Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Teleindicadors a les andanes
En curs d'instal.lació
R2: Vilanova i la Geltrú, La Llagosta, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu, Llinars del Vallès, Sant Celoni, Gualba, Hostalric.
R3: Barcelona-Sant Andreu Arenal.
R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat), Barcelona-Sant Andreu Arenal, Manresa.
R7: Barcelona-Sant Andreu Arenal.
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar.
R2: Viladecans, Bellvitge, Palautordera.
R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.
R7: Barcelona-Torre Baró.
R8: totes les estacions tenen teleindicadors.
R2: Vilanova i la Geltrú, La Llagosta, Les Franqueses-Granollers Nord, Cardedeu, Llinars del Vallès, Sant Celoni, Gualba, Hostalric.
R3: Barcelona-Sant Andreu Arenal.
R4: Lavern-Subirats (instal.lats fa mesos i vandalitzats abans d'entrar en servei, mai han funcionat), Barcelona-Sant Andreu Arenal, Manresa.
R7: Barcelona-Sant Andreu Arenal.
Estacions sense teleindicadors
R1: Cabrera de Mar-Vilassar de Mar.
R2: Viladecans, Bellvitge, Palautordera.
R3: Barcelona-Torre Baró, Montcada-Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Les Franqueses del Vallès,
La Garriga, Figaró, Sant Martí de Centelles, Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva.
R4: Barcelona-Torre Baró, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet.
R7: Barcelona-Torre Baró.
R8: totes les estacions tenen teleindicadors.
Estacions recentment reformades:
-Viladecavalls (R4) -FINALITZADA 2017, darrera aparició-
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Sabadell-Centre (R4) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Sant Martí de Centelles (R3) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Centelles (R3) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Sant Celoni (R2) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Lavern-Subirats (R4) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Granollers-Canovelles (R3) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Montcada-Ripollet (R3) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-El Papiol (R4) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Mataró (R1) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Vilassar de Mar (R1) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Blanes (R1) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma- -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Parets del Vallès (R3) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Cornellà (R1/R4) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Gelida (R4) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Martorell (R4/R8) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-El Vendrell (R4) -FINALITZADA 2018-
Estacions en obres:
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Mollet-Santa Rosa (R3) -finalitzant-se-
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Estació de França (R2) -finalitzant-se-
-Manresa (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Bellvitge (R2)
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Vilafranca del Penedès (R4, reconstrucció per semi-soterrament)
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Vacarisses (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
Obres en licitació:
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Licitacions desertes o desistides:
-Castelldefels (R2) -caducada, última aparició-
-Gavà (R2) -caducada, última aparició-
-Viladecavalls (R4) -FINALITZADA 2017, darrera aparició-
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Sabadell-Centre (R4) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Sant Martí de Centelles (R3) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Centelles (R3) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Sant Celoni (R2) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Lavern-Subirats (R4) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Granollers-Canovelles (R3) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Montcada-Ripollet (R3) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-El Papiol (R4) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Mataró (R1) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Vilassar de Mar (R1) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Blanes (R1) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Sant Cugat del Vallès (R8) -segona reforma- -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Parets del Vallès (R3) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Balenyà-Tona-Seva (R3) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Cornellà (R1/R4) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Gelida (R4) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-Martorell (R4/R8) -FINALITZADA 2018, darrera aparició-
-El Vendrell (R4) -FINALITZADA 2018-
Estacions en obres:
-Aeroport (R2, reconstrucció per soterrament + nou ramal i nova estació T1)
-Mollet-Santa Rosa (R3) -finalitzant-se-
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Barcelona-Estació de França (R2) -finalitzant-se-
-Manresa (R4) -finalitzant-se-
-Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7)
-Bellvitge (R2)
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Mollet-Sant Fost (R2/R8, adjudicada el 2017)
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Vilafranca del Penedès (R4, reconstrucció per semi-soterrament)
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4) -finalitzant-se-
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4)
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8) -segona reforma-
-Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4)
-Sant Sadurní d'Anoia (R4)
-Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4) -segona reforma-
-Vacarisses (R4)
-Vilassar de Mar (R1) -segona reforma-
-Bellvitge (R2) -segona reforma-
Obres en licitació:
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Licitacions desertes o desistides:
-Castelldefels (R2) -caducada, última aparició-
-Gavà (R2) -caducada, última aparició-
-
- N5
- Entrades: 111
Ara si. Acabo de passar per Pl. Catalunya i tota la cartelleria de l'andana central ha sigut cambiada per la nova. Fins i tot han afegit més cartells als extrems de l'estació.
-
- N5
- Entrades: 88
- Facebook: facebook.com/marciruelos
- Ubicació: Barcelona
Tot el contrari passa a Segur de Calafell, entre altres estacions: no hi cartells ni a l'entrada de l'edifici ¿¿??, ni a les andanesAdrià Grande ha escrit:Ara si. Acabo de passar per Pl. Catalunya i tota la cartelleria de l'andana central ha sigut cambiada per la nova. Fins i tot han afegit més cartells als extrems de l'estació.
A Bellvitge (R2):
-PER FI!!!!! Aquest matí han eliminat el pas per via desviada sentit Sants, ja es circula per via directa!!!
-En breu eliminaran la limitació de velocitat, quan la cosa estigui una mica més assentada. Hi haurà una lleugera millora de temps de trajecte a tots els trens direcció Sants.
-Més de deu anys han trigat en eliminar una limitació que era provisional per les obres de l'AVE. Vergonya.
-D'aquí a no massa començaran les següents fases [a) és la darrera obra de la licitació d'Adif. b) i c) són les obres de la licitació de Renfe]:
a) reconnexió de la via 0 a la via 2 (una altra modificació de les agulles costat Sants, la darrera).
b) obres de la via 1, per poder recréixer l'andana de vies 0/1 i instal.lar-hi un dels ascensors, això implicarà desviar tots els trens per via 0 durant les obres. A la via 1 encara hi ha travesses de l'any 1973, que no trigaran en ser renovades.
c) obres de la via 2, per poder recréixer l'andana de via 2 i instal.lar-hi un ascensor, aquí no sé ben bé què faran, potser andanes provisionals costat El Prat.
