Pàgina 3 de 9

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Publicat: Dilluns 13/07/2009 19:58
Autor: Enric
Sembla mentida, el progrés fa que anem com els crancs, cap enrrere, tardar ara mes que abans sembla una incongruencia, esperem que el futur resolgi la situació perque ara per ara es complicat.

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Publicat: Dimecres 15/07/2009 9:24
Autor: brito_cat
A les pàgines d'opinió d'avui del r7 es comenta que si un comboi s'aturés durant 5 minuts a Sabadell-Sud per deixar-se avançar, es podria posar un tren que no s'aturés des de Terrassa fins a Sant Andreu: menys de 50 min Manresa-SantAndreu i uns 55 Manresa-Pça.Catalunya.

Seria possible un parell d'aquests al matí i un parell a la tarda? :nose

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Publicat: Dimecres 15/07/2009 11:18
Autor: Jordi Freixas
I no seria més fàcil instal·lar vies desviades a les estacions compreses entre Sabadell Sud i Montcada Bifurcació? :nono :nono :nono :nono :nono

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Publicat: Dimecres 15/07/2009 18:52
Autor: BB9200
I per fer això, no es podria almenys triplicar la via actual (la nova per els trens directes)?

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Publicat: Dimecres 15/07/2009 19:05
Autor: Jordi Freixas
Jo ja vaig dir en el seu moment, que per anar bé s'hauria de reorganitzar tota la zona de Montcada, que actualment es troba seriosament mutil·lada per a les vies del tren d'un cantó i de l'altre. Això també hi influeix amb Manresa; a Montcada i Reixac-Manresa és pràcticament impossible encabir-hi res, per exemple. Molt menys encara una sola via desviada.

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Publicat: Dimecres 15/07/2009 19:08
Autor: BB9200
És que si digués les meves idees sobre Montcada, sobre el Vallès i la xarxa metropolitana de Barcelona Ferroviària, necessitaria 5 missatges per contestar. Per aixo evidentment es necessiten correccions de traçat, i el túnel d'Horta de cara a aquestes connexions és molt bona idea, de cara a Sabadell, Terrassa, Manresa, etc. Només diré això.

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Publicat: Dijous 28/01/2010 19:41
Autor: brito_cat
pukyxd ha escrit:Jo em conformaria amb que el viatge durés 1 hora fins a plaça Catalunya, 20 minuts fins a Terrassa i 30 fins a Sabadell Centre. :P
Com que estic una mica avorrit m'he distret mirant els horaris de la pàgina web de renfe a veure si hi trobava espai per encabir algun semidirecte. Només he mirat des de l'inici del servei fins a les 7 del matí, i si ho m'ho he mirat malament he trobat espai per a 3 semidirectes:
http://depositfiles.com/files/imt2t80xx

Manresa a:
-Terrassa: 30m
-Sabadell Centre: 38m
-Cerdanyola: 45m
-Montcada Bif.: 51m
-Plaça Catalunya: 1h

Sense obres ni reorganització d'horaris. En d'altres franges horàries suposo que també són factibles.

Amb el túnel de Montcada

Publicat: Dijous 28/01/2010 20:42
Autor: Guigui
Treu-li el túnel de Montcada, que s'acabarà fent malgrat que a algun cacic li pesi (això sí, quan?), i Manresa-Pl. Catalunya quedarà en 50 minuts.

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Publicat: Dijous 04/02/2010 16:10
Autor: brito_cat
http://www.naciodigital.cat/manresainfo ... ia/manresa
CiU proposa al Parlament la millora dels trens de la línia de Manresa
Ha impulsat una proposta en aquest sentit a la Comissió de Política Territorial que ha comptat amb els vots favorables de tots els grups
La diputada de Convergència i Unió, Marta Alòs, ha celebrat avui l'acord unànime de la Comissió de Política Territorial arrel de la seva Proposta de Resolució sobre l'augment de la freqüència de pas i la modernització dels trens de la línia de Manresa.

La Cambra catalana ha aprovat instar el Govern de la Generalitat a "realitzar les obres d'infraestructures necessàries que permetin reduir el temps de viatge i incrementar la freqüència de trens entre Manresa i Barcelona". Així com, "fer les gestions necessàries davant el Ministerio de Fomento per tal de conèixer i poder concertar amb la Generalitat de Catalunya les propostes de millora i ampliació dels serveis ferroviaris convencionals de RENFE als entorns metropolitans de Lleida, Tarragona, Manresa i Girona, que ha de presentar en el termini de sis mesos, segons resolució aprovada en el passat debat de l'Estado de la Nación en matèria de infraestructures i mobilitat sostenible".

