L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: L'AVE ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Entrada Autor: EUKibo » Dilluns 17/03/2008 23:53

Si els fan arribar fins a Zaragoza els Avant sorgiran dos aspectes incoerents:

- Quina diferència hi haurà entre els AVE i els Avant si faran molts les mateixes parades, amb un reforç de l'AVE ja n'hi hauria prou.

- Per a complir amb l'estatut els Avant hauran de ser intra comunitat autònoma de Catalunya. Per a anar a Zaragoza s'haurà d'agafar un AVE.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 18/03/2008 0:03

EUKibo ha escrit:Si els fan arribar fins a Zaragoza els Avant sorgiran dos aspectes incoerents:

- Quina diferència hi haurà entre els AVE i els Avant si faran molts les mateixes parades, amb un reforç de l'AVE ja n'hi hauria prou.

- Per a complir amb l'estatut els Avant hauran de ser intra comunitat autònoma de Catalunya. Per a anar a Zaragoza s'haurà d'agafar un AVE.
L'Estatut no diu pas res de quins serveis han de fer els trens regionals. Actualment pots anar en tren regional a València i a Saragossa o a Montsó.

La única diferència està en els preus. Renfe prefereix que els AVE s'omplin amb viatgers que facin el trajecte complet BCN - Madrid o BCN-Saragossa, i que els que facin trajectes Lleida - BCN es passin a l'Avant, que molt probablement ho faran ja que el preu del bitllet baixarà considerablement. Renfe també sap que aquests serveis, a Catalunya, gaudiran d'un gran èxit, i, tot i que per ser un producte regional, pugui obtenir subvencions públiques, crec que serà un servei molt rentable.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/03/2008 0:04

EUKibo ha escrit:- Quina diferència hi haurà entre els AVE i els Avant si faran molts les mateixes parades, amb un reforç de l'AVE ja n'hi hauria prou.
No pretendrem que un Avant s'aturi a St. Vicenç de Calders i Picamoixons. Tal com van les obres, per fer un Barcelona-Camp-Lleida, més val que hi afegeixin Saragossa, perquè les altres dues parades no garantiran tanta ocupació. Per altra banda, els AVE Barcelona-Madrid estan pensats per a anar directes o, com a molt, fent parada a Saragossa.
EUKibo ha escrit:- Per a complir amb l'estatut els Avant hauran de ser intra comunitat autònoma de Catalunya. Per a anar a Zaragoza s'haurà d'agafar un AVE.
Els Avant no han de complir cap estatut. Són un producte comercial de Renfe i, com a tal, aquesta només ha de demanar autorització a Adif per poder-los fer circular.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 18/03/2008 0:25

L'estatut depen com s'interpreti i o be ADIF o bé Renfe nord-este peninsular passarà a ser gestionat per la Generalitat.

Renfe no és ni de lluny una empresa lliure, és una empresa estatal heretada de nacionalitzacions franquistes que encara sembla prioritza necessitats polítiques a necessitats comercials.

I Renfe com a empresa depenent de l'administració en el cas de Catalunya haurà de ser gestionada per la Generalitat de Catalunya en el que estableix l'estatut.

D'aquesta manera només els seveis AVE de llarga distància tenen una mínima raó d'existència per a ser gestionats des d'un govern d'un estat amb un territori tant gran com es Espanya. Europa és regionalització, AENA é´s un clar exemple de l'endarreriment dels transports a Espanya per una centralització excessiva mentre a tot el mon els aeroport són d'explotació Regional. Utilizo el símil dels avions perquè avui dia els trens tendeixen a convertir-se en els "avions" del futur, tot justo comença a apareixer en el món ferroviari els termes hub i aliança ferroviaria (http://www.railteam.eu)



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 18/03/2008 0:41

EUKibo ha escrit:L'estatut depen com s'interpreti i o be ADIF o bé Renfe nord-este peninsular passarà a ser gestionat per la Generalitat.

Renfe no és ni de lluny una empresa lliure, és una empresa estatal heretada de nacionalitzacions franquistes que encara sembla prioritza necessitats polítiques a necessitats comercials.

I Renfe com a empresa depenent de l'administració en el cas de Catalunya haurà de ser gestionada per la Generalitat de Catalunya en el que estableix l'estatut.

