Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
100
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 134
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Democràcia i "democràcia"

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 26/10/2009 23:56

Perquè la democràcia, per a funcionar, necessita uns subjectes capaços de raonar per si mateixos i no que uns aparells de partit prenguin les decisions per ells. Per això, la democràcia directa a Suïssa funciona prou bé, i el que tenim aquí és una pantomima.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/10/2009 11:44

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _76053.php

Que es cansin i descansarem

L’Ajuntament de Barcelona ens va fer saber ahir el resultat de la segona fase –en queda una altra!– del procés participatiu per fer veure que els ciutadans decideixen la reforma de la Diagonal. Fins ara no s’ha decidit res de res i ja s’han (ens hem) gastat 1,5 milions d’euros. Ja sabem que les distraccions són cares. I el que és segur és que els afectats per aquest magne projecte estan entretinguts: tant els els que hi treballen com els 29.700 barcelonins de bona fe que s’han molestat a fer “aportacions”.

Ara, l’oficina tècnica farà el que li donarà la gana amb les aportacions i d’aquí a uns mesos veurem al llum al final del túnel: aquells que encara tinguin forces votaran per triar entre els dos projectes que l’Ajuntament oferirà.

Bona idea: si has d’escollir entre A o B, no tries entre Sí i No. I ningú perd. És a dir: s’hauran perdut temps i diners, però Jordi Hereu no haurà d’encaixar una derrota política. Per això s’han inventat aquest procés llarg i recargolat, amb l’únic objectiu d’evitar un simple referèndum –paraula maleïda al carrer Nicaragua, especialment des del 13 de setembre– i convertir la democràcia participativa en un suplici. És el truc dels pares que porten els nens al parc perquè dormin a la nit: si els ciutadans es cansen, els polítics descansen.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 27/10/2009 14:30

Guigui ha escrit: Fins ara no s’ha decidit res de res i ja s’han (ens hem) gastat 1,5 milions d’euros.
1,5 milions d'euros per demanar l'opinió als ciutadans? N'hi havia prou amb posar una pàgina web perquè le gent hi digués la seva, un parell de persones passant els Emails a net, banderoles a l'avinguda anunciant el procés i repartir un tríptic als veïns.
I per això 1,5 milions? :boig
Em dóna la sensació de que aquí ja no parlem del 3%, sinó d'un 90% essent optimistes!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/10/2009 14:41

Amb un alcalde que es gasta 800 euros diaris en un bloc, no estranya que campanyes d'aquest tipus costin 1,5 milions. Si estirem gaire la catifa, acabarà fent companyia a en Bartolomé (perdó, Bartomeu) Muñoz.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 27/10/2009 14:43

Tranquil, Wefer, que ja han començat per Santa Coloma, i la taca es va fent gran.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1654
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 27/10/2009 15:02

Ep! que ens desviem del tema!, és broma. Tanmateix la politica i les eleccions han de ser directes, el que tenim aqui és de vergonya.
Jo li he donat moltes voltes al tema de la reforma de la Diagonal (vaig contestar i trametre l'enquesta municipal), ja tot just a principis de l'estiu em vaig mirar i remirar, llegir i estudiar i modificar les propostes de la PTP. I al final he arribat a una coclusió: no cal reformar la Diagonal, algunes zones, una petita rentada de cara, eixamplar algunes voreres molt estretes (cas del tram muntanya de Claris, Lluria, Bruc), millorar la sequència dels semàfors, per ajudar a millorar el pas dels busos, i un TUNEL, on fer passar el tramvia, i si pot ser, també ferrocarrils i rodalies. Aixó és el que necessita la ciutat, tot el demés serà un desastre. Salut companys!



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimarts 27/10/2009 16:43

122-042-132 ha escrit:Ep! que ens desviem del tema!, és broma. Tanmateix la politica i les eleccions han de ser directes, el que tenim aqui és de vergonya.
Jo li he donat moltes voltes al tema de la reforma de la Diagonal (vaig contestar i trametre l'enquesta municipal), ja tot just a principis de l'estiu em vaig mirar i remirar, llegir i estudiar i modificar les propostes de la PTP. I al final he arribat a una coclusió: no cal reformar la Diagonal, algunes zones, una petita rentada de cara, eixamplar algunes voreres molt estretes (cas del tram muntanya de Claris, Lluria, Bruc), millorar la sequència dels semàfors, per ajudar a millorar el pas dels busos, i un TUNEL, on fer passar el tramvia, i si pot ser, també ferrocarrils i rodalies. Aixó és el que necessita la ciutat, tot el demés serà un desastre. Salut companys!
:plas :plas :plas :plas :plas :plas