Tal com ha destacat Marta Alòs, "l'acord d'avui és important, perquè els trens que cobreixen la línia de Manresa tenen una antiguitat de 34 anys, una constatació que demostra la conveniència de modernitzar la flota d'aquests combois que passen també per les comarques del Pla d'Urgell, Urgell i la Segarra".

Així mateix, les persones que viuen i treballen en aquestes comarques i que, per tant, tenen la necessitat de traslladar-se i, a més, ho volen fer emprant transport públic, pateixen la manca de nombre de trens, tot i que fa temps que denuncien la necessitat d'augmentar el seu nombre per incrementar la freqüència de pas.

Tal com ha recordat la diputada nacionalista, "actualment només tres trens recorren cada dia aquesta via en direcció a Barcelona sense que, ara per ara, Renfe hagi donat sortida a les reivindicacions històriques d'aquestes comarques. Amb l'acord d'avui hem donat un important impuls a que els ciutadans del Pla d'Urgell, Urgell i la Segarra comptin amb una xarxa ferroviària pròpia del segle XXI".
http://www.naciodigital.cat/manresainfo ... n/rodalies
Camprubí: «La proximitat amb Barcelona s'ha d'aconseguir amb el tren de Rodalies»
La importància per Manresa de l'Eix Ferroviari Transversal "és la centralitat de Manresa en relació a Lleida i Girona"
L'alcalde de Manresa vol recordar l'estratègia del govern de Manresa en relació a les infraestructures ferroviàries: la Catalunya Central té en perspectiva dues ocasions de millora de la infraestructura ferroviària de comunicació: Una a llarg termini i que té a veure amb l'eix transversal ferroviari i un altre de més immediata a través de la millora de la línia de rodalies.

Josep Camprubí: "La prioritat de l'equip de govern de Manresa és aconseguir les millores a través de la línia actual de tren de rodalies. Ministeri, Generalitat i Ajuntament estan treballant en el marc del Pla d'Infraestructures de Rodalies de Barcelona. El desenvolupament d'aquest pla ha de permetre a Manresa situar-se a menys d'una hora de distància de Barcelona".

L'alcalde recorda que "tenim tres arguments que justifiquen les expectatives de Manresa: El Ministeri de Foment té una partida pressupostària del 2010 de 700.000 € destinada als treballs de projecció del Pla d'Infraestructures. S'està projectant la construcció del túnel de Montcada que suposarà una important reducció de temps. I un altre projecte que no inclou el Pla però que hi ha la voluntat política de realitzar és la creació de la tercera via a partir de Sabadell i en direcció a Moncada".

Durant aquest any 2010 el Ministeri de Foment té previst tenir un estudi informatiu de construcció del túnel de Moncada i un estudi funcional de tota la línia que incorpori totes les millores que es preveuen.

Camprubí afirma que "per Manresa, l'aposta per el tren de rodalies comportarà el compliment de les aspiracions de la ciutat d'una manera més immediata i més efectiva que a través del tren transversal, pel seu recorregut i per les ciutats que connectaran amb Manresa".

Així mateix, "la reducció de temps a través de la línia de rodalies permetrà accedir a Barcelona amb més connexions i més centralitat que la línia d'alta velocitat. Rodalies estarà connectat a la línia 9 de metro, al metro del Vallès (que permetrà arribar a la Universitat Autònoma amb tres quarts d'hora), aturar-se a les estacions centrals de Barcelona i accedir directament a l'aeroport".

"L'aspiració de Manresa –continua l'alcalde- és arribar a la plaça Catalunya amb 50 minuts a través del trens directes i amb 60 minuts amb els semidirectes".

Per finalitzar, assenyala que "l'opció de l'eix ferroviari transversal també beneficiarà a la Catalunya Central i a Manresa. Aquesta és una opció de planejament i de realització futura. Però aquesta no serà una alternativa pràctica per a la majoria de la població. Aquest serà un tren d'alta velocitat que passarà per Igualada (no per l'estació de centre ciutat) i arribarà a Barcelona per l'Estació de Sants sense passar per les parades del centre. El recorregut total també oscil·larà entorn dels 50 minuts. El principal avantatge d'aquesta infraestructura de tren transversal serà l'acostament que proporcionarà a Girona i Lleida i la connexió en ample europeu per a mercaderies".
http://www.naciodigital.cat/manresainfo ... /territori
El Consorci Viari lamenta que el traçat del tren transversal no contempli les aportacions del territori
El Consorci espera que el traspàs de Rodalies serveixi per millorar definitivament la infraestructura al Bages
El Consorci Viari de la Catalunya Central lamenta que el Bages hagi perdut l'oportunitat de connectar-se de forma ràpida amb Barcelona a través del tren transversal. L'entitat, que va presentar al·legacions al projecte inicial, està descontenta pel fet que les aportacions del territori no s'hagin tingut en compte a l'hora de planificar un dels projectes d'infraestructures més importants per al futur de la comarca. El Consorci va demanar fa un any que el govern mantingués la proposta inicial d'unir el tren transversal al seu pas per Manresa amb Martorell i Barcelona i que fes la reserva de sòl pertinent.

