Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
La nova línia C7 de Rodalies RENFE
I així què haig de pagar?
Demà dia 23 volia anar a fer una volteta per la nova R7, segurament fent parada a Sant Cugat i a Rubí, i fent tota la línia sencera, com a mínim de Cerdanyola-Centre fins a Castellbisbal. Per tant, per poder-me moure amb llibertat entre Cerdanyola i Castellbisbal, via Sant Cugat/Rubí amb una T-DIA, de quantes zones se suposa que l'haig d'agafar? Perquè amb els mapes que hi ha per internet la veritat és que trobo que no queda gens clar... O potser em surt més a compte agafar una T-10 d'1 zona i anar marcant quan vagi d'estació a estació? Per cert, a Castellbisbal hi ha venda de bitllets? Com a complement, dir que vindré de Terrassa (en principi trajecte Terrassa-Cerdanyola) i després haig d'anar cap a Barcelona (segurament trajecte Castellbisbal o Rubí o Sant Cugat o Cerdanyola-UAB fins a Barcelona-Sants). Què em recomaneu, perquè ara mateix sóc un mar de dubtes tarifaris...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
CREC QUE DE SANT CUGAT A BCN SON TRES ZONES
MARTORELL A CERDANYOLA SON DUES,SEGONS HE VIST EN EL PLANELL DE LA ESTACIO DE SANT CUGAT,PER CERT A QUINA HORA PENSES PASSAR PER ST CUGAT
MARTORELL A CERDANYOLA SON DUES,SEGONS HE VIST EN EL PLANELL DE LA ESTACIO DE SANT CUGAT,PER CERT A QUINA HORA PENSES PASSAR PER ST CUGAT
s'ha de tenir una cosa clara: no és el mateix zones ATM que zones RENFE. de terrassa a BCN son 4 zones renfe i 3 zones ATM. realment no tinc ni idea, espero que l'ATM ho aclari algun dia...
JO HO HE VIST EN PLANELL DE RENFE SON TRES ZONES A ST CUGAT PERQUE A LA ATM DE ST.CUGAT A BCN SON DUES
@Trenscat: A Castellbisbal sí hi ha venda de bitllets, però són màquines autovendes de les velles, és a dir, d'aquelles que només venen bitllets de la RENFE. Concretament n'hi han dues.
I lo de la T-Dia: pots fer-ho amb una de 2, si la marques a la zona 2C (Sabadell, Cerdanyola...). La T-Dia, al ser un títol de viatges il·limitats, marca la 1ª zona de validesa i conta les zones vàlides a partir d'aquesta. Així, et serveix per anar a Terrassa, a Castellbisbal i a Barcelona. Però a Martorell no. Però fent comptes...
-Terrassa-Cerdanyola: T-10 2 zones, 1,26 euros
-Cerdanyola-Sant Cugat: T-10 1 zona, 0.63 euros
-St.Cugat-Rubí: T-10 1 zona, 0.63 euros
-Rubí-Castellbisbal: T-10 1 zona, 0.63 euros (Rubí-Castellbisbal és una zona al ser estacions contigues)
-Castellbisbal-Barcelona: T-10 2 zones, 1.26 euros (via Molins de Rei)
-Barcelona-Terrassa: T-10 3 zones, 1.74 euros
Per tant tot plegat surt una suma de 6.15 euros. La T-Dia de 2 zones val 7.20 euros. Bé, això és a títol indicatiu, fes els teus propis comptes i evalua que et surt més a compte.
Salutacions.
I lo de la T-Dia: pots fer-ho amb una de 2, si la marques a la zona 2C (Sabadell, Cerdanyola...). La T-Dia, al ser un títol de viatges il·limitats, marca la 1ª zona de validesa i conta les zones vàlides a partir d'aquesta. Així, et serveix per anar a Terrassa, a Castellbisbal i a Barcelona. Però a Martorell no. Però fent comptes...
-Terrassa-Cerdanyola: T-10 2 zones, 1,26 euros
-Cerdanyola-Sant Cugat: T-10 1 zona, 0.63 euros
-St.Cugat-Rubí: T-10 1 zona, 0.63 euros
-Rubí-Castellbisbal: T-10 1 zona, 0.63 euros (Rubí-Castellbisbal és una zona al ser estacions contigues)
-Castellbisbal-Barcelona: T-10 2 zones, 1.26 euros (via Molins de Rei)
-Barcelona-Terrassa: T-10 3 zones, 1.74 euros
Per tant tot plegat surt una suma de 6.15 euros. La T-Dia de 2 zones val 7.20 euros. Bé, això és a títol indicatiu, fes els teus propis comptes i evalua que et surt més a compte.
Salutacions.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De l'AVUI:
------------------
La línia 7 de Rodalies no arriba fins a Sants a l'hora punta del matí
-Renfe addueix que la seva oferta al Vallès s'ajusta a la demanda prevista, de 6.000 nous passatgers diaris
-No hi ha cap tren que porti els passatgers del Vallès al centre de Barcelona a l'inici de la jornada laboral
La línia 7 de Rodalies de Renfe comença a funcionar avui amb un servei pèssim a l'hora punta del matí. A pesar que durant la inauguració, dilluns passat, es va anunciar que hi hauria dues circulacions cada hora, segons els horaris penjats a les estacions i a la web de la companyia no hi haurà cap tren que circuli per la via entre Martorell i Cerdanyola del Vallès i arribi al centre de Barcelona entre les 8 i les 9, quan comencen la majoria de jornades laborals.
Les dues estacions noves de la línia, la de Rubí i la de Sant Cugat, han estat dissenyades perquè els usuaris deixin el cotxe als amplis aparcaments i agafin el tren per anar a treballar, en comptes d'afegir-se a la gairebé permanent congestió de la AP-7 i la C-58. Però de moment es trobaran que de dilluns a divendres disposen d'un primer tren que passa per Rubí a les 6.37 i arriba a Sants a les 7.19 (massa d'hora per a la majoria) i un altre a les 8.32 que arriba a Sants a les 9.16 (massa tard).
Durant les dues hores d'interval passen dos trens més, a les 7.38 i les 8.17, que són els únics que moren a Sant Andreu Arenal i per tant no completen el recorregut per Triomf, Plaça Catalunya, Sants i l'Hospitalet de Llobregat. El que suggereix Renfe és que els viatgers de la línia 7 amb destí al centre de Barcelona facin transbordament a Sant Andreu a alguna altra línia de Rodalies o bé al metro.
Aquesta restricció de recorregut només afecta els trens sentit Martorell-l'Hospitalet, però no els del sentit invers. El més sorprenent és que els dissabtes i festius, en canvi, tots els trens fan el recorregut complet i amb els anunciats intervals aproximats de mitja hora des de les 7.30 del matí a les 10 de la nit. El nombre de circulacions és pràcticament el mateix tots els dies de la setmana: 67 els feiners (comptant les dues restringides) i 63 els caps de setmana.
