ciudad por el Sur, por lo que en sĂ, forman una lĂnea circular que bordean la ciudad, pero son dos lĂneas completamente independientes.
En sĂ mismas, la L1 Torrassa-Fondo y la lĂnea 9, Torrassa-Fondo tambiĂ©n bordean la ciudad de Barcelona, una por el Norte y otra por el Sur. Claro que la L5 queda en medio: es el Ecuador. Pero si os fijáis en ParĂs tambiĂ©n hay lĂneas que parten la circunferencia 2-6 al medio. Es por ahĂ por donde iba la exposiciĂłn que comenta MarĂa JosĂ©.
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Kane_84
- N5

- Entrades: 147
- Membre des de: 27 juny 2010, 14:30
- UbicaciĂł: Artigues|Sant AdriĂ L2 - LlefiĂ L10
Re: Seguiment de les obres de la L9
Es eso exactamente, la suma de dos lĂneas forma una ruta de circunvalaciĂłn alrededor del centro de la ciudad, como pasa en ParĂs. Aunque una verdadera lĂnea semicircular por el lado mar serĂa la uniĂłn del tramo Z. UniversitĂ ria - Drassannes de la L3 y del tramo Barceloneta - Sagrera de la L4.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Precisamente hace poco se me ocurrĂa pensar que podria pasar si la L3 y L4 se unieran doblemente (y con respectivos saltos de carnero, un obra potentĂ©rima) en Drassanes/Barceloneta y en Passeig de GrĂ cia, con lo que de dos lĂneas tal que asĂ I I pasariamos a una suerte de X con 4 lĂneas.Kane_84 ha escrit:Es eso exactamente, la suma de dos lĂneas forma una ruta de circunvalaciĂłn alrededor del centro de la ciudad, como pasa en ParĂs. Aunque una verdadera lĂnea semicircular por el lado mar serĂa la uniĂłn del tramo Z. UniversitĂ ria - Drassannes de la L3 y del tramo Barceloneta - Sagrera de la L4.
Entonces por ejemplo un tren proveniente de Zona Universitaria iria a Trinitat Vella L3, el otro a Sagrera/La Pau L4, turnándose.
Y un tren proveniente de Trinitat Nova L4 iria o a Sagrera o a Zona Universitaria.
Creo que las dos lĂneas tendrĂan que estar completamente automatizadas, con cristal en el andĂ©n y sincronizaciĂłn informática total, pero molaria.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquĂ!
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- UbicaciĂł: Tres Torres (SarriĂ - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Seguiment de les obres de la L9
En aquesta pà gina web han penjat un powerpoint del cessat director de TMB, on al final es parla dels reptes de futur del Metro (pà gina 26) i on s'enfatitza molt en acavar el tram central de l'L9 i reforçar l'L1 (pà gina 36) per tal de poder fer una mena de linia circular, ho comparen amb la conversió de la l1 de Paris... curioses les fotos del principi antigues on ja es parlava de l'hyperloop i dels patinets elèctrics...
http://www.camins.cat/wp-content/upload ... au-TMB.pdf
aqui trobareu el text de la conferencia :
http://lameva.barcelona.cat/bcnmetropol ... del-futur/
http://www.camins.cat/wp-content/upload ... au-TMB.pdf
aqui trobareu el text de la conferencia :
http://lameva.barcelona.cat/bcnmetropol ... del-futur/
Re: Seguiment de les obres de la L9
En canvi, en Marc Grau no va veure el seu futur immediat...uriol108 ha escrit:En aquesta pà gina web han penjat un powerpoint del cessat director de TMB, on al final es parla dels reptes de futur del Metro (pà gina 26) i on s'enfatitza molt en acavar el tram central de l'L9 i reforçar l'L1 (pà gina 36) per tal de poder fer una mena de linia circular, ho comparen amb la conversió de la l1 de Paris... curioses les fotos del principi antigues on ja es parlava de l'hyperloop i dels patinets elèctrics...