El Consorci treballa per a què els projectes d'infraestructures a llarg i curt termini que afecten la comarca siguin consensuats entre els agents del territori i les diferents administracions. Des del Consorci es lamenta la poca sensibilitat del govern català a l'hora d'atendre les peticions que es fan des de la comarca en matèria d'infraestructures.

El Consorci creu que el tren és el mitjà més adient a potenciar, i que disposar d'unes connexions ferroviàries competitives és cabdal per al desenvolupament econòmic i social de la comarca. L'entitat continuarà fent una aposta decidida per la línia de Rodalies i n'exigirà una millora definitiva una vegada s'ha materialitzat el traspàs a la Generalitat. En aquest sentit, el Consorci va presentar un estudi molt rigorós i argumentat en què es plantejaven fórmules per reduir el temps de trajecte entre Manresa i Barcelona. A banda, en els darrers mesos des de l'entitat s'han mantingut diferents entrevistes amb els responsables d'infraestructures, tant del Govern de l'Estat com de la Generalitat per intentar millorar el servei ferroviari. Fruit de la pressió territorial, els pressupostos de l'Estat del 2010 inclouen una partida per millorar la línia de Rodalies entre Manresa i Barcelona, que des del Consorci es considera insuficient.

El Consorci Viari l'integren diversos col·lectius del teixit socioeconòmic de la comarca i el lideren el Consell Comarcal del Bages, la Cambra de Comerç de Manresa i el Montepio de Conductors.
http://www.naciodigital.cat/manresainfo ... t/aeroport
ICV reclama al PTOP que connecti el Bages amb el Port i l'Aeroport
Argumenten que així ho estableix el compromís del Pacte d'Infraestructures
ICV del Bages ha recordat al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) que el Pacte Nacional d'Infraestructures contempla la millora del traçat i l'ampliació de la connexió ferroviària del Bages amb el Vallès i el Baix Llobregat fins al Port de Barcelona i l'Aeroport del Prat. En aquest sentit, el president d'ICV del Bages, Berguedà i Solsonès, Xavier Rúbio, demana al DPTOP que concreti com s'executarà aquesta ampliació un cop s'ha descartat que el tren transversal ferroviari tingui un ramal des de Manresa cap a Barcelona, una decisió que ICV ha lamentat. El ramal de l'eix transversal ferroviari cap al Port i l'Aeroport es farà, finalment, a través d'Igualada.

ICV considera que la connexió de l'eix transversal ferroviari amb el port i l'aeroport a través de Manresa era una oportunitat de millorar les connexions ferroviàries del Bages amb Barcelona, ja que la línia que connecta la capital de comarca amb la capital catalana "no experimenta cap millora des de ja fa anys".

Per aquest motiu, un cop això ha quedat descartat en el Pla Director, ICV demana al Departament de Política Territorial que concreti el més aviat possible les propostes per executar les millores compromeses en el Pacte Nacional d'Infraestructures pel que fa a les connexions del Bages amb el Vallès, el Baix Llobregat, el Port i l'Aeroport.

Segons Xavier Rúbio, "no tot s'acaba amb el tren ferroviari transversal" i per això s'ha ofert al DPTOP a treballar de forma conjunta per dissenyar aquestes infraestructures, llargament reivindicades des del territori a través del Consorci Viari de la Catalunya Central.

El president d'ICV al Bages, Berguedà i Solsones considera que aquesta connexió pel Vallès i el Baix Llobregat pot ser fins i tot més ràpida que no pas la connexió que es farà a través d'Igualada i també més fàcil i menys costosa d'executar. En aquest sentit, aquesta formació també demana un gest perquè a l'hora d'iniciar les obres del tren transversal ferroviari es prioritzi la construcció de la connexió entre Manresa i Igualada.