Segons Renfe la carència de servei als matins no és fruit de limitacions de capacitat als túnels de Barcelona ni de falta de material rodant. "L'oferta de trens s'ajusta a la demanda prevista", va justificar un portaveu de Renfe, que també va deixar la porta oberta a introduir "alguna variació" si el seguiment mostra diferents necessitats. De moment confien en un increment de 6.000 passatgers diaris.
Els horaris de la línia 7 tampoc satisfan la Campanya contra el Quart Cinturó, que demana un augment de freqüències fins a quatre trens per hora "com a mínim". També reclama que s'habiliti la resta de la línia entre Cerdanyola i Mollet per "comunicar veritablement el Vallès Oriental, l'Occidental i el Baix Llobregat.
Coincidint amb l'entrada en servei de la línia 7 la Universitat Autònoma reorganitza el seu servei de bus, que passarà a fer un únic recorregut pel campus relligant les estacions de Renfe i de FGC i les facultats. El servei cobreix les arribades de trens a Cerdanyola Universitat des de les 7.48 a les 21.30.
Set combois més entre Molins de Rei i l'Hospitalet
També avui Renfe durà a terme finalment una millora de freqüències al Baix Llobregat que ja havia anunciat l'abril del 2003. Tres trens de la línia 1 (procedents del Maresme) prolongaran el recorregut des de l'Hospitalet, on acaben ara, fins a Molins de Rei. En sentit invers, tindran origen a Molins tres trens amb destinació Calella i un amb destinació Mataró. Fins ara aquest tram de via només està servit per trens de la línia 4, que van cap a Terrassa i Manresa.
En total aquestes prolongacions comportaran una oferta addicional de gairebé 4.000 places entre les 7 i les 9 del matí. Per les estacions de Molins, Sant Feliu, Sant Joan Despí i Cornellà hi passaran des d'avui vuit trens entre les 7 i les 8 i deu trens entre les 8 i les 9 en sentit Barcelona, amb 2.200 places addicionals. En sentit contrari circularan vuit trens entre les 7 i les 8 i cinc trens entre les 8 i les 9 amb 1.665 places addicionals.
------------------
La línia 7 de Rodalies no arriba fins a Sants a l'hora punta del matí
-Renfe addueix que la seva oferta al Vallès s'ajusta a la demanda prevista, de 6.000 nous passatgers diaris
-No hi ha cap tren que porti els passatgers del Vallès al centre de Barcelona a l'inici de la jornada laboral
La línia 7 de Rodalies de Renfe comença a funcionar avui amb un servei pèssim a l'hora punta del matí. A pesar que durant la inauguració, dilluns passat, es va anunciar que hi hauria dues circulacions cada hora, segons els horaris penjats a les estacions i a la web de la companyia no hi haurà cap tren que circuli per la via entre Martorell i Cerdanyola del Vallès i arribi al centre de Barcelona entre les 8 i les 9, quan comencen la majoria de jornades laborals.
Les dues estacions noves de la línia, la de Rubí i la de Sant Cugat, han estat dissenyades perquè els usuaris deixin el cotxe als amplis aparcaments i agafin el tren per anar a treballar, en comptes d'afegir-se a la gairebé permanent congestió de la AP-7 i la C-58. Però de moment es trobaran que de dilluns a divendres disposen d'un primer tren que passa per Rubí a les 6.37 i arriba a Sants a les 7.19 (massa d'hora per a la majoria) i un altre a les 8.32 que arriba a Sants a les 9.16 (massa tard).
Durant les dues hores d'interval passen dos trens més, a les 7.38 i les 8.17, que són els únics que moren a Sant Andreu Arenal i per tant no completen el recorregut per Triomf, Plaça Catalunya, Sants i l'Hospitalet de Llobregat. El que suggereix Renfe és que els viatgers de la línia 7 amb destí al centre de Barcelona facin transbordament a Sant Andreu a alguna altra línia de Rodalies o bé al metro.
Aquesta restricció de recorregut només afecta els trens sentit Martorell-l'Hospitalet, però no els del sentit invers. El més sorprenent és que els dissabtes i festius, en canvi, tots els trens fan el recorregut complet i amb els anunciats intervals aproximats de mitja hora des de les 7.30 del matí a les 10 de la nit. El nombre de circulacions és pràcticament el mateix tots els dies de la setmana: 67 els feiners (comptant les dues restringides) i 63 els caps de setmana.
Segons Renfe la carència de servei als matins no és fruit de limitacions de capacitat als túnels de Barcelona ni de falta de material rodant. "L'oferta de trens s'ajusta a la demanda prevista", va justificar un portaveu de Renfe, que també va deixar la porta oberta a introduir "alguna variació" si el seguiment mostra diferents necessitats. De moment confien en un increment de 6.000 passatgers diaris.
Els horaris de la línia 7 tampoc satisfan la Campanya contra el Quart Cinturó, que demana un augment de freqüències fins a quatre trens per hora "com a mínim". També reclama que s'habiliti la resta de la línia entre Cerdanyola i Mollet per "comunicar veritablement el Vallès Oriental, l'Occidental i el Baix Llobregat.
Coincidint amb l'entrada en servei de la línia 7 la Universitat Autònoma reorganitza el seu servei de bus, que passarà a fer un únic recorregut pel campus relligant les estacions de Renfe i de FGC i les facultats. El servei cobreix les arribades de trens a Cerdanyola Universitat des de les 7.48 a les 21.30.
Set combois més entre Molins de Rei i l'Hospitalet
També avui Renfe durà a terme finalment una millora de freqüències al Baix Llobregat que ja havia anunciat l'abril del 2003. Tres trens de la línia 1 (procedents del Maresme) prolongaran el recorregut des de l'Hospitalet, on acaben ara, fins a Molins de Rei. En sentit invers, tindran origen a Molins tres trens amb destinació Calella i un amb destinació Mataró. Fins ara aquest tram de via només està servit per trens de la línia 4, que van cap a Terrassa i Manresa.
En total aquestes prolongacions comportaran una oferta addicional de gairebé 4.000 places entre les 7 i les 9 del matí. Per les estacions de Molins, Sant Feliu, Sant Joan Despí i Cornellà hi passaran des d'avui vuit trens entre les 7 i les 8 i deu trens entre les 8 i les 9 en sentit Barcelona, amb 2.200 places addicionals. En sentit contrari circularan vuit trens entre les 7 i les 8 i cinc trens entre les 8 i les 9 amb 1.665 places addicionals.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
I ara a El Periódico:
--------------------
Renfe posa en servei la línia 7 de rodalies
• El recorregut enllaça Martorell i l'Hospitalet, passa per Cerdanyola i estrena estacions a Rubí i Sant Cugat
Barcelona. -- Renfe posa en servei avui la línia 7 de rodalia que enllaça Martorell i l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), passa per Cerdanyola del Vallès i té noves estacions a Rubí i Sant Cugat, remodelades íntegrament.