D'aquesta manera només els seveis AVE de llarga distància tenen una mínima raó d'existència per a ser gestionats des d'un govern d'un estat amb un territori tant gran com es Espanya. Europa és regionalització, AENA é´s un clar exemple de l'endarreriment dels transports a Espanya per una centralització excessiva mentre a tot el mon els aeroport són d'explotació Regional. Utilizo el símil dels avions perquè avui dia els trens tendeixen a convertir-se en els "avions" del futur, tot justo comença a apareixer en el món ferroviari els termes hub i aliança ferroviaria (http://www.railteam.eu)
Hauries de llegir-te el text de l'estatut, abans de creure't les declaracions que fan els polítics.
ARTICLE 169. TRANSPORTS

1. Correspon a la Generalitat la competència exclusiva sobre els transports terrestres de viatgers i mercaderies per carretera, ferrocarril i cable que transcorrin íntegrament dins el territori de Catalunya, amb independència de la titularitat de la infraestructura. Aquesta competència inclou en tot cas:
a. La regulació, la planificació, la gestió, la coordinació i la inspecció dels serveis i les activitats.
b. La regulació de la intervenció administrativa per a l'exercici de les activitats de transport.
c. La regulació del transport urbà i dels serveis de transport discrecional de viatgers en vehicles de turisme.
d. La regulació específica del transport turístic, escolar o de menors, sanitari, funerari, de mercaderies perilloses o peribles i d'altres que requereixin un règim específic, respectant les competències estatals sobre seguretat pública.
e. La regulació d'un sistema de mediació en matèria de transports.
f. La potestat tarifària sobre transports terrestres.

2. La integració de línies o serveis de transport que transcorrin íntegrament per Catalunya en línies o serveis d'àmbit superior requereix l'informe previ de la Generalitat.

3. La Generalitat participa en l'establiment dels serveis ferroviaris que garanteixin la comunicació amb altres comunitats autònomes o amb el trànsit internacional, d'acord amb el que estableix el títol V.[...]
L'article ja comença dient "amb independència de la titularitat de la infraestructura". I parla de línies o serveis que transcorrin íntegrament per Catalunya: la línia que ens ocupa no transcorre íntegrament per Catalunya sinó que és Madrid - Barcelona - frontera francesa. I en quant als serveis, si Renfe decideix posar un Avant Saragossa - BCN ja no se li és exigit l'informe previ, doncs el servei no transcorre en la seva totalitat en territori català.

I en quant a que Renfe es mou més per criteris polítics que comercials, crec que no estem vivint en el mateix any, quan des de fa un parell d'anys Renfe està canviant de dalt a baix la seva política comercial. Si no et sembla una mentalitat comercial que l'AVE Barcelona-Madrid estigués planejat des de fa força mesos amb 25 circulancions diàries per sentit (a les quals s'hi arribarà en les properes setmanes) per a menjar-se el 50% del Pont Aeri, doncs llavors és no sé què és tenir una mentalitat comercial.



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dimarts 18/03/2008 0:47

Guigui ha escrit:A més, en la conjuntura actual, fer un Avant de només tres parades no tindria massa sentit.
Pots explicar a què et refereixes? A veure, línies en servei d'Avant:

Madrid Pta Atocha-Ciudad Real-Puertollano 3
Madrid Pta Atocha-Toledo 2
Sevilla SJ-Córdoba-Puente Genil-Antequera-Málaga 5
Madrid Chamartín-Segovia G 2

:roll:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/03/2008 0:54

javi82 ha escrit:
Guigui ha escrit:A més, en la conjuntura actual, fer un Avant de només tres parades no tindria massa sentit.
Pots explicar a què et refereixes? A veure, línies en servei d'Avant:

Madrid Pta Atocha-Ciudad Real-Puertollano 3
Madrid Pta Atocha-Toledo 2
Sevilla SJ-Córdoba-Puente Genil-Antequera-Málaga 5
Madrid Chamartín-Segovia G 2

