Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
100
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 134
Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 02/12/2009 17:08

Si és amb línia exprés si que estic d'acord!


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 03/12/2009 17:18

He separat els missatges sobre els trolebusos en un nou fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=10193


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 04/12/2009 0:01

Hola,

només indicar com a apunt (per tant, m'abstinc d'opinar) que qui vulgui veure plataforma compartida bus-tramvia de caire modern ho pot fer a prop de Catalunya, a València una part del bucle final de la línia 4, compartit a més amb la línia 6 de tramvia, a la zona de Doctor Lluch és compartida amb autobusos de la EMT valenciana. A la mateixa línia 4, entre Pont de Fusta i Empalme, perdoneu-me que no precisi més, també hi ha un petit tram compartit amb autobusos de la EMT, es veu per la major amplada de la secció i les parades d'autobús, també poden accedir vehicles de la zona (es tracta d'un tros molt petit i de caire secundari dins de la xarxa viària).

Qui no tingui una opinió formada al respecte si vol veure alguna cosa semblant pot anar a veure-ho, i a partir d'aquí, transposant-ho a les condicions que es donarien a Barcelona, que no són les mateixes que hi ha a València, pugui formar la seva opinió.



Lluísbcn
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: Lluísbcn » Dissabte 05/12/2009 15:43

Sembla que l'Ajuntament, per presions de l'oposició, haurà d'incloure una tercera opció que sigui deixar la Diagonal tal com està ara (entenc que sense tramvia i mantenint els carrils de circulació, dic jo). Vists els comentaris de lectors que abunden als mitjans de comunicació, molt em fa témer que l'opció guanyadora serà la de no fer res. Podeu comprovar l'enllaç del Periódico, per exemple:

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Volia insertar també el de la Vanguardia però ara no trobo l'enllaç.

En qualsevol cas, si en un referèndum, surt no a la reforma, pot ser un precedent molt negatiu de cara al futur del transport públic (de fer un article de La Vanguardia de fa uns dies pronosticava que si es vota mantenir tal com està la Diagonal es posaria en mal lloc les polítiques dels ajuntaments democràtics de Barcelona de restringir l'ús del vehicle privat).



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dissabte 05/12/2009 16:00

A mi no m'agrada la idea del Tram per la part central (i més estreta) a nivell de carrer. Actualment la Diagonal en eixe tram despren un aire molt Camps Elisis que s'hauria de potenciar. Limitaria la reforma a treure els carrils laterals, ampliar una mica la calçada per que hi hagi més espai per als carrils bus i per baix fer una nova línia de Metro entre Maria Cristina i Sagrera TAV: Maria Cristina - F. Macià - Diagonal (Pl. Joan Carles I) - Verdaguer - Monumental - Glòries i directe Sagrera TAV



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 05/12/2009 17:40

Lluísbcn ha escrit:En qualsevol cas, si en un referèndum, surt no a la reforma, pot ser un precedent molt negatiu de cara al futur del transport públic
Des de sempre, l'Ajuntament s'ha curat en salut dient que el referèndum no era vinculant. Així, és clar que amb prou feines hi hagi qui se'l prengui seriosament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 07/12/2009 0:12

Nozomi ha escrit:A mi no m'agrada la idea del Tram per la part central (i més estreta) a nivell de carrer. Actualment la Diagonal en eixe tram despren un aire molt Camps Elisis que s'hauria de potenciar. Limitaria la reforma a treure els carrils laterals, ampliar una mica la calçada per que hi hagi més espai per als carrils bus i per baix fer una nova línia de Metro entre Maria Cristina i Sagrera TAV: Maria Cristina - F. Macià - Diagonal (Pl. Joan Carles I) - Verdaguer - Monumental - Glòries i directe Sagrera TAV
Opino semblant. No tinc massa clar els beneficis del Tram per tota la Diagonal i en canvi veig millor una línea de metro per sota la Diagonal (i per sota la L3 en la part sud). I passaria el nou túnel de rodalies a sota la Gran Via on li trobo més utilitat encara que tot això ho dic sense massa idea excepte el tema del Tram, on molts cops he anat pel carrer i he trobat a faltar metro, no un transport de poques parades i no massa ràpid.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 07/12/2009 0:18

Vox ha escrit: Opino semblant. No tinc massa clar els beneficis del Tram per tota la Diagonal i en canvi veig millor una línea de metro per sota la Diagonal (i per sota la L3 en la part sud). I passaria el nou túnel de rodalies a sota la Gran Via on li trobo més utilitat encara que tot això ho dic sense massa idea excepte el tema del Tram, on molts cops he anat pel carrer i he trobat a faltar metro, no un transport de poques parades i no massa ràpid.