http://www.camins.cat/wp-content/upload ... au-TMB.pdf
aqui trobareu el text de la conferencia :
http://lameva.barcelona.cat/bcnmetropol ... del-futur/
Re: Seguiment de les obres de la L9
Amb aquest power point tant lamentable i fins i tot amb errades.... Llà stima que no hagi fotut al camp a patades.metring ha escrit:En canvi, en Marc Grau no va veure el seu futur immediat...uriol108 ha escrit:En aquesta pà gina web han penjat un powerpoint del cessat director de TMB, on al final es parla dels reptes de futur del Metro (pà gina 26) i on s'enfatitza molt en acavar el tram central de l'L9 i reforçar l'L1 (pà gina 36) per tal de poder fer una mena de linia circular, ho comparen amb la conversió de la l1 de Paris... curioses les fotos del principi antigues on ja es parlava de l'hyperloop i dels patinets elèctrics...
http://www.camins.cat/wp-content/upload ... au-TMB.pdf
aqui trobareu el text de la conferencia :
http://lameva.barcelona.cat/bcnmetropol ... del-futur/
Pg 36, secciĂł "TransformaciĂł L1", amb tĂtol "Barcelona, 1924. InauguraciĂł 1ra LĂnia de metro [L1]". Apareix la clĂ ssica foto de L3 a Catalunya, amb un 300.
Un parell de pà gines enllà , ha modificat el temòmetre de L1 amb paint o algo, i ha ajuntat Mercat Nou amb Santa Eulà lia. La idea del reforç aquest que dèia amb L9, es fer serveis parcials entre Santa Eulà lia i Torres i Bages. Cosa que si volgués podrien fer demà .
Me l'he mirat per damunt, i poc més i vomito.
Es pot resumir en:
1- Metro ha d'assumir tota la demanda (error, ho ha de fer en gran part rodalies/suburbans, que és el que ens falta!).
2- Idees de bomber com comprar tants trens necessaris per a oferir una freqüència de 150 segons. L4 hauria de passar de 19 trens a 31!! (segon error, si el transport ferroviari lent per a distà ncies mitjanes i llargues dins la ciutat necessita un tren cada 150 segons, és que el nostre model de mobilitat està totalment desbordat, per això, és necessari que metro no assumeixi el paper de les distà ncies llargues i per tant, tota la demanda).
3- Idees futuristes de fa 150 anys, imagino que preses com a referents.
4- Automatizació chupi guai ja que si el servei el fan humans, és insegur i ineficient. De fet, la diapositiva és molt il·lustrativa, ja que com a foto ha posat la banqueta buida d'un equip de fútbol amb el text que podeu veure:

5- Totes les tonteries tĂpiques d'estar connectats en xarxa i pijerio vari.
En fi, espero que li hagin fotut una bona patada després de despatxar-lo.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Doncs ja estĂ , a Can TMB haurien de posar ara un director automĂ tic...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Vergonya de Power Point
Deixant de banda les faltes d'ortografia i les incoherències evidents que ja han comentat mĂ©s amunt, penso que no Ă©s una mala proposta la de fer un servei a la L1 entre Santa EulĂ lia i Torras i Bages. Les infraestructures ja estan fetes, nomĂ©s es necessitarien nous trens i nova senyalitzaciĂł. I d'aquesta manera, provisionalment, es reduir la saturaciĂł de la lĂnia al tram central. Ara bĂ©, la lĂnia que mĂ©s ho necessita Ă©s clarament la L5, no em vull imaginar com anirĂ fins que no s'obri el tram central de les L9 i L10. A sobre de tenir trens mĂ©s estrets, "talla" les dues lĂnies ja citades (primer a Collblanc i desprĂ©s a Sagrera). Quina por...
Deixant de banda les faltes d'ortografia i les incoherències evidents que ja han comentat mĂ©s amunt, penso que no Ă©s una mala proposta la de fer un servei a la L1 entre Santa EulĂ lia i Torras i Bages. Les infraestructures ja estan fetes, nomĂ©s es necessitarien nous trens i nova senyalitzaciĂł. I d'aquesta manera, provisionalment, es reduir la saturaciĂł de la lĂnia al tram central. Ara bĂ©, la lĂnia que mĂ©s ho necessita Ă©s clarament la L5, no em vull imaginar com anirĂ fins que no s'obri el tram central de les L9 i L10. A sobre de tenir trens mĂ©s estrets, "talla" les dues lĂnies ja citades (primer a Collblanc i desprĂ©s a Sagrera). Quina por...
Fora cotxes de les ciutats!