Encara més:
- evitar que les persones circulin per les voreres centrals; habilitar-les amb un carril bici 'comme il faut' (res de girs tancats en L per evitar parades d'autobús) i zona d'aparcament de motos ben delimitada i condicionada, res del desgavell actual.
- reduir tots els pals, palets, palots i faroles que conviuen a l'avinguda, que encara enmaranyen més l'estètica del passeig.
- fer una mica més ample el carril bus i evitar el peraltat i el xoc amb branques d'arbres.

i ja que hi som:
- multar amb contundència els vehicles parats amb els warnings als laterals de l'avinguda, que encara dificulten més un trànsit ja complicat 'per se'.
- acabar amb els ciclistes oligofrènics i bicingueros aficionats que els encanta anar en contradirecció pel carril bici, que es pixen els semàfors sistemàticament, que et dringuen amb impertinència si estàs a prop del seu carril i que a sobre t'ensenyen el dit cor si els recrimines alguna de les seves múltiples passades per l'arc de sant martí de les normes lògiques de convivència urbana.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1654
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 27/10/2009 21:44

Gràcies Trytasa Baldaquino, projectes ferms, decidits, engrescadors, i també civisme per part de tots. Salut



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 28/10/2009 7:40

Hola,

Yo también estoy casi casi de acuerdo con eso, la Diagonal lo que necesita es un túnel ferroviario correctamente dimensionado con previsión para afrontar el futuro con garantías, es decir, un mínimo de 4 vías, túnel de punta a punta de la ciudad y posibilidad de diferentes anchos de vía en la infraestructura para poder albergar circulaciones de RENFE, los FGC del Llobregat, metro, etc.

Pero lo único que se le ocurre de momento al Ayuntamiento es la chorrada antes que la necesidad imperiosa, o sea, cambiar las farolas de sitio, cambiar las aceras al estilo "PlanE" de ZP y donde estaban redondeadas ponerlas cuadradas y donde eran cuadradas ponerlas redonditas. También hay que poner papeleras de diseño, bancos de diseño, cambiar de sitio las jardineras y en definitiva, colocar lo de la derecha en la izquierda, lo de la izquierda en la derecha, lo de arriba ponerlo abajo y lo de abajo arriba. ¿Es eso realmente necesario y justifica cortar la principal arteria de la ciudad durante el tiempo que hayan previsto el tema? yo creo que no.

Veo lógico unir el tranvía, pero la carencia de espacio posterior para los movimientos de masas solamente se soluciona potenciando el transporte público de alta capacidad con un túnel para medios ferroviarios de gran capacidad conectado a TODOS Y CADA UNO DE LOS ACCESOS DE ENTRADA Y SALIDA EXISTENTES que remodelaría y modificaría por completo el arcaico y antediluviano esquema de cercanías actual, que es realmente el reto que tenemos en Barcelona. Pero claro, cuando hay que afrontar el reto real, no nos atrevemos, no tenemos ambición y se nos hace demasiado grande el tema... mejor dedicarnos a las pegatinas, los bancos, las farolas, los carriles bici y los carriles VAO, así todo es más fácil. El mundo vive más ahogado y estrangulado pero todo es más fácil.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Divendres 30/10/2009 9:42

Ahir feren un repotatge sobre la caiguda del mur de Berlin amb imatges del mateix Berlin, de Paris i Londres, entre d'altres.

.......Quina Enveja i Indignació, De Veure Ferrocarrils Circulant En Superfície o Elevats Per Dins De La Ciutat!!!!!!!!!!!

Potser es que no necessiten inventar-se necessitats soterradores artificials per fer treballar una ma d'obra deliverdadament desprovista de cap qualificació amb fins especulatius i caciquils.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 30/10/2009 16:32

Hola,

Un tercer túnel de cercanías en Barcelona no es un capricho ni inventarse nada, es una necesidad imperiosa. Si lo quieres proponer en superficie o elevado allá tú, nos dices dónde, nos dices cómo y lo expones en el foro. Te escuchamos y te esperamos. Y si quieres sacar el túnel de Balmes o el de Aragón a la superficie llenando las calles de pasos a nivel, lo puedes proponer también con total libertad, el foro está para eso. Yo por ejemplo no estaré de acuerdo, pero tienes total libertad para proponerlo, no me tiraré a la yugular ni nada parecido, solamente discreparemos.

