En la R2 centro se necesitaban siete servicios por las mañanas, si conté en su momento bien, sin contar el Sanvi-Sant Celoni, y siete por las tardes, de los cuales solamente dos circulaban a última hora de la tarde como servicios de refuerzo, y los cinco restantes durante todo el día. Así que cuenta cuántos maquinistas harían falta para cubrir el día completo.albert28 ha escrit: ↑Dissabte 02/01/2021 20:17Tema R1 una parte era debida por la falta de habilitación en Sagrera sumado a bajas de covid supongo no tendrían suficiente personal para esa lineaFrança451 ha escrit: ↑Dissabte 02/01/2021 19:40 Simplemente a mediados de diciembre no van a restablecer las frecuencias de antes de julio para una semana después, suprimirlas. Por tanto ya empalmados las obras con las vacaciones de Navidad y dejaron la misma frecuencia de m.... Luego que no se quejen si aumentan los contagios. Eso sí, para cacarear un "aumento de frecuencias y un servicio de calidad", eso siempre lo pregonan. Precisamente en previsión de un aumento de desplazamientos como iba a haber en fin de año y reyes, tendrían que haber puesto las frecuencias de enero, es decir R2 nord cada 15 minutos y repartir más el pasaje. La R1 por lo menos no estaba de más llevar sus trenes correspondientes a Molins ya en diciembre, ya que el perįodo estival no afecta a que lleguen o no a Molins.
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Obres a les línies de rodalia de Barcelona
-
- N9
- Entrades: 2361
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Obres a les línies de rodalia de Barcelona
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3972
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
http://rodalies.gencat.cat/ca/alteracio ... ccio_Ponts
Modificació del servei ferroviari per obres d'inspecció de ponts a diferents indrets de la línia R3
Amb motiu de les obres d’inspecció de ponts a diferents punts de la línia R3, la circulació dels trens quedarà afectada durant el cap de setmana del 26 de març i del 2 d’abril. Per garantir el servei als clients, es fa transbordament per carretera als trens afectats.
Els clients poden consultar tota la informació als webs de www.rodaliesdecatalunya.cat i renfe.com, app de Rodalies de Catalunya i al telèfon d’informació 900 41 00 41.
Horaris
Modificació del servei ferroviari per obres d'inspecció de ponts a diferents indrets de la línia R3
Amb motiu de les obres d’inspecció de ponts a diferents punts de la línia R3, la circulació dels trens quedarà afectada durant el cap de setmana del 26 de març i del 2 d’abril. Per garantir el servei als clients, es fa transbordament per carretera als trens afectats.
Els clients poden consultar tota la informació als webs de www.rodaliesdecatalunya.cat i renfe.com, app de Rodalies de Catalunya i al telèfon d’informació 900 41 00 41.
Horaris
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Afectacions a Rodalies de Catalunya fins a febrer de 2023 per Obres de Millora d’Infraestructures
Aquests treballs se centraran en el tram Martorell - Castellbisbal on Adif està fent actuacions relacionades amb el desenvolupament del Corredor Mediterrani, obres d’integració urbana i remodelació de l’estació de Sant Feliu de Llobregat, així com els treballs de millora de l’accessibilitat que Renfe executarà a Molins de Rei.
Aquestes actuacions limiten la capacitat operativa i obliguen a dur a terme una reprogramació de serveis a les línies R4, R8 i R1 per tal de facilitar la mobilitat dels clients durant aquest període.
Període: 23 d’abril 2022 – febrer 2023
R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa per Martorell)
* Els trens que habitualment inicien o finalitzen el seu recorregut a Martorell ho faran des de Castellbisbal. Servei de reforç amb bus complementari entre Martorell i Castellbisbal (en tots dos sentits)
Sant Vicenç de Calders / Vilafranca del Penedès – Castellbisbal:
* Freqüència de dos trens per hora i sentit (cada 30 minuts)
* Servei de reforç amb bus complementari entre Martorell i Castellbisbal (en tots dos sentits)
Castellbisbal – Terrassa:
* Quatre trens per hora i sentit (cada 15 minuts)
Terrassa – Manresa:
* Servei habitual
R8 (Martorell – Granollers Centre per Cerdanyola Universitat)
Circulació ferroviària interrompuda entre Martorell i Rubí:
Els trens iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a l’estació de Rubí
Rubí – Martorell: Servei alternatiu per carretera
R1 (Molins de Rei /L’Hospitalet de Llobregat – Blanes/Maçanet-Massanes per Mataró)
Tots els trens de l’R1 iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a L’Hospitalet de Llobregat:
Molins de Rei – L’Hospitalet de Llobregat:
* Els viatgers disposen dels trens de la línia R4, amb una freqüència de 15 minuts. Durant les hores punta (matí i tarda), es reforça garantint una freqüència de 10 minuts.