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va inaugurar el 16 de maig la línia, que entra en servei per a passatgers avui, després d'anys de reivindicacions dels alcaldes de la zona de poder disposar d'un servei ferroviari que connectés el Baix Llobregat amb el Vallès sense haver de travessar Barcelona.
La inversió necessària per crear la línia ha estat de 17,08 milions d'euros, i ha suposat la posada a disposició dels passatgers de 14,2 quilòmetres nous de doble via.
Arquitectura bioclimàtica
En el cas de les estacions de Rubí i Sant Cugat, s'han invertit 2,4 milions d'euros per convertir-les en edificis bioclimàtics, en la primera aposta d'aquest tipus de Renfe.
Les estacions estan orientades de forma que aprofitin la llum i la calor natural i compten amb 32 metres quadrats de plaques fotovoltaiques, amb una potència de generació de 25.000 quilovolts. Disposen d'aparcaments amb capacitat per a 383 i 471 vehicles.
Antiga línia de mercaderies
La C-7 es va construir el 1982 entre Mollet i el Papiol per donar servei a aquestes poblacions sense haver d'entrar a Barcelona, encara que al final només es va destinar al trànsit de mercaderies, fins a la reconversió actual.
El trajecte que entra en servei avui només és un tram de la línia el Papiol-Mollet i, de fet, els alcaldes reclamen que s'habiliti el tram pendent, entre Cerdanyola i Mollet.
El traçat en marxa tindrà parades a Martorell, Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola del Vallès, i d'allà seguirà la via existent per Montcada i Reixac, plaça Catalunya de Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat.
La C-7 tindrà una freqüència de pas de dos trens per hora tots els dies, i es calcula que augmentarà en 6.000 viatgers diaris els usuaris de la xarxa de rodalia.
Alguns dels viatgers podran reduir el seu temps de trajecte fins en 43 minuts respecte a l'oferta actual. És el cas de les persones que es desplacin entre Martorell i Cerdayola Universitat, que només trigaran 17 minuts a fer el trajecte.
El temps de viatge entre plaça Catalunya i les noves estacions de Sant Cugat i Rubí serà de 33 i 36 minuts, respectivament.
Increment de l'oferta al Baix Llobregat
L'entrada en servei d'aquesta línia coincidirà amb una altra millora en el servei de Rodalia Renfe. Durant els dies laborables i en hores punta del matí, entre les 7 i les 9 del matí, tres trens procedents de Mataró, de la línia C-1, prolongaran el seu recorregut fins a Molins de Rei.
Això suposarà incrementar el servei cap al Baix Llobregat amb set trens i gairebé 4.000 places addicionals diàries.
--------------------
Renfe posa en servei la línia 7 de rodalies
• El recorregut enllaça Martorell i l'Hospitalet, passa per Cerdanyola i estrena estacions a Rubí i Sant Cugat
Barcelona. -- Renfe posa en servei avui la línia 7 de rodalia que enllaça Martorell i l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), passa per Cerdanyola del Vallès i té noves estacions a Rubí i Sant Cugat, remodelades íntegrament.
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va inaugurar el 16 de maig la línia, que entra en servei per a passatgers avui, després d'anys de reivindicacions dels alcaldes de la zona de poder disposar d'un servei ferroviari que connectés el Baix Llobregat amb el Vallès sense haver de travessar Barcelona.
La inversió necessària per crear la línia ha estat de 17,08 milions d'euros, i ha suposat la posada a disposició dels passatgers de 14,2 quilòmetres nous de doble via.
Arquitectura bioclimàtica
En el cas de les estacions de Rubí i Sant Cugat, s'han invertit 2,4 milions d'euros per convertir-les en edificis bioclimàtics, en la primera aposta d'aquest tipus de Renfe.
Les estacions estan orientades de forma que aprofitin la llum i la calor natural i compten amb 32 metres quadrats de plaques fotovoltaiques, amb una potència de generació de 25.000 quilovolts. Disposen d'aparcaments amb capacitat per a 383 i 471 vehicles.
Antiga línia de mercaderies
La C-7 es va construir el 1982 entre Mollet i el Papiol per donar servei a aquestes poblacions sense haver d'entrar a Barcelona, encara que al final només es va destinar al trànsit de mercaderies, fins a la reconversió actual.
El trajecte que entra en servei avui només és un tram de la línia el Papiol-Mollet i, de fet, els alcaldes reclamen que s'habiliti el tram pendent, entre Cerdanyola i Mollet.
El traçat en marxa tindrà parades a Martorell, Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola del Vallès, i d'allà seguirà la via existent per Montcada i Reixac, plaça Catalunya de Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat.
La C-7 tindrà una freqüència de pas de dos trens per hora tots els dies, i es calcula que augmentarà en 6.000 viatgers diaris els usuaris de la xarxa de rodalia.
Alguns dels viatgers podran reduir el seu temps de trajecte fins en 43 minuts respecte a l'oferta actual. És el cas de les persones que es desplacin entre Martorell i Cerdayola Universitat, que només trigaran 17 minuts a fer el trajecte.
El temps de viatge entre plaça Catalunya i les noves estacions de Sant Cugat i Rubí serà de 33 i 36 minuts, respectivament.
Increment de l'oferta al Baix Llobregat
L'entrada en servei d'aquesta línia coincidirà amb una altra millora en el servei de Rodalia Renfe. Durant els dies laborables i en hores punta del matí, entre les 7 i les 9 del matí, tres trens procedents de Mataró, de la línia C-1, prolongaran el seu recorregut fins a Molins de Rei.
Això suposarà incrementar el servei cap al Baix Llobregat amb set trens i gairebé 4.000 places addicionals diàries.
Home, se suposa que a aquestes hores la freqüència de trens de Sant Andreu Arenal cap a Sants deu ser bastant elevada entre la C4 i la C3, o sigui que no deu ser tan problemàtic trigar 5 minuts més per fer un transbordament a la mateixa andana. De totes maneres, crec que aquests trens haurien d'arribar a Sants perque la majoria dels que vagin en els dos trens de la R7 a aquestes hores van cap a Plaça Catalunya i Sants, i només una minoria baixarà a SA Arenal per a agafar la L1 o algun bus.wefer ha escrit:De l'AVUI:
------------------
La línia 7 de Rodalies no arriba fins a Sants a l'hora punta del matí
-Renfe addueix que la seva oferta al Vallès s'ajusta a la demanda prevista, de 6.000 nous passatgers diaris
-No hi ha cap tren que porti els passatgers del Vallès al centre de Barcelona a l'inici de la jornada laboral
El que suggereix Renfe és que els viatgers de la línia 7 amb destí al centre de Barcelona facin transbordament a Sant Andreu a alguna altra línia de Rodalies o bé al metro.