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Publicat: Dijous 04/02/2010 16:33
Autor: brito_cat
Perdò per la llargada del post! :D
És curiós com tots els partits polítics estan més o menys d'acord en allò substancial, reduïr el temps de trajecte de la línia de Renfe, però cadascun intenta diferenciar-se dels altres mirant d'apuntar-se un "tanto" electoral.

Millor ramal des d'Igualada

Publicat: Dijous 04/02/2010 19:00
Autor: Guigui
Trobo especialment estrafolària la idea d'ICV de dir que l'accés de l'ETF al port de Barcelona serà més ràpid per Manresa. Precisament, venint de Lleida, és molt més lògic tallar a partir d'Igualada; i venint de Girona, té poc sentit donar tota aquella volta. L'ETF està pensat per a relacions de llarga distància, per bé i per mal.

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Publicat: Dijous 04/02/2010 22:03
Autor: Pere
A mi em sembla sensacional que els dóni la gana de millorar el trajecte de la línia d'adif, però també s'haurien de recordar que tenen una línia en propietat, que és de via estreta, i que el temps de trajecte entre Manresa i Barcelona i juntament amb el nombre de parades són infumables.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Publicat: Dimarts 19/10/2010 12:49
Autor: metring
http://www.regio7.cat/manresa/2010/10/1 ... 08796.html

El ple de Manresa fa pinya per demanar més trens a Renfe

La CUP qualifica d''absurd' que hi hagi un buit horari a partir de les 8 de la tarda d'una hora entre tren i tren

ACN El ple de Manresa ha aprovat, en sessió ordinària aquest dilluns, una moció a proposta del grup de la CUP referent a augmentar els servei ferroviari de Rodalies entre Manresa i Barcelona. La CUP ha proposat al consistori fer arribar al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) una demanda d'ampliació de combois de Barcelona entre les 21:16 i les 22:26 i també dels que surten de Manresa a les 20:28 i 21:26. El portaveu de la CUP al consistori, Àdam Majó, ha explicat que això seria possible ja que hi ha trens que arriben fins a Terrassa i es podria allargar el seu recorregut fins a Manresa. El regidor ha qualificat d''absurd' que hi hagi un buit horari d'una hora entre tren i tren.

El consistori ha coincidit en què es volen millores pel servei de rodalies. Tot i la posada en marxa d'un servei d'autobús, des de la CUP, han remarcat que 'en cap cas aquest servei és substitutori al tren'. Majó ha afegit que fins a la Diagonal, l'autobús dóna un bon servei als estudiants que baixen a la zona universitària. En canvi, aquest mateix servei 'deixa de ser competitiu' quan es tracta d'arribar fins al centre.

L'equip de Govern ha explicat que coincideixen amb la postura de la CUP i han afegit que 'a la comarca hi ha una manca de bones infraestructures'. El Partit Popular de Catalunya a l'Ajuntament ha destacat que els autobusos 'no són suficients' i ha denunciat que 'molts usuaris van drets'.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Publicat: Dimarts 19/10/2010 13:07
Autor: Mako448
metring ha escrit:http://www.regio7.cat/manresa/2010/10/1 ... 08796.html

El ple de Manresa fa pinya per demanar més trens a Renfe

. La CUP ha proposat al consistori fer arribar al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) una demanda d'ampliació de combois de Barcelona entre les 21:16 i les 22:26 i també dels que surten de Manresa a les 20:28 i 21:26. El portaveu de la CUP al consistori, Àdam Majó, ha explicat que això seria possible ja que hi ha trens que arriben fins a Terrassa i es podria allargar el seu recorregut fins a Manresa. El regidor ha qualificat d''absurd' que hi hagi un buit horari d'una hora entre tren i tren.

.
Pel que veig als horaris,si que hi ha un buit d'una hora en els trens que surten desde Manresa i exactament a les mateixes hores que posa a la notícia; 20.28 i 21.26,peró a l'inrevès crec que és incorrecte.No se si les hores de les 21.16 i 22.26 és refereixen a arribades a Manresa o sortides a Manresa desde Barcelona.Si és el primer cas,és totalment fals ja que hi arriben a la 21.00,21:25 i 22:00,si és el segon cas segurament serà veritat,peró l'hora de les 21.16 és el seu pas per Arc de Triomf i el de les 22.26 el seu pas és per Pl.Catalunya,i aquí sí que és veritat,hi ha un buit d'una hora.És correspondria per tant als trens que arriben a Manresa a les 22.25 i 23.42 respectivament,els dos últims del dia que arriben a Manresa.Suposo que és refreixen a aquest buit.

