Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

FGC pone en marcha el tren turístico Montserrat-Exprés

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: Notícies sobre el cremallera de Montserrat.

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 26/07/2013 18:55

gatvell ha escrit: UT596001 Tot això que ho dius, escriu-ho tal qual o ho adjuntes mitjançant enllaços a un correu a FGC.
Trigaran uns dies però sempre responen (t'ho dic per experiència).
I serà el lloc on més profit treuràs de les teves queixes.
Ho expondré on més em convingui. Vostè no m'ha d'imposar cap censura de cap tipus.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 26/07/2013 19:04

UT596001 ha escrit:Ah, y fuera del área metropolitana sufrimos sablazos mucho más importantes que este y nadie dice nada, y con un servicio mucho peor. Luego le extraña que la gente use el transporte privado... ¡qué bien que se vive en la zona 1!
Me encanta como automáticamente asumes que yo me encuentro en una situación mejor para poder ver un agravio. En casos de estos, cuando iba yo a la primaria, la profesora nos decía: "Cogete la nariz. ¿Vale? Esa es tu nariz. Preocupate de esa y no de las otras."
Por las noches sueño de vivir en un país donde todos sepamos servirnos en el plato sólo lo que nos podamos comer, y no todo lo que quepa. Enfin... :nose



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 26/07/2013 20:40

Centrem-nos en el tema, i si continuem amb la discussió fora de lloc de si els turistes són el dimoni o no, missatge que esborrarem.
UT596001 ha escrit:
gatvell ha escrit: UT596001 Tot això que ho dius, escriu-ho tal qual o ho adjuntes mitjançant enllaços a un correu a FGC.
Trigaran uns dies però sempre responen (t'ho dic per experiència).
I serà el lloc on més profit treuràs de les teves queixes.
Ho expondré on més em convingui. Vostè no m'ha d'imposar cap censura de cap tipus.
No t'ha exposat cap censura, només un suggeriment.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7072
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 26/07/2013 22:35

A veure...
Que es faci un semidirecte em sembla molt bona idea. Que no n'hi hagi més, efectivament no crec que sigui bona idea. Però el que no podem fer és dir "doncs com jo no puc agafar el semidirecte, que l'eliminin perquè els altres també es fotin". No. El que hem de fer és reclamar millores, no que empitjorin el servei per a tothom.
Uns quants aclariments més:
Nadie les ha obligado a venir. No generan ningún beneficio y sí muchas molestias.
El turisme és la primera indústria del país, amb diferència.Suposa el 15% del PIB de la nostra economia. Dit d'una altra manera: sense turisme, Catalunya seria semblant a les províncies més deprimides d'Andalusia o Extremadura. Si parlem de la costa, el turisme representa molt més del 15% arribant a ser en alguns punts pràcticament l'únic motor econòmic existent.
Per tant, els turistes no sols aporten moltíssim sinó que és gràcies a ells que nosaltres tenim per menjar. Seguint el teu raonament, potser als que haurien de prohibir l'entrada als trens hauríem de ser els del propi país més que als turistes.
Ah, y fuera del área metropolitana sufrimos sablazos mucho más importantes que este y nadie dice nada, y con un servicio mucho peor.
Ehem... sort que "nadie dice nada" :?
I si la vida és tant desastrosa fora i resulta que BCN és el paradís terrenal (bo, bonic i barat), per què coi no veniu tots a viure a BCN? No ho entenc.
Potser us hauríeu de preguntar si no és precisament per la excessiva lentitud del tren el fet que vagi buit... ja veuríem si passaria el mateix si hi haguessin serveis ràpids.
Això s'ha dit moltes vegades en aquest fòrum, referint-nos tant a aquesta com a d'altres línies. És clar que s'utilitzarien més.
Des de Barcelona fa temps que es reclamen semidirectes a totes les parts de l'Àrea Metropolitana, però les companyies ferroviàries i els gestors són molt poc receptius.

Lamentablement tenim clar quina és l'actitud en molts llocs com Manresa: la única preocupació que tenen és voler eliminar l'estació més cèntrica de ferrocarril, per fer-hi vés a saber què. El ferrocarril molesta, com els va molestar en el seu dia a Igualada o a tants altres llocs. Però vaja, la culpa d'això també la tenim els de BCN... oi?



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Divendres 26/07/2013 22:54

Això ja comença a fer pudor d'offtopic...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3259
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 29/07/2013 13:12

Una pregunta, la correspondència entre la 213 i l'AMx es farà a Monistrol de Montserrat o a Monistrol-Vila?

Crec que operativament és més interessant fer-la a Monistrol-Vila i seria bonic veure en servei regular una 213 entre les dues estacions de Monistrol.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 29/07/2013 13:19

A mi todo esto me parece muuuuuy sospechoso: Un tren decorado con motivos de Montserrat. No hace paradas entre Pl. España y Monistrol, son 45 kilómetros exactos entre esas dos paradas. Y hace poco trajeron un Stadler de Nuria para tener 6 unidades, por lo que se podrían seguir teniendo 2 operando en doble y sobra otra en doble. ¿A nadie más le huele que van a poner un Stadler a hacer ese trayecto? Tardaría una hora a 45 km/h, más o menos lo que tardan los trenes normales pero sin hacer paradas. Decorado con imagenes de Montserrat, como los Stadler verdes de Montserrat. Y sólo habrá uno por la mañana. Muuuuuuuuy sospechoso.........