-PER FI!!!!! Aquest matí han eliminat el pas per via desviada sentit Sants, ja es circula per via directa!!!
-En breu eliminaran la limitació de velocitat, quan la cosa estigui una mica més assentada. Hi haurà una lleugera millora de temps de trajecte a tots els trens direcció Sants.
-Més de deu anys han trigat en eliminar una limitació que era provisional per les obres de l'AVE. Vergonya.
-D'aquí a no massa començaran les següents fases [a) és la darrera obra de la licitació d'Adif. b) i c) són les obres de la licitació de Renfe]:
a) reconnexió de la via 0 a la via 2 (una altra modificació de les agulles costat Sants, la darrera).
b) obres de la via 1, per poder recréixer l'andana de vies 0/1 i instal.lar-hi un dels ascensors, això implicarà desviar tots els trens per via 0 durant les obres. A la via 1 encara hi ha travesses de l'any 1973, que no trigaran en ser renovades.
c) obres de la via 2, per poder recréixer l'andana de via 2 i instal.lar-hi un ascensor, aquí no sé ben bé què faran, potser andanes provisionals costat El Prat.
Ahir a la nit, a les 23:30h ja hi eren els operaris a les vies entrant material per fer-hi el canvi de configuració.
Més info sobre la reforma de Bellvitge i el dispositiu alternatiu d'aquest matí:
http://rodalies.gencat.cat/ca/alteracio ... ge_FaseIII
Més info sobre la reforma de Bellvitge i el dispositiu alternatiu d'aquest matí:
http://rodalies.gencat.cat/ca/alteracio ... ge_FaseIII
Salvem l'Estació de França!
Està postejada a la pàgina anterior...m.h.t. ha escrit:Ahir a la nit, a les 23:30h ja hi eren els operaris a les vies entrant material per fer-hi el canvi de configuració.
Més info sobre la reforma de Bellvitge i el dispositiu alternatiu d'aquest matí:
[img ]http://rodalies.gencat.cat/web/.content ... 274218.jpg[/ img]
http://rodalies.gencat.cat/ca/alteracio ... ge_FaseIII
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 14/01/2019 0:19, en total s’ha editat 1 vegada.
A Barcelona-Sants (R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
-Cartelleria efectivament canviada, amb nous cartells costat Universitat.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilassar de Mar (R1):
[des del tren]
-Res de nou.
A Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1):
-Res de nou.
-Barreres tarifàries obertes.
-Alguns tancaments de l'andana costat muntanya han desaparegut, no sé si per vandalisme, per corrosió, o quin pot ser el motiu.
A Caldes d'Estrac (R1):
-Teleindicadors en funcionament.
-Dos per andana, model Deimos/Aesys de lletres color taronja.
A Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):
-Com informava un altre foraire, nous teleindicadors en curs d'instal.lació.
-Són model Deimos/Aesys, probablement amb pantalla LCD en lloc de LED, que és el que acostumen a fer a les estacions subterrànies.
-Em sembla que aquí s'instal.len just on hi havia els antics.
-De moment, només hi queda un teleindicador per via dels del model antic, els altres vuit teleindicadors han estat retirats.
-A l'indret d'aquests vuit, hi ha quatre teleindicadors, dos per via, a l'andana direcció Sagrera, i dos teleindicadors (i suports per a dos més) a l'andana direcció Montcada. Els nous teleindicadors encara estan apagats.
-També estan instal.lant noves pantalles al vestíbul.
-Hi ha una part del vestíbul, tota la zona just a sobre de la zona de bar i taquilles, que està protegida amb una xarxa, no deu estar en bon estat...
A Bellvitge (R2):
-Res de nou respecte al dia d'ahir, només que els trens direcció Sants, tant amb parada com sense, encara tenen la limitació a 30.
-També hi ha una limitació a 30 costat El Prat a la via direcció El Prat, perquè hi han instal.lat una nova agulla per tal que els trens puguin circular per la via 0 durant el proper tall de la via 1, que s'ha de ripar per apropar-la uns centímetres més cap al carrer, i així poder fer l'obra de nova andana de vies 0/1, que serà una mica més ampla que l'actual, i també per poder encabir-hi el nou ascensor.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
-Megafonia vella encara en servei.
-Monitors per a maquinistes encara sense servei, la sortida dels trens la dóna un factor (o algú actuant com a tal).
-Teleindicadors antics (de lletres vermelles) de les vies 10, 11, 12, i 13, encara en servei.
-Teleindicadors antics (de lletres vermelles) de l'andana de vies 1/10, un de retirat (costat Sitges), els altres dos en servei (el del costat del pas inferior, i el del costat Cubelles).
-Teleindicadors antics (de lletres vermelles) de les andanes de vies 1/2, i 3/4, vuit de retirats (els quatre costat Sitges, i els quatre costat Sitges de la marquesina), i quatre en servei (els quatre costat Cubelles).
-Teleindicadors nous, sense novetat, hi ha els suports instal.lats per a tots excepte el del costat Sitges de l'andana de vies 1/2, i ja està.
-Res de nou.
A Barcelona-Plaça Catalunya (R1/R3/R4):
-Cartelleria efectivament canviada, amb nous cartells costat Universitat.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilassar de Mar (R1):
[des del tren]
-Res de nou.
A Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1):
-Res de nou.
-Barreres tarifàries obertes.
-Alguns tancaments de l'andana costat muntanya han desaparegut, no sé si per vandalisme, per corrosió, o quin pot ser el motiu.
A Caldes d'Estrac (R1):
-Teleindicadors en funcionament.
-Dos per andana, model Deimos/Aesys de lletres color taronja.
A Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):
-Com informava un altre foraire, nous teleindicadors en curs d'instal.lació.
-Són model Deimos/Aesys, probablement amb pantalla LCD en lloc de LED, que és el que acostumen a fer a les estacions subterrànies.