L’Hospitalet de Llobregat – Mataró/ Maçanet-Massanes:
* En hora punta: freqüències cada 7/8 minuts
* Resta jornada: freqüències cada 10/15 minuts
* Durant tot el dia, increment de places mitjançant la circulació de més trens en doble composició
Paral·lelament, aquesta reprogramació de serveis permetrà:
R3 (L’Hospitalet – Vic – Puigcerdà):
* Increment de quatre freqüències (dos per sentit) entre Barcelona i Vic
* Recuperació de tres serveis per sentit L’Hospitalet de Llobregat – La Garriga. Aquests trens finalitzaven el seu recorregut a Les Franqueses del Vallès.
R7 (Sant Andreu Arenal – Cerdanyola Universitat):
* Perllongament en hora punta (matí i tarda) de 4 serveis per sentit de la línia R7 fins a Molins de Rei, oferint una connexió des de Barcelona a la Universitat Autònoma sense necessitat de transbord a Sant Andreu Arenal.
* 1 nou servei respecte a l'oferta actual
* Tots els trens tenen enllaç a Sant Andreu Arenal amb els trens de la línia R4, en tots dos sentits
Cap de setmana del 23 i 24 d’abril
A més d’aquestes modificacions globals que es registraran en els propers mesos, el cap de setmana del 23 i 24 d’abril també es produiran les següents afectacions:
* Des de les 20.00 hores del 23 d’abril fins a les 06.00 del dia 24, servei alternatiu per carretera entre Castellbisbal i Martorell per a tots els trens de la línia R4.
Tota la informació sobre aquestes modificacions del servei es comunicarà a través de megafonia en estacions, a l’interior dels trens, així com pantalles i teleindicadors. Els viatgers poden consultar els horaris als webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com i www.adif.es (apartat Estat de la Xarxa), al telèfon d’informació 900 41 00 41, a les Apps Rodalies de Catalunya i Adif en tu móvil, així com a les xarxes socials (@rodalies i @infoadif).
PDF: http://rodalies.gencat.cat/web/.content ... rraneo.pdf
PDF: http://rodalies.gencat.cat/web/.content ... rraneo.pdf
URL: http://rodalies.gencat.cat/ca/alteracio ... _Martorell
Els horaris han actualitzat directament al apartat Horaris en PDF http://rodalies.gencat.cat/ca/horaris/tots-els-horaris/
albert28 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 21/04/2022 11:21, en total s’ha editat 1 vegada.
Afectacions en les línies R2 Nord i R11
Per actuacions relacionades amb la nova estació de Sant Andreu Comtal i avenços en La Sagrera el cap de setmana del 23 i 24 d’abril la circulació de l’R2 Nord i l’R11 s’ha reprogramat de la següent manera:
R2 Nord (Aeroport – Maçanet-Massanes per Granollers Centre)
* Els trens de la línia R2 Nord iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a Montcada i Reixac. Des d’allà els viatgers s’encaminen a peu fins a l’estació de Montcada i Reixac-Manresa (menys de 5 minuts), on podran continuar el seu desplaçament fins o des de Barcelona en els trens de les línies R4, R7 i R12.
* Aeroport – Estació de França: Els trens amb origen o destinació Aeroport faran el recorregut fins a l’Estació de França.
R11 (Portbou – Barcelona Sants per Girona)
Dia 23 d’abril:
* Els trens de la línia R11 iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a Montcada i Reixac. Des d’allà els viatgers s’encaminen a peu fins a l’estació de Montcada i Reixac Manresa on podran continuar el seu desplaçament fins o des de Barcelona en els trens de les línies R4, R7 i R12.
* Tots els trens amb parada a totes les estacions del tram Granollers Centre – Montcada i Reixac (en tots dos sentits).
* Els bitllets i abonaments de rodalia de Barcelona seran vàlids per aquests serveis.
Dia 24 d’abril:
* Servei habitual en tren Barcelona – Portbou
* Tots els trens amb parada a totes les estacions del tram Granollers Centre - Barcelona-Sants (en tots dos sentits).
* Els bitllets i abonaments de rodalia de Barcelona seran vàlids per aquests serveis.