Aquests de Renfe no tenen vergonya! Que diguin qualsevol cosa, però que la limitació del trajecte de dos trens que acaben a les 8.07 i les 8.45 a Sant Andreu Arenal és per la previsió de la demanda... Si és que això no té cap sentit:Aquesta restricció de recorregut només afecta els trens sentit Martorell-l'Hospitalet, però no els del sentit invers. El més sorprenent és que els dissabtes i festius, en canvi, tots els trens fan el recorregut complet i amb els anunciats intervals aproximats de mitja hora des de les 7.30 del matí a les 10 de la nit. El nombre de circulacions és pràcticament el mateix tots els dies de la setmana: 67 els feiners (comptant les dues restringides) i 63 els caps de setmana.
Segons Renfe la carència de servei als matins no és fruit de limitacions de capacitat als túnels de Barcelona ni de falta de material rodant. "L'oferta de trens s'ajusta a la demanda prevista", va justificar un portaveu de Renfe, que també va deixar la porta oberta a introduir "alguna variació" si el seguiment mostra diferents necessitats.
1- La màxima demanda es produeix a les hores punta: de 7 a 9.
2- La majoria dels usuaris de Renfe van des de la segona i tercera corona cap a BCN.
3 - Les estacions on més gent puja/baixa a totes les línies de rodalies Renfe són Sants, Catalunya i Passeig de Gràcia, probablement.
Hi ha un altre fet curiós: si no hi haurà demanda a aquesta hora, n'hi haurà més a les 6 del matí, a les 10 del matí o potser els dissabtes? Si no hi haurà demanda, perque aquests trens de la C7 són els únics trens de totes les línies de Rodalies/Regionals que acaben aquí?
És bo que hagin decidit obrir la R7 d'una vegada, però les condicions en què ho han fet no són les que haurien de ser. I també és bo que hagin allargat 4 o 5 trens de la R1 fins a Molins a l'hora punta, que és quan més falta fa. De totes maneres, aquesta milora també és una mica miserable.
Jo de la obertura de la R7 i les millores a la R1, tot i que sempre és millor això que res, penso que són una misèria comparada amb el que podrien fer.
a part de fer transbordament a SAC ,tampoc es pot enllacar amb el euromed de les 7 ni el de les 9 directament perque arriba tard,pero espero que aixo es pugi solucionar lo mes rapid posible perque hi ha gent a la zona de st,cugat que son representants de empreses i crec que aixo seria una una gran cosa.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De El Periódico de Catalunya
-------------------
23 anys no és res
• Renfe estrena la nova línia de rodalies C-7 entre Martorell i l'Hospitalet amb poca afluència de viatgers
• Durant dues dècades només els mercaderies han usat les vies
Els fantasmes que des de fa 23 anys pul.lulaven per les estacions sense estrenar per cap viatger i per les vies de la línia de mercaderies Papiol-Mollet de Renfe van començar ahir a compartir instal.lacions amb els nous usuaris de la línia de Rodalia C-7. Durant les últimes dues dècades, només el pas de trens carregats de mercaderies, que evitaven circular per Barcelona, interrompien la tranquil.litat dels ectoplasmes ferroviaris. Després d'anys de reivindicacions i promeses, ahir per fi van circular combois de passatgers entre Martorell i l'Hospitalet, a través del Vallès Occidental. L'assignatura pendent segueix sent connectar també amb el Vallès Oriental.
L'estrena del servei va resultar agredolça. D'una banda, per a les entitats, ciutadans i consistoris implicats va ser un dia històric, al veure satisfeta una vella reivindicació. De l'altra, la poca afluència d'usuaris, sobretot durant les primeres hores, juntament amb la petició gairebé unànime d'incrementar la freqüència de pas dels trens van ser les notes dominants. Segons fonts de Renfe, que preveu arribar als 6.000 usuaris diaris a mitjà termini, la falta d'activitat s'explica perquè encara no es coneix prou el nou traçat.
Maties Serracant, portaveu de la Campanya Contra el Quart Cinturó --que engloba 270 entitats-- va destacar ahir que la posada en funcionament és "positiva però insuficient". Serracant va argumentar que "hauria de tenir quatre trens per hora i arribar fins al Vallès Oriental". El portaveu va apostar per "explotar al màxim les possibilitats que ofereix la línia per crear una autèntica xarxa de comunicacions", amb més bones connexions amb Ferrocarrils, transbords amb autobusos urbans i més aparcaments dissuasoris a les estacions.
Igual que la plataforma, els usuaris van acollir ahir amb satisfacció la nova línia de Renfe. La C-7 neix amb dos combois cada hora per sentit de la marxa. A l'estació de Coll Favà, a Sant Cugat, els passatgers es van queixar que entre el primer tren, de les 6.25 hores, i el següent "passa una hora", va lamentar Laura Sánchez. Les unitats no comencen a circular cada 30 minuts fins a les 7.25 hores. A més a més, algunes persones van advertir que en hora punta (fins a les 8.30 hores) els trens "no arriben fins a la plaça de Catalunya i l'Hospitalet i acaben a l'estació de Sant Andreu Arenal".
Les estacions estrella de l'arrencada van ser Rubí i Sant Cugat. A la primera, els veïns feia dècades que esperaven que algú tallés la cinta inaugural per a l'ús de passatgers i, després de la reforma integral de l'equipament, estaven "farts de veure circular trens fantasma que passaven sense aturar-se", va recordar Joan Francesc Martí. A Sant Cugat també estrenaven estació, encara que feia uns quants anys que estava acabada.
La inversió del Ministeri de Foment en el nou trajecte, que ha implicat afegir 14,2 quilòmetres de rails a l'antiga línia de mercaderies, ha pujat a 17,08 milions d'euros. Només per remodelar les dues estacions vallesanes i convertir els edificis en bioclimàtics s'han invertit 2,4 milions d'euros. A Rubí s'han habilitat 383 places per a vehicles i 471 a Sant Cugat.
Més ràpid a la UAB
Però els més beneficiats són els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Renfe preveu que l'estació amb més ús serà precisament la de Cerdanyola Universitat, que passa de 28 a 67 trens amb parada (35 des de l'Hospitalet i 32 des de Martorell). Des d'ahir, un alumne del Baix Llobregat triga 17 minuts en un trajecte que abans li suposava una hora. Per aquest motiu, la UAB ha reorganitzat el seu servei de bus gratuït entre l'estació i el campus.
L'Ajuntament de Sant Cugat també estudia completar la connexió entre Coll Favà i la línia 2 d'autobusos urbans, perquè ara és necessari desplaçar-se a peu o en vehicle privat. Núria Florido, que viu a Sant Cugat però treballa a Rubí, es va felicitar: "Arribo en cinc minuts, més ràpid que en cotxe, i em puc permetre el luxe de dinar a casa".
