Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Lluis
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: Sants Estació

Re: Futur de l'estació de França

Entrada Autor: Lluis » Diumenge 20/02/2022 20:37

Amb Sagrera i Sant Andreu Comtal acabades i rebotant els rodalies i regionals de la línia de Vilanova, EdF pot ben ser la capçalera dels TAV i nocturs cap a Europa.

Només caldria un túnel d'1km de connexió entre Mallorca i Glòries baixant pel carrer Cartagena. De Glòries a EdF reconvertir 2 vies a UIC+25kV i deixar una via en ibèric per al ramal cap al Clot per a regulació d'incidències a la línia del Maresme.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 285

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 21/02/2022 11:40

Lluis ha escrit: Diumenge 20/02/2022 20:37 Amb Sagrera i Sant Andreu Comtal acabades i rebotant els rodalies i regionals de la línia de Vilanova, EdF pot ben ser la capçalera dels TAV i nocturs cap a Europa.

Només caldria un túnel d'1km de connexió entre Mallorca i Glòries baixant pel carrer Cartagena. De Glòries a EdF reconvertir 2 vies a UIC+25kV i deixar una via en ibèric per al ramal cap al Clot per a regulació d'incidències a la línia del Maresme.
I quin seria el benefici?



Lluis
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dilluns 21/02/2022 20:13

Elefant ha escrit: Dilluns 21/02/2022 11:40
Lluis ha escrit: Diumenge 20/02/2022 20:37 Amb Sagrera i Sant Andreu Comtal acabades i rebotant els rodalies i regionals de la línia de Vilanova, EdF pot ben ser la capçalera dels TAV i nocturs cap a Europa.

Només caldria un túnel d'1km de connexió entre Mallorca i Glòries baixant pel carrer Cartagena. De Glòries a EdF reconvertir 2 vies a UIC+25kV i deixar una via en ibèric per al ramal cap al Clot per a regulació d'incidències a la línia del Maresme.
I quin seria el benefici?
Hola, sí, per una banda el benefici de poblar l'estació que haurà quedat gairebé sense serveis en ibèric a mig termini i per tant no perdre'n l'ús ferroviari. Per altra banda tenir una terminal amb capacitat (i solera) quan les 6 vies de Sants no donin més de sí. Amb el pas del corredor Mediterrani a UIC augmentarà ja molt el volum de trens pasant per Sants LD i MD. A això se suma un previsible augment de trens amb destinacions europees, tant nocturns com LD i MD, amb capçalera Barcelona. Més encara quan venci la concesió del peatge del Pertús cap allí al 2040.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2232
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 03/10/2022 15:51

Imatges inèdites de les obres per reparar la coberta de l’estació de França

https://www.totbarcelona.cat/societat/f ... na-240394/

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


Alhora, ha començat l'enderroc de l'ala de Correus, previ a l'edificació de la nova Biblioteca de l'Estat. :cari Una de freda i una de calenta:



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/10/2022 17:19

Millor no parlo d'on posaria l'emoticona del riure...



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2232
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 10/11/2022 15:38

Les obres de l’Estació de França, aturades per problemes tècnics

Adif busca un nou mètode constructiu per rehabilitar la coberta malmesa


Imatge
Els responsables de l’obra, juntament amb l’administrador d’infraestructures ferro­viàries (Adif), estan “buscant una altra solució tècnica que s’adeqüi al procediment constructiu”, segons fonts implicades en les obres. Adif rebutja detallar quin és exactament el problema amb què s’han trobat durant les obres, però confirma la situació de suspensió temporal de les obres a la coberta. Per reprendre-les caldrà redactar un projecte modificat.

Fins aleshores, els operaris han deixat d’enfilar-se a dalt de l’estació, on encara hi ha moltes de les plaques de policar­bonat instal·lades fa 30 anys i cremades per l’efecte del sol o directament mig trencades pel vent i les tempestes. [...]