;)

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 10/11/2009 15:32

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

Un tercer túnel de cercanías en Barcelona no es un capricho ni inventarse nada, es una necesidad imperiosa. Si lo quieres proponer en superficie o elevado allá tú, nos dices dónde, nos dices cómo y lo expones en el foro. Te escuchamos y te esperamos. Y si quieres sacar el túnel de Balmes o el de Aragón a la superficie llenando las calles de pasos a nivel, lo puedes proponer también con total libertad, el foro está para eso. Yo por ejemplo no estaré de acuerdo, pero tienes total libertad para proponerlo, no me tiraré a la yugular ni nada parecido, solamente discreparemos.

;)

Saludos,
Sergio
En primer lugar: un saludo muy cordial.

¿Para que molestarme a proponer nada si ya lo haces tu por mi, es más hasta piensas por mi?

Aunque yo no haría nada de eso, claro esto es debido a que no nos conocemos, pero ya habrá tiempo.

Te has olvidado de decir que también podria proponer la vuelta al tranvía de caballos y al Ripper de mulas.

Mi idea iría para hacer los túneles (y digo túneles, en plural) de Horta para ferrocarril que igual que el Guadiana es una noticia que alfora y se hunde periodicamente y de la que hace tiempo que no se oye nada. Estos túneles servirían para hacer las necesarias vías cuadruples para descongestionar la red ferroviaria en general de Barcelona.

En cuanto a los posibles trazados en superficie o elevados, pues no lo se, no me he planteado donde ni cuando pero esto carece de importancia puesto que es un sueño irrealizable en esta parte de los pirineos por ello me conformaré en soñar que otro mundo es posible.

Aqui subo una foto en donde sale la imagen que me ha quedado de mi mismo después de leer tu intervención. :x
Fitxers adjunts
Furgoneta de Reparto estilo Lauria.jpg
Furgoneta de Reparto estilo Lauria.jpg (233.55 KiB) Visualitzat 5143 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 10/11/2009 16:44

Hola,

Yo no pienso por ti ni propongo por ti, simplemente me opongo a ti en lo que al tema soterramientos se refiere. No comparto tus ideas ni las de muchos sobre ese tema. Y como estamos en un foro abierto a las discusiones, lo digo en voz bien alta. Punto. Es muy lícito el estar de acuerdo contigo como también lo es el no estarlo y como yo no lo estoy, pues lo digo.

No me parece correcto mantener en áreas urbanas y muy pobladas como las que forman la ciudad de Barcelona y núcleos adyacentes vías férreas en superficie que dividen barrios, tienen a su alrededor zonas inseguras, además se crean en torno a ellas áreas degradadas y su soterramiento es más que deseable, no porque estorbe el tren, sino para integrar la infraestructura en la ciudad, ganar espacios para el ciudadano y ampliar la capacidad de la propia infraestructura incluso ampliando sus funciones donde sea necesario.

Por eso no me basta con que me digas que no te gusta y ya está o que en Londres, París o Berlín hay muchas vías en superficie... eso no justifica nada ni por sí solo ni es razón para defender nada. En esas ciudades hay muchas vías en superficie, sí, pero es que allí hay muchas y muchas y muchas vías, no solamente en superficie sino por todas partes. En unos lugares donde hay tantas y tantas vías, es normal que muchas vayan en superficie, lo cual no quiere decir que sea bueno ni malo, sino que van por ahí y ya está. He estado en Londres y París y muchas de esas vías en superficie las eliminaría, por cierto no veo en París tantas vías en superficie como me pintas, en Londres puede que sí, aunque ninguna en el casco urbano central (ilumíname y dime dónde), pero en París no. Es más, en ambas ciudades los ferrocarriles soterrados lo están y a mucha profundidad.