Vox
Això m'ho dius fa nou anys i et dono la raó, però jo penso que ara que està a mig fer, acabem la feina. No podem deixar coses sense acabar, igual que no es podia haver deixat la L5 a Horta, només, ni es pot deixar la L6 a Reina Elisenda. Les coses s'han d'acabar per teixir una xarxa millor.

Acabar el TRAM no significa prescindir de metro, perquè és clar que es necessita rodalies, i jo crec que es necessita metro també.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 08/12/2009 23:18

Lluita1714 ha escrit:
Vox ha escrit: Opino semblant. No tinc massa clar els beneficis del Tram per tota la Diagonal i en canvi veig millor una línea de metro per sota la Diagonal (i per sota la L3 en la part sud). I passaria el nou túnel de rodalies a sota la Gran Via on li trobo més utilitat encara que tot això ho dic sense massa idea excepte el tema del Tram, on molts cops he anat pel carrer i he trobat a faltar metro, no un transport de poques parades i no massa ràpid.

Vox
Això m'ho dius fa nou anys i et dono la raó, però jo penso que ara que està a mig fer, acabem la feina. No podem deixar coses sense acabar, igual que no es podia haver deixat la L5 a Horta, només, ni es pot deixar la L6 a Reina Elisenda. Les coses s'han d'acabar per teixir una xarxa millor.

Acabar el TRAM no significa prescindir de metro, perquè és clar que es necessita rodalies, i jo crec que es necessita metro també.
Teixir per teixir no te sentit. Una cosa es que hi hagi demanda, que es demostri que pot tenir èxit i utilitat més enllà de potenciar els autobusos per la Diagonal. Ara, si es demostra que serà útil i exitós, doncs endavant.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 08/12/2009 23:23

Vox ha escrit:
Teixir per teixir no te sentit. Una cosa es que hi hagi demanda, que es demostri que pot tenir èxit i utilitat més enllà de potenciar els autobusos per la Diagonal. Ara, si es demostra que serà útil i exitós, doncs endavant.

Vox
és cert que no es pot "teixir per teixir" però no dubto de l'èxit del tramvia en els trajectes curts, en substitució de l'autobús. I menys encara en un tram com Francesc Macià - Glòries. El que passa és que el metro sol tenir un èxit molt major, i per això et dic, fa nou anys, hagés sigut partidari de no fer el tramvia i fer més metro. Ara que està a mig fer, doncs no està de menys acabar-lo, i tenir com a mínim el petit èxit en completar la xarxa tramviaria.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 09/12/2009 10:50

Lluita1714 ha escrit:
Vox ha escrit:
Teixir per teixir no te sentit. Una cosa es que hi hagi demanda, que es demostri que pot tenir èxit i utilitat més enllà de potenciar els autobusos per la Diagonal. Ara, si es demostra que serà útil i exitós, doncs endavant.

Vox
és cert que no es pot "teixir per teixir" però no dubto de l'èxit del tramvia en els trajectes curts, en substitució de l'autobús. I menys encara en un tram com Francesc Macià - Glòries. El que passa és que el metro sol tenir un èxit molt major, i per això et dic, fa nou anys, hagés sigut partidari de no fer el tramvia i fer més metro. Ara que està a mig fer, doncs no està de menys acabar-lo, i tenir com a mínim el petit èxit en completar la xarxa tramviaria.
Es difícil predir l'éxit d'un sistema de transport al que molta gent no està acostumada. El que sí observo és una tendència en part dels usuaris del transport públic a fugir del metro triant transports més accessibles (i no nomès per temes de mobilitat, sino pel temps que es guanya al no haver de baixar sota terra) com el tram i el bus, o les rodalies quan es tracta de cobrir recorreguts llargs. Clar que a l'hivern i en ple estiu és més agobiant esperar al ras que fer-ho sota terra...