No és la primera vegada que es paralitza la reforma de la coberta de l’Estació de França, i els precedents no són gens engrescadors. El 2011 es va redactar un projecte constructiu que no es va arribar a acabar. Cinc anys després, el 2016, es va encarregar l’actualització del document tècnic per millorar el sistema constructiu de les actuacions proposades, però ni tan sols es va arribar a licitar. L’estat de l’estructura va continuar empitjorant, i el 2018 [...] sí que es va arribar a adjudicar, però l’empresa encarregada d’executar les obres va deixar les feines a mitges i amb més goteres que mai.

Com a part del Pla de Rodalies 2020-2030, l’any passat va tornar a sortir a concurs i a començaments d’aquest 2022 es va adjudicar a l’empresa Contratas Vilor, que es va fer amb l’encàrrec per un import de prop de quatre milions d’euros i un termini d’execució de 16 mesos [...] i que ara tornen a patir l’enèsim contratemps.
https://www.lavanguardia.com/encatala/2 ... cnics.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3259
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 11/11/2022 12:11

I, mentrestant, l'estació empantanegada i els viatgers a la intempèrie.

No puc entendre que passi això a l'Estació de França que hauria de ser la joia de la corona d'ADIF a Barcelona.

Salut.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 285

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 14/11/2022 9:47

Evidentment hem perdut la tecnologia que va permetre construir aquella coberta als anys 20 :riure



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2232
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 25/11/2022 20:17

La silueta de l'ala de Correus va desapareixent. En qüestió de dies quedarà esmicolada i reduïda a runes. :(

Imatge

Imatge


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2232
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 10/01/2023 21:45

La Estació de França ¿Un futuro incierto?

Magnífic reportatge-documental d'en José Luis García, d'una hora de durada, que repassa el passat, present i opcions de futur del complex ferroviari, amb un valuós recull d'imatges d'arxiu i entrevistes:



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2232
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 17/03/2023 15:30

Dos ponts per creuar les vies de l’Estació de França i la ronda del Litoral

Imatge
El primer sortirà del Passeig de Circumval·lació, just a la zona on s’ha enderrocat l’antic Aquarama, i conduirà directament al Parc de la Barceloneta, a les portes del mar. El segon pont seguirà el traçat del carrer de Wellington i permetrà connectar amb l’Hospital del Mar, també a peu de platja.
https://beteve.cat/politica/parc-ciutad ... ropar-mar/
Janet Sanz: «S’havia estudiat de moltes maneres, però calia desenvolupar un diàleg amb ADIF i altres institucions; ara s’ha fet i tenim la millor proposta, que no obliga a elegir entre l’estació i la connexió amb el mar, sinó que fa compatibles les dues coses». «Volem que l’estació mantingui l’ús ferroviari i torni a tenir centralitat en la planificació».
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... a-84726841


Salvem l'Estació de França!

Funikram
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: Gelida Estació Superior

Entrada Autor: Funikram » Divendres 17/03/2023 18:17

Doncs, pel que sembla, això són bones notícies pel que fa a l'estació de França i el seu ús ferroviari. Ara només falta que la potenciïn encara més (enllaç directe amb L4 Barceloneta i allargar TramBesòs passant pel davant de l'estació, entre d'altres).


"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."

jgomezs  
N6
N6
Entrades: 241

Entrada Autor: jgomezs » Divendres 17/03/2023 23:39

Em crida l'atenció el projecte, perquè hi ha tres accessos que donen al zoo, no al parc públic, i per entrar al zoo cal entrada. Potser hi ha intenció de fer el zoo més petit a mig termini?



xevi
N7
N7
Entrades: 610

Entrada Autor: xevi » Dissabte 18/03/2023 8:53

M'agrada la proposta de nous accessos al Parc de la Ciutadellla, també penso que el zoo s'hauria de treure i el Parc ocupés tot l'espai i alhora quedés encara més obert, sense murs i amb més accessos, aquest parc no es va pensar mai per fer-hi un zoo, a qualsevol ciutat d'Europa, l'estàtua de la dona del paraigües formaria part de l'històric Parc.
Parlant d'accessos, l'EdF podria obri nous accessos als laterals, tan al Pg. Circumvil.lació com a l'altra lateral, com tenen la majoria de terminals europees. Evidentment allargar el Tram fins a l'EdF i facilitar l'accés amb L4.