També penso que en aquest ple haurien d'haver demanat que l'últim tren a Manresa en caps de setmana sigui més tard i no a les 21.39 per Sants,massa aviat per ser un dissabte.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Publicat: Dimarts 16/10/2012 17:30
Autor: metring
http://www.lavanguardia.com/local/20121 ... nresa.html

Manresa arrastra un problema histórico en sus conexiones ferroviarias

El trayecto de Manresa a Barcelona tarda igual que hace más de 150 años | Los proyectos para mejorar las líneas se encuentran en punto muerto | La carretera alternativa al tren ya ha registrado 10 muertes este año

Leer más: http://www.lavanguardia.com/local/20121 ... z29Tb6E0XM

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Publicat: Dimecres 17/10/2012 1:15
Autor: 437.001
metring ha escrit:http://www.lavanguardia.com/local/20121 ... nresa.html

Manresa arrastra un problema histórico en sus conexiones ferroviarias

El trayecto de Manresa a Barcelona tarda igual que hace más de 150 años | Los proyectos para mejorar las líneas se encuentran en punto muerto | La carretera alternativa al tren ya ha registrado 10 muertes este año

Leer más: http://www.lavanguardia.com/local/20121 ... z29Tb6E0XM
Dues línies de rodalies funcionant des de l´any de la quica, una crisi que t´hi cagues, i a queixar-se, que Manresa no té AVE!
Soterrem també Rajadell? :twisted:

No n'hi ha per tant

Publicat: Dimecres 17/10/2012 1:46
Autor: Guigui
437.001 ha escrit:Dues línies de rodalies funcionant des de l´any de la quica, una crisi que t´hi cagues, i a queixar-se, que Manresa no té AVE!
Entre poc i massa: amb totes les infraestructures inútils que es fan en aquest país, entre LAVs i aeroports fantasma, trobo que millorar la connexió de rodalia entre Manresa i Barcelona és de les demandes més assenyades que es fan. Posats a adduir la crisi, tampoc es mereixerien el desdoblament els soferts usuaris de l'R3.

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Publicat: Dimecres 17/10/2012 8:54
Autor: alf
Y luego eso es cuando llega Fomento y dicen que no tienen 100 millones para alguna obra, mientras se gastan dos o tres mil millones en el AVE a Galicia. :plas

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Publicat: Dimecres 17/10/2012 14:11
Autor: gatvell
Quan es va desdoblar el tram entre Olesa de Montserrat fins....Pallejà, o un tros enllà, no ho recordo; FGC va variar les parades de la línia R5 i es trigava 55min entre Manresa-Baixador i Plaça d'Espanya, foren pocs mesos i començaren a posar més parades.
El problema de fer un semidirecte real (no l'estafa que hi ha avui) s'hauria de o bé, eliminar trens S8 i L8 o bé, desdoblar les vies des de El Palau fins a Pl. Espanya.
Afegeixo que el problema de la línia R5 no es entre Manresa i MArtorell, doncs en cotxe tens prou feina per atrapar el tren en aquest tram, sino el reguitzell de parades que hi ha de Martorell fins al final de la línia.

En quan a RENFE, he llegit un munt de vegades que fent el tunel de Montcada l'R4 s'estalviaria uns 5-10min.... Penso que abans de gastar aquesta morterada de diners en un tunel prescindible s'hauria de millorar l'efectivitat del servei i a partir d'aqui fer les millores pertinents (jo defenso posar quatre vies des de la sortida de Sabadell-Sud fins a l'entrada de Barcelona, i a Barcelona potser fer un tunel nou de rodalies? (crec que se n'ha parlat però no ho recordo).

Que tot es millorables, es clar! Però no soterrant per sistema o saltant-nos estacions perquè si. Fem-ho amb sentit comú.

Túnel de Montcada

Publicat: Dimecres 17/10/2012 15:44
Autor: Guigui
gatvell ha escrit:En quan a RENFE, he llegit un munt de vegades que fent el tunel de Montcada l'R4 s'estalviaria uns 5-10min.... Penso que abans de gastar aquesta morterada de diners en un tunel prescindible s'hauria de millorar l'efectivitat del servei i a partir d'aqui fer les millores pertinents (jo defenso posar quatre vies des de la sortida de Sabadell-Sud fins a l'entrada de Barcelona, i a Barcelona potser fer un tunel nou de rodalies? (crec que se n'ha parlat però no ho recordo).
Precisament, el túnel de Montcada podria ser l'embrió d'una quadruplicació fins a Sabadell o Terrassa. Passa que allí, les vies no anirien exactament paral·leles, sinó que una doble via aniria directe i l'altra seguiria el traçat actual per als trens que paren a totes les estacions.