-Em sembla que aquí s'instal.len just on hi havia els antics.
-De moment, només hi queda un teleindicador per via dels del model antic, els altres vuit teleindicadors han estat retirats.
-A l'indret d'aquests vuit, hi ha quatre teleindicadors, dos per via, a l'andana direcció Sagrera, i dos teleindicadors (i suports per a dos més) a l'andana direcció Montcada. Els nous teleindicadors encara estan apagats.
-També estan instal.lant noves pantalles al vestíbul.
-Hi ha una part del vestíbul, tota la zona just a sobre de la zona de bar i taquilles, que està protegida amb una xarxa, no deu estar en bon estat...
A Bellvitge (R2):
-Res de nou respecte al dia d'ahir, només que els trens direcció Sants, tant amb parada com sense, encara tenen la limitació a 30.
-També hi ha una limitació a 30 costat El Prat a la via direcció El Prat, perquè hi han instal.lat una nova agulla per tal que els trens puguin circular per la via 0 durant el proper tall de la via 1, que s'ha de ripar per apropar-la uns centímetres més cap al carrer, i així poder fer l'obra de nova andana de vies 0/1, que serà una mica més ampla que l'actual, i també per poder encabir-hi el nou ascensor.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
-Megafonia vella encara en servei.
-Monitors per a maquinistes encara sense servei, la sortida dels trens la dóna un factor (o algú actuant com a tal).
-Teleindicadors antics (de lletres vermelles) de les vies 10, 11, 12, i 13, encara en servei.
-Teleindicadors antics (de lletres vermelles) de l'andana de vies 1/10, un de retirat (costat Sitges), els altres dos en servei (el del costat del pas inferior, i el del costat Cubelles).
-Teleindicadors antics (de lletres vermelles) de les andanes de vies 1/2, i 3/4, vuit de retirats (els quatre costat Sitges, i els quatre costat Sitges de la marquesina), i quatre en servei (els quatre costat Cubelles).
-Teleindicadors nous, sense novetat, hi ha els suports instal.lats per a tots excepte el del costat Sitges de l'andana de vies 1/2, i ja està.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barberà del Vallès (R4):
[des del tren]
-Un teleindicador fora de combat i apagat.
A Sabadell-Nord (R4):
[des del tren]
-Tres teleindicadors fora de combat i apagats, el quart funcionant i encès, però molt tènue. Em fa la impressió que avui tenien algun problema elèctric o alguna cosa per l'estil, perquè l'estació estava com a fosca, tot i que l'enllumenat estava tot encès.
A Terrassa (R4):
-Avui se m'ha acudit d'observar com es reparteix el flux de passatgers des de la zona superior de les escales mecàniques, a l'arribada d'un R4 destinació Terrassa. Al voltant d'un 10-20% dels passatgers han sortit pel passadís de FGC, la resta per l'accés de Renfe de toda la vida. Això no vol dir que tots els que han sortit pel passadís de FGC hagin anat a transbordar cap a FGC, n'hi ha que ho fan, però també n'hi ha que simplement surten de l'estació per l'accés de FGC. Un dia que tingui temps ho observaré des de les barreres tarifàries de FGC.
A Sant Miquel de Gonteres (R4):
-Poc avenç.
-Només han començat a donar forma a l'aparcament del costat de l'edifici de viatgers.
-Andanes encara sense acabar de pavimentar a la zona de marquesines.
-Enllumenat definitiu de LEDs encara sense funcionar.
-Tancaments anti-frau encara no totalment instal.lats.
-Instal.lats només els suports de les dues noves marquesines (quatre suports per andana).
-Estructures dels ascensors en curs, però tapades amb lones.
-Pas inferior massa fosc com per dir-ne res.
-Res més de nou.
A Vacarisses (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
-Obres encara no iniciades.
A Castellbell i el Vilar (R4):
[des del tren]
-Instal.lats dos teleindicadors antics (de lletres vermelles), un a cada andana de les vies principals. Estan encesos, però em sembla que encara no funcionen.
A Sant Vicenç de Castellet (R4):
[des del tren]
-No n'estic segur, ja era de nit i no s'hi veia gaire bé, però crec que podria ser que també estiguin instal.lant teleindicadors aquí, he vist un suport que s'assemblava sospitosament a un suport de teleindicador a l'andana direcció Barcelona. Model antic de lletres vermelles, em sembla.
A Manresa (R4):
-Obres a punt, a punt, a punt d'acabar.
-Han instal.lat una barana a una zona de rampa a l'andana de l'edifici de viatgers (vies 1/3).
-Els ascensors encara no funcionen, però estan encesos i en proves.
-Teleindicadors antics retirats.
-A nivell de zona d'andanes, només falten per instal.lar bancs, papereres i cartelleria, tota la resta ja està acabat.
-Encara està tancat, però PER FI es pot veure com està quedant el vestíbul. L'hi han posat portes automàtiques, és més lluminós i fa més sensació d'espai que abans. Ja han instal.lat les barreres tarifàries, que són les velles, i encara estan una mica polsegoses. També algunes de les màquines autovenda de bitllets (model nou). La taquilla continuarà al lloc de sempre. Com a la zona d'andanes, encara no hi ha ni rastre de bancs, papereres ni cartelleria. No sembla que hagin tocat el bar, però aquí no m'hi he pogut fixar bé.
-No crec que triguin més de dues setmanes en acabar, i pot ser que exageri.
-Un bon rentat de cara. Potser no era l'estació que ho necessités més, però ha quedat molt bé.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
Al Prat de Llobregat (R2):
[des del tren]
-Aquesta estació (i el seu veí, el PAET de la LAV) comença a tenir problemes seriosos d'humitats. Em sembla que ha caigut sencer un plafó del revestiment al costat Aeroport/Viladecans del feix de vies direcció Barcelona, deixant a la vista les totxanes de la sortida d'emergència.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Castelldefels (R2):
-Res de nou.