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 285

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 20/03/2023 17:58

Molt bona notícia, sembla que finalment se'ls ha acudit lo que aquí es porta dient des-de fa temps, que és tan senzill com fer un pont (o varis) sobre les vies.

També estic d'acord amb els que diuen que cal tancar el Zoo. Aquell zoo ja no compleix de cap forma els estàndars de benestar animal. Potser una idea seria de mantenir alguns pocs animals en gàbies ajuntades per donar més espai, o en llibertat dins de recintes vallats a on pot entrar la gent, i integrar això amb el parc sense cobrar entrada. Pèro em puc imaginar que el Zoo fa bons diners i no volen perdre això, i un Zoo molt més a les afores de la ciutat no seria tan rentable per falta de turistes. Llavors la conclusió potser es que a Barcelona no toca tenir un Zoo i llestos.

Com sigui, lo important es que es segueixi assegurant el futur de l'Estació de França.
Jo reiteraria la meva proposta que he fet varies vegades, de fer entrar els regionals del nord directament a l'Estació de França, per evitar solapament al túnel d'Aragó. Això sobre tot seria compatible amb La Sagrera com a estació principal "del nord", osigui regionals cap al sud a Sants, regionals cap al nord a Sagrera. I enllaç coordinat a EdF per trasbordaments entre regionals nord i sud. No sé si això mai es pensaria de fer, pèro jo dic, que si Sagrera es suficientment central per fer-hi una segona estació principal, no es també acceptable que els regionals del nord només parin enllà i no vagin per Pg. de Gràcia i Sants? Encara així, sent realista és una pèrdua en penetració urbana, pèro a canvi d'alliberar solcs al túnel d'Aragó, que poden servir per ampliar el servei de regionals sud.



jgomezs  
N6
N6
Entrades: 241

Entrada Autor: jgomezs » Dimarts 21/03/2023 14:02

Elefant ha escrit: Dilluns 20/03/2023 17:58 Jo reiteraria la meva proposta que he fet varies vegades, de fer entrar els regionals del nord directament a l'Estació de França, per evitar solapament al túnel d'Aragó. Això sobre tot seria compatible amb La Sagrera com a estació principal "del nord", osigui regionals cap al sud a Sants, regionals cap al nord a Sagrera. I enllaç coordinat a EdF per trasbordaments entre regionals nord i sud. No sé si això mai es pensaria de fer, pèro jo dic, que si Sagrera es suficientment central per fer-hi una segona estació principal, no es també acceptable que els regionals del nord només parin enllà i no vagin per Pg. de Gràcia i Sants? Encara així, sent realista és una pèrdua en penetració urbana, pèro a canvi d'alliberar solcs al túnel d'Aragó, que poden servir per ampliar el servei de regionals sud.
No sóc un expert, però no em surten els números del "alliberar solcs"? La línia de Granollers, que jo sàpiga, no té connexió directa amb l'Estació de França, sinò que ho fa a través de la línia de Mataró: https://www.trenscat.com/renfe/linia15_ct.html
Si un R11 entra a Estació de França, ja ocupa un solc de la R2 fins a Sagrera LAV, ha de cissallar amb l'altre sentit de la R2, ocupar un solc de la R1/R3/R4, i després tornar a cissallar la via de la R1/R3/R4. Seria el que passa entre 4:25 i 8:25 d'aquest video:
https://www.youtube.com/watch?v=xp543Rpef7w
Tot per alliberar un solc que només podria ser aprofitat per un R2 o regional que sortís de la Estació de França en direcció al sud (creuant-se amb el R11), però precisament aquest regional al sud el vols coordinar amb el del nord, així que aquest és el moment que hauria d'estrar entrant, no sortint.
Si el R11 surt de l'estació de França tres quarts del mateix, ocupa un solc de la R1/R3/R4, cissalla la R1/R3/R4, i ocupa un solc de la R2, només allibera un espai per un tren que entri a l'Estació de França, però si vols transbordaments tu vols que els regionals entrin i surtin junts, no que es creuin.