Pero es que me dan igual ahora mismo esas ciudades y otras más en Europa o donde quieras y los comentarios jocosos, irónicos, satíricos y las fotos del borrico de turno. Lo que me gustaría y hablo completamente en serio, es que me comentases qué vías de las que hay soterradas en Barcelona y RMB o de las que quieren soterrar, dejarías tú en superficie y por qué. Y también cuáles de los nuevos proyectos realizarías tú en superficie. Simplemente para hacerme una idea. Yo no soy ningún acérrimo de soterrar todo y creo que los transportes en superficie son perfectamente correctos. Por ejemplo, los tramos en obras de la L9 en Zona Franca, en la calle A, están en superficie perfectamente y no los soterraría. Me gustaría ver dónde te parece a ti que se ha soterrado mal en Barcelona y RMB y por qué está mal soterrado o mal proyectado para soterrar.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimecres 11/11/2009 7:34

M'agrada relativitzar les qüestions i fugir, de vegades sense èxit, de la tendència tan extesa per les espanyes, de les dues posiciones enfrontades i irreconciliables. Quan hi ha dues opinions diferents, la discussió i el debet han de servir per arribar a solucions de síntesi no per mantenir-se cadascú amb la seva o que un s'imposi a l'altre parlant o cridant més fort. Generalment d'aquesta manera tot acaba en un conjunt de monòlegs inconexos i com veiem sovint parlant tots a l'hora i sense escoltar-se.

El que jo per exemple, estigui en contra dels túnels ho dius tu, perque portes una idea prefixada i que no admet matisos. Jo no negaré que prefereixo circular per la superfície que dins d'un tunel. Però estic suficienment dotat de neurones com per entendre la necessitat dels tunels. Ara bé també estic convençut de que ni una posició ni l'altra son veritats absolutes. Hi ha tunels que es podrien estaviar i d'altres que s'haguessin hagut de fer (Com el de la línia de la Costa a la sortida de Barcelona). Jo el que no vull és posicionar-me inamobiblement i si critico els tunels, no és en general sinó que seria particularment sobre aquest o aquell tunel i no m'hi poso pedres al fetge perquè els faran de tota manera (Penso que com que no hi ha cap altra indústria genuina cal tirar de ciment i totxo per donar feina a ma d'obra sense especialització). Del que ningú pot estar en contra és de que si en una altra ciutat d'Europa i els EE.UU hi ha trens circulant en superfície o elevats m'agradi i disfruti de l'espectacle, dir el contrari, és el que en castellà coneixem per "Aguafiestas". I per favor, estic generalitzant, no ho estic dient a ningú en concret, menys encara a persones a les que no conec personalment.

Salutacions ben cordials d'un al que son avi deia: Qui vol viure de tot s'ha de riure, començant per un mateix.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 11/11/2009 7:52

Hola,

Me parece muy bien tu argumentación y "speech", todo muy correcto y saludable. Pero a la vista de que anteriormente se dice que aquí se tiene una tendencia inusitada a soterrar porque queda bien políticamente o a soterrar por decreto y eliminar vías en superficie que al parecer son piezas arqueológicas de museo y que no se pueden tocar ni adaptar a las necesidades del futuro y de la gente, según algunas opiniones (no la tuya necesariamente), pues me gustaría saber por ejemplo y para tener una idea ya que no quiero obcecarme y deseo conocer otras opiniones, ¿dónde en Barcelona y RMB construirías en superficie? ¿qué túneles sobran? ¿qué proyectos de líneas soterradas no harías de esa forma y sí en superficie? en fin, todo ese tipo de aspectos que así me harían a mi ver claramente que estamos soterrando indiscriminadamente en Barcelona y RMB (no hablo de otras zonas ni áreas), que en superficie también se podría dejar algo y que hay vida fuera de la oscuridad.

Creo yo que si alguien habla de que en Barcelona y RMB se soterra por decreto, todo son túneles, se está atentando contra el FFCC en superficie, etc. no creo yo que sea mucho pedir que se diga dónde se ha atentado, qué es lo que sobra de lo soterrado, qué se haría en superficie, etc...