-M'he fixat que els cisallaments a aquesta estació són particularment llargs si s'accedeix des de Gavà cap a la via 4 (desviada costat mar), mentre que per a accedir a la via 3 (desviada costat muntanya en cul de sac -i sense adaptar, amb andana baixa i tan curta que només hi cap una 451 en simple o equivalent-), els cisallaments són molt més curts. Un detall interessant.
A Garraf (R2):
[des del tren]
-No hi hem parat (anava dalt d'un R2 destinació Sant Vicenç), però ens hi hem creuat amb un R2 estacionat a via 6 (la desviada costat mar que té un accés diferent a la resta de vies). Realment és una llàstima que no s'actués més a fons en aquesta estació quan es va reformar, ja que si per una banda durant la major part de l'any genera molt pocs viatgers, a l'estiu en genera molts, i l'andana de vies 1/2 (les principals) és molt estreta.
-Estaria bé que s'eliminés la via 6 per eixamplar l'andana fins a la via 4 (sense andana), alhora permetent un millor accés a l'estació des del costat mar, i fins i tot una millor comunicació interna del poble (l'andana de via 6 s'utilitza com a carrer, tot i que de manera una mica irregular).
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
-Res de nou.
A Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Torre Baró (R3/R4/R7):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barberà del Vallès (R4):
[des del tren]
-Un teleindicador fora de combat i apagat.
A Sabadell-Nord (R4):
[des del tren]
-Tres teleindicadors fora de combat i apagats, el quart funcionant i encès, però molt tènue. Em fa la impressió que avui tenien algun problema elèctric o alguna cosa per l'estil, perquè l'estació estava com a fosca, tot i que l'enllumenat estava tot encès.
A Terrassa (R4):
-Avui se m'ha acudit d'observar com es reparteix el flux de passatgers des de la zona superior de les escales mecàniques, a l'arribada d'un R4 destinació Terrassa. Al voltant d'un 10-20% dels passatgers han sortit pel passadís de FGC, la resta per l'accés de Renfe de toda la vida. Això no vol dir que tots els que han sortit pel passadís de FGC hagin anat a transbordar cap a FGC, n'hi ha que ho fan, però també n'hi ha que simplement surten de l'estació per l'accés de FGC. Un dia que tingui temps ho observaré des de les barreres tarifàries de FGC.
A Sant Miquel de Gonteres (R4):
-Poc avenç.
-Només han començat a donar forma a l'aparcament del costat de l'edifici de viatgers.
-Andanes encara sense acabar de pavimentar a la zona de marquesines.
-Enllumenat definitiu de LEDs encara sense funcionar.
-Tancaments anti-frau encara no totalment instal.lats.
-Instal.lats només els suports de les dues noves marquesines (quatre suports per andana).
-Estructures dels ascensors en curs, però tapades amb lones.
-Pas inferior massa fosc com per dir-ne res.
-Res més de nou.
A Vacarisses (R4):
[des del tren]
-Res de nou.
-Obres encara no iniciades.
A Castellbell i el Vilar (R4):
[des del tren]
-Instal.lats dos teleindicadors antics (de lletres vermelles), un a cada andana de les vies principals. Estan encesos, però em sembla que encara no funcionen.
A Sant Vicenç de Castellet (R4):
[des del tren]
-No n'estic segur, ja era de nit i no s'hi veia gaire bé, però crec que podria ser que també estiguin instal.lant teleindicadors aquí, he vist un suport que s'assemblava sospitosament a un suport de teleindicador a l'andana direcció Barcelona. Model antic de lletres vermelles, em sembla.
A Manresa (R4):
-Obres a punt, a punt, a punt d'acabar.
-Han instal.lat una barana a una zona de rampa a l'andana de l'edifici de viatgers (vies 1/3).
-Els ascensors encara no funcionen, però estan encesos i en proves.
-Teleindicadors antics retirats.
-A nivell de zona d'andanes, només falten per instal.lar bancs, papereres i cartelleria, tota la resta ja està acabat.
-Encara està tancat, però PER FI es pot veure com està quedant el vestíbul. L'hi han posat portes automàtiques, és més lluminós i fa més sensació d'espai que abans. Ja han instal.lat les barreres tarifàries, que són les velles, i encara estan una mica polsegoses. També algunes de les màquines autovenda de bitllets (model nou). La taquilla continuarà al lloc de sempre. Com a la zona d'andanes, encara no hi ha ni rastre de bancs, papereres ni cartelleria. No sembla que hagin tocat el bar, però aquí no m'hi he pogut fixar bé.
-No crec que triguin més de dues setmanes en acabar, i pot ser que exageri.
-Un bon rentat de cara. Potser no era l'estació que ho necessités més, però ha quedat molt bé.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
Al Prat de Llobregat (R2):
[des del tren]
-Aquesta estació (i el seu veí, el PAET de la LAV) comença a tenir problemes seriosos d'humitats. Em sembla que ha caigut sencer un plafó del revestiment al costat Aeroport/Viladecans del feix de vies direcció Barcelona, deixant a la vista les totxanes de la sortida d'emergència.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Castelldefels (R2):
-Res de nou.
-M'he fixat que els cisallaments a aquesta estació són particularment llargs si s'accedeix des de Gavà cap a la via 4 (desviada costat mar), mentre que per a accedir a la via 3 (desviada costat muntanya en cul de sac -i sense adaptar, amb andana baixa i tan curta que només hi cap una 451 en simple o equivalent-), els cisallaments són molt més curts. Un detall interessant.
A Garraf (R2):
[des del tren]
-No hi hem parat (anava dalt d'un R2 destinació Sant Vicenç), però ens hi hem creuat amb un R2 estacionat a via 6 (la desviada costat mar que té un accés diferent a la resta de vies). Realment és una llàstima que no s'actués més a fons en aquesta estació quan es va reformar, ja que si per una banda durant la major part de l'any genera molt pocs viatgers, a l'estiu en genera molts, i l'andana de vies 1/2 (les principals) és molt estreta.
-Estaria bé que s'eliminés la via 6 per eixamplar l'andana fins a la via 4 (sense andana), alhora permetent un millor accés a l'estació des del costat mar, i fins i tot una millor comunicació interna del poble (l'andana de via 6 s'utilitza com a carrer, tot i que de manera una mica irregular).