I de fet, mirant els horaris a la web de la Generalitat, el túnel de Passeig de Gràcia només va "a petar" en hora punta de 7:30 a 8:30 approx. Pots mirar els horaris de trens entre Passeig de Gràcia i Sants, per exemple: https://rodalies.gencat.cat/ca/horaris/



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 285

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 22/03/2023 12:57

jgomezs ha escrit: Dimarts 21/03/2023 14:02
No sóc un expert, però no em surten els números del "alliberar solcs"? La línia de Granollers, que jo sàpiga, no té connexió directa amb l'Estació de França, sinò que ho fa a través de la línia de Mataró: https://www.trenscat.com/renfe/linia15_ct.html
Si un R11 entra a Estació de França, ja ocupa un solc de la R2 fins a Sagrera LAV, ha de cissallar amb l'altre sentit de la R2, ocupar un solc de la R1/R3/R4, i després tornar a cissallar la via de la R1/R3/R4. Seria el que passa entre 4:25 i 8:25 d'aquest video:
https://www.youtube.com/watch?v=xp543Rpef7w
La qüestió es alliberar solcs als túnels, la R2N no té tant problema de saturació, a més de que hi ha el projecte d'una tercera via entre el nus de la Trinitat i Montmeló (si recordo correctament).
Al tema d'entrar per la línia de Mataró i el cizallament es correcte, ara hauria estat senzill de fer un salt de moltó al voltant del triangle ferroviari, a on seria el pitjor cizallament (ja que es doble, "sortint" de l'R2 i "entrant" a l'R1 ja que enllà tot esta obert per les obres.
El que dius d'ocupar un solc de R1/R3/R4 no es correcte, la R1 s'ajunta amb l'R3 i R4 pasada la bifurcació Glòries, des-d'on la línia de Mataró va cap a l'Estació de França. Aquest cizallament queda, pèro jo dic que es assumible: Només afecta els R11 i R1, cizallen els R11 que arriben amb els R1 que surten.
jgomezs ha escrit: Dimarts 21/03/2023 14:02 Tot per alliberar un solc que només podria ser aprofitat per un R2 o regional que sortís de la Estació de França en direcció al sud (creuant-se amb el R11), però precisament aquest regional al sud el vols coordinar amb el del nord, així que aquest és el moment que hauria d'estrar entrant, no sortint.
No entenc aquesta part. Ho dius per com son els horaris actuals? Perque la meva proposta va molt més enllà d'encaixar-se en els horaris actuals (mira següent resposta).
jgomezs ha escrit: Dimarts 21/03/2023 14:02 I de fet, mirant els horaris a la web de la Generalitat, el túnel de Passeig de Gràcia només va "a petar" en hora punta de 7:30 a 8:30 approx. Pots mirar els horaris de trens entre Passeig de Gràcia i Sants, per exemple: https://rodalies.gencat.cat/ca/horaris/
La qüestió es augmentar la freqüencia dels trens regionals, i això no ho pots fer si no hi ha capacitat als túnels. Idealment, caldria encara reduïr la saturació, que ara és excessiva i causa de retards.
El tema dels horaris actuals no té molta transcendència a la meva hipòtesi, doncs primer es faria l'encreuament de Torrassa i es crearien les noves línies "interior" i "costa". Hem de pensar en aquesta situació. Llavors, al túnel de Pg. de Gràcia hi haurà la R3 i la línia interior. Freqüències equivalents a les actuals signifcarien 4 trens/hora a la línia interior, i 2 trens/hora a l'R3, tot i que idealment això s'augmentaria potser al voltant de 6 i 4, respectivament. Ja tornes a tenir 10 trens per hora. Afegeix els 4 regionals actuals i ja no tens gaire marge de capacitat (i no sé si encara queden/quedaran alguns LD per convencional). Si els 4 regionals els convertim a regionals del Sud, dupliquem la quantia de regionals cap al sud, mantenint 14 trens/hora al túnel. Amb això, també es maniobrable el cizallament de la Bif. Aragó.