El cas és que, allà on hi és, el tramvia va ple, li roba alguns usuaris al bus, n'atreu de nous (els que abans no agafaven TP per la insuficient velocitat comercial del bus i la claustrofòbia i sensació d'inseguretat a dins del metro) i en general és un mitjà molt acceptat. Per això crec que ens podem permetre el risc (que al meu parer és inexistent) de perllongar el tramvia per tota la Diagonal.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dimecres 09/12/2009 22:15

Jo crec que el tramvia a Barcelona el que ha portat ha sigut un canvi generalitzat de mentalitat. Encara m'enrecordo quan construien el trambaix, que van sorgir bastants associacions en contra, donant com a argument que el tramvia seria inutil, que col·lapsaria els carrers i que l'única solució era el metro.
Ara, tot i que amb poca experiència encara, aquesta mentalitat general ha canviat i, de fet, valorem el tramvia de manera molt més positiva que d'altres mitjans de transport.

Que el tramvia li treu usuaris al bus és ben cert. I com a exemples a la zona Llobregat tenim les linies 67 i 68, que abans unien Cornellà amb la Diagonal i ara només ho fa la primera, passant la segona per Pedralbes. L'eliminació de la linia 167 com a reforç entre Esplugues i Maria Cristina. I ús menor de la linia 78 que uneix St Joan Despí amb Pedralbes i la Diagonal.
També ha fet que molts viatges dins dels mateixos municipis passin a fer-se en tram.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/12/2009 23:09

buertu ha escrit:Encara m'enrecordo quan construien el trambaix, que van sorgir bastants associacions en contra, donant com a argument que el tramvia seria inutil, que col·lapsaria els carrers i que l'única solució era el metro.
En aquell moment, jo era contrari a la implantació del tramvia perquè el que ens venien a dir "des de dalt" era que es tractava d'un substitut del metro, d'un metro que trobo que des de fa anys i panys estan escamotejant al Baix Llobregat de manera clamorosa. Des d'aquesta perspectiva, segueixo pensant-ho, però també he cregut sempre que un tramvia, ben plantejat, és una millor opció que l'autobús per a desplaçar-se en superfície en zones amb una forta demanda.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 850
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 10/12/2009 1:30

Segons diuen els diaris el 65% de la població barcelonina esta en contra de quansevol remodelació de la Diagonal.
Jo soc un d'ells doncs crec que en temps de crisi com l'actual hi han coses mes urgents que fer. Els diners que s'estalviin es gastin en projectes mes necesaris com la L-3 a Esplugues i Sant Feliu, per exemple.
Ara bé, ¿perqué no es comença per posar una línia de autobusos que faci el recorregut de tota la Diagonal, tal com estava previst?? (línia 77), aixo serviría de experiment per veure l'acollida que que tindría, fent una mínima despesa, i si cal retocant recorregut i horari de las línias actuals, i si els resultats son positius, a les hores si caldría plantejar la conveniencia de implantar el tramvía, i si no que es quedi com está.
A mes, no veig com se solucionarán moltes cruilles com Marina, Pg. Gràcia, Mallorca, Balmes, Francesc Maciá, etc., perque si es te que soterrar, que facin metro directament i estalviarem diners.
I sobre tot, si a la fi triunfa la unió de las xarxes, que es coordinin las obras del carrer amb la construcció dels tunels necesaris per rodalíes i metro, i que no pasi lo de sempre, que quan estigui remodelada la superficie, comencin a reventar un altre vegada per fer el tunel.