A Vilanova i la Geltrú (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
Al Prat de Llobregat (R2):
-Aquesta estació comença a tenir un problema seriós d'humitats, goteres i corrosió.
-Fins i tot es veuen nombrosos despreniments del revestiment a la zona de vies i andanes. I goteres per tota l'andana...
-L'escala de pujada al vestíbul des de l'andana direcció Barcelona estava KO.
-Hi ha monitors per a maquinistes a les andanes, crec que nous? No ho sabria dir.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
-Megafonia vella... silenciosa. Era tard, i de vegades, cap al tard no anuncien els trens... O estava desconnectada? Misteri.
-Monitors per a maquinistes encara sense servei, la sortida dels trens la dóna un factor (o algú actuant com a tal).
-Teleindicadors antics (de lletres vermelles) de les vies 10, 11, 12, i 13, indicant només "Rodalies Renfe".
-Teleindicadors antics (de lletres vermelles) de l'andana de vies 1/10, un de retirat (costat Sitges), els altres dos encesos pero indicant només "Rodalies Renfe" (el del costat del pas inferior, i el del costat Cubelles).
-Teleindicadors antics (de lletres vermelles) de les andanes de vies 1/2, i 3/4, vuit de retirats (els quatre costat Sitges, i els quatre costat Sitges de la marquesina), i quatre encesos (els quatre costat Cubelles) pero indicant només "Rodalies Renfe", no han anunciat ni un tren sense parada ni un R2 Sant Vicenç.
-Quatre teleindicadors nous, model Deimos/Aesys, instal.lats a la zona dels topalls de vies 10, 11, 12, i 13. Encara apagats.
-Sis teleindicadors nous, model Deimos/Aesys, instal.lats a l'andana de vies 3/4 (dos costat Sitges, dos al capdamunt del pas inferior, i dos al costat Cubelles de la marquesina). Encara apagats.
-Tres teleindicadors nous, model Deimos/Aesys, instal.lats a l'andana de via 1 (costat edifici de viatgers), un costat Sitges a la zona compartida entre via 1 i via 10 (però només hi ha teleindicador per a via 1 en aquell punt, no n'hi haurà per a via 10), un a sota la marquesina al capdamunt del pas inferior, i un costat Cubelles. Encara apagats.
-Andana de vies 1/2 sense novetat, hi ha els suports instal.lats per a quatre teleindicadors, excepte el del costat Sitges de l'andana de vies 1/2, on encara no hi ha ni el suport.
-Pas inferior tancat, però crec que era per l'hora (passades les 23:00).
-Aquesta estació comença a tenir un problema seriós d'humitats, goteres i corrosió.
-Fins i tot es veuen nombrosos despreniments del revestiment a la zona de vies i andanes. I goteres per tota l'andana...
-L'escala de pujada al vestíbul des de l'andana direcció Barcelona estava KO.
-Hi ha monitors per a maquinistes a les andanes, crec que nous? No ho sabria dir.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
-Megafonia vella... silenciosa. Era tard, i de vegades, cap al tard no anuncien els trens... O estava desconnectada? Misteri.
-Monitors per a maquinistes encara sense servei, la sortida dels trens la dóna un factor (o algú actuant com a tal).
-Teleindicadors antics (de lletres vermelles) de les vies 10, 11, 12, i 13, indicant només "Rodalies Renfe".
-Teleindicadors antics (de lletres vermelles) de l'andana de vies 1/10, un de retirat (costat Sitges), els altres dos encesos pero indicant només "Rodalies Renfe" (el del costat del pas inferior, i el del costat Cubelles).
-Teleindicadors antics (de lletres vermelles) de les andanes de vies 1/2, i 3/4, vuit de retirats (els quatre costat Sitges, i els quatre costat Sitges de la marquesina), i quatre encesos (els quatre costat Cubelles) pero indicant només "Rodalies Renfe", no han anunciat ni un tren sense parada ni un R2 Sant Vicenç.
-Quatre teleindicadors nous, model Deimos/Aesys, instal.lats a la zona dels topalls de vies 10, 11, 12, i 13. Encara apagats.
-Sis teleindicadors nous, model Deimos/Aesys, instal.lats a l'andana de vies 3/4 (dos costat Sitges, dos al capdamunt del pas inferior, i dos al costat Cubelles de la marquesina). Encara apagats.
-Tres teleindicadors nous, model Deimos/Aesys, instal.lats a l'andana de via 1 (costat edifici de viatgers), un costat Sitges a la zona compartida entre via 1 i via 10 (però només hi ha teleindicador per a via 1 en aquell punt, no n'hi haurà per a via 10), un a sota la marquesina al capdamunt del pas inferior, i un costat Cubelles. Encara apagats.
-Andana de vies 1/2 sense novetat, hi ha els suports instal.lats per a quatre teleindicadors, excepte el del costat Sitges de l'andana de vies 1/2, on encara no hi ha ni el suport.
-Pas inferior tancat, però crec que era per l'hora (passades les 23:00).
Però ei!, el que compta és la gran victòria democràtica (del poble) i electoral (de l'alcalde) per a forçar l'imprescindibilíssim soterrament. I ara poden tornar a iniciar la lluita democràtica (del poble) i electoral (de l'alcalde) per a solucionar el nyap que ells mateixos han forçat.437.001 ha escrit:Al Prat de Llobregat (R2):
-Aquesta estació comença a tenir un problema seriós d'humitats, goteres i corrosió.
-Fins i tot es veuen nombrosos despreniments del revestiment a la zona de vies i andanes. I goteres per tota l'andana...
Bon profit els faci!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No recordo massa bé l'història de com es va soterrar al Prat, però pel poc que recordo ara mateix, crec que en aquest cas potser estàs sent una mica injust.Guigui ha escrit:Però ei!, el que compta és la gran victòria democràtica (del poble) i electoral (de l'alcalde) per a forçar l'imprescindibilíssim soterrament. I ara poden tornar a iniciar la lluita democràtica (del poble) i electoral (de l'alcalde) per a solucionar el nyap que ells mateixos han forçat.437.001 ha escrit:Al Prat de Llobregat (R2):
-Aquesta estació comença a tenir un problema seriós d'humitats, goteres i corrosió.