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Re: Seguiment de les obres de la L9
Realment no fa falta absolutament res. Fer serveis parcials i maniobres és una cosa tant vella com la mateixa existència del ferrocarril i és una cosa que es fa a tot arreu.Solella ha escrit:Vergonya de Power Point![]()
![]()
![]()
Deixant de banda les faltes d'ortografia i les incoherències evidents que ja han comentat mĂ©s amunt, penso que no Ă©s una mala proposta la de fer un servei a la L1 entre Santa EulĂ lia i Torras i Bages. Les infraestructures ja estan fetes, nomĂ©s es necessitarien nous trens i nova senyalitzaciĂł. I d'aquesta manera, provisionalment, es reduir la saturaciĂł de la lĂnia al tram central. Ara bĂ©, la lĂnia que mĂ©s ho necessita Ă©s clarament la L5, no em vull imaginar com anirĂ fins que no s'obri el tram central de les L9 i L10. A sobre de tenir trens mĂ©s estrets, "talla" les dues lĂnies ja citades (primer a Collblanc i desprĂ©s a Sagrera). Quina por...
L1, en principi te 2 o 3 trens de reserva. Sacrificant 1 o 2 més del carrussel es podria fer perfectament, a banda de pura sort te llocs on rebotar sense gaires problemes.
Pel costat hospitalet, el mĂ©s prĂ ctic es que el tren faci final a Mercat Nou i d'aquĂ el tren es mogui fins a Bordeta per la via d'entrada a cotxeres. NomĂ©s cisalla un momentet, el temps que trigui en entrar a dins. I com que estĂ a mig camĂ, lliura el cantĂł per a que alhora pugui entrar un tren de Plaça de Sants a Mercat Nou (per si aquest haguĂ©s d'esperar creuament).
AllĂ a Bordeta espera el moment per tornar-se a incorporar i llestos. A l'altre costat tenim Torres i Bages, que no te cap secret. Arriba per la mateixa andana, entra al tĂşnel de maniobres, fa aquestes i surt per via 2, i allĂ pot esperar sense molestar a ningĂş.
La resta, el motorista va avisant que el tren fa servei parcial i s'anuncia als panells. No cal automatitzar absolutament res, no cal fer cap tipus de gran invserió ni res de res. Només voler fer-ho.
A la resta de lĂnies Ă©s mĂ©s complicat pel tema de que, degut a que mai s'han preocupat de construir apartadors, no hi ha espai on apartar un tren temporalment i fer que pugui maniobrar sense gaires complicacions, però vaja, això agafes un segon motorista per maniobrar contĂnuament (cosa que ja solen fer) i rebotes trens en menys d'un minut a qualsevol lloc que ho permeti. Tampoc te mĂ©s secret que la pròpia voluntat de fer-ho.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
S'emporten la porta que tancava l'accés al pou de la L10 a l'Antic Escorxador de Badalona (al costat del Mà gic BDN).
Va a parar a la platjeta de vies d'abans d'entrar a l'estaciĂł del Gorg; on s'estacionen trens buits. Suposo, hi ha una altra porta abans de baixar-hi a les vies.
AquĂ es muntĂ la tuneladora del tram L10 Nord. Em sobta que encara no s'hagi urbanitzat.

https://facebook.com/photo.php?fbid=205 ... 4776915570
Va a parar a la platjeta de vies d'abans d'entrar a l'estaciĂł del Gorg; on s'estacionen trens buits. Suposo, hi ha una altra porta abans de baixar-hi a les vies.
AquĂ es muntĂ la tuneladora del tram L10 Nord. Em sobta que encara no s'hagi urbanitzat.


https://facebook.com/photo.php?fbid=205 ... 4776915570
Salvem l'Estació de França!