Inversament: si es manté el concepte actual de solapar regionals a la travesia urbana, com es podria llavors augmentar a 4 regionals/hora al nord i al sud? Ja serien 8 trens/hora a més dels rodalies.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1687
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 22/03/2023 14:44

Tormem al 1888, al final del parc ja hi havia un pont per sobre de les vies i que comunicaba amb la part naútica de la Expo del 88. I que no s'hauria d'haver d'enderrocar mai. Salut!



jgomezs  
N6
N6
Entrades: 241

Entrada Autor: jgomezs » Dijous 23/03/2023 22:30

Elefant ha escrit: Dimecres 22/03/2023 12:57
jgomezs ha escrit: Dimarts 21/03/2023 14:02
No sóc un expert, però no em surten els números del "alliberar solcs"? La línia de Granollers, que jo sàpiga, no té connexió directa amb l'Estació de França, sinò que ho fa a través de la línia de Mataró: https://www.trenscat.com/renfe/linia15_ct.html
Si un R11 entra a Estació de França, ja ocupa un solc de la R2 fins a Sagrera LAV, ha de cissallar amb l'altre sentit de la R2, ocupar un solc de la R1/R3/R4, i després tornar a cissallar la via de la R1/R3/R4. Seria el que passa entre 4:25 i 8:25 d'aquest video:
https://www.youtube.com/watch?v=xp543Rpef7w
La qüestió es alliberar solcs als túnels, la R2N no té tant problema de saturació, a més de que hi ha el projecte d'una tercera via entre el nus de la Trinitat i Montmeló (si recordo correctament).
Al tema d'entrar per la línia de Mataró i el cizallament es correcte, ara hauria estat senzill de fer un salt de moltó al voltant del triangle ferroviari, a on seria el pitjor cizallament (ja que es doble, "sortint" de l'R2 i "entrant" a l'R1 ja que enllà tot esta obert per les obres.
El que dius d'ocupar un solc de R1/R3/R4 no es correcte, la R1 s'ajunta amb l'R3 i R4 pasada la bifurcació Glòries, des-d'on la línia de Mataró va cap a l'Estació de França. Aquest cizallament queda, pèro jo dic que es assumible: Només afecta els R11 i R1, cizallen els R11 que arriben amb els R1 que surten.
Correcció: un R11 que entra cissalla amb els R2 que surten, i tots els R1 que entren i surten.
Tens raó amb el que dius de la R3/R4, i llavors amb bons horaris t'estalvies el problema del cissallament dels R1 si entres el R11 al moment que per Catalunya entrin i surtin R3/R4.
Elefant ha escrit: Dimecres 22/03/2023 12:57
jgomezs ha escrit: Dimarts 21/03/2023 14:02 Tot per alliberar un solc que només podria ser aprofitat per un R2 o regional que sortís de la Estació de França en direcció al sud (creuant-se amb el R11), però precisament aquest regional al sud el vols coordinar amb el del nord, així que aquest és el moment que hauria d'estrar entrant, no sortint.
No entenc aquesta part. Ho dius per com son els horaris actuals? Perque la meva proposta va molt més enllà d'encaixar-se en els horaris actuals (mira següent resposta).
No, el que intento dir és que el tren no només ocupa el solc mentre està al túnel, sinò en tot el seu recorregut. Si (per ex.) un R11 arriba a Sagrera a les 10:00, a Clot a les 10:05 i a Passeig de Gràcia a les 10:10, i aquest tren l'envies a EdF, no tindràs cap R2 o R2N aprofitant el solc, perquè per arribar a Passeig de Gràcia a les 10:10, també hauria d'estar a Sagrera a les 10:00 i a Clot a les 10:05. Només podrà aprofitar el solc un tren que surti de EdF. I per tant aquest tren que surt no farà transbord amb el R11 que entra, perquè es creuen a mig camí.
Elefant ha escrit: Dimecres 22/03/2023 12:57
jgomezs ha escrit: Dimarts 21/03/2023 14:02 I de fet, mirant els horaris a la web de la Generalitat, el túnel de Passeig de Gràcia només va "a petar" en hora punta de 7:30 a 8:30 approx. Pots mirar els horaris de trens entre Passeig de Gràcia i Sants, per exemple: https://rodalies.gencat.cat/ca/horaris/
La qüestió es augmentar la freqüencia dels trens regionals, i això no ho pots fer si no hi ha capacitat als túnels. Idealment, caldria encara reduïr la saturació, que ara és excessiva i causa de retards.
El tema dels horaris actuals no té molta transcendència a la meva hipòtesi, doncs primer es faria l'encreuament de Torrassa i es crearien les noves línies "interior" i "costa". Hem de pensar en aquesta situació. Llavors, al túnel de Pg. de Gràcia hi haurà la R3 i la línia interior. Freqüències equivalents a les actuals signifcarien 4 trens/hora a la línia interior, i 2 trens/hora a l'R3, tot i que idealment això s'augmentaria potser al voltant de 6 i 4, respectivament. Ja tornes a tenir 10 trens per hora. Afegeix els 4 regionals actuals i ja no tens gaire marge de capacitat (i no sé si encara queden/quedaran alguns LD per convencional). Si els 4 regionals els convertim a regionals del Sud, dupliquem la quantia de regionals cap al sud, mantenint 14 trens/hora al túnel. Amb això, també es maniobrable el cizallament de la Bif. Aragó.