-Fins i tot es veuen nombrosos despreniments del revestiment a la zona de vies i andanes. I goteres per tota l'andana...
Bon profit els faci!
El soterrament al Prat es va fer lligat a l'arribada de la LAV, i em sembla que sense fer-lo, la cosa hagués quedat probablement pitjor que com està ara.
Una altra cosa és per què es va escollir el traçat de la LAV per allà. Potser no era tan necessari com això aproximar la LAV a l'aeroport sense arribar-hi.
I una segona altra cosa és l'execució de les obres, bastant a correcuita. Això va tenir conseqüències que encara estem pagant: just ara, després de més de deu anys, estan acabant de reparar el merder de l'esvoranc de Bellvitge.
La cosa es resumeix en polítics de totes bandes que no estan a l'alçada...
A Barcelona-Estació de França (R2):
-Encara no han acabat... van molt a poc a poc.
-L'andana de via 3 està parcialment tancada, sembla que per fi instal.len les bases dels sòcols dels suports de la coberta de l'estació.
-A l'andana de vies 14/15 encara hi ha les tanques, però no sé què hi deu faltar, allà. Sembla com si ja estigui. Sí que hi ha un munt de caques de colom, a la zona.
-La resta de l'obra de l'estació està acabada.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
-Un munt d'operaris a l'estació avui. He arribat que semblava que just estaven preparant alguna cosa.
-Dels teleindicadors vells de lletres vermelles, com l'altre dia, avui només funcionaven els de l'extrem costat Cubelles, els altres estaven tots encesos, però sense anunciar res.
-Han instal.lat quatre dels nous teleindicadors Deimos/Aesys a l'andana de vies 1/2, concretament els de sota de la marquesina, és a dir el del costat Cubelles i el del capdamunt de les escales del pas inferior.
-Encara no han instal.lat el suport del nou teleindicador de l'andana de vies 1/2 del costat Sitges. No sé què deu passar...
-Els teleindicadors nous de la zona de topalls de vies 10, 11, 12, i 13 estaven ja encesos i en proves.
-El monitor per a maquinistes del costat Cubelles de l'andana de via 1 (costat edifici de viatgers) estava encès i en proves. Els altres, o apagats, o no ho he pogut veure. De fet, ha arribat una 450 des de Sant Vicenç en fora de servei per entrar a dipòsit, com és habitual sobre les 22:00, i alguns dels operaris li han dit alguna cosa al maquinista, com que fés no sé què. Suposo que tenia a veure amb les proves.
-La megafonia no funciona, probablement estigui desconnectada. A aquestes hores hauria de funcionar.
-Accés costat mar obert... i vigilat.
-Encara no han acabat... van molt a poc a poc.
-L'andana de via 3 està parcialment tancada, sembla que per fi instal.len les bases dels sòcols dels suports de la coberta de l'estació.
-A l'andana de vies 14/15 encara hi ha les tanques, però no sé què hi deu faltar, allà. Sembla com si ja estigui. Sí que hi ha un munt de caques de colom, a la zona.
-La resta de l'obra de l'estació està acabada.
A Barcelona-Passeig de Gràcia (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Barcelona-Sants (R1/R2/R3/R4):
-Res de nou.
A Bellvitge (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Viladecans (R2):
[des del tren]
-Res de nou.
A Vilanova i la Geltrú (R2):
-Un munt d'operaris a l'estació avui. He arribat que semblava que just estaven preparant alguna cosa.
-Dels teleindicadors vells de lletres vermelles, com l'altre dia, avui només funcionaven els de l'extrem costat Cubelles, els altres estaven tots encesos, però sense anunciar res.
-Han instal.lat quatre dels nous teleindicadors Deimos/Aesys a l'andana de vies 1/2, concretament els de sota de la marquesina, és a dir el del costat Cubelles i el del capdamunt de les escales del pas inferior.
-Encara no han instal.lat el suport del nou teleindicador de l'andana de vies 1/2 del costat Sitges. No sé què deu passar...
-Els teleindicadors nous de la zona de topalls de vies 10, 11, 12, i 13 estaven ja encesos i en proves.
-El monitor per a maquinistes del costat Cubelles de l'andana de via 1 (costat edifici de viatgers) estava encès i en proves. Els altres, o apagats, o no ho he pogut veure. De fet, ha arribat una 450 des de Sant Vicenç en fora de servei per entrar a dipòsit, com és habitual sobre les 22:00, i alguns dels operaris li han dit alguna cosa al maquinista, com que fés no sé què. Suposo que tenia a veure amb les proves.
-La megafonia no funciona, probablement estigui desconnectada. A aquestes hores hauria de funcionar.
-Accés costat mar obert... i vigilat.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 22/01/2019 22:27, en total s’ha editat 1 vegada.
Al següent Tweet...
És just on estan actuant per tal de rectificar l'escala del pas inferior que porta de l'Avinguda de Vallbona fins la parada de bus de la Meridiana.
Podeu observar que l'andana direcció Sants és més curta que l'andana direcció Montcada-Bifurcació.
Quan acabin amb el pas inferior, s'hi posaran amb les andanes.
No sé si les perllongaran totes dues, però com a mínim és segur que caldrà fer-ho amb l'andana direcció Sants.
Tampoc tinc clar si eixamplaran l'andana direcció Montcada-Bifurcació per tal que recuperi la seva amplada original: quan l'estació es va reformar per primer cop, allà cap als anys 1990, es va estrènyer l'andana, ja que la part que dóna més cap a la Meridiana no es va recréixer per raons que desconec. Tampoc seria greu que no ho féssin, tot s'ha de dir...
...hi podem veure una tanca just a darrera del monitor per als maquinistes.