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 11/11/2009 13:14

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

CCOO pide que la Diagonal sea ‘zona 30’ y que pase un tranvía cada 3 minutos

CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA

En los bares no se habla del futuro de la Diagonal. Se impone el fútbol, la crónica rosa o los casos de corrupción. Aún así, la reforma de una de las principales arterias de la ciudad va ganando terreno porque se acerca el día del juicio final, el día en que los barceloneses deberán votar por uno u otro proyecto. Eso será en primavera y ayer, para dejar claro que el movimiento sindical también es sensible a los temas urbanos, CCOO presentó sus propuestas, un ideario que se resume en menos coches, más tranvía; menos contaminación, más transporte sostenible; más espacio para el peatón, menos tráfico motorizado.
El sindicato parte de la base, compartida por todos, de que la Diagonal «está obsoleta» y debe convertirse «en un eje cívico en el que tenga un claro protagonismo el tranvía». Jaume Vernet, responsable del departamento de movilidad de CCOO, instó al Ayuntamiento de Barcelona a convertir la avenida en zona 30 (velocidad máxima) y pidió que la vía deje de ser «una zona de paso», ya que, el carril central solo se puede abandonar en Francesc Macià, Joan Carles I, Numància y Marina. Para ello, el sindicato plantea que algunos tramos tengan solo un carril de circulación por sentido –además del vial destinado al bus y el taxi– bajo la premisa, y también la esperanza de que muchos conductores del Baix Llobregat se pasen al transporte público. Pese a carecer de encuestas que lo confirmen, CCOO cree que los trabajadores que entran y salen de Barcelona se darán cuenta de que el coche «les hace perder tiempo».

PRIORIDAD SEMAFÓRICA / Para que este plan tenga éxito, el sindicato reclama que el tranvía tenga una frecuencia de tres minutos y que la prioridad semafórica sea absoluta, hasta el punto de conseguir que los convoys no tengan que detenerse en los tramos en los que conviven con el tráfico habitual.
Si se consigue el efecto contrario, esto es, si la Diagonal reformada se colapsa y el número de vehículos no se reduce, el sindicato apoyaría crear un peaje interno para acceder al centro de la ciudad, medida que Londres ya aplica con gran éxito.
Àngel Crespo, secretario general de CCOO en el Barcelonès, aprovechó para reclamar que la red de tranvías se extienda hasta la estación del Nord y, en el litoral, desde la calle Wellington hasta la estatua de Colón.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/11/2009 13:19

I la zona 30, també per als autobusos i tramvies? O tots moros, o tots cristians.

Per favor, no repetim l'error de convertir artificialment carrers amples en pistes d'entrenament de tortugues, com ja passa amb les autopistes a 80.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 11/11/2009 13:57

Hola,
metring ha escrit:http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

CCOO pide que la Diagonal sea ‘zona 30’ y que pase un tranvía cada 3 minutos

CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA

En los bares no se habla del futuro de la Diagonal. Se impone el fútbol, la crónica rosa o los casos de corrupción. Aún así, la reforma de una de las principales arterias de la ciudad va ganando terreno porque se acerca el día del juicio final, el día en que los barceloneses deberán votar por uno u otro proyecto. Eso será en primavera y ayer, para dejar claro que el movimiento sindical también es sensible a los temas urbanos, CCOO presentó sus propuestas, un ideario que se resume en menos coches, más tranvía; menos contaminación, más transporte sostenible; más espacio para el peatón, menos tráfico motorizado.
El sindicato parte de la base, compartida por todos, de que la Diagonal «está obsoleta» y debe convertirse «en un eje cívico en el que tenga un claro protagonismo el tranvía». Jaume Vernet, responsable del departamento de movilidad de CCOO, instó al Ayuntamiento de Barcelona a convertir la avenida en zona 30 (velocidad máxima) y pidió que la vía deje de ser «una zona de paso», ya que, el carril central solo se puede abandonar en Francesc Macià, Joan Carles I, Numància y Marina. Para ello, el sindicato plantea que algunos tramos tengan solo un carril de circulación por sentido –además del vial destinado al bus y el taxi– bajo la premisa, y también la esperanza de que muchos conductores del Baix Llobregat se pasen al transporte público. Pese a carecer de encuestas que lo confirmen, CCOO cree que los trabajadores que entran y salen de Barcelona se darán cuenta de que el coche «les hace perder tiempo».

PRIORIDAD SEMAFÓRICA / Para que este plan tenga éxito, el sindicato reclama que el tranvía tenga una frecuencia de tres minutos y que la prioridad semafórica sea absoluta, hasta el punto de conseguir que los convoys no tengan que detenerse en los tramos en los que conviven con el tráfico habitual.
Si se consigue el efecto contrario, esto es, si la Diagonal reformada se colapsa y el número de vehículos no se reduce, el sindicato apoyaría crear un peaje interno para acceder al centro de la ciudad, medida que Londres ya aplica con gran éxito.
Àngel Crespo, secretario general de CCOO en el Barcelonès, aprovechó para reclamar que la red de tranvías se extienda hasta la estación del Nord y, en el litoral, desde la calle Wellington hasta la estatua de Colón.
:boig