El pitjor és que a algunes persones la millora els arriba massa tard, com a Lucía Salvador, veïna de Martorell. Quan fa 18 anys va aprovar la selectivitat va obtenir plaça a la UAB per cursar Biologia. "M'era impossible perquè per anar a Cerdanyola havia de passar per Barcelona". La vocació la va portar a assistir, d'oient, a la Universitat de Barcelona, però no tenia plaça i ho va deixar. "Si aleshores hagués tingut aquesta comunicació, potser hauria acabat la carrera i la meva vida seria diferent".
La nova línia, que va ser formalment inaugurada fa una setmana per la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, té parades a Martorell, Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat i Cerdanyola, des d'on els trens comparteixen recorregut amb la línia C-4, entre Montcada i Reixac i l'Hospitalet.
-------------------
23 anys no és res
• Renfe estrena la nova línia de rodalies C-7 entre Martorell i l'Hospitalet amb poca afluència de viatgers
• Durant dues dècades només els mercaderies han usat les vies
Els fantasmes que des de fa 23 anys pul.lulaven per les estacions sense estrenar per cap viatger i per les vies de la línia de mercaderies Papiol-Mollet de Renfe van començar ahir a compartir instal.lacions amb els nous usuaris de la línia de Rodalia C-7. Durant les últimes dues dècades, només el pas de trens carregats de mercaderies, que evitaven circular per Barcelona, interrompien la tranquil.litat dels ectoplasmes ferroviaris. Després d'anys de reivindicacions i promeses, ahir per fi van circular combois de passatgers entre Martorell i l'Hospitalet, a través del Vallès Occidental. L'assignatura pendent segueix sent connectar també amb el Vallès Oriental.
L'estrena del servei va resultar agredolça. D'una banda, per a les entitats, ciutadans i consistoris implicats va ser un dia històric, al veure satisfeta una vella reivindicació. De l'altra, la poca afluència d'usuaris, sobretot durant les primeres hores, juntament amb la petició gairebé unànime d'incrementar la freqüència de pas dels trens van ser les notes dominants. Segons fonts de Renfe, que preveu arribar als 6.000 usuaris diaris a mitjà termini, la falta d'activitat s'explica perquè encara no es coneix prou el nou traçat.
Maties Serracant, portaveu de la Campanya Contra el Quart Cinturó --que engloba 270 entitats-- va destacar ahir que la posada en funcionament és "positiva però insuficient". Serracant va argumentar que "hauria de tenir quatre trens per hora i arribar fins al Vallès Oriental". El portaveu va apostar per "explotar al màxim les possibilitats que ofereix la línia per crear una autèntica xarxa de comunicacions", amb més bones connexions amb Ferrocarrils, transbords amb autobusos urbans i més aparcaments dissuasoris a les estacions.
Igual que la plataforma, els usuaris van acollir ahir amb satisfacció la nova línia de Renfe. La C-7 neix amb dos combois cada hora per sentit de la marxa. A l'estació de Coll Favà, a Sant Cugat, els passatgers es van queixar que entre el primer tren, de les 6.25 hores, i el següent "passa una hora", va lamentar Laura Sánchez. Les unitats no comencen a circular cada 30 minuts fins a les 7.25 hores. A més a més, algunes persones van advertir que en hora punta (fins a les 8.30 hores) els trens "no arriben fins a la plaça de Catalunya i l'Hospitalet i acaben a l'estació de Sant Andreu Arenal".
Les estacions estrella de l'arrencada van ser Rubí i Sant Cugat. A la primera, els veïns feia dècades que esperaven que algú tallés la cinta inaugural per a l'ús de passatgers i, després de la reforma integral de l'equipament, estaven "farts de veure circular trens fantasma que passaven sense aturar-se", va recordar Joan Francesc Martí. A Sant Cugat també estrenaven estació, encara que feia uns quants anys que estava acabada.
La inversió del Ministeri de Foment en el nou trajecte, que ha implicat afegir 14,2 quilòmetres de rails a l'antiga línia de mercaderies, ha pujat a 17,08 milions d'euros. Només per remodelar les dues estacions vallesanes i convertir els edificis en bioclimàtics s'han invertit 2,4 milions d'euros. A Rubí s'han habilitat 383 places per a vehicles i 471 a Sant Cugat.
Més ràpid a la UAB
Però els més beneficiats són els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Renfe preveu que l'estació amb més ús serà precisament la de Cerdanyola Universitat, que passa de 28 a 67 trens amb parada (35 des de l'Hospitalet i 32 des de Martorell). Des d'ahir, un alumne del Baix Llobregat triga 17 minuts en un trajecte que abans li suposava una hora. Per aquest motiu, la UAB ha reorganitzat el seu servei de bus gratuït entre l'estació i el campus.
L'Ajuntament de Sant Cugat també estudia completar la connexió entre Coll Favà i la línia 2 d'autobusos urbans, perquè ara és necessari desplaçar-se a peu o en vehicle privat. Núria Florido, que viu a Sant Cugat però treballa a Rubí, es va felicitar: "Arribo en cinc minuts, més ràpid que en cotxe, i em puc permetre el luxe de dinar a casa".
El pitjor és que a algunes persones la millora els arriba massa tard, com a Lucía Salvador, veïna de Martorell. Quan fa 18 anys va aprovar la selectivitat va obtenir plaça a la UAB per cursar Biologia. "M'era impossible perquè per anar a Cerdanyola havia de passar per Barcelona". La vocació la va portar a assistir, d'oient, a la Universitat de Barcelona, però no tenia plaça i ho va deixar. "Si aleshores hagués tingut aquesta comunicació, potser hauria acabat la carrera i la meva vida seria diferent".
La nova línia, que va ser formalment inaugurada fa una setmana per la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, té parades a Martorell, Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat i Cerdanyola, des d'on els trens comparteixen recorregut amb la línia C-4, entre Montcada i Reixac i l'Hospitalet.
Be, avui he estat a la linea nova.....
alguns comentaris:
1.-Els enllaços amb la C4 a Castellbisbal no estan coordinats. Es imprescindible la parada de trens adicional per garantir el transbordament sense penalització de temps.
2.-El mapa de rodalies es una "calamitat". Un desastre des de qualsevol punt de vista. Crec que en aquest tema ja s'han fet les observacions. A les andanes han posat un que només està pintada la linea 7 ( de lila), la resta de linees les han posat en gris, la qual cosa encara dona pitjor informació.
3.-A Rubi , no busqueu maquines autovenda de bitllets. La "ventanilla de renfe" està en la barra del bar.
alguns comentaris:
1.-Els enllaços amb la C4 a Castellbisbal no estan coordinats. Es imprescindible la parada de trens adicional per garantir el transbordament sense penalització de temps.