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dijous 10/12/2009 11:18

foronda 141 ha escrit:Segons diuen els diaris el 65% de la població barcelonina esta en contra de quansevol remodelació de la Diagonal.
Jo soc un d'ells doncs crec que en temps de crisi com l'actual hi han coses mes urgents que fer. Els diners que s'estalviin es gastin en projectes mes necesaris com la L-3 a Esplugues i Sant Feliu, per exemple.
Ara bé, ¿perqué no es comença per posar una línia de autobusos que faci el recorregut de tota la Diagonal, tal com estava previst?? (línia 77), aixo serviría de experiment per veure l'acollida que que tindría, fent una mínima despesa, i si cal retocant recorregut i horari de las línias actuals, i si els resultats son positius, a les hores si caldría plantejar la conveniencia de implantar el tramvía, i si no que es quedi com está.
A mes, no veig com se solucionarán moltes cruilles com Marina, Pg. Gràcia, Mallorca, Balmes, Francesc Maciá, etc., perque si es te que soterrar, que facin metro directament i estalviarem diners.
I sobre tot, si a la fi triunfa la unió de las xarxes, que es coordinin las obras del carrer amb la construcció dels tunels necesaris per rodalíes i metro, i que no pasi lo de sempre, que quan estigui remodelada la superficie, comencin a reventar un altre vegada per fer el tunel.
:plas :plas :plas :plas :plas :plas

Ben dit. A més, si és per deixar-la pitjor, milor que es quedi com està.
Si s'ha de convertir en un paradigma de l'ecofalseria, deixant un carril de cotxes per sentit sense proposar altres alternatives per la ciutat (i molt menys de transport públic), que es quedi com està.
Si molesten els arbres i per la gasiveria i peresa de transplantar-los, han de fer xapusses i invents del professor Bacterio, que es quedi com està.
Si han d'arreglar-la per aixecar-la de nou un parell d'anys més tard per fer les rodalies, que es quedi com està.
Si s'han gastat milions d'euros per fer ximpleries de consultes populars per després proposar les dues solucions que els rotin, que es quedi com està.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1654
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 10/12/2009 14:53

Caram Trytasa, quin al·legat!!!!!

Estic molt d'acord amb Tú; també em sembla molt coherent la proposta d'En Foronda. Salut
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 10/12/2009 14:55, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 10/12/2009 14:54

Doncs jo també, primer que facin el túnel i després lo de la superfície, que si no el pressupost es triplicarà o quadriplicarà inutilment.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 10/12/2009 15:02

Hola,
metring ha escrit:Doncs jo també, primer que facin el túnel i després lo de la superfície, que si no el pressupost es triplicarà o quadriplicarà inutilment.
:ok

Algunos tienen mucha prisa por unir tranvías, otros por cambiar los bancos y las papeleras de sitio, pero lo que hay que hacer en estos casos es pensárselo bien y cuando se actúe, hacerlo con cabeza y contemplándolo todo. Y si van a hacer túnel que lo tengan en cuenta. Lo que no se puede hacer es poner zona 30, llenarlo todo de baches, dejar en este eje básico un carril solamente por sentido para la movilidad en coche y no proponer ni un sólo milímetro de nuevas infraestructuras ferroviarias de metro y/o cercanías alternativas.

Eso es de :boig

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 10/12/2009 23:36

Santfeliuenc ha escrit:Hola,
metring ha escrit:Doncs jo també, primer que facin el túnel i després lo de la superfície, que si no el pressupost es triplicarà o quadriplicarà inutilment.
:ok

Algunos tienen mucha prisa por unir tranvías, otros por cambiar los bancos y las papeleras de sitio, pero lo que hay que hacer en estos casos es pensárselo bien y cuando se actúe, hacerlo con cabeza y contemplándolo todo. Y si van a hacer túnel que lo tengan en cuenta. Lo que no se puede hacer es poner zona 30, llenarlo todo de baches, dejar en este eje básico un carril solamente por sentido para la movilidad en coche y no proponer ni un sólo milímetro de nuevas infraestructuras ferroviarias de metro y/o cercanías alternativas.

Eso es de :boig

Saludos,
Sergio
Muy aparte del tranvía,
Que me digan en los últimos cuantos kilómetros de vías ferreas se han construido para las cercanías en Barcelona?,
ninguna
Cuantos años hace de la última?



Me quedo corto si digo 80 años????


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/12/2009 23:49

automotorserie 436 ha escrit:Que me digan en los últimos cuantos kilómetros de vías ferreas se han construido para las cercanías en Barcelona?,
ninguna
Cuantos años hace de la última?



Me quedo corto si digo 80 años????
No, al contrari. Exactament, 34.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”