:roll:
Em refereixo a que, quan tot estigui fet com està pensat, en el corredor actual Lleida-Barcelona-Vilafant hi haurà cinc estacions més de les que hi ha actualment: Vilafranca, El Prat, Sagrera, Girona, Vilafant. Per tant, els Avant que estaven pensats originalment (Lleida-Barcelona-Vilafant) començarien molt escapçats, per la qual cosa té sentit allargar-ne el trajecte fins a Saragossa, atès que també hi ha força gent que hi va des de Lleida.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 18/03/2008 10:37

EUKibo ha escrit:- Per a complir amb l'estatut els Avant hauran de ser intra comunitat autònoma de Catalunya. Per a anar a Zaragoza s'haurà d'agafar un AVE.
Doncs sota la mateixa premisa mai podria haver-hi servei de Rodalies entre Lleida i Monzón, atès que és "extra CA Catalunya". El problema és que la realitat dels desplaçaments diaris d'aquesta zona desmenteixen aquesta divisió totalment artificial del territori.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 18/03/2008 11:32

Precisament els AVANT suposaran una revolució històrica per a Lleida, sempre tan allunyada de Barcelona pel que fa a transport ferroviari. El cas de Camp de Tarragona és diferent, però estic totalment convençut que la relació Barcelona - Lleida serà tot un èxit: estem parlant de reduir a la meitat el temps de trajecte entre aquestes dues ciutats!



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 18/03/2008 13:06

entfe001 ha escrit:Precisament els AVANT suposaran una revolució històrica per a Lleida, sempre tan allunyada de Barcelona pel que fa a transport ferroviari. El cas de Camp de Tarragona és diferent, però estic totalment convençut que la relació Barcelona - Lleida serà tot un èxit: estem parlant de reduir a la meitat el temps de trajecte entre aquestes dues ciutats!
I pagar molt més!

Els meus companys de la universitat que viuen a Lleida continuen anant en Regional. Només perden una hora més i els hi sort molt molt molt més econòmic.

Si no tens un sou de 20€ la hora no et surt per a res del món rentable un AVE.



davida
N9
N9
Entrades: 1795
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 18/03/2008 13:35

EUKibo ha escrit: I pagar molt més!
Els meus companys de la universitat que viuen a Lleida continuen anant en Regional. Només perden una hora més i els hi sort molt molt molt més econòmic.
Si no tens un sou de 20€ la hora no et surt per a res del món rentable un AVE.
Estas segur que amb l'Avant no deixaran el regional?
Avant Madrid - Ciudad Real 170km 19,20€ 170km

Cexp Barcelona - Lleida 11€ Temps 2:15 - 3:00h
Si de Barcelona a Lleidea per LAV son uns 180km. (Lleida pk 442, Sant 621, pero el km es per la variant de Lleida amb el que no sé quants son els km exactes)
Per tant el Barcelona Lleida seran un 20€ i 1h de trajecte.
Per tant pagues 9€ per guanyar 1:30-2:00 hores. Preu hora 4,5-6€/h.
davida l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 18/03/2008 14:41, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dimarts 18/03/2008 14:11

Suposo que hi haurà abonaments de fins a 50 viatges com a Segovia (i d'altres): 50 viatges per 198 € (viatge per 4 €, amb bitllet senzill costa 9)...



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimecres 19/03/2008 11:38

davida ha escrit:Preu hora 4,5-6€/h.
Acceptant el teu càlcul a la baixa t'asseguro que molta gent prefereix estalviar-se aquests diners. La majoria de la població i cada cop més amb la conjuntura actual de grans empreses que cada com guanyen més gràcies a la subcontractació, acomiadaments massius i contractació en país d'origen a inmigrants als que li paguen 600€ al mes molta gent preferirà no gastar-se el que guanya en una hora (5€) per trigar una hora menys en arribar a Lleida.

L'AVE l'està focalitzant RENFE com un servei per a classes socials altes en un país on fins ara podíem estar relativament orgullosos (en comparació amb altres països europeus) d'una extensa classe mitjana sense excessos de classe alta i baixa. El metro de Barcelona no és només d'inmigrants, l'agafava gent d'aquí de tota la vida, joves, grans, estudiants i currants.

Ara a RENFE promouran la segregació de la societat. Els Regionals pels pobres i l'AVE pels rics. I dins els mateix AVE espai pels classe mitjana-alta i espais pels classe molt alta... Visca el govern socialista! I visca un altre cop la gran empresa que és Renfe!