2.-El mapa de rodalies es una "calamitat". Un desastre des de qualsevol punt de vista. Crec que en aquest tema ja s'han fet les observacions. A les andanes han posat un que només està pintada la linea 7 ( de lila), la resta de linees les han posat en gris, la qual cosa encara dona pitjor informació.
3.-A Rubi , no busqueu maquines autovenda de bitllets. La "ventanilla de renfe" està en la barra del bar.
adjunto nota de la ptp, amb la valoració de la entrada en funcionament de la linea.
http://www.laptp.org/activitats/2005052 ... ies-c7.pdf
Valoració de l’entrada en servei de la línia C7 de Rodalies
Des de la PTP celebrem l’entrada en servei de la llargament reivindicada i esperada línia fèrria de rodalies Martorell – Cerdanyola Universitat, que utilitza la infrastructura de la línia Castellbisbal – Mollet, construïda el 1982 i utilitzada fins ara exclusivament per a mercaderies.
Felicitacions. Hem de felicitar a tots aquells que han fet possible que avui es pugui viatjar en tren des del Vallès fins al Baix Llobregat i Penedès sense donar tombs per Barcelona, estalviant temps i molèsties als usuaris. Avui és un dia històric per a les Rodalies de Barcelona: s’ha modificat per primera vegada l’estructura radial de la xarxa i s’han obert
dues noves estacions al Vallès: Rubí i Sant Cugat del Vallès. Una bona notícia per la qual felicitem a Renfe i el Ministeri de Foment, que han aconseguit inaugurar aquestes estacions 23 anys després d’ésser construïdes.
Les estacions de Rubí i Sant Cugat del Vallès són un bon exemple a seguir: aparcaments dissuasius amplis, bona senyalització, adaptació a persones amb mobilitat reduïda, amplitud d’andanes i rampes d’accés, marquesines generoses, mobiliari abundant i en bon estat; bona il·luminació natural i artificial...
Seria molt positiu estendre aquestes millores a altres estacions de la xarxa, a banda d’incorporar teleindicadors o monitors d’informació.
També cal felicitar l’Ajuntament de Rubí, que ha sabut estar a l’alçada de l’esdeveniment en posar en marxa, el mateix dia de la inauguració, una nova línia d’autobús que uneix l’estació amb el centre de la vila i amb l’estació dels FGC. L’Ajuntamen t de Sant Cugat també està treballant per perllongar la línia 2 del seu autobús urbà fins a l’estació de Renfe. Dos bons exemples de planificació intermodal i coherència en transport públic.
Uns horaris dissuasius. Malauradament no podem sentir-nos tan satisfets amb els horaris que Rodalies Renfe ha programat per a aquesta línia. Hem observat amb sorpresa com els horaris de la nova línia C7 són totalment descoordinats amb els de la línia C4 en molts trajectes. Els enllaços entre C4 i C7 són especialment importants perquè són els que
haurien de fer reduir els temps de viatge entre els extrems de la C4. La mala planificació d’aquests transbordaments, amb temps d’espera variables i gairebé sempre superiors als 15 minuts desaconsellen usar la nova línia tot i estalviar el pas per Barcelona ciutat (vegeu els horaris i la seva coordinació a http://www.laptp.org ). Hem estat testimonis de veure el
tren C7 cap a Martorell aturat durant molts minuts a l’entrada de Castellbisbal per deixar passar el C4 cap a Sant Vicenç perdent tota possibilitat d’enllaç. Els pocs viatgers del dia inaugural es preguntaran impotents si els ha valgut la pena abandonar la C4. Aquesta
descoordinació avui en dia és inadmissible.
Per tant, estem davant d’uns horaris totalment dissuasius i mal planificats atesa la configuració de línies actual, que obliga a transbordar en la majoria dels casos.
Criteris que PTP proposa per a una millora en la línia C7
1. Millora immediata de la coordinació horària C4-C7
No ens podem carregar l’objectiu fonamental de la nova línia C7 degut a una mala planificació horària. Si es pretén estalviar temps als usuaris i vertebrar el territori amb una línia transversal que no passi per Barcelona, òbviament s’han de garantir les connexions als extrems, ja que la línia per sí sola té un recorregut bastant poc atractiu. Els enllaços
entre línies no haurien de superar un màxim de 5 minuts d’espera als punts d’intercanvi, a les estacions de Castellbisbal i Cerdanyola del Vallès. D’aquesta manera no només es farà més competitiva la línia sinó que es facilitarà la tasca dels autobusos d’aportació a Castellbisbal.
2. Ampliació dels horaris matinals i nocturns
No s’entén per què la C7, que funciona com a extensió de la C4, no té la mateixa franja horària que aquesta línia. Els primers serveis matinals de la C4 funcionen sense la C7, perdent-se 7 possibles serveis combinats. En l’horari nocturn es deixen de realitzar 5 serveis d’aportació/recollida de la C7 cap a la C4. Les línies C4 i C7 haurien de tenir la mateixa franja horària de funcionament, ja que es preveu que el seu ús sigui gairebé
sempre combinat.
3. Cal enllestir ràpidament els intercanviadors amb FGC
La línia C7, prevista al Pla Director d’Infrastructures de l’ATM, s’havia d’inaugurar amb dues noves estacions d’intercanvi amb els FGC: una amb la línia de Terrassa a l’Hospital General i la segona amb la línia de Sabadell a Vullpalleres. Però malgrat la senzillesa i baix cost d’aquestes infrastructures, encara no han estat construïdes. Aquests intercanviadors assegurarien la millor connexió entre el Baix Llobregat i el Vallès, ja que
FGC uneix d’una forma més lineal Sabadell i Terrassa amb la nova línia, que l’estació Renfe de Cerdanyola del Vallès. La Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment haurien de prioritzar la construcció dels intercanviadors amb FGC perquè la seva absència resta possibilitats i prestacions a la nova línia.
4. Cal treballar per completar la xarxa Castellbisbal - Mollet
A curt termini, enllaçar de forma directa el Baix Llobregat amb el Vallès. Ampliant l’extensió actual dels serveis de la C1 cap a la línia C4 de Rodalies, entre Molins de Rei i Barcelona, es podria crear un servei Mataró – Molins de Rei – Rubí – Cerdanyola del Vallès, que tanqués el cercle que queda obert amb la C7 i permetés evitar el transbordament obligat entre aquestes dues comarques.
A mig termini, obrir el tram restant entre Cerdanyola Universitat i Mollet. entenem que tant la línia C7 com els serveis actuals són la primera fase d’una xarxa que en el futur ha de comunicar amb més prestacions les comarques del Vallès Oriental, Occidental, Baix Llobregat i Alt Penedès. Per això cal que en un temps no massa llunyà s’adeqüi la via entre
Cerdanyola-Universitat i Mollet-Sant Fost, perquè sigui possible organitzar el servei amb una nova línia que vagi des de Martorell fins a Mollet-Sant Fost. La utilització d’aquest tram pels trens de Rodalies aconseguiria estendre les millores també cap al Vallès Oriental.
http://www.laptp.org/activitats/2005052 ... ies-c7.pdf
Valoració de l’entrada en servei de la línia C7 de Rodalies
Des de la PTP celebrem l’entrada en servei de la llargament reivindicada i esperada línia fèrria de rodalies Martorell – Cerdanyola Universitat, que utilitza la infrastructura de la línia Castellbisbal – Mollet, construïda el 1982 i utilitzada fins ara exclusivament per a mercaderies.