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- UbicaciĂł: Tres Torres (SarriĂ - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Per on treuran la tuneladora que hi ha a (a tocar de) Lesseps ? tornarà n a obrir el pou de Lesseps ? encara hi ha el Pont-Grua allà muntat ? (em semb la que ja no, però fa temps que no hi passo ) 

- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: Seguiment de les obres de la L9
La plaça de Lesseps estĂ totalment urbanitzada i no hi queda cap rastre de le sobres de la L9 mĂ©s que un pòster que hi ha a l'accĂ©s de l'estaciĂł actual de la L3 que hi posa "estem construint la L9" sobre una foto guapĂssima de la tuneladora.uriol108 ha escrit:Per on treuran la tuneladora que hi ha a (a tocar de) Lesseps ? tornarĂ n a obrir el pou de Lesseps ? encara hi ha el Pont-Grua allĂ muntat ? (em semb la que ja no, però fa temps que no hi passo )
Algú havia comentat la possibilitat de treure la tuneladora per peces per algun altre pou que si que estigui obert, però no sé fins a quin punt és factible tractant-se d'una mà quina de tanta envergadura.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Adolescent barcelonĂ
- N9

- Entrades: 2397
- Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Potser en el moment en el qual els capçals de les dues tuneladores coincideixin procedeixen a desmuntar-les totes dues a la vegada. Almenys és la solució més factible que veig.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClà ssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Fil nou: anell ferroviari
Atès que es tracta d'un tema que depassa l'à mbit de la L9 estrictament parlant, i que a més està agafant una certa volada, els missatges sobre l'anell ferroviari L1/L9 s'han passat a un fil nou: viewtopic.php?f=2&t=14730
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
-
U-bahn de BCN
- N5

- Entrades: 91
- Membre des de: 06 gen. 2011, 22:23
Re: Seguiment de les obres de la L9
Avui, estan pel carrer 4 de la Zona Franca veia com passaven amunt i avall metros de la L10 circulant en buit. No crec que fossin els de la lĂnia regular que desprĂ©s de Foc circulessin en blanc fins a la Ăşltima estaciĂł (la de tallers) i fessin allĂ el retorn. No crec que hi hagi tant material com per fer això A mĂ©s passaven força seguits. Se sap si fa dies que es fan circulacions?https://www.dropbox.com/s/kdxhdtw6v9syi ... 6.jpg?dl=0
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Buenos dĂas. ÂżCĂłmo van las obras de Provençana?Porque esa se supone que en 1-2 meses abrĂa.
Por cierto, un pequeño off topic que no sé si alguna vez se comentó.
ÂżAlguno de vosotros sabĂa cĂłmo era el plano de metro de Madrid en 1985-86? La pregunta tiene trampa, y está relacionada con este tema, por eso la hago.
Por cierto, un pequeño off topic que no sé si alguna vez se comentó.
ÂżAlguno de vosotros sabĂa cĂłmo era el plano de metro de Madrid en 1985-86? La pregunta tiene trampa, y está relacionada con este tema, por eso la hago.
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Seguiment de les obres de la L9
No. Que la lĂnea 9 tenĂa dos tramos segregados, la 9 Norte de Herrera Oria a Avenida de AmĂ©rica, y la 9 Sur, de Sáinz de Baranda a Pavones. En Madrid se hizo primero el tramo sur, en 1978-79 si mal no recuerdo, y despuĂ©s el tramo norte en 1983. Finalmente la secciĂłn central se construyĂł casi en 1988. Pero me ha venido a la memoria porque durante unos años, la lĂnea nĂşmero 9 tambiĂ©n tuvo dos tramos segregados, sĂłlo que allĂ emplearon diez años para unir los tramos. En cierto modo, la lĂnea 10 tambiĂ©n estuvo segregada, pues durante un tiempo existiĂł Aluche-Alonso MartĂnez y Fuencarral-Nuevos Ministerios (denominada como lĂnea 8), que posteriormente se cerrĂł unos meses para en 1999 unirse ambos tramos construyendo el tramo central bajo el mismo nombre de lĂnea 10. SĂłlo que este caso fue diferente porque el tramo que luego fue 10 Norte se denominaba lĂnea 8.campbell ha escrit:Pues no sĂ©, que la lĂnea 6 no era circular aĂşn? xDDD
Es un off topic, pero sin querer al Metro de Barcelona le ha acabado pasando como al de Madrid en ese sentido. SĂłlo que Madrid tiene diferentes recorridos para las lĂneas 9 y 10 y aquĂ las tenemos juntas en un tramo comĂşn.
Al llegar a la lĂnea de metro nĂşmero 9, hemos hecho un tramo en una punta de Barcelona. Luego otro en el otro extremo. Y luego los hemos unido. Y jurarĂa que tanto en Madrid como en Barcelona, las lĂneas 9 y 10 han sido los dos Ăşnicos casos donde se han construido primero los extremos y luego se ha unido la secciĂłn central de lĂnea. En el resto de lĂneas, siempre se hicieron desde dentro hacia fuera, en los casos de lĂneas 9 y 10, se hicieron desde las dos afueras hacia el centro.