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 19/03/2008 12:25

EUKibo ha escrit: I pagar molt més!

Els meus companys de la universitat que viuen a Lleida continuen anant en Regional. Només perden una hora més i els hi sort molt molt molt més econòmic.

Si no tens un sou de 20€ la hora no et surt per a res del món rentable un AVE.
Sí, però m'imagino que el tren només l'agafaran els caps de setmana per tornar cap a casa, no?

La idea és que amb els Avants la gent es plantegi anar i tornar cada dia, tal i com fan moltes persones gràcies al servei que connecta Madrid amb Ciudad Real i Puertollano (cal tenir en compte que ambdues tenen força menys població que Lleida i es troben més lluny de Madrid del que ho estem nosaltres de Barcelona):

http://euroferroviarios.net/index.php?n ... me=Printer



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 19/03/2008 23:21

Quan anava a l'Autònoma els estudiants de Lleida anaven amb Talgo perquè el temps que s'estalviaven bé valia el sobrepreu d'aquests trens. Ara bé, quan entrà en servei la LAV entre Madrid i Lleida i Renfe substituí alguns d'aquests trens per Altaria més cars però trigant més (per la maniobra de canvi d'ample al canviador de la Bordeta) van haver de triar entre la lentitud d'un regional o el preu no tan abusiu com Renfe de l'Alsina Graells.

No recordo a quin preu estava aleshores el bitllet de Talgo que feia servir la gent, però encara que sigui més car que el Talgo d'abans el perfil d'estudiant universitari s'hi llençarà de cap als Avant lleidatans. I és que aleshores la diferència de temps serà abismal.

No defenso que els Avant estiguin a 30 EUR en lloc dels 40 EUR dels AVE (entre altres coses perquè als universitaris ja els hi surt per 30 EUR amb el Carnet Jove), però encara que estigui a 15 EUR el preferiran molt abans que els Catalunya Exprés a 10 EUR. Jo ho faria en el cas de Lleida.

Tarragona, Girona i Figueres és un altre tema.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/03/2008 23:26

entfe001 ha escrit:Tarragona, Girona i Figueres és un altre tema.
Aquests s'ho hauran guanyat a pols. D'aquí a uns quants anys es trauran de la màniga un Tramfiguefant per poder agafar el tren a les quimbambes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3174
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 20/03/2008 9:39

Si les coses segueixen la mateixa progressió que darrerament, aquest Tramfiguefant haurà de ser un Tramrosempucastvilsacfiguefant, que connecti la terminal ferroviària de Vilafant amb Roses, passant per Vila-sacra, Castelló d'Empúries i Empuriabrava (carregant-se la concessió de Sarfa-Sarbus).

Salut !!
Guigui ha escrit:
entfe001 ha escrit:Tarragona, Girona i Figueres és un altre tema.
Aquests s'ho hauran guanyat a pols. D'aquí a uns quants anys es trauran de la màniga un Tramfiguefant per poder agafar el tren a les quimbambes.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 21/03/2008 11:23

No oblideu que, en el cas de Lleida, els Avant seran igual o més barats que l'Alsina Graells, que també fan servir molts estudiants. Ja veurem què passa amb la línia Lleida-Barcelona un cop entri en servei el servei Avant.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 21/03/2008 12:48

UT596001 ha escrit:No oblideu que, en el cas de Lleida, els Avant seran igual o més barats que l'Alsina Graells, que també fan servir molts estudiants. Ja veurem què passa amb la línia Lleida-Barcelona un cop entri en servei el servei Avant.
Fins quin punt arriba a ser carera l'Alsina Graells que és més barat un bitllet Barcelona - Almacelles (que desconec qui en té la concessió) que un Barcelona - Lleida...



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 21/03/2008 12:50

UT596001 ha escrit:No oblideu que, en el cas de Lleida, els Avant seran igual o més barats que l'Alsina Graells, que també fan servir molts estudiants. Ja veurem què passa amb la línia Lleida-Barcelona un cop entri en servei el servei Avant.
Espero que l'Alsina-Graells ho sofreixi bé. Un servei caríssim i uns horaris realmente deficients, deixant a part que ha motivat en gran part la deixadesa de la línia de Manresa com a línia regional.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”