Tota la informació sobre aquestes modificacions del servei es comunicaran a través de megafonia en estacions, a l’interior dels trens, així com pantalles i teleindicadors. Els viatgers poden consultar els horaris als webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com i www.adif.es (apartat Estat de la Xarxa), al telèfon d’informació 900 41 00 41, a les Apps Rodalies de Catalunya i Adif en tu móvil, així com a les xarxes socials (@rodalies i @infoadif).
PDF: http://rodalies.gencat.cat/web/.content ... Comtal.pdf
URL: http://rodalies.gencat.cat/ca/alteracio ... 04_Pat_Sac
Torna la R10 durant aquest cap de setmana!!
El que cal és oficialitzar aquest enllaç (R2-R4) d'una vegada per totes!!
Salvem l'Estació de França!
- Sèrie EV-E801
- N5
- Entrades: 105
Bon dia,
Edito: Posar-hi també el recorregut de l'R1, en lloc de les icones R1 en blau petites, hauria sigut de molta més utilitat...
Salutacions.
Aquest plànol és erroni, oi? Els R2S (Vilanova) sí que paren a Bellvitge i al Prat, sempre ha sigut així, i segons el cercador d'horaris de rodalies.gentcat.cat ho continuaran fent. Haurien de vigilar més com fan els plànols i ser més rigorosos, que poden causar confusió entre usuaris.
Edito: Posar-hi també el recorregut de l'R1, en lloc de les icones R1 en blau petites, hauria sigut de molta més utilitat...
Totalment d'acord.
Salutacions.
La "R10" sempre ha estat, si no recordo malament el primer i el darrer servei "R2 nord".
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
A curt temini veurem com evolucionen els horaris però el més fort és la reducció dels últims trens en alguns casos reduint entre 30-80 minuts abans dels horaris actuals.
Exemples BCN PL Cat R1 i R4.
R4 - LABORABLES
BCN > Terrassa. Abans 23h56. Ara 23h03 (avançat 53 min)
BCN > Martorell. Abans 23h58. Ara 23h17 (avançat 41 min)
BCN > SVC. Abans 23h14. Ara 22h17 (avançat 57 min)
Martorell > BCN. Abans 23h14. Ara 22h55 (avançat 19 min)
Terrassa > BCN. Abans 23h14. Ara 22h33 (avançat 41 min)
R4 - FESTIUS
BCN > Terrasa. Abans 00h00. Ara 23h12 (avançat 48 min)
BCN > Martorell. Abans 23h57. Ara 22h47 (avançat 73 min)
BCN > SVC. Abans 23h13. Ara 21h47 (avançat 73 min)
Terrassa > BCN. Abans 23h13. Ara 22h03 (avançat 60 min)
R1 - LABORALBE
BCN > Mataró. Abans 23h59. Ara 23h30 (avançat 29 min)
R1 - FESTIU
BCN > Mataró. Abans 00h15. Ara 23h30 (avançat 45 min)
Exemples BCN PL Cat R1 i R4.
R4 - LABORABLES
BCN > Terrassa. Abans 23h56. Ara 23h03 (avançat 53 min)
BCN > Martorell. Abans 23h58. Ara 23h17 (avançat 41 min)
BCN > SVC. Abans 23h14. Ara 22h17 (avançat 57 min)
Martorell > BCN. Abans 23h14. Ara 22h55 (avançat 19 min)
Terrassa > BCN. Abans 23h14. Ara 22h33 (avançat 41 min)
R4 - FESTIUS
BCN > Terrasa. Abans 00h00. Ara 23h12 (avançat 48 min)
BCN > Martorell. Abans 23h57. Ara 22h47 (avançat 73 min)
BCN > SVC. Abans 23h13. Ara 21h47 (avançat 73 min)
Terrassa > BCN. Abans 23h13. Ara 22h03 (avançat 60 min)
R1 - LABORALBE
BCN > Mataró. Abans 23h59. Ara 23h30 (avançat 29 min)
R1 - FESTIU
BCN > Mataró. Abans 00h15. Ara 23h30 (avançat 45 min)
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3972
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
La gran beneficiada d'aquests nous horaris, es la R3. No es diu, però a partir de dissabte, tots els trens destinació/procedència de laTour de Carol i Puigcerdà, faran parada a Centelles. Tots menys el semidirecte de Puigcerdà. D'aquesta manera s'aprofita el temps que perden en fer creuament, per fer la parada. Es una llarga reivindicació dels usuaris del sud d'Osona.
