Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Entrada Autor: França451 » Dilluns 27/12/2021 18:19

Ah, vale, como no lo explicáis bien, tal cual lo decís: "S1 y S2 cada x minutos", da a entender que la frecuencia de paso es la del tramo común, si indicáis "S1 cada 6 minutos y S2 cada seis minutos", por ejemplo, se entendería que la frecuencia es de cada línea. El total de trenes, como indica Guigui, no da a entender tampoco mucho, ya que yo por ejemplo, no sé ahora mismo cuántos trenes circulan por línea. Tendría que calcularlo. Sé por ejemplo que durante el confinamiento, cuando circulaban uno cada hora, había dos trenes por línea en la S1 y S2, pero cuando están circulando cada 12 minutos por línea, tendría que pensar cuántos trenes hay por línea. ¿Unos 15? Si cuando circulaban cada hora, se necesitaban 2 trenes, circulando cada 12 minutos hay... 2x5=10 trenes por línea. La verdad es que nunca lo había pensado. Y creo que los findes hay 6 trenes por línea. Sinceramente, son de esas cosas que no te paras a pensar, a menos que lo analices minuciosamente.

Entonces sí, con esas cifras si hay un aumento bastante grande. Disculpas si lo entendí mal.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 27/12/2021 21:05

No es el número de trenes por línea, es el número de circulaciones por sentido y hora, a lo que se refieren siempre.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 28/12/2021 18:46

Como, cómo? Vamos a ver, en el ejemplo de "32" se refería a 32 trenes por hora y sentido en una sola línea? Eso quiere decir que por ejemplo, en la S1 hay 32 trenes de 8 a 9 por cada sentido de la línea, es decir que de 8 a 9 han de circular 64 trenes en toda la línea?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 28/12/2021 23:41

No. 32 circulaciones por sentido y hora en el tramo Pl. Catalunya - Gracia, que es donde confluyen todos los servicios: 12 circulaciones por hora y sentido en la S1, otras 12 en la S2 y 8 en la L7.



mohn902
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: mohn902 » Divendres 31/12/2021 13:12

Igual ho vaig posar massa esquemàtic i ha dut a confusió. Em referia a trens per hora i sentit, crec que el màxim són 32 al tram comú (de Gràcia a Pl. Catalunya) i llavors ja és donar preferència a una línia o una altra i han optat per reduir-los a la L7. Que per mi és un error ja que trobo més necessari un L7 cada 6 minuts que un cada 3 minuts a la Bonanova o les Planes.

En hora punta de matí, per què s'entengui bé, sortirien de Pl. Catalunya 32 trens per hora:
- 12 trens de la S1
- 12 trens de la S2
- 8 trens de la L7

Feliç 2022!!!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 20/01/2022 9:13

Dues novetats, i prou importants; per una banda, ja ha arribat la cinquena unitat 115 al COR. I la segona, i no menor, és el canvi de destinació de vies a la terminal de Plaça Catalunya; és el canvi més important, des de que és va posar en marxa la nau nº 2 a l'any 1959. Ara el servei Tibibabo surt de la via 4 de la nau 2, el servei Sarrià i els serveis S5, S6 i S7, surten de la via 3, també de la nau 2; i els serveis a Terrassa i Sabadell ara surten de la nau 1. Canvi que ja estava previst des de la reforma i ampliació de les vies i andanes, i que s'ha materialitzat ara, i que els primers dies portarà més d'una equivocació, desprès de tants i tants anys de rutina apresa. Salut!



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 20/01/2022 21:10

Os sorprenderá una cosa. Siendo como soy fan de Rodalies de Catalunya, sin embargo, por circunstancias, la estación Catalunya de FGC la habré usado máximo 5 de cada 200 veces, frente a unas 190 veces de Provença y el exiguo porcentaje restante se reparte entre Sarrià, Tres Torres, Bonanova y Gràcia. Dicho ésto, teniendo en cuenta que Catalunya la he usado tan poquísimas veces, y sabiendo el lío que hay con las vías, siempre que entro en esta estación me fijo en los carteles superiores, o en su defecto en los paneles, para dirigirme a la vía donde va a salir el tren que necesito (osease, S6, S7 o S1), por lo que en mi caso no va a haber equivocación, porque como tengo la suerte de no usar nunca esa estación, miro los paneles ya que la conozco nada y menos. También no ayuda nada que de una vez que la uso a la siguiente, hay alguna reforma de por medio, por lo que cada vez me sigue pareciendo una estación "nueva", como si la pisara por primera vez. Es como la Estació de França, pero jugando a la lotería, quiero decir, en França sabes dónde van a salir ciertos trenes, con alguna excepción, en Catalunya FGC es una lotería porque cada vez cada tipo de tren y línea sale de la vía que quiere.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 20/01/2022 23:36

França451 ha escrit:
Dijous 20/01/2022 21:10
Os sorprenderá una cosa. Siendo como soy fan de Rodalies de Catalunya, sin embargo, por circunstancias, la estación Catalunya de FGC la habré usado máximo 5 de cada 200 veces, frente a unas 190 veces de Provença y el exiguo porcentaje restante se reparte entre Sarrià, Tres Torres, Bonanova y Gràcia. Dicho ésto, teniendo en cuenta que Catalunya la he usado tan poquísimas veces, y sabiendo el lío que hay con las vías, siempre que entro en esta estación me fijo en los carteles superiores, o en su defecto en los paneles, para dirigirme a la vía donde va a salir el tren que necesito (osease, S6, S7 o S1), por lo que en mi caso no va a haber equivocación, porque como tengo la suerte de no usar nunca esa estación, miro los paneles ya que la conozco nada y menos. También no ayuda nada que de una vez que la uso a la siguiente, hay alguna reforma de por medio, por lo que cada vez me sigue pareciendo una estación "nueva", como si la pisara por primera vez. Es como la Estació de França, pero jugando a la lotería, quiero decir, en França sabes dónde van a salir ciertos trenes, con alguna excepción, en Catalunya FGC es una lotería porque cada vez cada tipo de tren y línea sale de la vía que quiere.
Home, doncs precisament Catalunya FGC no ha estat pas cap loteria, doncs llevat d'alguna incidència o alguna cosa poc habitual, de tota la vida Via 1 L6, S5, S55, Via 2 L7, Via 3 S2 i Via 4 S1. De fet, és una cosa taaaaaaant invariable al llarg dels anys, que no fa falta ni les pantalles per saber de quina via surt el tren ja que la mateixa cartelleria a l'estació és fixa.