Felicitacions. Hem de felicitar a tots aquells que han fet possible que avui es pugui viatjar en tren des del Vallès fins al Baix Llobregat i Penedès sense donar tombs per Barcelona, estalviant temps i molèsties als usuaris. Avui és un dia històric per a les Rodalies de Barcelona: s’ha modificat per primera vegada l’estructura radial de la xarxa i s’han obert
dues noves estacions al Vallès: Rubí i Sant Cugat del Vallès. Una bona notícia per la qual felicitem a Renfe i el Ministeri de Foment, que han aconseguit inaugurar aquestes estacions 23 anys després d’ésser construïdes.
Les estacions de Rubí i Sant Cugat del Vallès són un bon exemple a seguir: aparcaments dissuasius amplis, bona senyalització, adaptació a persones amb mobilitat reduïda, amplitud d’andanes i rampes d’accés, marquesines generoses, mobiliari abundant i en bon estat; bona il·luminació natural i artificial...
Seria molt positiu estendre aquestes millores a altres estacions de la xarxa, a banda d’incorporar teleindicadors o monitors d’informació.
També cal felicitar l’Ajuntament de Rubí, que ha sabut estar a l’alçada de l’esdeveniment en posar en marxa, el mateix dia de la inauguració, una nova línia d’autobús que uneix l’estació amb el centre de la vila i amb l’estació dels FGC. L’Ajuntamen t de Sant Cugat també està treballant per perllongar la línia 2 del seu autobús urbà fins a l’estació de Renfe. Dos bons exemples de planificació intermodal i coherència en transport públic.
Uns horaris dissuasius. Malauradament no podem sentir-nos tan satisfets amb els horaris que Rodalies Renfe ha programat per a aquesta línia. Hem observat amb sorpresa com els horaris de la nova línia C7 són totalment descoordinats amb els de la línia C4 en molts trajectes. Els enllaços entre C4 i C7 són especialment importants perquè són els que
haurien de fer reduir els temps de viatge entre els extrems de la C4. La mala planificació d’aquests transbordaments, amb temps d’espera variables i gairebé sempre superiors als 15 minuts desaconsellen usar la nova línia tot i estalviar el pas per Barcelona ciutat (vegeu els horaris i la seva coordinació a http://www.laptp.org ). Hem estat testimonis de veure el
tren C7 cap a Martorell aturat durant molts minuts a l’entrada de Castellbisbal per deixar passar el C4 cap a Sant Vicenç perdent tota possibilitat d’enllaç. Els pocs viatgers del dia inaugural es preguntaran impotents si els ha valgut la pena abandonar la C4. Aquesta
descoordinació avui en dia és inadmissible.
Per tant, estem davant d’uns horaris totalment dissuasius i mal planificats atesa la configuració de línies actual, que obliga a transbordar en la majoria dels casos.
Criteris que PTP proposa per a una millora en la línia C7
1. Millora immediata de la coordinació horària C4-C7
No ens podem carregar l’objectiu fonamental de la nova línia C7 degut a una mala planificació horària. Si es pretén estalviar temps als usuaris i vertebrar el territori amb una línia transversal que no passi per Barcelona, òbviament s’han de garantir les connexions als extrems, ja que la línia per sí sola té un recorregut bastant poc atractiu. Els enllaços
entre línies no haurien de superar un màxim de 5 minuts d’espera als punts d’intercanvi, a les estacions de Castellbisbal i Cerdanyola del Vallès. D’aquesta manera no només es farà més competitiva la línia sinó que es facilitarà la tasca dels autobusos d’aportació a Castellbisbal.
2. Ampliació dels horaris matinals i nocturns
No s’entén per què la C7, que funciona com a extensió de la C4, no té la mateixa franja horària que aquesta línia. Els primers serveis matinals de la C4 funcionen sense la C7, perdent-se 7 possibles serveis combinats. En l’horari nocturn es deixen de realitzar 5 serveis d’aportació/recollida de la C7 cap a la C4. Les línies C4 i C7 haurien de tenir la mateixa franja horària de funcionament, ja que es preveu que el seu ús sigui gairebé
sempre combinat.
3. Cal enllestir ràpidament els intercanviadors amb FGC
La línia C7, prevista al Pla Director d’Infrastructures de l’ATM, s’havia d’inaugurar amb dues noves estacions d’intercanvi amb els FGC: una amb la línia de Terrassa a l’Hospital General i la segona amb la línia de Sabadell a Vullpalleres. Però malgrat la senzillesa i baix cost d’aquestes infrastructures, encara no han estat construïdes. Aquests intercanviadors assegurarien la millor connexió entre el Baix Llobregat i el Vallès, ja que
FGC uneix d’una forma més lineal Sabadell i Terrassa amb la nova línia, que l’estació Renfe de Cerdanyola del Vallès. La Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment haurien de prioritzar la construcció dels intercanviadors amb FGC perquè la seva absència resta possibilitats i prestacions a la nova línia.
4. Cal treballar per completar la xarxa Castellbisbal - Mollet
A curt termini, enllaçar de forma directa el Baix Llobregat amb el Vallès. Ampliant l’extensió actual dels serveis de la C1 cap a la línia C4 de Rodalies, entre Molins de Rei i Barcelona, es podria crear un servei Mataró – Molins de Rei – Rubí – Cerdanyola del Vallès, que tanqués el cercle que queda obert amb la C7 i permetés evitar el transbordament obligat entre aquestes dues comarques.
A mig termini, obrir el tram restant entre Cerdanyola Universitat i Mollet. entenem que tant la línia C7 com els serveis actuals són la primera fase d’una xarxa que en el futur ha de comunicar amb més prestacions les comarques del Vallès Oriental, Occidental, Baix Llobregat i Alt Penedès. Per això cal que en un temps no massa llunyà s’adeqüi la via entre
Cerdanyola-Universitat i Mollet-Sant Fost, perquè sigui possible organitzar el servei amb una nova línia que vagi des de Martorell fins a Mollet-Sant Fost. La utilització d’aquest tram pels trens de Rodalies aconseguiria estendre les millores també cap al Vallès Oriental.
La paraula clau és: lenta, molt lenta. Les parades que fa són eternes, especialment a Montcada Bifuracició, Cerdanyola, UAB, Sant Cugat i Rubí. El tram entre Cerdanyola i l'UAB és vergonyós com el fa: si crec que és més ràpid el tramvia fent la volta a Glòries (i ja és dir!). I de Rubí a Castellbisbal també s'ho ha pres amb calma... potser es podrien retallar 3 o 4 minuts sense apurar gaire...