D'altra banda, fa poc vaig passar per la Garriga, i ni rastre d'obres. L'andana de la via 4 segueix tallada i no s'ha fet cap mena d'obra. Potser esperen a eliminar el pas a nivell de la carretera de Samalús? Si es així, no te sentit fer acabar trens a les Franqueses, i fer servir el bus alternatiu entre les Franqueses i la Garriga.
D'altra banda, fa poc vaig passar per la Garriga, i ni rastre d'obres. L'andana de la via 4 segueix tallada i no s'ha fet cap mena d'obra. Potser esperen a eliminar el pas a nivell de la carretera de Samalús? Si es així, no te sentit fer acabar trens a les Franqueses, i fer servir el bus alternatiu entre les Franqueses i la Garriga.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N5
- Entrades: 88
- Facebook: facebook.com/marciruelos
- Ubicació: Barcelona
Han canviat completament els horaris de la r1
Bona tarda.
I de la R3 i R4 també.
Segons el plànol d'adjudicacions publicat a Via Libre (https://www.vialibre-ffe.com/noticias.a ... s=infr#000) hi ha aquesta actuació (Nr 84):
I ramal entre la línia de Pugicerdà i el corredor del Vallès m'imagino que es refereix a l'R8, pèro aquí quina es l'intenció? Potser es tracta de fer aquell desviament de l'R3 a Santa Perpètua per passar-la al costat de l'R8?
De que va això exactament? Salto del carnero en Cerdanyola m'imagino que es entre la R4 i R8, osigui per permetre trens tipus R7 sense cizallar? Pèro llavors que passarà amb l'hipotètic intercanviador Barberà-B30?Contrato de servicios para la redacción de los “Estudios informativos para el desarrollo de actuaciones de planificación incluidas en la actualización Plan de rodalies de Barcelona 2020-2030
Las cuatro actuaciones incluidas en el contrato son el nuevo ramal entre la línea de Puigcerdá y el Corredor del Vallés, la estación técnica en El Prat de Llobregat, el salto de carnero en Cerdanyola del Vallés y la estación técnica Terrassa Can Boada.
I ramal entre la línia de Pugicerdà i el corredor del Vallès m'imagino que es refereix a l'R8, pèro aquí quina es l'intenció? Potser es tracta de fer aquell desviament de l'R3 a Santa Perpètua per passar-la al costat de l'R8?
- Sèrie EV-E801
- N5
- Entrades: 105
Bon dia
Els detalls estan al pla (https://www.renfe.com/content/dam/renfe ... %C3%80.pdf), pàgines 163-164:
És per als serveis de mercaderies que pugen a Vic, així no caldrà fer inversió a Montcada; es planteja fer-ho en via única i sense intercanviador de viatgers.
Els detalls estan al pla (https://www.renfe.com/content/dam/renfe ... %C3%80.pdf), pàgines 163-164:
Les circulacions de trens de mercaderies entre Tarragona i Vic, que actualment compten amb una programació
de dues circulacions setmanals, han de realitzar una inversió de marxa a l’estació de Montcada Bifurcació. Per
tal d’evitar-ho, es proposa un nou ramal que enllaci de forma directa el corredor del Vallès i la línia de Vic.
L’encaix geomètric d’aquesta actuació quedarà supeditat a la solució adoptada per a la duplicació de via a la línia
de Puigcerdà.
Exactament. I de l'intercanviador no en diu res. Hi ha els esquemes de via i explicacions més completes a les pàgines 166 i 167 del PDF de l'enllaç anterior.
Salut!Actualment, la línia procedent de Cerdanyola Universitat s’incorpora a la línia de Manresa a prop de l’estació de
Cerdanyola del Vallès amb la seva connexió a nivell, la qual cosa comporta un cisallament de via que limita la
capacitat de l’R4. Es proposa remodelar aquesta bifurcació mitjançant un desviament a diferent nivell que
permeti millorar la capacitat de la línia R4
Ostres, no coneixia aquest document. Sembla que al final moltes coses que s'han anat parlant s'han incorporat
- Possibilitat d'encreuaments varis a Torrassa
- No es parla de supressió de l'EdF només d'enviar-hi menys trens (m'imagino que, junt amb el punt anterior, voldrà dir treure els R2s i ficar-hi principalment regionals)
- Via quadruple Castelldefels-El Prat
- Via triple Montcada-Mollet St.F. (m'imagino que més enllà difícil per soterrament de Montmeló)
- Accés Pl. Catalunya (Renfe) - Metro Universitat
- Eliminació de la restricció del Pont sobre el Metro a Pl. Catalunya (m'imagino que per permetre trens de dos pisos)
https://www.ccma.cat/324/obres-a-rodali ... a/3162388/
Obres a Rodalies: canvis en horaris de trens i Nitbus per disminuir les afectacions
[...]