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Kane_84
- N5

- Entrades: 147
- Membre des de: 27 juny 2010, 14:30
- UbicaciĂł: Artigues|Sant AdriĂ L2 - LlefiĂ L10
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ya me gustarĂa que la L9 de Barcelona quedase unida tan rápido como quedĂł unida la de Madrid. El tramo que uniĂł ambas secciones separadas de la lĂnea 9 de Madrid se inaugurĂł en 1986, apenas seis años despuĂ©s de la inauguraciĂłn del tramo mas antiguo, Sainz de Baranda - Pavones, en 1980.
He de decir que es una de las lĂneas que mas me gusta de Madrid, quizá por su trazado y la Ă©poca de su construcciĂłn e inauguraciĂłn, lo cual se ve reflejado en sus estaciones. Eso si, dirĂa que es una lĂnea que nunca a llegado a tener la demanda con la que fue prevista.
Si la L9 de Barcelona hubiese llevado el mismo ritmo, estarĂamos inaugurando el tramo central este mismo año.
He de decir que es una de las lĂneas que mas me gusta de Madrid, quizá por su trazado y la Ă©poca de su construcciĂłn e inauguraciĂłn, lo cual se ve reflejado en sus estaciones. Eso si, dirĂa que es una lĂnea que nunca a llegado a tener la demanda con la que fue prevista.
Si la L9 de Barcelona hubiese llevado el mismo ritmo, estarĂamos inaugurando el tramo central este mismo año.
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Evidentemente que los tiempos de construcciĂłn fueron muy diferentes, pero en tu mensaje hay un error: el tramo central se inaugurĂł a finales de 1987, casi en 1988: dos años despuĂ©s de lo que mencionas. En 1986 aĂşn seguĂamos con 9a y 9b. En lo que respecta a la lĂnea 10, el suburbano Aluche-Alonso existĂa desde finales de los 70, y a principios de los 80 se hizo la lĂnea 8. La idea de unirlas tuvo lugar a principios de los 90, motivo por el cual, esto unido a la ampliaciĂłn de lĂnea 7 eliminĂł la vĂa Ăşnica de Nuevos Ministerios a Avenida de AmĂ©rica. Pero tambiĂ©n la futura macrolĂnea 10 estuvo unos años "partida": 10a (denominada lĂnea 8) y 10b.Kane_84 ha escrit:Ya me gustarĂa que la L9 de Barcelona quedase unida tan rápido como quedĂł unida la de Madrid. El tramo que uniĂł ambas secciones separadas de la lĂnea 9 de Madrid se inaugurĂł en 1986, apenas seis años despuĂ©s de la inauguraciĂłn del tramo mas antiguo, Sainz de Baranda - Pavones, en 1980.
He de decir que es una de las lĂneas que mas me gusta de Madrid, quizá por su trazado y la Ă©poca de su construcciĂłn e inauguraciĂłn, lo cual se ve reflejado en sus estaciones. Eso si, dirĂa que es una lĂnea que nunca a llegado a tener la demanda con la que fue prevista.
Si la L9 de Barcelona hubiese llevado el mismo ritmo, estarĂamos inaugurando el tramo central este mismo año.
Tampoco hay que olvidar que en Madrid, las lĂneas 9 y 10 recibieron ampliaciones por los extremos, que tardaron años en hacerse. La conexiĂłn con Metrosur no llegĂł hasta 2002, Metronorte se inaugurĂł en 2007, TFM a finales de 1999, hasta que el Metro llegĂł a Paco de LucĂa tuvimos que esperar hasta 2015, pero ya en 1999, se hablaba de esta ampliaciĂłn. Lo que en Madrid corrieron fueron las obras una vez licitadas y comenzadas a hacer, que es lo que aquĂ falla. Una vez licitada una obra de ampliaciĂłn de una lĂnea, en tres años no está hecha: tambiĂ©n depende de los tiempos. Desde 2012 Madrid tampoco ha ampliado tanto como en años anteriores, como mucho una o dos estaciones de alguna lĂnea aislada, asĂ que tampoco es para que pongamos el grito en el cielo porque inauguremos tres estaciones cada tres años.
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...