És just on estan actuant per tal de rectificar l'escala del pas inferior que porta de l'Avinguda de Vallbona fins la parada de bus de la Meridiana.
Podeu observar que l'andana direcció Sants és més curta que l'andana direcció Montcada-Bifurcació.
Quan acabin amb el pas inferior, s'hi posaran amb les andanes.
No sé si les perllongaran totes dues, però com a mínim és segur que caldrà fer-ho amb l'andana direcció Sants.
Tampoc tinc clar si eixamplaran l'andana direcció Montcada-Bifurcació per tal que recuperi la seva amplada original: quan l'estació es va reformar per primer cop, allà cap als anys 1990, es va estrènyer l'andana, ja que la part que dóna més cap a la Meridiana no es va recréixer per raons que desconec. Tampoc seria greu que no ho féssin, tot s'ha de dir...
Rodalies de Catalunya (22/01/2019)
Renfe inicia las obras de mejora de la estación de Vacarisses
. Los trabajos se han iniciado esta semana y está previsto que tengan una duración de 10 meses
. Las mejoras contemplan la prolongación de los andenes instalación de ascensores y rehabilitación de la marquesina
22/01/2019 16:01 Renfe ha iniciado este mes de enero las obras de mejora de la estación de Vacarisses, unos trabajos que permitirán que sea totalmente accesible, así como la renovación y modernización de los equipamientos de la estación. Estas actuaciones disponen de un presupuesto de 1.367.402 euros y un plazo de ejecución de 10 meses.
Los principales trabajos contemplan la construcción de un paso elevado que conectará los dos andenes de la estación con la instalación de ascensores con el fin de garantizar la movilidad de los clientes. Además también se llevarán a cabo tareas de recrecido de la altura de los andenes para llegar a los 68cm sobre la cota del carril y la ampliación a 200 metros para facilitar el estacionamiento de trenes en doble composición.
Los trabajos también contemplan actuaciones de rehabilitación de la marquesina del edificio de viajeros, el cierre perimetral de la estación, la instalación de máquinas autoventa, canceladoras de billetes, así como nuevos teleindicadores y la mejora en materia de eficiencia energética cambiante por luz con tecnología LED.
Mejoras en los sistemas de información y atención al cliente
Coincidiendo con las actuaciones de mejora de la accesibilidad, también se realizará la instalación de los nuevos sistemas de información y atención al cliente. Estos equipamientos consisten en teleindicadores LED en cada uno de los andenes con mensajes de las próximas paradas que realizarán los trenes, así como el tiempo estimado para su llegada. Además, también se instalará una pantalla con información en tiempo real de las próximas circulaciones.
La estación de Vacarisses dispone de 34 servicios diarios de Rodalies de Catalunya. Diariamente la utilizan cerca de 200 viajeros en día laborable de media, que pueden desplazarse hasta el centro de Barcelona en un tiempo de viaje de una hora.
Inversión y mejoras en la línea R4
Estas actuaciones forman parte del plan de accesibilidad para las estaciones de Rodalies de Barcelona que cuentan con un presupuesto de 100 millones de euros.
Además de las actuaciones en la estación de Vacarisses, el plan de accesibilidad también se está desarrollando en las estaciones de Sant Miquel de Gonteres, y está previsto que se lleve a término la licitación del proyecto de accesibilidad durante este 2019 en la otra estación del municipio, Vacarisses-Torreblanca. Una inversión en la línea R4 norte próxima a los 10,5 millones de euros en el tramo Barcelona – Terrassa – Manresa que se concreta en las estaciones de Sabadell Centre, Torre del Baró, Castellbell i El Vilar-Monistrol, Viladecavalls, Sant Miquel de Gonteres y Manresa.
-
- N9
- Entrades: 2361
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Tengo una duda con respecto al tema de la estación de Bellvitge. Hasta ahora, siempre daba la sensación de que circulábamos por vía "desviada" en ambos sentidos. Bueno, sentido Prat, parece que los trenes, una vez pasado el Viaducto, circulaban en línea recta y al entrar en la estación, la vía se desplazaba ligreamente a la derecha, como si para seguir en línea recta fuese a la vía cero. La vía cero por su parte es la que usan los besugos para subir a Sants, pero tiene la sensación de que más adelante se desvía como a la derecha, y luego está el tema de la desviada... Nunca me fijé que era una vía desviada, al menos viniendo del Prat, da la sensación de que vas en línea recta, y es al salir de Bellvitge sentido Sants cuando ves la curva esa rara con el desvío hacia la izquierda, y además bastante brusca y los trenes circulando a paso de tortuga por ella.
No sé cómo era Bellvitge antes del AVEstruz, ahora miraré unas fotos de Bernat Borrás, pero la configuración hasta hace pocos días, daba la sensación de que ninguna de las tres vías seguía su trazado en línea recta (y repito que la vía sentido Vilanova no me parece recta porque antes de entrar en la estación la vía se desplaza a la derecha.
Un saludo
http://www.trenscat.com/renfe/images/be ... 102204.jpg
Esta foto es muy ilustrativa de cómo está hecho ese trazado. Sólo tengo una duda: si se van a usar ahora las actuales vías cero y la sentido vilanova (creo que esa es la 1), por dónde piensan meter los besugos procedentes de Sants en vía 2?
He estado viendo fotos antiguas y me asalta otra duda. Por qué motivo entre Sants y Bellvitge una de las vías circula en viaductor por encima de la otra?
No sé cómo era Bellvitge antes del AVEstruz, ahora miraré unas fotos de Bernat Borrás, pero la configuración hasta hace pocos días, daba la sensación de que ninguna de las tres vías seguía su trazado en línea recta (y repito que la vía sentido Vilanova no me parece recta porque antes de entrar en la estación la vía se desplaza a la derecha.
Un saludo
http://www.trenscat.com/renfe/images/be ... 102204.jpg
Esta foto es muy ilustrativa de cómo está hecho ese trazado. Sólo tengo una duda: si se van a usar ahora las actuales vías cero y la sentido vilanova (creo que esa es la 1), por dónde piensan meter los besugos procedentes de Sants en vía 2?