Dit això, i com s'ha comentat, ara fan el canvi que s'havia previst, i segurament passi a ser l'esquema d'ús habitual. No obstant sembla que aquests dies ha anat variant. Jo Diumenge 9 vaig utilitzar-la per darrer cop i la cartelleria física indicava que els S1 i S2 sortien ara per Via 1, L6 per Via 3 i L7 per Via 4. Imagino que va ser l'inici dels canvis.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 24/01/2022 22:36

Exacte Miquel, invariable, salvant excepcions des de l'any 1959. Cal comentar que avui he baixat fins Catalunya i l'esquema de vies continua sent el mateix de sempre, per tant l'anunciat canvi d'esquema encara no s'ha produït, malgrat les informacions, que fins i tot jo, havia donat per bones. Salut!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 25/01/2022 0:38

El canvi de vies es fa en dissabtes i festius. En laborables segueix com de costum



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 25/01/2022 22:47

Moltes gràcies per l'aclariment victorcasta. Salut!



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dilluns 01/08/2022 14:45

No se'n sap res de quan posaran en servei el no esquema d'explotació? Hauria de ser quelcom relativament imminent pel que es deia.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 01/08/2022 15:47

Segons he llegit en el fòrum SkyscraperCity Forum, diria que tenen pensat executar el nou esquema a partir de setembre.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 01/08/2022 22:23

Pinta que la cosa va per més llarg...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 01/08/2022 23:24

victorcasta ha escrit:
Dilluns 01/08/2022 22:23
Pinta que la cosa va per més llarg...
Vaja, però serà per llarg rondant a finals de 2022 o serà per l'any vinent els canvis d'explotació? Reclamàven els dirigents d'FGC que estaria enllestit per 2022 la nova explotació del Metro del Vallès.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 02/08/2022 0:02

No se sap res encara, però pinta per uns quants mesos…



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dimecres 07/09/2022 10:55

Hola,
Estava indagant per internet a veure sibtrobava una explicació de perquè encara no hi ha l'itinerari BV-07 implantat i he trobat el següent article de CCOO a FGC: https://ferroviario.fsc.ccoo.es/noticia ... 25c08bc68d

Em temo que els problemes mencionats encara no es deuen haver resolt i per això hi ha demores.
PS. Sobre el que diu que les 115 no tenen retrovisors, els maquinistes ho han proposat als pressupostos participatius i va en bon camí. A veure si es fa...

Salut


:riure

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 07/09/2022 17:37

És divertit llegir que quan un tren té una sola càmera que funciona malament ja cal retirar-lo per protocol.
En canvi quan, tot i funcionant, no hi ha cap càmera que doni una imatge clara perquè es mullen (error de disseny) i per tant el maquinista no veu cap de les portes, el tren pot continuar com si res.
Si això no és absurd, ja em diràs...



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 08/09/2022 14:53

wefer ha escrit:
Dimecres 07/09/2022 17:37
És divertit llegir que quan un tren té una sola càmera que funciona malament ja cal retirar-lo per protocol.
En canvi quan, tot i funcionant, no hi ha cap càmera que doni una imatge clara perquè es mullen (error de disseny) i per tant el maquinista no veu cap de les portes, el tren pot continuar com si res.
Si això no és absurd, ja em diràs...
Eso iba a decir. Respecto a los retrovisores, las cámaras exteriores que hay en los 115, se supone que "justifican" que no tenga que haber retrovisores, porque las cámaras ya hacen el trabajo. Evidentemente, si el diseño no impide que en caso de lluvia fuerte las imágenes se vean decentemente, el apaño no sirve para nada, ya que se trata de que el maquinista "vea", no que no vea.

Eso simplemente, es que el iluminado de turno se le ocurrió que donde debería ir el retrovisor pusieran un ventanuco que se abre para adentro, para que el maquinista respire aire fresco ¿hola, ventana corrediza de toda la vida???? y para poder ver el tren poner un juego de cámaras interiores y exteriores, ya que dicho iluminado debía ser el creador de semejante idea y necesitaba cobrar el finiquito en su bolsillo por la patente. Y evidentemente, al inventor, le interesa que las cámaras funcionen, luego lo que se vea según las condiciones es secundario. Cobra porque el sistema funcione, luego allá te las apañes. Si por un problema técnico del tren, el maquinista ve imágenes congeladas pasadas, o directamente ve las pantallas en negro pero el circuito de cámaras funciona, tampoco va a pasar nada, ya que el problema no es de las cámaras.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dissabte 15/10/2022 22:05

Bon dia,
M'he fixat que avui els senyals de la línia BV estaven apagats (com els dies laborables).
Doncs després d'indagar, es veu que avui al matí han fet el simulacre de l'itinerari BV-07.
https://twitter.com/FGC/status/15811632 ... DktfErAAAA
https://beteve.cat/mobilitat/linia-vall ... ign=beteve

Salut!


:riure

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”