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 29/07/2013 13:35

Crec que el cremallera surtirà des de Monistrol de Montserrat o sino des de Monistrol-Vila.
El servei de Barcelona a Monistrol de Montserrat es fa amb el servei normal, sigui directe o no.
Ara, si els cremalleres van a Martorell-Enllaç per a fer el manteniment....


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dilluns 29/07/2013 13:41

Seria, però, molt interessant el poder agafar un cremallera des de la Plaça d'Espanya i arribar fins a Montserrat sense haver de fer cap transbord. No se si es donarà el cas (i sincerament n'estic més aviat poc segur), però si finalment ocorre serà un viatge per fer, sens dutbte :)



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 29/07/2013 15:11

Crec que degut al sistema d'engranatge a al via, cremallera, no pot ser que tinguin una velocitat alta.
Es com comprar un microbus i un tractor.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 29/07/2013 16:37

gatvell ha escrit:Crec que degut al sistema d'engranatge a al via, cremallera, no pot ser que tinguin una velocitat alta.
Es com comprar un microbus i un tractor.
Alcanza los 45 km/h en tramos de adherencia. El razonamiento es que si Monistrol queda a 45 km, podrían emplear el mismo vehículo del cremallera a 45 km/h para hacer el recorrido sin paradas a la vez que no rebasaría los demás trenes.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3972
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 29/07/2013 20:34

gatvell ha escrit:Crec que degut al sistema d'engranatge a al via, cremallera, no pot ser que tinguin una velocitat alta.
Es com comprar un microbus i un tractor.
Aquests automotors, en cremallera, poden agafar una velocitat màxima de 30 km/h en pujada, i 24km/h en baixada.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 29/07/2013 20:35

Avui he parlat una estona amb el cap d'estació de Monistrol de Montserrat.
M'ha dit que serà un tren normal el que anirà de Barcelona a Monistrol de Montserrat i d'allí farà la tornada, això es el que he entés.
Sortirà de Barcelona als vols de les 11 i de Monistrol als vols de les 7:20.
No m'ah sabut dir quan trigaria, i com que arribava el tren, no hem pogut parlar més.
Si tinc oportunitat miraré de treure totes les dades perque no quedin dubtes.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3972
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 29/07/2013 20:40

gatvell ha escrit:Avui he parlat una estona amb el cap d'estació de Monistrol de Montserrat.
M'ha dit que serà un tren normal el que anirà de Barcelona a Monistrol de Montserrat i d'allí farà la tornada, això es el que he entés.
Sortirà de Barcelona als vols de les 11 i de Monistrol als vols de les 7:20.
No m'ah sabut dir quan trigaria, i com que arribava el tren, no hem pogut parlar més.
Si tinc oportunitat miraré de treure totes les dades perque no quedin dubtes.
En resum, el tren directe de Pl. Espanya a Monistrol serà una 213. No tengo más preguntas señorita...


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2381
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 29/07/2013 21:16

UT440_132M ha escrit:Aquests automotors, en cremallera, poden agafar una velocitat màxima de 30 km/h en pujada, i 24km/h en baixada.
En baixar, baixen per inèrcia, no?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 29/07/2013 22:26

Adolescent barceloní ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Aquests automotors, en cremallera, poden agafar una velocitat màxima de 30 km/h en pujada, i 24km/h en baixada.
En baixar, baixen per inèrcia, no?
Com qualsevol vehicle, dic jo no?

En baixada el que s'ha de fer es frenar-lo, normalment amb el fre dinàmic ja serveix, segons tinc entès.


Salutacions,

Oriol

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 29/07/2013 22:42

Pot ser facin servir aquests frens nous que converteixen l'energia en electricitat i l'envien a la catenària.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3972
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 30/07/2013 0:06

En el cas dels GTW de Núria (A10 i A11), i també els de Montserrat s'emplea aquest tipus de fre.
Fre adherència dinàmic (fre elèctric), pneumàtic i d'estacionament
Fre de cremallera dinàmic (fre elèctric), sistema 1 (fre pneumàtic) i sistema 2 (fre de seguretat en cremallera per energia acumulada)


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 30/07/2013 3:31

Una hora de viaje.
http://epreader.elperiodico.com/APPS_Ge ... 7f529834f1

[Editat per administració]



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 30/07/2013 13:36

És una hora de Barcelona a dalt del Monestir.
L'horari habitual del R5 entre Pl. Espanya i Monistrol de Montserrat ja és d'una hora. Aquest tren directe deu trigar 40-45min en fer el mateix recogrregut sense parar enlloc.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”