He estado viendo fotos antiguas y me asalta otra duda. Por qué motivo entre Sants y Bellvitge una de las vías circula en viaductor por encima de la otra?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Se desplazaban a la izquierda para evitar el andén. Y más que lo harán cuando acaben las obras, que por cierto han comenzado hoy.França451 ha escrit:Tengo una duda con respecto al tema de la estación de Bellvitge. Hasta ahora, siempre daba la sensación de que circulábamos por vía "desviada" en ambos sentidos. Bueno, sentido Prat, parece que los trenes, una vez pasado el Viaducto, circulaban en línea recta y al entrar en la estación, la vía se desplazaba ligreamente a la derecha, como si para seguir en línea recta fuese a la vía cero.
Con las obras, la vía 1 se ripa unos centímetros hacia los bloques de Bellvitge (oeste) para poder ampliar el andén de vías 0/1 y así poder embutir el ascensor por algún lado, y de paso poderlo recrecer y hacer el andén algo menos inseguro cuando terminen, ahora es estrecho.
Cuando terminen las obras, los andenes de Bellvitge estarán adaptados, habrá ascensores tanto en andenes como en ambos accesos a la estación, y la estación estará por fin adaptada. Las vías principales seguirán siendo la 1 (El Prat) y la 2 (Sants).
Ya ha sido eliminada hace unos pocos días, ahora vuelve a ser vía directa.França451 ha escrit:La vía cero por su parte es la que usan los besugos para subir a Sants, pero tiene la sensación de que más adelante se desvía como a la derecha, y luego está el tema de la desviada... Nunca me fijé que era una vía desviada, al menos viniendo del Prat, da la sensación de que vas en línea recta, y es al salir de Bellvitge sentido Sants cuando ves la curva esa rara con el desvío hacia la izquierda, y además bastante brusca y los trenes circulando a paso de tortuga por ella.
La limitación de velocidad a 30 no será eliminada hasta que no terminen las obras, aún les queda bastante cosa por hacer.
Antes de la LAV Bellvitge tenía cuatro vías, y entre Can Tunis y Sants había cuatro vías, de las que tres llegaban hasta Bifurcación Aeropuerto, pasado El Prat.França451 ha escrit:No sé cómo era Bellvitge antes del AVEstruz, ahora miraré unas fotos de Bernat Borrás, pero la configuración hasta hace pocos días, daba la sensación de que ninguna de las tres vías seguía su trazado en línea recta (y repito que la vía sentido Vilanova no me parece recta porque antes de entrar en la estación la vía se desplaza a la derecha.
En El Prat y en Gavà. Llevan haciendo eso desde que empezaron las obras.França451 ha escrit:Sólo tengo una duda: si se van a usar ahora las actuales vías cero y la sentido vilanova (creo que esa es la 1), por dónde piensan meter los besugos procedentes de Sants en vía 2?
Recuerda que antes de la LAV no había línea exclusiva de mercancías entre Can Tunis y El Papiol.França451 ha escrit:He estado viendo fotos antiguas y me asalta otra duda. Por qué motivo entre Sants y Bellvitge una de las vías circula en viaductor por encima de la otra?
Con lo que se daban varias circunstancias:
1) había trenes de mercancías por la línea del Garraf.
2) los trenes de mercancías que salían de Can Tunis destino Portbou, tenían que hacer el siguiente recorrido: Can Tunis-Bellvitge-Hospitalet-El Papiol-Rubí-Mollet St Fost-etc hasta Portbou. Se usaba el ramal de Gornal, que comunica las estaciones de Bellvitge y Hospitalet, originalmente era en doble vía, pero entre las obras de la LAV y la reforma de la estación de Hospitalet ha quedado bastante mermado. Creo que ahora mismo está cerrado. El cizallamiento con la vía procedente de Sants obligó a la construcción de ese viaducto, que también pasaba por encima de las vías de FGC Llobregat cuando aún eran en superficie y no había ninguna estación intermedia entre Plaza España y Sant Josep.
De fet, si no recordo malament, el viaducte els utilitzaven els R1 direcció Aeroport i Sants indistintament (circulaven en via única i no afectaven a la R2), mentre la resta de circulacions usaven la resta de vies, juraria que una per baixar (la de l'actual via 0), i les altres dues per pujar a Sants.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N9
- Entrades: 2361
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Sí, eso leí. Lo que no sabía era que entre Sants y el Aeroport todo el tramo era en vía única. El problema es que esto es muy heavy, porque sólo te permite meter un tren cada 40 minutos mínimo.Miquel ha escrit:De fet, si no recordo malament, el viaducte els utilitzaven els R1 direcció Aeroport i Sants indistintament (circulaven en via única i no afectaven a la R2), mentre la resta de circulacions usaven la resta de vies, juraria que una per baixar (la de l'actual via 0), i les altres dues per pujar a Sants.
PD: Gracias, 437.001 por las aclaraciones.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
No, l'actual via 1 era d'anada i de tornada de l'aeroport, i era de la R1.Miquel ha escrit:De fet, si no recordo malament, el viaducte els utilitzaven els R1 direcció Aeroport i Sants indistintament (circulaven en via única i no afectaven a la R2), mentre la resta de circulacions usaven la resta de vies, juraria que una per baixar (la de l'actual via 0), i les altres dues per pujar a Sants.
Les actuals vies 0 i 2 eren les principals de la R2, MD i LD.
I la via avui desapareguda del costat Gornal, era la via de servei entre Sants i Can Tunis, normalment no l'utilitzaven trens en servei, només moviments de material entre Sants i Can Tunis.
El tramo era en vía única, aunque hay que recordar que la estación de Aeroport tenía dos vías (y se usaban), y en El Prat había dos vías también, y en Can Tunis había un PAET para cruces.França451 ha escrit:Lo que no sabía era que entre Sants y el Aeroport todo el tramo era en vía única. El problema es que esto es muy heavy, porque sólo te permite meter un tren cada 40 minutos mínimo.