En totes elles s'han modificat els horaris, eliminant algunes freqüències, i ara es compensaran alguns dels canvis que han perjudicat els usuaris, ampliant les places que s'ofereixen amb més trens llargs i també els horaris del Nitbus.
Per exemple, a la R1 cap al Maresme i a la R4 entre Terrassa i Martorell, el tren que sortia des de Barcelona quan faltaven pocs minuts per a la mitjanit s'ha avançat pràcticament una hora, i això ha provocat que molts usuaris s'hagin quedat sense servei.
Per això des d'aquest divendres a la mitjanit s'avançaran les freqüències del Nitbus, que surt des de plaça Catalunya a les dotze. El primer nocturn del Maresme (N80) sortirà a partir d'ara a les 0.10 hores, mentre que el de Terrassa (N64) sortirà a les 00.00 i donarà servei a Cerdanyola i Barberà, a banda de Terrassa i Sabadell, on ja hi ha oferta de FGC.
El mes que ve, la Generalitat ha pactat amb Renfe que el tren de la R1, que abans tenia la sortida de plaça Catalunya a les 23.59, i que ara surt a les 23.30, s'endarrereixi un quart d'hora, fins a les 23:45. A la R4, que sortia quan faltaven 4 minuts per a la mitjanit i que ara surt a les 23.03, també es modificarà l'horari i sortirà a les 23:33.
Un altre dels reforços és a la línia de Vilafranca del Penedès i Barcelona: per fer front a l'alta demanda, s'han afegit 4 serveis en hora punta, dos en cada sentit. El Departament de Territori remarca, a més, que està preparat per ampliar el servei si és necessari.
albert28 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 06/05/2022 11:34, en total s’ha editat 1 vegada.
Ese tren de la R4 con paso por Pl. Catalunya a las 23:33 es el Sant Vicenç de Calders (22.08)-Montcada Bifurcació (23.51). ¿Ampliación de recorrido hasta Terrassa?
En aquesta noticia es comenta una cosa de que per la part Hospitalet > St Feliu està coberta amb el N12 i trambaix.... S'han lluit de glòria amb aquesta burda justificació.
Perquè el darrer tren 23h57 arribava fins Martorell, qui vagi més enllà de St Feliu que fa? No costava fer-lo acabar a Castellbisbal i ficar bus? Que també dic pretendre substituir la capacitat de 465 o 447 simple/doble amb bus.... Plens no van però al ser el darrer tenen la seva ocupació.
Osigui les alternatives que diuen fan que el temps de trajecte sigui augmentant mínim entre 30-40 minuts (comptant de Pl. Cat), ja si vens de més enllà tens més trajecte encara....
Perquè el darrer tren 23h57 arribava fins Martorell, qui vagi més enllà de St Feliu que fa? No costava fer-lo acabar a Castellbisbal i ficar bus? Que també dic pretendre substituir la capacitat de 465 o 447 simple/doble amb bus.... Plens no van però al ser el darrer tenen la seva ocupació.
Osigui les alternatives que diuen fan que el temps de trajecte sigui augmentant mínim entre 30-40 minuts (comptant de Pl. Cat), ja si vens de més enllà tens més trajecte encara....
https://www.rac1.cat/societat/20220506/ ... alies.html
[...]
El que no està resolt, de moment, és l’eliminació de l’últim tren de l’R3 a Granollers Canovelles. La zona de l’R4 entre l’Hospitalet de Llobregat i Sant Feliu de Llobregat queda en aquest cas coberta per la línia de bus nocturna N12 i el Trambaix.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
De retruc de les obres i els canvis d'horaris que impliquen:
Diari de Girona, 11 de maig de 2022 ha escrit: Creen un grup per anar del Ripollès a Barcelona per la supressió del tren bala
Laia Capdevila reuneix nou ripollesos que hi treballen i es neguen a deixar de viure a la comarca
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
A tot això, la gene té algun pla de reforç entre aquest tram i/o BCN ? Perquè això en plena temporada d'estiu els caps de setmana serà insuportable.
Font: https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... fase-Ocata
Tots els caps de setmana excepte:
- 25 i 26 de juny
- 2 i 3 de juliol
- 24 i 25 de desembre
- 31 de desembre i 1 de gener de 2023
- els dies festius