Les estacions no fan molt mala pinta. I he vist les rajoles rollo "Renfe en los 80s" (com algú va dir aquí al fòrum). Però es veuen bastant allunyades dels pobles, vull dir, que m'imagino que anar a agafar la Renfe deu ser més sacrificat que agafar els FGC que tenen les parades més a prop del spobles.
Això sí, eren les 17.55 quan hem passat per l'Autònoma i al meu vagó (d'acord cotxe, que ja sé que vagó és per a les mercaderies) érem dues persones només! Fins a Cerdanyola del Vallès es podria dir que érem cuatre gats (5 ja no n'estaria segur ), a la UAB han baixat els que quedaven i han pujat menys. Finalment he baixat a Martorell, i a primer cop d'ull crec que en tot el tren ho han baixat unes 10/15 persones màxim. A veure si aquesta nova línia "s'anima" una mica ...
Les estacions no fan molt mala pinta. I he vist les rajoles rollo "Renfe en los 80s" (com algú va dir aquí al fòrum). Però es veuen bastant allunyades dels pobles, vull dir, que m'imagino que anar a agafar la Renfe deu ser més sacrificat que agafar els FGC que tenen les parades més a prop del spobles.
Això sí, eren les 17.55 quan hem passat per l'Autònoma i al meu vagó (d'acord cotxe, que ja sé que vagó és per a les mercaderies) érem dues persones només! Fins a Cerdanyola del Vallès es podria dir que érem cuatre gats (5 ja no n'estaria segur ), a la UAB han baixat els que quedaven i han pujat menys. Finalment he baixat a Martorell, i a primer cop d'ull crec que en tot el tren ho han baixat unes 10/15 persones màxim. A veure si aquesta nova línia "s'anima" una mica ...
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Esto es lo que debería de haber entrado en servicio con el nuevo tramo del norte...
LÍNEAS C7 & C8 DE CERCANÍAS
Saludos,
Sergio
Esto es lo que debería de haber entrado en servicio con el nuevo tramo del norte...
LÍNEAS C7 & C8 DE CERCANÍAS
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Per cert, treballo a l'estació d'FGC de Pl. Catalunya. Us he de dir que des del dia que es va inaugurar la nova línia de Renfe que passa per Sant Cugat: L-7? C-7? R-7? molta gent passa per aquesta estació amb un bitllet de Renfe per a anar a Rubí o a Sant Cugat. Altres agafen la L-7 i van a parar a l'Avda. Tibidabo pensant-se que aniran a Cerdanyola.
Crec que una vegada més els grans estudiosos d'aquests temes han patinat. La bona informació és una anacrònica assignatura pendent.
Crec que una vegada més els grans estudiosos d'aquests temes han patinat. La bona informació és una anacrònica assignatura pendent.
Sifac
Sobre la línia 7 de rodalies, trobo que té un problema: estacions allunyades.
En teoria, la que més bé ho té per aconseguir públic és St.Cugat, que és prop d´un barri.Si l´Ajuntament se´ls gasta i fica un bus que connecti amb el casc antic i FGC, guai. Crec que quan corri el boca a boca aportarà força passatgers.
Rubí...està molt lluny del centre però han sigut llestos per posar ràpidament el bus.
Cerdanyola...bé, ja se sap, el que voldria saber és quant de tros hi deu haver caminant des del barri de Serraparera fins a l´estació.Creieu que caldria bus?
La pàgina web de cercanías renfe haurà d´afegir als atractius turistics de la xarxa bcn el monestir de St.Cugat( encara que estigui un pèl lluny)
En teoria, la que més bé ho té per aconseguir públic és St.Cugat, que és prop d´un barri.Si l´Ajuntament se´ls gasta i fica un bus que connecti amb el casc antic i FGC, guai. Crec que quan corri el boca a boca aportarà força passatgers.
Rubí...està molt lluny del centre però han sigut llestos per posar ràpidament el bus.
Cerdanyola...bé, ja se sap, el que voldria saber és quant de tros hi deu haver caminant des del barri de Serraparera fins a l´estació.Creieu que caldria bus?
La pàgina web de cercanías renfe haurà d´afegir als atractius turistics de la xarxa bcn el monestir de St.Cugat( encara que estigui un pèl lluny)
Ja hi ha bus. El trajecte el fa la línia A3, de Barcelona/Fabra i Puig a la UAB. Hi han busos que acaben el trajecte allà. El servei el presta l'empresa Sarbus.437.001 ha escrit: Cerdanyola...bé, ja se sap, el que voldria saber és quant de tros hi deu haver caminant des del barri de Serraparera fins a l´estació.Creieu que caldria bus?
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Home tu per aquí...
Les confusions de Plaça Catalunya entre FGC i Renfe són senzillament un clàssic
Abans a atenció al Client recollien una estadística de les consultes que atenien, quants fulls caldria per assenyalar totes les persones que busquen a FGC el tren de l'Aeroport?
Les confusions de Plaça Catalunya entre FGC i Renfe són senzillament un clàssic
Abans a atenció al Client recollien una estadística de les consultes que atenien, quants fulls caldria per assenyalar totes les persones que busquen a FGC el tren de l'Aeroport?
Magno ha escrit:Per cert, treballo a l'estació d'FGC de Pl. Catalunya. Us he de dir que des del dia que es va inaugurar la nova línia de Renfe que passa per Sant Cugat: L-7? C-7? R-7? molta gent passa per aquesta estació amb un bitllet de Renfe per a anar a Rubí o a Sant Cugat. Altres agafen la L-7 i van a parar a l'Avda. Tibidabo pensant-se que aniran a Cerdanyola.
Crec que una vegada més els grans estudiosos d'aquests temes han patinat. La bona informació és una anacrònica assignatura pendent.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
[quote="josep_serre"]Home tu per aquí...
Avui m'he estrenat !
No recordo si es feien estadístiques. El que hi havia eren un munt de fotocopies, fetes de la guia de Barcelona, on quedava reflexat el lloc exacte de l'estació de Renfe per anar a l'aeroport i s'entregaven als extrangers.
Ara hi ha un plànol a la pared que ho assenyala molt bé.
Avui m'he estrenat !
No recordo si es feien estadístiques. El que hi havia eren un munt de fotocopies, fetes de la guia de Barcelona, on quedava reflexat el lloc exacte de l'estació de Renfe per anar a l'aeroport i s'entregaven als extrangers.
Ara hi ha un plànol a la pared que ho assenyala molt bé.
Sifac
Pues menos mal que la S7 no pasa por Plaça Catalunya, porque entonces sería un verdadero lio y habria muchas más confusiones
Saludos
Saludos