¿Eso propone CCOO? la verdad es que si los sindicatos se dedicasen a defender a los trabajadores, que eso debería ser lo suyo en estos tiempos de crisis, en lugar de proponer grandes avenidas a 30 km/h ya le habrían montado una huelga general a este gobierno inoperante que paga secuestros a piratas en lugar de intervenir militarmente como hacen nuestros aliados y que sobrevive sin saber preveer ni solucionar nada de nada gracias a la ineptitud de la oposición y su incapacidad para permanecer unida (gobierno y oposición son como "tonto y másquetonto"). Pero como compadreamos con el gobierno para echar gente a la calle y mirar para otro lado, pues a la hora de la verdad, tranvías para todos, carriles bici y carriles bus para ir a trabajar y además Diagonal zona 30. Como diría el otro: "con 2 cojones".

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 11/11/2009 15:43

metring ha escrit:http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

CCOO pide que la Diagonal sea ‘zona 30’ y que pase un tranvía cada 3 minutos

CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA

En los bares no se habla del futuro de la Diagonal. Se impone el fútbol, la crónica rosa o los casos de corrupción. Aún así, la reforma de una de las principales arterias de la ciudad va ganando terreno porque se acerca el día del juicio final, el día en que los barceloneses deberán votar por uno u otro proyecto. Eso será en primavera y ayer, para dejar claro que el movimiento sindical también es sensible a los temas urbanos, CCOO presentó sus propuestas, un ideario que se resume en menos coches, más tranvía; menos contaminación, más transporte sostenible; más espacio para el peatón, menos tráfico motorizado.
El sindicato parte de la base, compartida por todos, de que la Diagonal «está obsoleta» y debe convertirse «en un eje cívico en el que tenga un claro protagonismo el tranvía». Jaume Vernet, responsable del departamento de movilidad de CCOO, instó al Ayuntamiento de Barcelona a convertir la avenida en zona 30 (velocidad máxima) y pidió que la vía deje de ser «una zona de paso», ya que, el carril central solo se puede abandonar en Francesc Macià, Joan Carles I, Numància y Marina. Para ello, el sindicato plantea que algunos tramos tengan solo un carril de circulación por sentido –además del vial destinado al bus y el taxi– bajo la premisa, y también la esperanza de que muchos conductores del Baix Llobregat se pasen al transporte público. Pese a carecer de encuestas que lo confirmen, CCOO cree que los trabajadores que entran y salen de Barcelona se darán cuenta de que el coche «les hace perder tiempo».

PRIORIDAD SEMAFÓRICA / Para que este plan tenga éxito, el sindicato reclama que el tranvía tenga una frecuencia de tres minutos y que la prioridad semafórica sea absoluta, hasta el punto de conseguir que los convoys no tengan que detenerse en los tramos en los que conviven con el tráfico habitual.
Si se consigue el efecto contrario, esto es, si la Diagonal reformada se colapsa y el número de vehículos no se reduce, el sindicato apoyaría crear un peaje interno para acceder al centro de la ciudad, medida que Londres ya aplica con gran éxito.
Àngel Crespo, secretario general de CCOO en el Barcelonès, aprovechó para reclamar que la red de tranvías se extienda hasta la estación del Nord y, en el litoral, desde la calle Wellington hasta la estatua de Colón.
Pero que dicen ??? :x :x :x
Eso y que pongan toboganes de banda a banda y una reserva de nutrias y sapos salvajes. Pero estamos tontos o que?
Vale, la Diagonal no ha de ser una autopista urbana, ok. Pero hacer Zona 30 la principal o una de las principales arterias de la ciudad??

Quina poca feina tenen estos
mikado l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 11/11/2009 20:19, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimecres 11/11/2009 17:08

metring ha escrit:http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

CCOO pide que la Diagonal sea ‘zona 30’ y que pase un tranvía cada 3 minutos
Opino el mateix: hauríen de preocupar-se d'uns altres temes més importants (per exemple, de treballar), i deixar aquestes opinions per als experts en mobilitat, que ja prou 'lagunes' tenen.

El que hauríen de fer és abolir les zones 30 (un "quiero y no puedo" per als llocs on no tenen webs per eliminar la circulació de vehicles privats de forma definitiva) així com els badens criminals que més que fer reduir la velocitat excessiva tenen l'objectiu de carregarse els esmorteïdors dels cotxes.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”