Inversament: si es manté el concepte actual de solapar regionals a la travesia urbana, com es podria llavors augmentar a 4 regionals/hora al nord i al sud? Ja serien 8 trens/hora a més dels rodalies.
Jo diria que el gran problema dels Regionals és la proporció cost/usuaris. Una versió del que comentava en un altre post, preguntant sobre els tranvies automàtics sense conductor. Si pots trobar una manera de donar el mateix servei amb menys cost (no un pitjor servei, ei!), llavors pots engegar el cercle virtuós: més trens sense perdre diners - més usuaris perquè el servei és millor - més trens sense perdre diners - etc... Fins ara sempre s'ha anat reduint cost a base de posar trens més vells, i amb menys freqüència. Amb això baixes el cost a base d'empitjorar el servei, i el que fas és empènyer gent a fer servir el cotxe, i enlloc de cerce virtuós tens cercle viciós.



Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Divendres 24/03/2023 11:45

Jo penso que els trens de la RG1 com els serveis de la R11 Barcelona - Portbou - Cervera deurien de començar i finalitzar en l'estació de França, la resta dels serveis de la R11 haurien de ser traslladats a la terminal 1 de l'aeroport del Prat.

En fi que l'estació de França deuria de ser la gran terminal de les línies catalanes de Mitjana Distancia, després faria que la R2 sud finalitzes en la terminal de la Barceloneta i la R2 Nord en Vilanova i la Geltrú (R9) eliminant la R2 Centre que es una duplicació absurda que només provoca taps per els trens de Mitjana Distancia del Sud (Ho dic sense cap aním de ofendre).

També faria que la R7 finalitzes en l'estació de França en comptes de l'estació de Fabra i Puig, aixi tindrem la universitat autònoma de Bellaterra i la Pompeu Fabra connectades sense fer cap tipus de transbordament.

Després es tindria que crear una boca de metro de la L4 en la plaça del Baluard del Migdia i després faria una entrada de l'estació de França que connectes amb aquesta plaça.
Fitxers adjunts
metromapmaker (33).png
(144.72 KiB) Encara no s’ha baixat
metromapmaker (38).png
(203.33 KiB) Encara no s’ha baixat


Imatge

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”